Carrefour-achtige winkel in Sicilie

09-06-2023 15:57 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Zondag gaan we voor 12 dagen naar Sicilie. Eerst 6 dagen in Catania en daarna 6 dagen in Cefalu/Palermo.

Normaal ga ik eigenlijk altijd naar Sardinie en daar vind ik het heerlijk om in zo'n grote Carrefour en winkelcentrum een middagje rond te struinen. Helaas is er op SIcilie geen Carrefour. Ik zie wel andere 'ipermercati', maar die ken ik niet echt.

Is er iemand die een beetje thuis is in Sicilie en die me een leuke supermarkt/winkelcentrum kan aanbevelen?

En ja, ik weet het, er is zoveel moois op Sicilie te zien en dat gaan we ook zeker doen, maar dit vind ik ook heel leuk om te doen. Het weer daar is bovendien nogal wisselvallig, dus heerlijk om op een bewolkte dag te doen.

Alvast dank voor tips!

En mocht je een superleuk ander uitje, bezienswaardigheid, of ander 'moet je echt doen' weet, hoor ik het ook graag! :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Shoppen is niet mijn ding, dus daarover kan ik je niet adviseren. Maar als je in Palermo bent, ga dan zeker naar de Catacombe dei Cappucini, waar zo'n 8.000 gemummificeerde lijken tentoongesteld zijn, aangekleed en wel. Deze mummies zijn opgehangen, waardoor het lijkt of ze staan. Heel macaber!
Alle reacties Link kopieren Quote
Joyce48 schreef:
09-06-2023 16:28
Shoppen is niet mijn ding, dus daarover kan ik je niet adviseren. Maar als je in Palermo bent, ga dan zeker naar de Catacombe dei Cappucini, waar zo'n 8.000 gemummificeerde lijken tentoongesteld zijn, aangekleed en wel. Deze mummies zijn opgehangen, waardoor het lijkt of ze staan. Heel macaber!
Deze is gesloten voor publiek
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je al wat met de tips, To ;-)?

Sorry, ik snap je helemaal. Ik vind ook niets leuker dan op vakantie naar de lokale supermarkt. Helaas ben ik niet bekend op Sicilië dus aan mij heb je ook al niks.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
09-06-2023 17:36
Deze is gesloten voor publiek
Volgens hun eigen site zijn ze gewoon van ma-zo open, wel met een sluiting in de middag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
09-06-2023 18:29
Volgens hun eigen site zijn ze gewoon van ma-zo open, wel met een sluiting in de middag.
I weet het. En daar sta je voor een dichte deur
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorrelies schreef:
09-06-2023 18:47
I weet het. En daar sta je voor een dichte deur
Misschien zijn ze nu wel weer gewoon open? Waren ze dicht ivm een feestdag ofzo, ik noem maar wat. TO kan allicht een kijkje nemen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
09-06-2023 19:08
Misschien zijn ze nu wel weer gewoon open? Waren ze dicht ivm een feestdag ofzo, ik noem maar wat. TO kan allicht een kijkje nemen :)
Op tripadvisor staan nog heel recente beoordelingen. Ik denk ook open.


https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... icily.html

Niet al te beste beoordelingen
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ten noord-oosten van het vliegveld van Catanía zat een Auchan. Die kan ik niet meer vinden op de kaart. Wel het winkelcentrum met de Decathlon, dat ook Auchan heet. Daar zie ik wel een hypermarché: https://maps.app.goo.gl/A2vhhRCbqN8dg9cq5
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
09-06-2023 19:18
Op tripadvisor staan nog heel recente beoordelingen. Ik denk ook open.


https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... icily.html

Niet al te beste beoordelingen

Hier waren we idd ook wel nieuwsgierig naar. We zullen wel zien of ze open zijn, zo niet, dan gaan we wel wat anders doen.

Dank allemaal voor jullie bijdrage!
Alle reacties Link kopieren Quote
hikikomori schreef:
09-06-2023 19:31
Ten noord-oosten van het vliegveld van Catanía zat een Auchan. Die kan ik niet meer vinden op de kaart. Wel het winkelcentrum met de Decathlon, dat ook Auchan heet. Daar zie ik wel een hypermarché: https://maps.app.goo.gl/A2vhhRCbqN8dg9cq5

Dankjewel! Dit lijkt wel op zo’n lekker grote supermarkt! Wordt vast leuk! :D

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven