Camperreis Canada/NW Amerika

06-06-2020 19:23 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als alles hopelijk volgend jaar weer een beetje normaal is willen we graag een camperreis maken door West Canada en NW USA. Afgelopen zomer met de camper het standaard rondje Zuid West USA gedaan en dat is zo goed bevallen dat we nu alweer plannen aan het maken zijn.
Nu hebben we een route uitgestippeld vanaf Salt Lake City met terugvlucht vanaf Seattle. Ik ben benieuwd naar ervaringen en tips.
Seattle als eindpunt is een bewuste keuze vanwege 2 van mijn mannen thuis die heel graag naar de Boeingfabriek willen en het museum of flight.
Idee is:
Dag 1: vlucht naar Salt Lake City
Dag 2: camper ophalen, boodschappen doen en de eerste kilometers rijden tot Park City
Dag 3: Park City-Grand Teton
Dag 4: Grand Teton - Yellowstone (einde van de dag naar Yellowstone)
Dag 5: Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone -Helena (ochtend nog in Yellowstone doorbrengen)
Dag 9: Helena -Glacier NP
Dag 10: Glacier NP
Dag 11: Glacier NP
Dag 12: Glacier NP- Waterton NP
Dag 13: Waterton -Banff
Dag 14: Banff
Dag 15: Banff- Icefield Parkway
Dag 16: Icefield Parkway-Jasper
Dag 17: Jasper
Dag 18: Jasper
Dag 19: Jasper - Clearwater
Dag 20: Clearwater-Seattle
Dag 21: camper inleveren en Boeiing fabriek en Museum of Flight
Dag 22: terugvlucht

Ik hoor graag jullie tips, ervaringen, tips voor handige en mooie campgrounds (liefst in de natuur/in de parken) We reizen in juli/augustus met 2 jonge pubers.
bumbly schreef:
30-08-2020 13:05
Er zijn daar zo veel mooie parken en gebieden. Wil je de route perse al vast hebben liggen? Wij hebben met zo’n routes meestal alleen de eerste paar overnachtingen vast staan. Dan kun je altijd nog sneller door of langer blijven.

Wij hebben bij Wells Gray PP ook 2 overnachtingen gedaan, maar dat was eindelijk niet nodig. Als je op tijd vertrek uit Jasper kun je die zelfde dag Wells Gray PP nog rustig bezoeken. Dan een overnachting en de volgende dag weer door.

Als je graag naar een gletsjer wilt gaan kijken, kun je naar de Columbia Icefield bij Jasper/Banff, maar daar is het gigantisch druk en moet je lang wachten om in de drukte te staan. Wij zijn naar Mount Edith Cavell gereden. Stukje verderaf, maar een prachtig gletsjermeertje en een stuk gletsjer waar je naar toe kunt lopen. En het is er helemaal niet zo druk!

Peyto Lake is ook echt de moeite waard, zo mooi!

Wij zijn er vorig jaar geweest, maar gaan er nog zeker een keer terug. Ik kon toen vanwege m’n zwangerschap geen lange afstanden lopen. Heb zelfs net even in ons fotoalbum gekeken. Het is daar zo ontzettend mooi :heart: !
Augustus is echt heel druk. Reserveren ja vaak wel zo handig
Ben je niet bang dat je straks je geld kwijt bent? Wij zouden volgend jaar naar de VS gaan. Hebben zelfs al Yellowstone geboekt staan maar heb toch mijn twijfels. Dadelijk wordt iemand in ons gezin vlak voor vertrek ziek of daar en dan kun je naar je geld fluiten. Onze reisverzekering heeft Corona al uitgesloten ondertussen zag ik
Vrijwel alle accommodatie is tot 24-48 uur gratis te annuleren, zelfs je huurauto.
Alleen je vlucht kan 'n dingetje zijn.
bumbly schreef:
30-08-2020 13:05
Er zijn daar zo veel mooie parken en gebieden. Wil je de route perse al vast hebben liggen? Wij hebben met zo’n routes meestal alleen de eerste paar overnachtingen vast staan. Dan kun je altijd nog sneller door of langer blijven.
Als je in het hoogseizoen gaat, is je overnachtingen in nationale parken vastleggen wel echt aan te raden als je het betaalbaar wilt houden. Natuurlijk is net daar buiten ook wel plek, maar het is echt een groot verschil in hoogseizoen = Amerikaanse vakanties en daarbuiten. Verder eens, er is daar zoveel moois, je kunt het niet echt fout doen :mrgreen:
Eva1977 schreef:
30-08-2020 11:20
Ik ben trouwens ook nog op zoek naar ervaringen met de drukte in het hoogseizoen; is kamperen met de camper lastig of valt dat allemaal wel mee?
je moet alles boeken.
isa_isa_ schreef:
30-08-2020 12:43
Oooh, ik word helemaal blij als ik dit lees (en de reactie van andere poster), wat goed om dit te weten zeg, had er nooit zo over nagedacht. Ik weet niet of mijn (lichte vorm van) autisme meespeelt, maar ik raak hier met autorijden dus idd binnen no time helemaal overprikkeld en angstig. Als er een rij-instructeur naast me zit is er geen enkel probleem, want dan weet ik dat er iemand meekijkt en eventueel kan ingrijpen, maar zodra ik alleen in een auto zit krijg ik het spaansbenauwd.

Sorry voor dit off-topic bericht, ik zal binnenkort zelf even een topic openen...veel plezier alvast gewenst TO!
Ik ben ook autist en voor mij is roadtrippen in de USA echt super heilzaam. Die ruimte en uitzichten en urenlang kunnen rijden zonder iets van noemenswaardige bebouwing tegen te komen, dat is een reset voor mijn overprikkelde brein.
lisbeth schreef:
30-08-2020 13:15
Ben je niet bang dat je straks je geld kwijt bent? Wij zouden volgend jaar naar de VS gaan. Hebben zelfs al Yellowstone geboekt staan maar heb toch mijn twijfels. Dadelijk wordt iemand in ons gezin vlak voor vertrek ziek of daar en dan kun je naar je geld fluiten. Onze reisverzekering heeft Corona al uitgesloten ondertussen zag ik
Ik ga dat natuurlijk eerst goed bekijken voor we boeken. Maar travelhome biedt corono garantie; moet alleen nog met ze in gesprek over de precieze details; we boeken alleen als daar geen risico aan vast zit.
redbulletje schreef:
30-08-2020 14:06
Ik ben ook autist en voor mij is roadtrippen in de USA echt super heilzaam. Die ruimte en uitzichten en urenlang kunnen rijden zonder iets van noemenswaardige bebouwing tegen te komen, dat is een reset voor mijn overprikkelde brein.
Kan ik me helemaal voorstellen!
lisbeth schreef:
30-08-2020 13:15
de grote canada organisaties bieden allemaal peace of mind boeken.. GoCanada, Travelhome en Tioga wel iig...
poldervrouw schreef:
30-08-2020 14:43
de grote canada organisaties bieden allemaal peace of mind boeken.. GoCanada, Travelhome en Tioga wel iig...
Ja precies, dat heb ik ook gelezen en al contact gehad met Travelhome; maar wil een aantal dingen nog wat verder weten; bij Travelhome mag je kosteloos annuleren tot 6 weken voor vertrek als het land waar je geen gaat geel,oranje of rood is.
Maar na die 6 weken is me nog niet volledig duidelijk; dus voor ik boek wil ik dat eerst helder hebben.
Ah dan is alles vastleggen wel verstandig idd! Wij hebben die reis met een auto gedaan om de afstanden sneller af te kunnen leggen. Dan heb iets meer vrijheid met boeken. Ook net buiten de parken.

Met een andere reis hebben we in de buurt van LA eens onze camper bij een Airbnb op de oprit gezet en zijn we binnen gaan slapen. Door het hoogseizoen was er nergens meer plek op de campings. Ik kan me voorstellen dat je met een gezin toch iets meer zekerheid zoekt.
Lach hard, duik diep, kom terug..
S-Meds schreef:
30-08-2020 14:05
je moet alles boeken.
ja, we boeken sowieso alles; ik bedoelde alleen 'parkeren' , niet 'kamperen'
Foutje :-)
Ha Eva,
Vakanties plannen blijft leuk, he?
Wij zijn ooit (nog met zijn 2en) ook in Salt Lake geweest. Het lijkt er nu op dat je daar alleen als aankomstplaats bent. Ik weet niet of het jullie interesseert, maar de stad zelf als centrum van de mormonen vonden wij ook heel interessant en het olympisch dorp was ook boeiend. Het blijft keuze maken en het kan zijn dat jullie Salt Lake bewust niet willen bezoeken vanwege de tijd, maar het is het niet perse niet waard. Beetje complexe zin, maar hopelijk snap je wat ik bedoel.
Geniet lekker van de voorpret en hopelijk lukt het om volgend jaar een fantastische vakantie te hebben!
mardejo schreef:
30-08-2020 15:19
Ha Eva,
Vakanties plannen blijft leuk, he?
Wij zijn ooit (nog met zijn 2en) ook in Salt Lake geweest. Het lijkt er nu op dat je daar alleen als aankomstplaats bent. Ik weet niet of het jullie interesseert, maar de stad zelf als centrum van de mormonen vonden wij ook heel interessant en het olympisch dorp was ook boeiend. Het blijft keuze maken en het kan zijn dat jullie Salt Lake bewust niet willen bezoeken vanwege de tijd, maar het is het niet perse niet waard. Beetje complexe zin, maar hopelijk snap je wat ik bedoel.
Geniet lekker van de voorpret en hopelijk lukt het om volgend jaar een fantastische vakantie te hebben!
Hoi hoi, ja, voorpret is altijd leuk! En niet volgend jaar, dan een andere keer ;-) Thailand staat ook nog hoog op het lijstje.
Hebben inmiddels de focus meer op Canada liggen waardoor we niet meer in de buurt van Salt Lake komen denk ik; dat wordt dan weer een andere reis, want er is zoveel moois te zien; keuzes keuzes keuzes
Je weet niet 6 weken van te voren of je Corona krijgt. Dat is met name onze zorg.
Uit ervaring weten we dat we hotels en huurauto kunnen annuleren. De vlucht is een ander item. En toch al gauw 3000 euro
lisbeth schreef:
30-08-2020 16:20
Je weet niet 6 weken van te voren of je Corona krijgt. Dat is met name onze zorg.
Uit ervaring weten we dat we hotels en huurauto kunnen annuleren. De vlucht is een ander item. En toch al gauw 3000 euro
Klopt, ik ga dat eerst eens goed uitzoeken. Vouchers voor de vlucht zou ik prima vinden overigens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven