Camper huren Duitsland?

15-06-2020 12:39 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vooropgesteld dat ik me er nog nauwelijks in heb verdiept. Heeft er iemand ervaring met het huren van een camper in Duitsland? We overwegen een road trip Duitsland-Oostenrijk en kregen de tip dat dit goedkoper is en meer keus in Duitsland. Via Google zie ik idd meerdere grote verhuurders met nette/nieuwe campers met automatische transmissie (must voor mij ivm rugklachten en klachten linkerbeen) maar wat is dan een betrouwbare verhuurder en waar kun je eventueel je eigen auto voor de huur periode achter laten?
Je mag in ieder geval niet met een voertuig met een buitenlands kenteken in NL rijden. Dus je zal je bagage en spullen in je auto mee moeten nemen naar Duitsland.

Vraag het de verhuurder of dat je je eigen auto mag parkeren. En of dat dit eventueel achter een hek mag.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
15-06-2020 12:44
Je mag in ieder geval niet met een voertuig met een buitenlands kenteken in NL rijden. Dus je zal je bagage en spullen in je auto mee moeten nemen naar Duitsland.

Vraag het de verhuurder of dat je je eigen auto mag parkeren. En of dat dit eventueel achter een hek mag.
Waarom zou je niet met een voertuig met buitenlands kenteken in NL rond mogen rijden? Het idee zou sowieso zijn er met de auto heen te gaan dus als het waar is zou het niet uitmaken maar hier heb ik nog nooit van gehoord dat je met een huurauto/camper uit een ander land niet in NL zou mogen rijden.
Adelaar81 schreef:
15-06-2020 12:49
Waarom zou je niet met een voertuig met buitenlands kenteken in NL rond mogen rijden? Het idee zou sowieso zijn er met de auto heen te gaan dus als het waar is zou het niet uitmaken maar hier heb ik nog nooit van gehoord dat je met een huurauto/camper uit een ander land niet in NL zou mogen rijden.

"Tips:
Het is voordelig om een camper in Duitsland te huren. Door de lagere BTW zijn de prijzen in Duitsland gunstiger dan in Nederland of Scandinavië.
Let op: i.v.m. de wegenbelasting mag je als Nederlander niet met buitenlandse kentekenplaten door Nederland rijden."
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
15-06-2020 12:53
"Tips:
Het is voordelig om een camper in Duitsland te huren. Door de lagere BTW zijn de prijzen in Duitsland gunstiger dan in Nederland of Scandinavië.
Let op: i.v.m. de wegenbelasting mag je als Nederlander niet met buitenlandse kentekenplaten door Nederland rijden."
Ik heb even verder gekeken en is deels waar, er is een vrijstelling tot 14 dagen voor Nederlanders met een buitenlandse huur camper. Een Duitser mag gewoon met zijn huur camper in NL rondreizen zolang hij/zij wil.

Het gaat dus specifiek om de combi Nederlands ingezetene zijn en buitenlandse huur camper https://www.nkc.nl/advies/wet-en-regelg ... ?fromsso=1

Maar goed, ik zocht eigenlijk tips qua verhuurder en/of mensen die dit al eens gedaan hebben.
Adelaar81 schreef:
15-06-2020 13:04
Ik heb even verder gekeken en is deels waar, er is een vrijstelling tot 14 dagen voor Nederlanders met een buitenlandse huur camper. Een Duitser mag gewoon met zijn huur camper in NL rondreizen zolang hij/zij wil.

Het gaat dus specifiek om de combi Nederlands ingezetene zijn en buitenlandse huur camper https://www.nkc.nl/advies/wet-en-regelg ... ?fromsso=1

Maar goed, ik zocht eigenlijk tips qua verhuurder en/of mensen die dit al eens gedaan hebben.

Ah oké, had alleen even bij een verhuurbedrijf gekeken en daar stond dit. Nou geen probleem dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
15-06-2020 13:07
Ah oké, had alleen even bij een verhuurbedrijf gekeken en daar stond dit. Nou geen probleem dus.
No problem, het intrigeerde me omdat ik me al niet voor kon stellen dat de vele Duitse huur campers die ik (vlakbij waar ik woon aan de kust) zie rijden dit doen terwijl ze In overtreding zijn.
1 keer is voldoende
adelaar81 wijzigde dit bericht op 15-06-2020 13:10
Reden: Dubbel
91.12% gewijzigd
Adelaar81 schreef:
15-06-2020 13:09
No problem, het intrigeerde me omdat ik me al niet voor kon stellen dat de vele Duitse huur campers die ik (vlakbij waar ik woon aan de kust) zie rijden dit doen terwijl ze In overtreding zijn.
Die zullen ook meestal door Duitsers gehuurd of andere nationaliteiten anders dan Nederlands, gehuurd worden. En dan telt die regel uiteraard niet.

De regel zelf is zeer bekend, dat voor campers een uitzondering gemaakt wordt wist ik dan weer niet.

Campers zijn in Duitsland aanzienlijk goekdoper in aanschaf dan in Nederland, vandaar dat er huurprijzen ook lager liggen.

Mbt betrouwbaarheid zul je toch moet googlen. Wellicht dat er een Duits camperforum is? Lees wel altijd goed de kleine letters.
Heb je al eens gekeken om die van particulieren te huren ?
In België heb je vb goboony.be
Wij deden dat 2 jaar geleden en ik kan het zeker en vast aanraden.
Je zoekt zelf wat je wil, of het een recent voertuig is, welke periode enz...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven