Behoefte aan een leuke vakantie (budget is klein)

24-01-2022 11:01 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Misschien komt het door corona of omdat ik de laatste tijd films kijk die zich vooral in de Caribische landen afspelen 🙂 maar ik heb zo een intense behoefte om met mijn 2 jonge tieners eens een keer een hele mooie reis naar een tropisch land te maken. Een mooie ervaring, herinneringen maken, zon zee strand, een beetje luxe etc.
Afgelopen jaren zijn we vooral naar low budget locaties geweest (niet verder dan Normandië en één keer 3 daagjes naar Malaga tijdens de winter omdat die periode het goedkoopste was)
Ik woon alleen met de kinderen en draag alle vaste lasten alleen.
Ik heb het een beetje gehad vakanties in het binnenland of ergens in Noord Frankrijk, waar je bed tegen de deur van het toilet zit, er buiten niks te doen is omdat je alleen buiten het hoogseizoen kunt gaan ivm budget en daardoor veel binnen moet zitten op dat bed naast het toilet omdat het buiten giet. Oh en flauw campingachtig eten op je bord. Ook de kinderen kijken niet meer uit naar dat soort vakanties en verkiezen zelfs thuis blijven dan verloren rond te lopen in een grijs saai stadje ergens in Noord Frankrijk.

Wie kan met mij meedenken?
Dochter (14) droomt van vakanties waar ze lekker kan window shoppen langs dure winkels (denk aan Milaan etc) en palmbomen
Zoon (13) droomt van een verre reis met een waterpretpark in een heerlijk warm land, zon zee strand etc

Ik zou er van nu tot aan de zomervakantie (einde juni) misschien 300 euro per maand voor opzij kunnen zetten, als ik niet met een onverwachte kost te maken krijg.

Iemand suggesties, tips en adviezen?

Alvast bedankt!
hanaa wijzigde dit bericht op 24-01-2022 11:10
2.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
24-01-2022 12:19
1800 euro lukt wel hoor. Dan ga je geen twee weken, maar een of 10 dagen. Bijvoorbeeld met de auto naar Kroatië en daar een appartement voor 10 dagen. Of een weekje Gardameer, tickets rond de 150 euro pp, autohuur 300 euro en de rest voor de accommodatie. Ik ga ook nooit kamperen maar zit meestal rond de 1800-2000 voor reis en accommodatie. De verblijfskosten komen er dan nog wel bij, maar thuis moet je ook eten.
Ze heeft geen auto en autohuur is sinds covid niet lollig meer qua prijzen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel hoor, ik hou zelf van kamperen en back to basic maar ik heb het ook wel gehad met weer een knullige uithoek van Nederland met matig weer. Ja, verwend, maar in elk geval herkenbaar.

Vonden jullie Malaga en omgeving wel mooi? Je kunt ook nog op vakantiediscounter of vakantiepiraten kijken voor aanbiedingen.
Dat is best een klein budget voor 3 personen. Wil je het perse boeken via een reisbureau of ben je ook bereid om alles zelf los te boeken? Dat laatste kan wellicht ook best wat schelen als in dat je een goedkoper hotel zou kunnen vinden. Zo heeft Ibis budget familiekamers en bij de 2 persoonskamers zit er meestal een kinderbed boven het 2 persoonsbed. Daar betaal je ook per kamer en niet p.p.p.n.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
24-01-2022 12:19
1800 euro lukt wel hoor. Dan ga je geen twee weken, maar een of 10 dagen. Bijvoorbeeld met de auto naar Kroatië en daar een appartement voor 10 dagen. Of een weekje Gardameer, tickets rond de 150 euro pp, autohuur 300 euro en de rest voor de accommodatie. Ik ga ook nooit kamperen maar zit meestal rond de 1800-2000 voor reis en accommodatie. De verblijfskosten komen er dan nog wel bij, maar thuis moet je ook eten.

Ik vind dat best een eind rijden voor 10 dagen, TO moet het alleen rijden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wanneer begint jullie vakantie precies Hanaa?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik wil geen spelbreker zijn maar houd er met COVID rekening mee dat landen om een PCR test kunnen vragen….dat zijn commerciële testen en die kunnen voor 3 personen ook nog flink oplopen. En denk aan een goede reis en annuleringsverzekering. Overleg zeker met je kids en mss is nog ff flink doorsparen wel een goed idee. En dan mss meivakantie 2023?
Alle reacties Link kopieren
Voor Griekenland moet je idd testen. Gevaccineerd of niet, genezen of niet, testen. Dat kan natuurlijk veranderen tegen die tijd.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Voor Turkije vaccinaties en een visum.

TO je moet vooral ook bepalen of je op vakantie elke keer als je gaat eten op wil letten wat iets kost. Daarom raadde ik je all inclusieve aan. Lijkt mij met weinig geld relaxter.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
24-01-2022 13:46
Voor Griekenland moet je idd testen. Gevaccineerd of niet, genezen of niet, testen. Dat kan natuurlijk veranderen tegen die tijd.
Dat was mijn punt ook. Regels veranderen zo n beetje elke keer. En er zal maar net weer een andere variant opduiken tegen die tijd. Zit je daarover in de rats. Mij de stress niet waard tenzij je een hele goede verzekering hebt en uit kunt stellen. Maar geld voor testen moet je wel in je budget calculeren. Italië is ook streng op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij Solmar. Pakketreizen naar de Spaanse costas. Barcelona is dan vlakbij om te shoppen en culturele dingen te doen, veel hotels hebben mooie zwembaden of waterparken. Palmbomen en boulevards aanwezig, zon vrijwel gegarandeerd. En voor 10 dagen halfpension kan je voor 500 euro pp klaar zijn voor 10 dagen (ok, daarbij zitten 2 reisdagen, maar je bent dan 8 dagen daar).
Alle reacties Link kopieren
onze jongste gaat in juni een week naar Portugal met vriendinnen. Reis en verblijf 400 euro pp
Losse vlucht geboekt en zelf de accomodatie geregeld
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
24-01-2022 13:29
Dat is best een klein budget voor 3 personen. Wil je het perse boeken via een reisbureau of ben je ook bereid om alles zelf los te boeken? Dat laatste kan wellicht ook best wat schelen als in dat je een goedkoper hotel zou kunnen vinden. Zo heeft Ibis budget familiekamers en bij de 2 persoonskamers zit er meestal een kinderbed boven het 2 persoonsbed. Daar betaal je ook per kamer en niet p.p.p.n.
Ik verblijf weleens in zo'n Ibis Budget hotel, dat is echt heel erg budget. Je kunt er je kont niet keren. Er staan alleen bedden en met enig geluk een heel klein plastic tafeltje. Badkamer is ook klein. Gewoon zoveel mogelijk kamers in een gebouw. Absoluut geen leuke vakantie accommodatie.
Alle reacties Link kopieren
Turkije of Griekenland, of een van de spaanse of italiaanse eilanden. Boek een appartement of bungalowtje waar je ook zelf kunt koken, dat drukt de kosten ook wel . Zwembad bij hotel of je appartement en de kinderen kunnen hun gang gaan.
hoi
Alle reacties Link kopieren
Pikachu schreef:
24-01-2022 14:05
Turkije of Griekenland, of een van de spaanse of italiaanse eilanden. Boek een appartement of bungalowtje waar je ook zelf kunt koken, dat drukt de kosten ook wel . Zwembad bij hotel of je appartement en de kinderen kunnen hun gang gaan.
Tui of Corendon hebben vaak mooie aanbiedingen.
hoi
Alle reacties Link kopieren
MarijeMarije schreef:
24-01-2022 11:18
Is Italie een idee? Wij waren ooit bij Village Norcenni Girasole (camping met verhuur) met mooie zwembaden. Vanaf daar kun je o.a. naar Florence (en Sienna en Luca). Je zou een week daar kunnen doen en dan nog een week aan de kust.
Italië is bizar duur momenteel. De stacaravan die ik vorig jaar voor 1400/week huurde doet nu 1750
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
snowy2 schreef:
24-01-2022 13:56
Kijk eens bij Solmar. Pakketreizen naar de Spaanse costas. Barcelona is dan vlakbij om te shoppen en culturele dingen te doen, veel hotels hebben mooie zwembaden of waterparken. Palmbomen en boulevards aanwezig, zon vrijwel gegarandeerd. En voor 10 dagen halfpension kan je voor 500 euro pp klaar zijn voor 10 dagen (ok, daarbij zitten 2 reisdagen, maar je bent dan 8 dagen daar).
Dit vind ik een goede tip. Zou moeten lukken idd.
Chocolade, altijd goed!
Ik zou de vakantiebehoeften splitsen.
Dus met de bus of trein een weekendje naar Parijs en daar naar de Champs-Élysées voor de haute couture winkels.
En dan later in het jaar een weekje all-inclusive in Turkije.
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
24-01-2022 14:10
Dit vind ik een goede tip. Zou moeten lukken idd.
Moet je wel vervoer hebben. Net even snel rondje corendon en sunweb gedaan en Turkije ingetoetst, 600 p.p. in het hoogseizoen is best krap.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
24-01-2022 13:29
Dat is best een klein budget voor 3 personen. Wil je het perse boeken via een reisbureau of ben je ook bereid om alles zelf los te boeken? Dat laatste kan wellicht ook best wat schelen als in dat je een goedkoper hotel zou kunnen vinden. Zo heeft Ibis budget familiekamers en bij de 2 persoonskamers zit er meestal een kinderbed boven het 2 persoonsbed. Daar betaal je ook per kamer en niet p.p.p.n.
Nee joh, dan moet je verplicht uit eten, dat maakt het alleen maar duurder. Dan kan je beter kijken naar all-inclusive of een appartement.
Alle reacties Link kopieren
https://www.solmar.nl/vroegboek-2022/

Tot 600 euro pp voor 10 dagen met vertrek 15 juli zijn er 11 mogelijkheden, allemaal met zwembad en op loopafstand van strand en boulevard
Alle reacties Link kopieren
Dus voor 2100 euro, een hoop bestemmingen zijn oranje en ABC eilanden ga met 3 man niet redden voor dat geld. Ik denk dat binnen Europa in het hoog seizoen al lastig wordt, maar de tropen zijn onverstandig en onbetaalbaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
snowy2 schreef:
24-01-2022 14:32
https://www.solmar.nl/vroegboek-2022/

Tot 600 euro pp voor 10 dagen met vertrek 15 juli zijn er 11 mogelijkheden, allemaal met zwembad en op loopafstand van strand en boulevard
Met de bus, moet je maar net zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet in welk deel van Nederland je woont TO maar je kunt ook bij Nederlandse reisbureaus via Düsseldorf vliegen. Dat scheelt ons bijna altijd minimaal €1000 t.o.v. luchthavens hier. Vaak is zijn de treinkaartjes vanaf de Nederlandse grens inclusief.
Wij vinden dit een hele fijne overzichtelijke luchthaven.
theoneandonlyme wijzigde dit bericht op 24-01-2022 14:45
Reden: Aanvulling
0.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
24-01-2022 14:39
Met de bus, moet je maar net zin in hebben.
Als je budget beperkt is, kan je niet aan alles hoge eisen stellen.
De vraag is of er tips zijn voor een goedkope vakantie die aan de wensen voldoet, en dat doen deze vakanties.
Alle reacties Link kopieren
Zoekoptie voor 10 of meer dagen binnen je budget

https://www.corendon.nl/vakanties/vertr ... ion=10-%2a

Zoekoptie halfpension of all inclusive tot 8 dagen

https://www.corendon.nl/vakanties/vertr ... ration=7-9

https://www.sunweb.nl/vakantie/zoeken?P ... 0&offset=0

Zelfs wat opties halfpension of all inclusive vanaf 10 dagen

https://www.corendon.nl/vakanties/vertr ... ion=10-%2a

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven