Bounty strand + zwanger?

26-07-2011 13:05 45 berichten
Hoi allemaal!

Ik weet niet helemaal of dit topic onder deze pijler hoort of onder kinderen, maar het is een soort van combi en denk dat ik hier meer reacties krijg.

Mijn vriend en ik willen in november graag op vakantie. We houden echt van actief rondreizen, maar omdat ik tegen die tijd +/- 25 weken zwanger ben van ons eerste kind vallen er al een heleboel plekken af ivm vaccinaties/malaria/hepatitis A. We hebben besloten dat we heel graag nog even lekker samen willen genieten en dat doen we het liefst in een warm oord met een heerlijk strand en azuurblauwe zee. Nu viel ons oog op de Malediven. Dat ziet er heerlijk uit en lijkt me geweldig om nog even helemaal tot rust te komen.

Maar nu is mijn vraag: zijn er mensen die hier zijn geweest en denken jullie dat het verstandig is om hier zwanger heen te gaan? Ik denk dan vooral aan de reis, de afstand tot medische hulp en het eten. Ik hoef echt niet naast een ziekenhuis te zitten en het hoeft voor mij ook niet super westers enzo, maar ik zou het wel rot vinden als je voor een kliniek 3 uur onderweg bent als er wel complicaties ontstaan of als ik alleen hier en daar een patatje kan eten omdat de rest niet zo fris is. En hoe is het om zo lang te vliegen als je zwanger bent?

En nog een vraag: zijn er andere tips voor een zonvakantie in november? We hebben oa ook naar de ABC eilanden, de dominicaanse republiek en de Seychellen gekeken, maar ook daar kom ik er niet zo goed uit of je daar echt op moet passen met wat je eet e.d.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Te weinig :(. Ik probeer eens per jaar een week of drie te gaan. Vorig jaar net na de orkaan ben ik geweest om mijn familie te helpen met de bouw van hun huisjes.
Jeetje heftig zeg als dat zo dicht bij gebeurd.. Wel een hele mooie plek om naar terug te kunnen keren!!

Bedankt allemaal voor de goede tips, ik heb er heel veel aan! We gaan ons eens even oriënteren op de ABC eilanden en ik wacht gewoon even met boeken zodat ik wat beter weet hoe ik me voel (kan me nu nog weinig voorstellen bij een dikke buik hebben). EN ik neem factor 50 mee en een zonnehoed en ik verplaats me alleen van even in de zee naar schaduwplekjes
Het eiland herstelt zichzelf heel snel omdat het voornamelijk uit regenwoud bestaat en als iets groeit als onkruid is dat het wel ...
Alle reacties Link kopieren
Hallo Uil,

Ik ben zelf op vakantie geweest naar het Caribisch gebied. Toen ik daarheen vloog was ik ~ 6 maand zwanger, net zoiets als jij dus. Ik had toen nog vrij veel klachten: misselijk, moe en een beetje depressief. Mijn ervaringen:

De vliegreis was lang, met overstap. Had ik erg tegenop gezien maar viel 100% mee. Ik had een plek aan het gangpad zodat ik gemakkelijk vaak naar de WC kon, en veel water gedronken. (flesje mee) Eigenlijk ging het helemaal prima, zou het zo weer doen. Alleen op de terugweg aten we pas heel laat avondeten (rond middernacht) door een vertraging; daar werd ik erg misselijk van, ik had wel wat sultna's mee maar ik moest echt eten. Mijn advies: Zorg dat je de juiste snacks meehebt.

Ik kon door de zwangerschap minder goed tegen extreme hitte, dus probeer niet te gaan naar een plek waar het echt heel warm is. Wat ik wel helemaal fantastisch vond was snorkelen. Lekker in het water liggen (=koel), mooie dingen zien, en je kan het lang doen zonder moe te worden, gaat echt heel goed als je zwanger bent. (wel altijd een T-shirt aan en goed smeren tegen de zon) Ook heb ik nog best flinke wandelingen gemaakt, en vaak 's middags op bed gelegen. Als je een kamer met airco hebt is dat helemaal handig.

Gezondheid & eten: Ik dronk flessenwater ipv kraanwater, maar voor de rest weinig concessies gedaan. Door omstandigheden kookten we vaak zelf, maar ook in restaurants geen probleem. Ook moest ik vaak kleine beetjes eten, dus dat betekende practisch altijd een banaan meenemen als je op pad gaat, maar geen probleem verder. Omdat ik de meeste inentingen al gehad had voor de zwangerschap, was dit ook geen probleem. De zon was voor mij het beste medicijn tegen mijn depressieve gevoelens, ik was na de vakantie helemaal herboren.

Stress is overigens niet zo goed voor je in een zwangerschap dus lekker ontspannen op vakantie is heel gezond! :-)

Over hurricane season: Wij gingen in Januari en dat was niet in hurricane season. Dit is per eiland anders! Cuba ligt compleet ergens anders dan de ABC eilanden, dus zoek het even uit. Voordeel van zowel Cuba als ABC: Er zijn directe vluchten met overstap en je kan goed snorkelen. Ik zou zelf nooit het 'laten zitten' en wachten op een last-minute, want je bent nogal precies met de bestemming dus de kans is groot dat je geen goede aanbieding vind, en dan wordt het heel duur of je kan niet gaan.
oh over het zwangerschapsmasker: ik heb er zelf geen last van gehad, maar het is echt iets cosmetisch: niet mooi, maar het is niet slecht voor je. Uit de zon blijven en goed smeren is altijd goed, maar zelf vond ik vol in de zon zitten toch te warm.
Ik voelde mij met 28 weken nog supergoed. Kon van alles nog doen. Dus als je in de vakantie meer wil doen dan alleen maar luieren dan kan dat nog prima mocht je dat willen. Mits je zwangerschap goed verloopt natuurlijk.

Ik zou alleen niet meer zo ver van huis gaan tijdens een zwangerschap nadat ik met 29 weken totaal onverwacht ben bevallen.

.
ik kom net terug van Aruba en ben 33 weken zwanger. Vliegreis (ong 9 a 10 uur) is lang maar goed te doen als je comfortclass vliegt. NOv zijn tickets naar de ABC eilanden vaak goedkoop. Aruba heeft prima medische faciliteiten, heeft super mooi strand en veel verschillende eetgelegenheden. Men spreekt over het algemeen redelijk/goed NL en natuurlijk Engels ivm de vele Amerikaanse toeristen.

Succes met je keuze en je zwangerschap!
@sugarmiss: dit was ook het eerste wat ik dacht.

De kans op malaria/hep-a is volgens mij een stuk lager dan de kans op een vroeggeboorte rond de 25-27 weken zwangerschap. Ik vind het dus gek dat je wel met een geringe kans op die twee ziekten rekening houdt en niet met de mogelijkheid van een vroeggeboorte.

Gezellig je babytje drie-vier maanden lang in een ziekenhuis met dokters die je niet kunt verstaan en ver van al je familie en vrienden. Jottum.
...
Heb niet alles gelezen, dus misschien enorm Mosterd, maar ik ben met 25 weken zwangerschap in oktober naar Curacao geweest. Alles gegeten en gedronken en ging prima. Was nog niet heel dik en nog fit, dus vliegreis ging ook prima. Heen 11 uur met tussenlanding op Sint Maarten. Terugreis 9 uur geloof ik.

Kraanwater is daar inderdaad te drinken en genoeg mooie strandjes. Enige waar ik last van had was de jetlag of acclimatiseren op de heenreis, maar weet niet of dat erger was door de zwangerschap of juist niet, of dat dat gewoon aan mij lag.

Oh, is wel regenseizoen, dus je kunt een flinke bui treffen, maar daarna snel weer mooi.
Ik ben met 16 weken zwangerschap naar de Malediven geweest. Absoluut geen problemen ondervonden.

Het weer was heerlijk, het water was heerlijk (ja, wij konden daar prima in afkoelen). Er was voldoende schaduw om lekker in te luieren.

Erg veel keus in eten, maar je weet niet altijd wat er precies in zit, dus ik heb veel links laten liggen. Vooral ook omdat ik gewoon in heel veel dingen geen zin had. Voornamelijk veel fruit gegeten daar. De hoofdmoot van de keuken is gebaseerd op vis. Het hangt een beetje van het resort af wat ze daarnaast nog aanbieden (bij ons hielden ze rekening met de nationaliteit van de gasten, dus ook veel Aziatisch, Italiaans en Frans).

Ik weet niet hoe het weer is in November, wij waren er in februari.

De speedboot vond ik hartstikke meevallen, water was vrij rustig. We hebben verder ook heerlijk gesnorkeld.

Het vliegen vond ik wel vervelend worden, je zit gewoon niet lekker met zo'n (beginnende) zwangerschapsbuik.

Daarnaast een overstap in Dubai waar je ook maar je tijd moet zien door te komen. Nee, ideaal was dat niet. Heb dan ook de eerste dag op de Malediven slapend doorgebracht.

Maar op basis van mijn eigen ervaringen zou ik het zeker niet af willen raden.
Ik zou niet zo ver weg gaan bij een zwangerschap, dit advies had ik je vroeger ook niet gegeven , maar dat bij die zw duur zou je als je dreigt te gaan bevallen niet ver van een goed ziekenhuis moeten zitten wil je je kind een kans geven
Mauritius! Ben er zelf een paar keer geweest in november, en vind het klimaat dan super te doen (kan niet tegen uberhitte..), en er altijd een lekkere bries.

Eiland is overzichtelijk qua grootte, iedereen spreekt engels (en frans natuurlijk), en ziekenhuis binnen no time bereikbaar. Er zijn geen vaccinaties nodig.

Fijn: tijdsverschil is overzichtelijk(er) vergeleken met ABC.

Ook prettig; je kunt er ook gewoon met euro's betalen!

Succes!
Hier met 22 weken 3 wkn naar Jamaica geweest. Wel gewoon all in.

De heenreis was zwaar, harde buiken. Maar daarna heerlijk genoten aan het zwembad. Mensen zijn erg relaxed, ook excursies gedaan. Eten móet je overal op letten en kraanwater mocht daar wel, maar doe ik nergens.

Het is heel engels en redelijk goed ontwikkeld. Behalve in kingston móet je niet komen.

Maar ik zou zeker een reis maken, geniet ervan.
Australie?

Prachtige tropische stranden, geen vaccinaties nodig, geen malaria, westers en veilig.
Hawaii = US dus qua gezondheidszorg goed en je kan er gewoon alles eten en drinken. Maar het is veel te lang vliegen als je zwanger bent (22 uur) en ik ben op 4 eilanden geweest en "bountystranden" kon ik het niet echt noemen hoor, gewoon normale stranden niks bijzonders. Maar zeker leuke eilanden.

Mauritius is ook een leuk eiland en ze spreken er Frans maar switchen moeiteloos over naar het Engels. Maar is 12 uur vliegen en ik vond de overstap in Parijs wel krap.

Verder ben ik wel op echte bountystranden geweest op diverse eilanden in de Pacific (Fiji, Cook) maar dat is echt te ver vliegen.

Ik zou zelf aanraden, net zoals velen, hier om gewoon naar de ABC eilanden te gaan of St. Maarten. St. Maarten is alles prima geregeld en ze hebben hele mooie stranden.
Ik ben dit jaar in februari naar Curacao geweest en alles is daar prima geregeld hoor. Ik ben daar niet in een ziekenhuis geweest, maar zal vast ook prima zijn. Het jaar ervoor ben ik naar Aruba geweest en ik vond Curacao het leukst. Aruba is toch behoorlijk Amerikaans georienteerd (TacoBell, Wendy's, shoppings malls, e.d). Dat heeft Curacao ook wel, maar daar vond ik het gezelliger overkomen. Mambo beach is inderdaad het leukste strand, ik zou daar in de buurt wat boeken (aanrader: Dolphin Suites. Niet superduur en op loopafstand van het strand). Alleen jammer dat je als zwangere vrouw niet met dolfijnen mag zwemmen.. maar misschien heb je dat al eens gedaan.

Veel plezier!
Maleise zag ik laatst ergens anders voorbij komen; veilig en goede gezondheidszorg, zowel eilanden als vaste land.

Op plaatjes ziet het er in ieder geval fantastisch uit, maar ben er nog nooit geweest.
Waarom zo ver. Zou dat echt nooit doen als je al zo ver in je zwangerschap zit. Zou dan eerder kiezen voor een paar uurtjes vliegen naar bijv. de Canarische Eilanden.
quote:mevrouw_uil schreef op 26 juli 2011 @ 13:39:

Oh dat valt me mee, 9u heb ik wel vaker gevlogen en vind ik persoonlijk heel snel gaan maar is denk ik wel een beetje de max in de zwangerschap ja. Curacao heeft wel bountystranden toch? mambo beach ziet er wel aantrekkelijk uit ;) En Arbuba ook zo te zien. Maar als ik google op bonaire zie ik ook mooie witte stranden! Of is dat fotoshop...

Curaçao is best wel leuk, maar plekken als Mambo Beach e.d. kunnen heel druk zijn.

Dit nieuwe resort schijnt heel goed te zijn:

http://www.baoase.com/

In Aziatische stijl, zit je toch nog exotisch. Er zijn nu bij KLM mogelijkheden om Econonomy Comfort te boeken: voor 200 euro extra zit je heel wat ruimer. Als je dan stoelen op de voorste rij boekt, kun je echt languit.

Seychellen zijn overrated. De meeste kleinere eilanden hebben een enkel, exclusief resort, maar daar betaal je flink voor. Wel veel privacy en heel veel luxe. Vanaf Parijs 10 uur vliegen. Ze zijn allemaal bereikbaar per privevliegtuig, dus je bent zo op hoofdeiland Mahé. Dat vind ik zelf niet echt wat, maar ik kom er zakelijk veel, dus ben er flink uitgekeken.
Dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven