beste intercontinentale maatschappij

12-12-2008 22:33 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v Elninjo's topic ben ik erg beniewd naar wie jullie als de beste nomineren.....

Die van mij is Singapore airlines die staat echt met stip op nummer 1! werkelijk niets is te gek aan boord,genoeg beenruimte(zelfs als je economy zit),je krijgt genoeg eten en drinken en super vriendelijk personeel en ga zo maar door. Ik kan echt niets negatiefs bedenken over deze maatschappij.
Ik heb zelf nog maar 1 x intercontinentaal gereisd met een nu failliete maatschappij. Maar man zegt: Royal Brunei.
Singapore Airlines

Malaysian Airlines

Vond ze beiden gelijkwaardig in hoogstaande service, eten, snacks, drankjes en inflight entertainment.

en Jetair (India) mag er ook wel zijn: riante stoelen voor in economy (al had ik 't de heenvlucht extra luxe want het vliegtuig was haast leeg dus ik kon languit liggen over 4 stoelen)

Jordanian slechts 1 keer mee gevlogen voor 'n korte vlucht (naar Jordanie), maar het is voor mij de enige korte vlucht (6 uur) waarop ik persoonlijke inflightentertainment had en ook prima service.
Cathay Pacific
.
Ik heb idd gehoord dat Cathay en Malasiyan ook zeer goed zijn maar nog geen ervaring mee.
Malaysian bovenaan!
Singapore Airlines en British Airways.

Martinair vind ik ook altijd prima, mits comfort klasse erbij geboekt. Eva Air ook goed, maar ook weer, mits Evergreen klasse geboekt.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Same here: alle grote aziatische maatschappijen, om ze maar even over een kam te scheren:

Singapore Air (met silk air v. lokaal binnenlands: ook prima!); Cathay, Malaysian.

Europees: Lufthansa

Ooit een erg leuke vlucht NY-Asd gehad met Royal Jordanian, maar is wat geleden... De steward vond mij blijkbaar erg aardig en liet dat duidelijk blijken in de service: vers fruit, drankjes, hapjes.. lang gekletst ook, was erg gezellig op een wat langere vlucht, voor hem blijkbaar ook, haha..
Computer says nooooo
Haha, zo zie je maar.. Brrr... BA heb ik 2x mee gevlogen, vond het 3x niks, chagerijnig personeel!

Net als KLM: soms echt super (r. Carribean bijv.) maar paar keer mee naar India gevlogen,: altijd rotvlucht gehad.

Met het laatste geval houdt ik nu gewoon altijd rekening. Vliegen blijft altijd een beetje stom. Lange vluchten dan welteverstaan.

Neem zelf altijd voldoende mee om me toch prettig te voelen tijdens een vlucht, (lekker hapje, zacht donskussentje, favo trui aan) dan is alles wat toch goed blijkt gewoon heel mooi meegenomen..
Computer says nooooo
Ik vind toch Onur Air met kop en schouders overal boven uitsteken. Het was leuk om het vliegtuig met z'n allen aan te moeten duwen; het ijs was meteen gebroken. Ook het feit dat we onderweg een vleugel verloren was speciaal; het geeft toch een onderlinge band, die collectieve doodsangst. Dat zijn ervaringen met een gouden randje. Wat ook wel leuk was, is dat we ipv een entertainment system zelf toneelstukjes moesten doen. De winnaar kreeg een zakje pinda's.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 13 december 2008 @ 11:07:

Ik vind toch Onur Air met kop en schouders overal boven uitsteken. Het was leuk om het vliegtuig met z'n allen aan te moeten duwen; het ijs was meteen gebroken. Ook het feit dat we onderweg een vleugel verloren was speciaal; het geeft toch een onderlinge band, die collectieve doodsangst. Dat zijn ervaringen met een gouden randje. Wat ook wel leuk was, is dat we ipv een entertainment system zelf toneelstukjes moesten doen. De winnaar kreeg een zakje pinda's.Hahahahahahaha!!!
quote:summer73 schreef op 13 december 2008 @ 11:06:

Haha, zo zie je maar.. Brrr... BA heb ik 2x mee gevlogen, vond het 3x niks, chagerijnig personeel!Vorig jaar november was ik met BA naar India en toen hadden we 'n toestel met persoonlijk entertainment en behoorlijk goede service. Wellicht dat maatschappijen op Aziatische vluchten hun beste beetje voorzetten omdat ze dan tegen de top moeten concurreren?
quote:elninjoo schreef op 13 december 2008 @ 11:08:

[...]Hahahahahahaha!!! O ja en kinderen kregen verplicht een slaapmiddel, per infuus, de hele reis lang Ook mooi.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:summer73 schreef op 13 december 2008 @ 11:06:

Haha, zo zie je maar.. Brrr... BA heb ik 2x mee gevlogen, vond het 3x niks, chagerijnig personeel!

Ik vond de stoelen en beenruimte vooral heerlijk. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zo positief ben omdat we op de terugweg van Sidney naar Bangkok nog wat geld over hadden en daarom vroegen of we konden upgraden naar business class. Dat kon, zou 300 pond p.p. kosten. Dus, visa kaart door het apparaat gehaald en verhuisd naar business class. Dat was februari 2006 en we moeten de rekening nog krijgen!
Ik von BA ook prima, heb het lekkerste vliegtuigeten daar gegeten, Malaysian heeft dan weer veel minder indruk achter gelaten, vond ik gewoon standaard, niet negatief, niet positief.
quote:germanwings schreef op 13 december 2008 @ 11:31:

Ik von BA ook prima, heb het lekkerste vliegtuigeten daar gegeten, Malaysian heeft dan weer veel minder indruk achter gelaten, vond ik gewoon standaard, niet negatief, niet positief.Vind ik ook. Malaysian vond ik gemiddeld, niet bijzonder goed in ieder geval.
Royal Jordanian mag voor mij boven aan. Dit jaar mee gevlogen van Amman naar Amsterdam. Gloednieuw toestel, mooi schermpje met veel keuzes voor je in de stoel. Nog voor we opstegen kreeg iedereen een flesje water en tijdens de vlucht ook zonder te vragen genoeg eten/drinken, en ook nog eens goed te eten! En bovenal zeer vriendelijke stewardessen.

(Ik vond het overigens wel opvallen dat ze geen van allen hoofddoekjes droegen, terwijl ze allemaal Arabisch waren. Maar misschien mag dat aan boord niet?)
quote:Very Cherry schreef op 13 december 2008 @ 11:07:

Ik vind toch Onur Air met kop en schouders overal boven uitsteken. Het was leuk om het vliegtuig met z'n allen aan te moeten duwen; het ijs was meteen gebroken. Ook het feit dat we onderweg een vleugel verloren was speciaal; het geeft toch een onderlinge band, die collectieve doodsangst. Dat zijn ervaringen met een gouden randje. Wat ook wel leuk was, is dat we ipv een entertainment system zelf toneelstukjes moesten doen. De winnaar kreeg een zakje pinda's.

Ja, maak er maar een grapje van. Ik heb met Onur gevlogen vlak voordat ze hier een landingsverbod kregen.

Ik heb doodsangsten uitgestaan en de sterward die tegenover me zat ook. Die werd groen en geel en begon te zweten bij de landing...echt heel eng....
Ik heb intercontinentaal nog maar met 4 maatschappijen gevlogen:

KLM

Icelandair

AirCanada

S7.

Dus de KLM met stip bovenaan. Verder alleen maar kleine maatschappijen binnen Europa.
klm stond bij mij ook altijd bovenaan, totdat we dit jaar naar Suriname vlogen, geen indiv. schermpje met keuze maar zo'n kleine tv voorin met dus maar 1 vast programmen, wat een teleurstelling!
quote:germanwings schreef op 13 december 2008 @ 13:40:

klm stond bij mij ook altijd bovenaan, totdat we dit jaar naar Suriname vlogen, geen indiv. schermpje met keuze maar zo'n kleine tv voorin met dus maar 1 vast programmen, wat een teleurstelling!Op de 747 van de KLM zit geen pvs (personal video system). KLM vliegt met combi vliegtuigen passagiers/vracht.Het inbouwen van het pvs systeem gaat ten koste van de vracht (omdat het passagiersdeel zwaarder wordt, dus minder vracht). Aangezien klm erg veel vracht vervoert hebben ze besloten geen pvs op de 747 in te bouwen. Maarrrr er gaan geruchten dat ze er toch mee gaan beginnen, dus wie weet...
Verder ben ik wel blij dat er tenminste nog iemand is die KLM in haar lijstje heeft staan....
ik ben naar dubai geweest met klm en had wel een pvs
@Mayou, broerlief werkt bij de KLM. Ik wil 'm niet afvallen Maar ik heb met andere maatschappijen geen ervaring. Maar met de KLM was altijd alles prima in orde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven