Camperreis Canada/NW Amerika
zaterdag 6 juni 2020 om 19:23
Als alles hopelijk volgend jaar weer een beetje normaal is willen we graag een camperreis maken door West Canada en NW USA. Afgelopen zomer met de camper het standaard rondje Zuid West USA gedaan en dat is zo goed bevallen dat we nu alweer plannen aan het maken zijn.
Nu hebben we een route uitgestippeld vanaf Salt Lake City met terugvlucht vanaf Seattle. Ik ben benieuwd naar ervaringen en tips.
Seattle als eindpunt is een bewuste keuze vanwege 2 van mijn mannen thuis die heel graag naar de Boeingfabriek willen en het museum of flight.
Idee is:
Dag 1: vlucht naar Salt Lake City
Dag 2: camper ophalen, boodschappen doen en de eerste kilometers rijden tot Park City
Dag 3: Park City-Grand Teton
Dag 4: Grand Teton - Yellowstone (einde van de dag naar Yellowstone)
Dag 5: Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone -Helena (ochtend nog in Yellowstone doorbrengen)
Dag 9: Helena -Glacier NP
Dag 10: Glacier NP
Dag 11: Glacier NP
Dag 12: Glacier NP- Waterton NP
Dag 13: Waterton -Banff
Dag 14: Banff
Dag 15: Banff- Icefield Parkway
Dag 16: Icefield Parkway-Jasper
Dag 17: Jasper
Dag 18: Jasper
Dag 19: Jasper - Clearwater
Dag 20: Clearwater-Seattle
Dag 21: camper inleveren en Boeiing fabriek en Museum of Flight
Dag 22: terugvlucht
Ik hoor graag jullie tips, ervaringen, tips voor handige en mooie campgrounds (liefst in de natuur/in de parken) We reizen in juli/augustus met 2 jonge pubers.
Nu hebben we een route uitgestippeld vanaf Salt Lake City met terugvlucht vanaf Seattle. Ik ben benieuwd naar ervaringen en tips.
Seattle als eindpunt is een bewuste keuze vanwege 2 van mijn mannen thuis die heel graag naar de Boeingfabriek willen en het museum of flight.
Idee is:
Dag 1: vlucht naar Salt Lake City
Dag 2: camper ophalen, boodschappen doen en de eerste kilometers rijden tot Park City
Dag 3: Park City-Grand Teton
Dag 4: Grand Teton - Yellowstone (einde van de dag naar Yellowstone)
Dag 5: Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone -Helena (ochtend nog in Yellowstone doorbrengen)
Dag 9: Helena -Glacier NP
Dag 10: Glacier NP
Dag 11: Glacier NP
Dag 12: Glacier NP- Waterton NP
Dag 13: Waterton -Banff
Dag 14: Banff
Dag 15: Banff- Icefield Parkway
Dag 16: Icefield Parkway-Jasper
Dag 17: Jasper
Dag 18: Jasper
Dag 19: Jasper - Clearwater
Dag 20: Clearwater-Seattle
Dag 21: camper inleveren en Boeiing fabriek en Museum of Flight
Dag 22: terugvlucht
Ik hoor graag jullie tips, ervaringen, tips voor handige en mooie campgrounds (liefst in de natuur/in de parken) We reizen in juli/augustus met 2 jonge pubers.
zondag 14 juni 2020 om 12:17
Dat klinkt toch wel leuk ja; ik noteer hetredbulletje schreef: ↑14-06-2020 12:11Ook als je geen paardenmens bent is het een leuke ervaring door alles er omheen. Het western leven. Je ziet in Montana/Wyoming veel locals in hun boots en met cowboyhoeden op lopen. Het hele sfeertje is tof!
zondag 14 juni 2020 om 12:18
Klopt, alles is mooi, dat maakt het zo lastig. Ik ga denk ik een paar mogelijke routes uitwerken en dan met man en kinderen kijken welke voor nu het meest aanspreekt.
zondag 14 juni 2020 om 16:36
Weer een paar uurtjes zitten puzzelen op routes; je moet wat 
Denver is erg duur qua camperhuur en wat ik weet van eerdere zoektochten ook qua tickets duur.
Tickets en camperhuur Vancouver zijn redelijk betaalbaar. Heb nu als eventuele globale route: vancouver-cache creek-blue river-jasper-icefield parkway-banff-kootenay np-winthrop-seatle-vancouver. Dan hebben we het over 1700 mijl in 23 dagen, dus dat is prima. MAAR, geen Yellowstone en die staat ook echt heel hoog op de lijst.
Glacier ben ik voor deze reis een beetje van teruggekomen vanwege ingrijpende wegwerkzaamheden in 2021.
Naast bovenstaande optie heb ik ook nog een route Seattle-Las Vegas. Globaal Seattle- Mount Rainier -Columbia River George (the Dallas)- John day Fossil Beds- Craters of the Moon- Yellowstone- Grand Teton- Dinosaur-Arches-Canyonlands-Capitol Reef- Zion- Las Vegas . Dat is iets van 2300 mijl in 23 dagen, ongeveer hetzelfde als wat we afgelopen zomer gereden hebben.
Lastig kiezen...route 1 lijkt me prachtig ,maar dan dus geen Yellowstone. Route 2 bevat wel Yellowstone en Las Vegas (waar we graag nog eens terugwillen), maar heeft weer geen Canada....
Ik ga ook nog een route uitwerken zonder Las Vegas maar met rondje Seattle of Seatlle-Salt Lake City.
Denver is erg duur qua camperhuur en wat ik weet van eerdere zoektochten ook qua tickets duur.
Tickets en camperhuur Vancouver zijn redelijk betaalbaar. Heb nu als eventuele globale route: vancouver-cache creek-blue river-jasper-icefield parkway-banff-kootenay np-winthrop-seatle-vancouver. Dan hebben we het over 1700 mijl in 23 dagen, dus dat is prima. MAAR, geen Yellowstone en die staat ook echt heel hoog op de lijst.
Glacier ben ik voor deze reis een beetje van teruggekomen vanwege ingrijpende wegwerkzaamheden in 2021.
Naast bovenstaande optie heb ik ook nog een route Seattle-Las Vegas. Globaal Seattle- Mount Rainier -Columbia River George (the Dallas)- John day Fossil Beds- Craters of the Moon- Yellowstone- Grand Teton- Dinosaur-Arches-Canyonlands-Capitol Reef- Zion- Las Vegas . Dat is iets van 2300 mijl in 23 dagen, ongeveer hetzelfde als wat we afgelopen zomer gereden hebben.
Lastig kiezen...route 1 lijkt me prachtig ,maar dan dus geen Yellowstone. Route 2 bevat wel Yellowstone en Las Vegas (waar we graag nog eens terugwillen), maar heeft weer geen Canada....
Ik ga ook nog een route uitwerken zonder Las Vegas maar met rondje Seattle of Seatlle-Salt Lake City.
zondag 14 juni 2020 om 17:05
Nee hoor, alleen nog niet goed in verdiept; maar met een rondje Vancouver zouden we daar zeker tijd voor hebben. Als blijkt dat de keus op Canada valt (met Seattle maar zonder Yellowstone) ga ik de route verder uitstippelen en dan zal Vancouver Island er waarschijnlijk wel in komen. Heb je tips? Ik heb al wel wat gelezen: Victoria? Tofino? Campbell? Wij houden van natuur, niet van de stedenredbulletje schreef: ↑14-06-2020 16:41Is er een reden dat je Vancouver Island links laat liggen? Vond het zelf een prachtig stuk Canada en enorm rustig vergeleken met Jasper/Banff in augustus.
vrijdag 28 augustus 2020 om 21:34
Beetje verder gepuzzeld en tot het volgende idee gekomen (reisorganisatie biedt coronagarantie : als je camper en tickets bij hen boekt mag je tot 6 weken voor vertrek kosteloos annuleren als de reis beinvloedt wordt door Corona)
Dus wel interessant, iets om over na te denken.
Idee is:
dag 1 Vliegen naar Calgary
dag 2 camper ophalen en rijden naar Banff
dag 3 Banff
dag 4 Banff
dag 5 Banf- Kootenay NP
dag 6 Kootenay NP
dag 7 Kootenay NP- Yoho NP
dag 8 Yoho NP
dag 9 Yoho NP- Icefield Parkway
dag 10 : Icefield Parkway -Jasper
dag 11: Jasper
dag 12: Jasper
dag 13: Jasper-Wells gray provincial park
dag 14: Wells gray provincial park
dag 15: Wells gray provincial park - Manning Park
dag 16 Manning Park
dag 17 Manning Park - Winthrop
dag 18: Winthrop
dag 19: Winthrop-Seattle (museum of flight, boeiing fabriek)
dag 20: Seattle-Vancouver, inleveren camper
dag 21: Vancouver
dag 22: Vancouver- huis
Is dit een logische route? En niet teveel tijd overal genomen? Heb nog getwijfeld om Vancouver Island mee te pakken maar een beetje relaxed reizen vinden we ook wel fijn en soms gewoon een namiddag lekker rommelen op de camping vinden we ook heerlijk. Seattle zit er in omdat mijn mannen heel graag naar de boeiing fabriek en het museum of flight willen.
In mijn route mist nu Whistler; weet niet goed hoe ik dat in kan plannen, of is het geen must?
Benieuwd naar jullie reacties!
Idee is:
dag 3 Banff
dag 4 Banff
dag 5 Banf- Kootenay NP
dag 6 Kootenay NP
dag 8 Yoho NP
dag 16 Manning Park
Is dit een logische route? En niet teveel tijd overal genomen? Heb nog getwijfeld om Vancouver Island mee te pakken maar een beetje relaxed reizen vinden we ook wel fijn en soms gewoon een namiddag lekker rommelen op de camping vinden we ook heerlijk. Seattle zit er in omdat mijn mannen heel graag naar de boeiing fabriek en het museum of flight willen.
In mijn route mist nu Whistler; weet niet goed hoe ik dat in kan plannen, of is het geen must?
zaterdag 29 augustus 2020 om 08:57
Ik ook
Niet voor volgend jaar want dan naar een Grieks eiland wat nu niet doorgaat maar hadden vage plannen voor die kant op.
zaterdag 29 augustus 2020 om 12:10
Dit lijkt me een prima route! Enne, er is ZOVEEL te zien dat je zelfs al ga je twee maanden niet alles kan meepakken. Beter om echt te genieten van de dingen die je wel ziet dan je zorgen maken over evt dingen die je misloopt of je route helemaal vol te plannen. Bovendien is Whistler zeker niet mooier dan de dingen die je al gepland hebt. Gewoon een luxe resortstadje, beetje als Aspen in de VS. Dit is een hele leuke trip zo
zaterdag 29 augustus 2020 om 12:13
Ik vond Whistler leuker dan Vancouver (alleen Stanley park vond ik de moeite waard in de stad) Heb daar maar 1 overnachting gehad en overdag de peak2peak gedaan. Ook de weg er naartoe vanuit Vancouver vond ik een mooie route. Maar je moet dan wel net als ik de mazzel hebben dat 't helder weer is, anders heb je er niet zoveel aan natuurlijk.
zaterdag 29 augustus 2020 om 16:50
Dank voor de reacties; heb nog even verder gepuzzeld op een route waarin Vancouver Island wel is opgenomen.
Dan kom ik op dit:
dag 3 Banff
dag 4 Banff
dag 5 Banf- Yoho NP
dag 6 Yoho
dag 7 Yoho - Icefield Parkway
dag 8 Icefield Parkway- Jasper
dag 9 Jasper
dag 10 : Jasper -Wells gray provincial park
dag 11: Wells gray provincial park
dag 12: Wells gray - Whistler
dag 13: Whistler
dag 14: Whistler- Campbell River (V.I.)
dag 15: Campbell River (V.I.)
dag 16: Campbell River - Tofino (V.I.)
dag 17: Tofino (V.I.)
dag 18:: Tofino- Victoria (V.I.)
dag 19: Victoria- Seattle (ferry naar Port Angeles)
dag 20: Seattle, boeiingfabriek en dan door naar Vancouver
Is dit te gehaast? Of ook nog goed te doen? We zouden heel graag beren willen zien; is de kans daarop bij route 2 groter?
Dan kom ik op dit:
dag 3 Banff
dag 4 Banff
dag 5 Banf- Yoho NP
dag 6 Yoho
dag 7 Yoho - Icefield Parkway
dag 8 Icefield Parkway- Jasper
dag 9 Jasper
dag 10 : Jasper -Wells gray provincial park
dag 11: Wells gray provincial park
dag 12: Wells gray - Whistler
dag 13: Whistler
dag 14: Whistler- Campbell River (V.I.)
dag 15: Campbell River (V.I.)
dag 16: Campbell River - Tofino (V.I.)
dag 17: Tofino (V.I.)
dag 18:: Tofino- Victoria (V.I.)
dag 19: Victoria- Seattle (ferry naar Port Angeles)
dag 20: Seattle, boeiingfabriek en dan door naar Vancouver
Is dit te gehaast? Of ook nog goed te doen? We zouden heel graag beren willen zien; is de kans daarop bij route 2 groter?
zaterdag 29 augustus 2020 om 17:57
En na die 6 week?Eva1977 schreef: ↑28-08-2020 21:34Beetje verder gepuzzeld en tot het volgende idee gekomen (reisorganisatie biedt coronagarantie : als je camper en tickets bij hen boekt mag je tot 6 weken voor vertrek kosteloos annuleren als de reis beinvloedt wordt door Corona)
Idee is:
dag 3 Banff
dag 4 Banff
dag 5 Banf- Kootenay NP
dag 6 Kootenay NP
dag 8 Yoho NP
dag 16 Manning Park
zaterdag 29 augustus 2020 om 19:43
Even off-topic:redbulletje schreef: ↑06-06-2020 19:28Ik zou Cody meepikken als je Yellowstone verlaat.
Verder moet ik zeggen dat ik Glacier (Going to the Sun) tegen vond vallen. En lijkt me ook niet erg comfortabel rijden trouwens met 'n RV.
Zelf heb ik Yellowstone/Tetons, Jasper en Banff gecombineerd met Whistler, Vancouver en Vancouver Island. Dat was minder druk dan de eerstegenoemde trekpleisters.
@ Redbulletje, jij maakt die road trips in je eentje toch? Dat benijd ik zo erg, ik wil echt al járen zo'n roadtrip maken (naar de mighty five), maar ik durf het gewoon niet in mijn eentje. Ik heb wel mijn rijbewijs, maar durf hier in NL ook niet te autorijden (laat staan in the middle of nowhere of waar het juist heel druk is) en ben ook niet zo goed in organiseren/plannen. Dus dan zou zo'n georganiseerde groepsreis misschien een idee zijn, maar eh ik ben best wel een Einzelgänger. Heb jij altijd in je eentje dat soort road trips gemaakt?
zaterdag 29 augustus 2020 om 21:16
Je tweede route klinkt beter dan de eerste en kans op beren in de zomermaanden heb je dan zeker, ook op Vancouver Island. Ik zou me daar overigens ook weer niet teveel op verheugen, die beren wil je ook weer niet van te dichtbij zien
. Persoonlijk hou ik er bij een reis wel van om ergens tussendoor een keer 3 of zelfs 4 overnachtingen te hebben als 'thuiskom'gevoel, maar dat is persoonlijk en als je hier goede ervaringen mee hebt, is dit te doen! Hou ook rekening met douane bij reizen over de weg Canada-USA, de eisen veranderen soms, soms moet je een irisscan laten maken en zelf betalen
, 6 dollar, dat valt dan weer mee. Je kunt je bezoek aan Seattle ook doen met een bustour vanuit Vancouver -inclusief bezoeken aan de fabrieken- of met de trein en in Seattle de deels gratis shuttlebussen of een tour pakken. Lijkt me voor jou en je partner ook even fijn een dagje niet zelf te hoeven rijden.
Hoe dan ook, veel plezier!
zaterdag 29 augustus 2020 om 22:06
Ik ben niet redbulletje mAar wil hier toch graag op reageren; met de mighty five bedoel je neem ik aan de 5 nationale parken in Utah? Die regio is heel makkelijk rijden, het enige dat lastig kan zijn in de VS is rijden in sommige grote steden. Ik rij (te) weinig in Nederland maar heb geen moeite met rijden in de VS; de wegen zijn breed, je zit niet met gelijkwaardige kruisingen, parkeervakken zijn een stuk ruimer en de meeste rijders zijn een stuk relaxter. Ik denk dat als je bang bent voor het rijden juist wel een plan zou moeten maken (alle tijd, vooralsnog blijven de grenzen nog wel even dicht) zodat je kunt uitzoeken in welk gebied je komt en waar je wilt overnachten. Over het alleen reizen kan ik geen input geven al lijkt het me best fijn, met niemand rekening houden.isa_isa_ schreef: ↑29-08-2020 19:43Even off-topic:
@ Redbulletje, jij maakt die road trips in je eentje toch? Dat benijd ik zo erg, ik wil echt al járen zo'n roadtrip maken (naar de mighty five), maar ik durf het gewoon niet in mijn eentje. Ik heb wel mijn rijbewijs, maar durf hier in NL ook niet te autorijden (laat staan in the middle of nowhere of waar het juist heel druk is) en ben ook niet zo goed in organiseren/plannen. Dus dan zou zo'n georganiseerde groepsreis misschien een idee zijn, maar eh ik ben best wel een Einzelgänger. Heb jij altijd in je eentje dat soort road trips gemaakt?
zaterdag 29 augustus 2020 om 23:17
Dat klinkt goed! Bedankt voor de tip! Ga ik even naar kijken, dat zou heel handig zijn; even niet zelf rijden inderdaad,Birdist schreef: ↑29-08-2020 21:16Je tweede route klinkt beter dan de eerste en kans op beren in de zomermaanden heb je dan zeker, ook op Vancouver Island. Ik zou me daar overigens ook weer niet teveel op verheugen, die beren wil je ook weer niet van te dichtbij zien. Persoonlijk hou ik er bij een reis wel van om ergens tussendoor een keer 3 of zelfs 4 overnachtingen te hebben als 'thuiskom'gevoel, maar dat is persoonlijk en als je hier goede ervaringen mee hebt, is dit te doen! Hou ook rekening met douane bij reizen over de weg Canada-USA, de eisen veranderen soms, soms moet je een irisscan laten maken en zelf betalen
![]()
, 6 dollar, dat valt dan weer mee. Je kunt je bezoek aan Seattle ook doen met een bustour vanuit Vancouver -inclusief bezoeken aan de fabrieken- of met de trein en in Seattle de deels gratis shuttlebussen of een tour pakken. Lijkt me voor jou en je partner ook even fijn een dagje niet zelf te hoeven rijden.
Vorig jaar in Yosemite 3x een beer gezien op de camping; echt zo magisch! Hopen in Canada ook beren te zien; op gepaste afstand
zondag 30 augustus 2020 om 11:44
Het is juist superrelaxt rijden in Amerika! Behalve dan in de grote steden, maar die kun je ook links laten liggen natuurlijk.isa_isa_ schreef: ↑29-08-2020 19:43Even off-topic:
Als ik in Nederland moet rijden dan zie ik daar echt als 'n berg tegenop. De wegen zijn druk, je zit ingesloten tussen vrachtverkeer, je raakt overprikkeld van alle paaltjes en aanwijzingen langs de kant van de weg.
In Amerika zijn de wegen leeg en schoon. Er is 'n beleefdheidsgebaar dat langzaamrijdend verkeer even in de shoulder gaat rijden zodat je kunt passeren. Op kruisingen moet je allemaal stoppen en de eerste die gestopt was mag ook weer als eerste gaan rijden. Dus geen patstelling zoals hier waar rechts voorrang heeft.
Gewoon doen dus! Gun jezelf 'n comfortabele SUV, het zijn ook nog 'ns automaten daar, dus nóg relaxter rijden.
En parkeervakken zijn veel breder dan hier. Ik vind het hier al 'n hele tour om uit mijn Suzuki Swift te geraken als ik tussen 2 auto's in geparkeerd sta. Daar zijn parkeervakken er op ingesteld dat het merendeel van de auto's SUV's en trucks zijn.
zondag 30 augustus 2020 om 12:31
Ooh, dankjewel voor je reactie! Dit geeft een beetje perspectief, leuk!Adelaar81 schreef: ↑29-08-2020 22:06Ik ben niet redbulletje mAar wil hier toch graag op reageren; met de mighty five bedoel je neem ik aan de 5 nationale parken in Utah? Die regio is heel makkelijk rijden, het enige dat lastig kan zijn in de VS is rijden in sommige grote steden. Ik rij (te) weinig in Nederland maar heb geen moeite met rijden in de VS; de wegen zijn breed, je zit niet met gelijkwaardige kruisingen, parkeervakken zijn een stuk ruimer en de meeste rijders zijn een stuk relaxter. Ik denk dat als je bang bent voor het rijden juist wel een plan zou moeten maken (alle tijd, vooralsnog blijven de grenzen nog wel even dicht) zodat je kunt uitzoeken in welk gebied je komt en waar je wilt overnachten. Over het alleen reizen kan ik geen input geven al lijkt het me best fijn, met niemand rekening houden.
zondag 30 augustus 2020 om 12:43
Oooh, ik word helemaal blij als ik dit lees (en de reactie van andere poster), wat goed om dit te weten zeg, had er nooit zo over nagedacht. Ik weet niet of mijn (lichte vorm van) autisme meespeelt, maar ik raak hier met autorijden dus idd binnen no time helemaal overprikkeld en angstig. Als er een rij-instructeur naast me zit is er geen enkel probleem, want dan weet ik dat er iemand meekijkt en eventueel kan ingrijpen, maar zodra ik alleen in een auto zit krijg ik het spaansbenauwd.redbulletje schreef: ↑30-08-2020 11:44Het is juist superrelaxt rijden in Amerika! Behalve dan in de grote steden, maar die kun je ook links laten liggen natuurlijk.
Als ik in Nederland moet rijden dan zie ik daar echt als 'n berg tegenop. De wegen zijn druk, je zit ingesloten tussen vrachtverkeer, je raakt overprikkeld van alle paaltjes en aanwijzingen langs de kant van de weg.
In Amerika zijn de wegen leeg en schoon. Er is 'n beleefdheidsgebaar dat langzaamrijdend verkeer even in de shoulder gaat rijden zodat je kunt passeren. Op kruisingen moet je allemaal stoppen en de eerste die gestopt was mag ook weer als eerste gaan rijden. Dus geen patstelling zoals hier waar rechts voorrang heeft.
Gewoon doen dus! Gun jezelf 'n comfortabele SUV, het zijn ook nog 'ns automaten daar, dus nóg relaxter rijden.
En parkeervakken zijn veel breder dan hier. Ik vind het hier al 'n hele tour om uit mijn Suzuki Swift te geraken als ik tussen 2 auto's in geparkeerd sta. Daar zijn parkeervakken er op ingesteld dat het merendeel van de auto's SUV's en trucks zijn.
Sorry voor dit off-topic bericht, ik zal binnenkort zelf even een topic openen...veel plezier alvast gewenst TO!
zondag 30 augustus 2020 om 13:05
Er zijn daar zo veel mooie parken en gebieden. Wil je de route perse al vast hebben liggen? Wij hebben met zo’n routes meestal alleen de eerste paar overnachtingen vast staan. Dan kun je altijd nog sneller door of langer blijven.
Wij hebben bij Wells Gray PP ook 2 overnachtingen gedaan, maar dat was eindelijk niet nodig. Als je op tijd vertrek uit Jasper kun je die zelfde dag Wells Gray PP nog rustig bezoeken. Dan een overnachting en de volgende dag weer door.
Als je graag naar een gletsjer wilt gaan kijken, kun je naar de Columbia Icefield bij Jasper/Banff, maar daar is het gigantisch druk en moet je lang wachten om in de drukte te staan. Wij zijn naar Mount Edith Cavell gereden. Stukje verderaf, maar een prachtig gletsjermeertje en een stuk gletsjer waar je naar toe kunt lopen. En het is er helemaal niet zo druk!
Peyto Lake is ook echt de moeite waard, zo mooi!
Wij zijn er vorig jaar geweest, maar gaan er nog zeker een keer terug. Ik kon toen vanwege m’n zwangerschap geen lange afstanden lopen. Heb zelfs net even in ons fotoalbum gekeken. Het is daar zo ontzettend mooi
!
Wij hebben bij Wells Gray PP ook 2 overnachtingen gedaan, maar dat was eindelijk niet nodig. Als je op tijd vertrek uit Jasper kun je die zelfde dag Wells Gray PP nog rustig bezoeken. Dan een overnachting en de volgende dag weer door.
Als je graag naar een gletsjer wilt gaan kijken, kun je naar de Columbia Icefield bij Jasper/Banff, maar daar is het gigantisch druk en moet je lang wachten om in de drukte te staan. Wij zijn naar Mount Edith Cavell gereden. Stukje verderaf, maar een prachtig gletsjermeertje en een stuk gletsjer waar je naar toe kunt lopen. En het is er helemaal niet zo druk!
Peyto Lake is ook echt de moeite waard, zo mooi!
Wij zijn er vorig jaar geweest, maar gaan er nog zeker een keer terug. Ik kon toen vanwege m’n zwangerschap geen lange afstanden lopen. Heb zelfs net even in ons fotoalbum gekeken. Het is daar zo ontzettend mooi
Lach hard, duik diep, kom terug..
zondag 30 augustus 2020 om 13:10
Ik was er in augustus.
Canada is goed ingericht op campers. Nergens gedoe.
Enne verheug je niet al te veel op beren. Wij waren er 4 weken en 1! Berenkont gezien langs de weg. Meer niet.