California reis

24-01-2020 11:32 21 berichten
Ha meiden!
Iemand ervaring met reizen door California met huurauto/tent?
Mijn vriend en ik willen in juni die kant op. Roadtrip langs de kust en een paar natuurparken staan op ons lijstje. Kortom, alle tips en ervaringen zijn welkom :-)
Californië.
Alle reacties Link kopieren
Struin het Alles Amerika forum af. Daar vind je heel veel ervaringen en tips.
Willen jullie enkel gaan kamperen of ook in hotels / motels slapen? Met kamperen heb ik geen ervaring, wel met reizen door de States :-)
Alle reacties Link kopieren
En realiseer je dat de schoolvakanties beginnen in juni in Amerika. Dus voor populaire parken ben je wellicht al te laat met reserveren. Er zijn vaak ook state camping in de buurt op mooie locaties.
Yosemite
Monterey bay aquarium
San Francisco
Sequoia's
Oh ja, en "Continental Breakfast" is een kop koffie uit de automaat + een koekje of muffin uit kant-en-klaar verpakking.
Alle reacties Link kopieren
Fransje-Noord schreef:
24-01-2020 11:43
Oh ja, en "Continental Breakfast" is een kop koffie uit de automaat + een koekje of muffin uit kant-en-klaar verpakking.

Ja, daar heb ik me ook eens in vergist :rofl:

Gewoon zelf ontbijt kopen in een supermarkt.

Verder geen ervaring met kamperen in de VS, wel ervaring met rondreizen met een huurauto. Het AllesAmerika forum is inderdaad een goede tip.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Voor de parken nps.gov en dan op het betreffende park zoeken voor tonnen aan informatie, ook over verblijf etc.
Thanks!
We willen hotels/airbnb afwisselen met kamperen.
Voor kamperen en eerste tijd airbnb al wat plannen vastgezet, maar niet zoveel zin om álles vooruit te gaan plannen. Maar wel aan te bevelen dus...
Als je in de parken wilt kamperen zou ik zeker op tijd boeken. Alles is vaak al lang van te voren vol geboekt.
Alle reacties Link kopieren
En Yosemite schijnt wel zo druk te zijn dat het eigenlijk echt niet leuk meer is.. Ik was er vorig jaar eind oktober en reed van SF naar Nevada/Utah, en heb toen de Sonora pass genomen ipv de Tioga. Eigenlijk omdat de kans dat Sonora dicht zou gaan wegens sneeuw kleiner was dan dat Tioga dicht zou gaan, maar het was nog helemaal niet zo koud. Route over de Sonora pass was prachtig en heel rustig, op de camping de volgende dag hoorde ik dat het over de Tioga pass filerijden was.

Death Valley is denk ik ondoenlijk heet in juni, dus die zou ik niet doen. LA schijnt een moeilijke stad te zijn om leuke plekken te vinden. Als je van natuur houdt kun je vanuit SF een Ferry nemen naar Angel Island, dat is prachtig wandelen.

Ik kampeerde met een Escape campervan, beviel mij heel goed.
Death valley is juist heel bijzonder in de zomer. Echt een ervaring op zich. We gaan volgend jaar voor de derde keer in de zomer. Om middernacht zwemmen. Om 5 uur de zon zien opkomen boven de sanddunes

Yosemite is tering druk. Maar Amerikanen zijn lui. Dus hoe verder je zelf wandelt hoe minder mensen je tegenkomt
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Death Valley eind oktober ook een ervaring op zich, het was 99 graden F. Kon me niet voorstellen hoe het te harden zou zijn in de zomer..
Leuk om juist dingen s nachts te inderdaad, maar fik je dan overdag niet je tent/camper uit?

Wat je over Yosemite zegt zal wel kloppen inderdaad, volgens mij zijn het alleen niet zozeer Amerikanen die lui zijn als toeristen in het algemeen ;-D
Geen ervaring met kamperen, wel met de auto naar hotel/motel. Wij zijn in LA begonnen en meteen naar Anaheim gereden voor een paar dagen Disneyland. Daarna door naar de Grand Canyon, Bryce Canyon, Las Vegas, Death Valley, yosemite, San Francisco en via de kust terug naar LA met tussenin nog een paar dagen six flags.
Ik denk dat je voor de campingplaatsen in de parken zelf wel al te laat bent. Of heb je die al vast gelegd? Wij hebben wel alles van tevoren geboekt. Was onze eerste usa reis en vond het fijn om dat vast te hebben liggen. Bij ons lag nog veel sneeuw in bryce en yosemite, waren er in april. Ik vond yosemite wel echt mooi, vooral mariposa grove met de sequoia’s. Wij sliepen daar in hotel Wawona en dat was echt top! Geen tv, internet enz. Gedeelde toilet en badkamer op de veranda, je kreeg een heerlijke badjas die je aan kon doen als je er ‘s nachts heen moest. Die heb ik later nog hierheen laten shippen :mrgreen: verder vond ik de Grand Canyon echt indrukwekkend! Qua steden vind ik dan Francisco zo ontzettend leuk!! Wij zijn daar een dag of 4 geweest, heerlijk! Vooral de night tour naar Alcatraz heeft indruk gemaakt. Die zou ik de volgende keer weer boeken!
Las Vegas waren wij 2,5 dag en dat was kort. Ik was toen blij dat we weer weg gingen, zo druk en we wilden alles zien maar de tijd was te kort. Ik ben 7 jaar later terug gegaan voor een citytrip van 6 dagen met een vriendin en dat was geweldig! Alles op ons gemak kunnen doen, lekker eten, concert bezocht, cirque du soleil gezien, ziplinen over fremont street, winkelen en nog een middag aan het zwembad gelegen bij ons hotel (in februari! Jaar erop sneeuwde het :biggrin: ). LA waren we ook te kort en was helemaal aan het eind van onze trip. We waren moe en hadden weinig zin in de drukte. Zijn naar de Santa Monica pier, Hollywood en een restaurant geweest en toen snel terug naar ons hotel. De dag erna een dag zwembad gedaan voor we weer naar huis gingen. Het was een ontzettend mooie reis en ik wil hem graag nog eens maken met onze dochter! Komende zomer gaan we naar de oostkust met haar en ook daar heb ik alle hotels al geboekt en de planning is rond. Ook weer heel veel zin in, al denk ik toch dat de westkust mijn voorkeur gaat hebben :)
Dankje Whomi, voor je mooie reisverslag. Ik krijg direct enorme zin om te gaan. We zijn al zo lang niet 'echt' ver weg geweest.
Ik heb gisteren de Lonely planet gekocht en zie dat er ook op bijv een uurtje reisafstand of buiten de parken nog mooie plekken voor een overnachting zijn. Ook via Airbnb al gekeken en veel aanbod, ook nu nog.
Bij het overzicht van de parken zie ik overigens dat je bij een groot deel pas vanaf september van tevoren kunt reserveren en dat het in juni/juli/aug een systeem hanteert van 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'
Vergis je niet in de reistijd binnen de parken. Wat staat als een uurtje kun je dubbel tellen. Je kunt er niet snel rijden en het is er gewoon heel druk. Je rijdt dus overal langzaam achter elkaar aan.
Als het enigszins kan zou ik in de parken gaan zitten
Alle reacties Link kopieren
SSandra38 schreef:
26-01-2020 12:43
Dankje Whomi, voor je mooie reisverslag. Ik krijg direct enorme zin om te gaan. We zijn al zo lang niet 'echt' ver weg geweest.
Ik heb gisteren de Lonely planet gekocht en zie dat er ook op bijv een uurtje reisafstand of buiten de parken nog mooie plekken voor een overnachting zijn. Ook via Airbnb al gekeken en veel aanbod, ook nu nog.
Bij het overzicht van de parken zie ik overigens dat je bij een groot deel pas vanaf september van tevoren kunt reserveren en dat het in juni/juli/aug een systeem hanteert van 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt'
Klopt ja, zo werken de campings. Je moet dan wel vroeg op de camping zijn (zeg voor tweeen) en dat legt dus flinke druk op je reisschema. En het kan je veel tijd kosten om een andere plek te vinden als de campings op de parken vol zijn. Ik kwam in oktober meestal rond vieren ergens aan, en dan had ik mazzel als er nog een plek was (in Death Valley en de state parks). Vooral wél gaan vragen als er staat dat het vol is, soms hebben ze wel een plekje maar laten ze het bordje staan totdat er weer meer plek is.

Met een klein tentje heb je volgens mij wel veel meer kans op een plekje, dan kun je gebruik maken van de walk-in campgrounds. Veel leuker ook dan tussen al die enorme RVs te staan.
Death Valley vond ik geweldig, en toen ik in Yosemite was in voorjaar 2018 was het helemaal niet druk. Joshua tree park is ook mooi, maar ga niet die boom van U2 proberen te zoeken, is haske gevaarlijk.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook verschillende Ghost Towns, bv Bodie, best wel leuk. Bedenk wel dat echt mensen hebben gewoond en zijn gestorven, dus de begraafplaats is géén fotomoment.
Mono Lake, heel zout water en heel apart!
Lee Vining, leuk stadje voor één dag. Daar zit ook een Nederlandse bakker (Schat's) als je effe genoeg hebt van het Amerikaanse brood.
Een heel stuk verder naar het Oosten, Petrified Forest.
Daar ook "in de buurt", Meteor Crater.
Mocht je die kant opgaan en in Flagstaff overnachten, dat is één groot rangeer terrein met enorm kabaal, en dat gaat maar door.
De West Coast is ontzettend mooi, maar de afstanden zijn groot, erg groot!
Ik heb er gewoond, vaak op vakantie geweest en altijd weer wat nieuws ontdekt. Ik probeerde wel weg te blijven van de mensenmassa's.
Maar dat is niet altijd makkelijk, zeker in het hoogseizoen.
Daarnaast vind je soms heel leuke dingen op onverwachte plekken. Zo zijn we eens in een brandweer kazerne geweest, heel leuk rondgeleid door een trotse (niet arrogant) captain.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik in L.A. leuk vond zijn de Tarpits bij Wilshire Boulevard (het punt waar het mis ging in de film Vulcano). Ze liggen midden in de stad en het zijn natuurlijke olieplassen. Er zit een museum bij met informatie er over en ze hebben de nodige skeletten van oerdieren als mammoet en sabeltandtijger in die plassen gevonden. Zo'n natuurverschijnsel midden in de stad, Hollywood Boulevard ligt bijna om de hoek, vonden wij bijzonder en een stuk interessanter dan al die (vergane) glitter en glorie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven