Birmingham

12-04-2012 14:14 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn man en ik gaan jaarlijks een weekendje kindloos weg. Nu was ik vast wat aan het rondsnuffelen in wat gidsen en in 1 van deze boekjes kwam ik Birmingham tegen.

Nu heb ik al wat zitten googelen, maar zijn er misschien mensen hier die daar geweest zijn? Is het wat voor een weekendje weg?
Volgens mij zijn er zat leukere steden.

Ik kom er zo nu en dan voor mijn werk, vind er echt niks aan.
Ik ben in Birmingham geweest voor een concert, gelijk een weekendje weg eraan geplakt. Birmingham is duidelijk geen weekendjeswegstad. Vergelijk het pitoreske met een groeikern als Almere/Alphen aan den Rijn, maar dan armetieriger en smeriger.

Als je vooral van Engelse vadsige tienermoeders houdt die ook bij -10 in naveltruitjes rondlopen, van winkels van het kaliber Coolcat en aftandse Indiase restaurantjes dan is het absoluut de place to be.
Na zoveel enthousiasme zou ik zeggen, boeken!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ok, duidelijk. Valt af dus

Wilde eens naar iets anders kijken in plaats van naar de 'standaard' steden zoals Londen, Parijs en dat soort dingen.

Goed, verder spitten dus!
Ben heel vaak in Birmingham geweest en de stad heeft wel charme maar je moet wel goed op zoek gaan. Je kunt er ook echt leuke plekken vinden, maar over het algemeen is het toch de minste leuke grote Engelse stad.

Als het in GB moet zijn: Edinburgh, Liverpool, Chester en omgeving, Cardiff.

Vooral Edinburgh is heerlijk.

Ja, je moet gewoon naar Edinburgh!!
GB hoeft niet perse, we zijn wel wat meer van de noordelijke steden, zoals Oslo, Stockholm, die richting.

Edinburgh is inderdaad heel erg leuk, als ik dat zou voorstellen weet ik zeker dat daar een enthousiaste reactie op zou komen!
Groot Brittannie heeft veel leuke steden, Birmingham hoort daar wat mij betreft niet echt bij. Steden als Liverpool of Newcastle zijn wel heel leuk: musea en veel mooie winkels.
quote:Vl43inder schreef op 12 april 2012 @ 14:26:

Ik ben in Birmingham geweest voor een concert, gelijk een weekendje weg eraan geplakt. Birmingham is duidelijk geen weekendjeswegstad. Vergelijk het pitoreske met een groeikern als Almere/Alphen aan den Rijn, maar dan armetieriger en smeriger.

Als je vooral van Engelse vadsige tienermoeders houdt die ook bij -10 in naveltruitjes rondlopen, van winkels van het kaliber Coolcat en aftandse Indiase restaurantjes dan is het absoluut de place to be.

:rolf:

Je slaat de spijker op de kop!!!
De Baltische hoofdsteden, Vilnius, Riga en Talinn zijn ook aanraders vind ik.
In Engeland:

Bath

London

Newcastle

York

In Schotland:

Edinburgh

St Andrews

Als je niet naar een stad wil kan ik Cornwall of Devon ook nog van harte aanbevelen.
Ik ben drie week in Birmingham geweest en vind het geen aanrader.

Grauwe industriestad.

Oxford vond ik wel erg leuk maar te klein voor een weekendje weg denk ik.
Canterbury of Cambridge vind ik wel aanraders
Bristol en the Cotswolds zijn ook leuk.
quote:Loco schreef op 12 april 2012 @ 15:46:

Canterbury of Cambridge vind ik wel aanraders

Canterbury en dan aansluitend naar Dover.

Bath en een dagje Glastonbury.
Als je van wat rustiger houdt is wales ook heel mooi! Heuvelachtig landschap... Liverpool met het beatles museum, en chester is ook een hele mooie stad/dorp
York is heel mooi en de omgeving (Yorkshire) is ook prachtig. Vliegen op Leeds-Bradford Airport met KLM is heel goedkoop. Leeds is een leuke winkelstad en in de buurt heb je ook nog Harrogate, een sjieke relaxte plaats, met veel parken en mooie Victoriaanse gebouwen. De steden zijn onderling goed met elkaar verbonden (trein en bus).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven