Bonaire/Curacao
zondag 12 januari 2020 om 12:21
Hoi allemaal!
Mijn vriend en ik gaan in juni trouwen en zijn van plan om op huwelijksreis te gaan naar Bonaire voor ongeveer 8 dagen. We hebben allebei ons duikbrevet en het lijkt ons prachtig duiken op Bonaire! Daarnaast zouden we ook wel wat willen ondernemen zoals het eiland rondrijden, kajakken, zeilen etc. maar dan zitten we volgens mij ook wel goed
. We twijfelen wel nog een klein beetje tussen Curacao en Bonaire, omdat op Curacao meer te beleven zou zijn, ook mooi duiken, zwemmen met dolfijnen etc.
Vandaar een paar vraagjes:
- Hoe zouden jullie het verschil tussen Curacao en Bonaire beschrijven en waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom? Ik heb vooral gelezen dat Bonaire een stuk rustiger is, minder bedrijvigheid, maar zijn er wel leuke restaurantjes en strandtentjes etc.?
- Is het duiken op Bonaire echt zo veel mooier dan op Curacao? We hebben gehoord dat op Curacao veel koraal is aangetast door schepen die voor anker gaan, en dat het duiken erg duur kan zijn?
- Hebben jullie ervaring met het reizen van Bonaire naar Curacao? Ik zag dat dit een 30 minuten vluchtje is, dus we zouden kunnen overwegen om 1 dag naar Curacao te gaan ('s ochtends heen en 's avonds terug) om de sfeer van het eiland te proeven, Willemstad te bekijken en eventueel met dolfijnen te zwemmen. Reis je makkelijk over het eiland met een taxi/bus?
- Hoe is het zeilen op Bonaire? Is het ook mogelijk om zelf een bootje te huren of met instructeur? Of zijn het vooral kajuitzeilboten?
- Qua resort op Bonaire overwegen we het Van der Valk Plaza Resort of het Delfin resort. Wat zouden jullie aanraden?
- Andere tips zijn uiteraard ook welkom voor leuke activiteiten op het eiland etc.
Mochten jullie antwoord hebben op 1 of meerdere vragen dan horen we het heel graag
Bedankt alvast!!
Mijn vriend en ik gaan in juni trouwen en zijn van plan om op huwelijksreis te gaan naar Bonaire voor ongeveer 8 dagen. We hebben allebei ons duikbrevet en het lijkt ons prachtig duiken op Bonaire! Daarnaast zouden we ook wel wat willen ondernemen zoals het eiland rondrijden, kajakken, zeilen etc. maar dan zitten we volgens mij ook wel goed
Vandaar een paar vraagjes:
- Hoe zouden jullie het verschil tussen Curacao en Bonaire beschrijven en waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom? Ik heb vooral gelezen dat Bonaire een stuk rustiger is, minder bedrijvigheid, maar zijn er wel leuke restaurantjes en strandtentjes etc.?
- Is het duiken op Bonaire echt zo veel mooier dan op Curacao? We hebben gehoord dat op Curacao veel koraal is aangetast door schepen die voor anker gaan, en dat het duiken erg duur kan zijn?
- Hebben jullie ervaring met het reizen van Bonaire naar Curacao? Ik zag dat dit een 30 minuten vluchtje is, dus we zouden kunnen overwegen om 1 dag naar Curacao te gaan ('s ochtends heen en 's avonds terug) om de sfeer van het eiland te proeven, Willemstad te bekijken en eventueel met dolfijnen te zwemmen. Reis je makkelijk over het eiland met een taxi/bus?
- Hoe is het zeilen op Bonaire? Is het ook mogelijk om zelf een bootje te huren of met instructeur? Of zijn het vooral kajuitzeilboten?
- Qua resort op Bonaire overwegen we het Van der Valk Plaza Resort of het Delfin resort. Wat zouden jullie aanraden?
- Andere tips zijn uiteraard ook welkom voor leuke activiteiten op het eiland etc.
Mochten jullie antwoord hebben op 1 of meerdere vragen dan horen we het heel graag
maandag 13 januari 2020 om 13:48
2 dagen bijkomen van een vlucht en 5 uur tijdsverschil? Gelukkig heeft niet iedereen dat nodig.
Ik maak vaak een vergelijkbare vlucht en ga de volgende dag gewoon weer aan het werk en in het normale ritme.
maandag 13 januari 2020 om 13:50
Ik zou zowel op Bonaire als Curacao geen 2 weken willen verblijven. Een dag of 8 (met reis erbij 10) is meer dan genoeg.redbulletje schreef: ↑13-01-2020 10:01Ik zou in elk geval de reis verlengen naar minimaal 2 weken. Dan bespaar je maar op het trouwfeest/kleding als het er anders niet vanaf kan.
(Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik geen strandhanger ben.)
maandag 13 januari 2020 om 14:38
Dan kun je 1 week Curaçao en 1 week Bonaire doen. Maar ik weet niet of dat een mogelijkheid is voor TO?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode
maandag 13 januari 2020 om 16:01
Er is zoveel meer te doen dan alleen strandhangen. Ik ben ook geen strandhanger en verveel me geen moment. Er wordt op curacao ook ontzettend veel georganiseerd ook.
maandag 13 januari 2020 om 16:07
Ik ben ook geen strandhanger en op St. Maarten heb ik dagelijks allerlei activiteiten gedaan, boottochtjes, snorkelen, rhinoboaten (soort jetski), paardrijden, ziplinen in de jungle. En uiteraard het eiland rondgetourd en stadjes bezichtigd. Zo'n afwisselend programma zou ik ook aanouden als ik naar Curacao/Aruba/Bonaire zou gaan.
maandag 13 januari 2020 om 16:15
Klinkt gaaf, moet snel een keer naar sint maarten:)redbulletje schreef: ↑13-01-2020 16:07Ik ben ook geen strandhanger en op St. Maarten heb ik dagelijks allerlei activiteiten gedaan, boottochtjes, snorkelen, rhinoboaten (soort jetski), paardrijden, ziplinen in de jungle. En uiteraard het eiland rondgetourd en stadjes bezichtigd. Zo'n afwisselend programma zou ik ook aanouden als ik naar Curacao/Aruba/Bonaire zou gaan.
maandag 13 januari 2020 om 17:50
Onzin! Bij aankomst heb je vrijwel geen last van het tijdsverschil met NL
Met de terugweg is dat dan weer totaal anders, maar dan ben je alweer in NL en heb je al lekker genoten!
Bonaire is met 8 dagen juist perfect, langer zou ik echt niet doen.
maandag 13 januari 2020 om 19:07
Ik zou van Willemstad ook niet zoveel verwachten. Wij vonden er niks aan, echt een dorp vergeleken met de grote Nederlandse steden. Veel toeristentroep en eettentjes.
Ik ben alleen op Curaçao geweest en gesnorkeld, in 1 week zou je een auto kunnen huren en allerlei stranden af. Playa kalki werd al genoemd en vond ik erg mooi inderdaad. Als je daar dan toch bent gelijk even bij playa lagun stoppen. Daar ook schildpadden gezien en een stuk rustiger dan playa grandi. Oké wel kleinere dan bij grandi, maar ach.... Het ligt allemaal op de route. Wij zaten in Bon Bini Seaside resort, eigen huisje met keuken etc. Super fijn! Vanaf daar ong uurtje rijden naar playa kalki. Spreekt allemaal voor zich.
Kokomo beach vond ik één van de grootste tegenvallers. Liepen kippen rond, overal mieren.... Ik werd helemaal panisch.... Wel heel lekker geluncht....
Bij mambo beach/seaquarium beach vond ik het snorkelen zelfs al leuk. Zeker dichtbij de rotsen zie je een hoop vissen. Ik was er wel in mei, schijnt het laagseizoen te zijn.
Alleen daar ben je zo uitgekeken op de restaurantjes etc.
Wij vonden Piri Piri echt heel lekker en goedkoop. Is een Portugees steakhouse oid.
In ons resort zaten ook mensen die een weekje Bonaire gingen doen, weekje Aruba en dus een weekje Curaçao. Als je er dan toch bent....
Ik ben alleen op Curaçao geweest en gesnorkeld, in 1 week zou je een auto kunnen huren en allerlei stranden af. Playa kalki werd al genoemd en vond ik erg mooi inderdaad. Als je daar dan toch bent gelijk even bij playa lagun stoppen. Daar ook schildpadden gezien en een stuk rustiger dan playa grandi. Oké wel kleinere dan bij grandi, maar ach.... Het ligt allemaal op de route. Wij zaten in Bon Bini Seaside resort, eigen huisje met keuken etc. Super fijn! Vanaf daar ong uurtje rijden naar playa kalki. Spreekt allemaal voor zich.
Kokomo beach vond ik één van de grootste tegenvallers. Liepen kippen rond, overal mieren.... Ik werd helemaal panisch.... Wel heel lekker geluncht....
Bij mambo beach/seaquarium beach vond ik het snorkelen zelfs al leuk. Zeker dichtbij de rotsen zie je een hoop vissen. Ik was er wel in mei, schijnt het laagseizoen te zijn.
Alleen daar ben je zo uitgekeken op de restaurantjes etc.
Wij vonden Piri Piri echt heel lekker en goedkoop. Is een Portugees steakhouse oid.
In ons resort zaten ook mensen die een weekje Bonaire gingen doen, weekje Aruba en dus een weekje Curaçao. Als je er dan toch bent....
woensdag 15 januari 2020 om 13:57
De therapie kostte een aantal jaren geleden ongeveer 6800 dollar die de patiënt/ cliënt zelf moet betalen en daar komen de kosten van reis en verblijf nog bij. Het is overigens niet alleen voor mensen met autisme. De problematiek is heel divers...
Curaçao heeft mooie maar ook veel minder mooie delen. Aruba is veel Amerikaanser.
Bonaire staat nog op mijn wensenlijstje.