Cinque Terre bezoeken per boot
dinsdag 25 augustus 2020 om 19:22
Weet iemand dat?
Ik wil volgende week een dagje naar Cinque Terre vanuit Toscane. Volgens mij gaat er een ferry vanaf La Spezia langs de 5 dorpjes en Portevenere en Levanto. Volgens mij is het ook een hop on/hop off principe en koop je voor 35 euro een round trip waarbij je start in de haven van La Spezia en daar ook weer eindigt en je dus naar keuze een aantal keer van de boot af kan om door het dorpje te lopen.
Weet iemand hoeveel tijd de gehele roundtrip kost? Ik probeer een beetje in te schatten hoeveel en hoe lang ik de dorpjes kan bezoeken als ik zeg van 10-18 heb (ik moet ook 2u rijden).
En weet iemand ook waar je het beste kan parkeren voor de haven van La Spezia waar de ferry vertrekt?
Ik wil volgende week een dagje naar Cinque Terre vanuit Toscane. Volgens mij gaat er een ferry vanaf La Spezia langs de 5 dorpjes en Portevenere en Levanto. Volgens mij is het ook een hop on/hop off principe en koop je voor 35 euro een round trip waarbij je start in de haven van La Spezia en daar ook weer eindigt en je dus naar keuze een aantal keer van de boot af kan om door het dorpje te lopen.
Weet iemand hoeveel tijd de gehele roundtrip kost? Ik probeer een beetje in te schatten hoeveel en hoe lang ik de dorpjes kan bezoeken als ik zeg van 10-18 heb (ik moet ook 2u rijden).
En weet iemand ook waar je het beste kan parkeren voor de haven van La Spezia waar de ferry vertrekt?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
dinsdag 25 augustus 2020 om 19:59
Geen tip voor de boot.. maar Portovenere vond ik echt mooi! Er zit een kerk bovenin de hoek aan het water, daar kun je omhoog lopen en mooi uitzicht. De smalle straatjes ook meepakken.. niet alleen langs het water lopen daar, is zonde
Heel veel plezier!
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
dinsdag 25 augustus 2020 om 20:48
Deze site is misschien interessant voor je. Staat van alles op.
Hier staan twee parkings uitgelegd.
https://cinqueterreinsider.com/2017/07/ ... la-spezia/
Hier staan twee parkings uitgelegd.
https://cinqueterreinsider.com/2017/07/ ... la-spezia/
dinsdag 25 augustus 2020 om 21:18
Let even op of de boten het hele seizoen gaan en of ze ivm wind wellicht niet alle dorpen aan doen.
Vorig jaar september vanuit Lerici de boot genomen naar het verste dorp en vanaf daar met de trein terug naar La Spezia gegaan.
Dat was efficienter omdat je anders wel veel tijd kwijt met de boot en zo hadden we de dorpen toch ook vanaf zee gezien op de heenweg.
De trein gaat volgens mij elke 20 minuten ofzoiets.
Vorig jaar september vanuit Lerici de boot genomen naar het verste dorp en vanaf daar met de trein terug naar La Spezia gegaan.
Dat was efficienter omdat je anders wel veel tijd kwijt met de boot en zo hadden we de dorpen toch ook vanaf zee gezien op de heenweg.
dinsdag 25 augustus 2020 om 23:36
Klopt, de boot gaat vaak niet of kent beperkingen. Wij hebben hem volgens mij vanuit een ander plaatsje dan La Spezia genomen, iets dichterbij. En daar vlakbij ook geparkeerd.
De boot legde niet overal aan, de zee was toen ook vrij ruw. Ik was op het randje van zeeziek, een andere vrouw die vlak bij ons zat, was heel erg zeeziek en lag op een gegeven moment groen van ellende plat op de vloer.
Ook de looproute langs de dorpjes is bijna altijd gedeeltelijk afgesloten, waardoor een wandeling langs de hele Cinque Terre niet mogelijk is.
Hoe dan ook best een bezoekje waard, het is er prachtig. En de trein doet alle vijf dorpjes aan, werkt goed.
De boot legde niet overal aan, de zee was toen ook vrij ruw. Ik was op het randje van zeeziek, een andere vrouw die vlak bij ons zat, was heel erg zeeziek en lag op een gegeven moment groen van ellende plat op de vloer.
Ook de looproute langs de dorpjes is bijna altijd gedeeltelijk afgesloten, waardoor een wandeling langs de hele Cinque Terre niet mogelijk is.
Hoe dan ook best een bezoekje waard, het is er prachtig. En de trein doet alle vijf dorpjes aan, werkt goed.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 26 augustus 2020 om 07:58
En hoe lang doet de boot erover dan van La Spezia naar het laatste haventje?hans7777 schreef: ↑25-08-2020 21:18Let even op of de boten het hele seizoen gaan en of ze ivm wind wellicht niet alle dorpen aan doen.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
woensdag 26 augustus 2020 om 10:14
Wij gingen vanuit Lerici naar Monterosso met de boot
Zo te zien aan de foto-tijden 90 minuten.
Op deze site vind je trouwens een time-table met La Spezia erbij
https://www.apathtolunch.com/2014/06/co ... re-la.html
woensdag 26 augustus 2020 om 10:14
hans7777 schreef: ↑26-08-2020 10:14Wij gingen vanuit Lerici naar Monterosso met de boot (volgens mij wel overstappen in Portovenere)
zaterdag 29 augustus 2020 om 22:08
Vanuit La Spezia zou ik de trein nemen naar het laatste dorpje en dan zo langzaam terug gaan. Evt stukje lopen van een dorpje naar het andere (maar bij ons was veel afgesloten, officeel vanwege het weer, maar ik vond de zee echt rustig....).
zondag 30 augustus 2020 om 12:53
Ik zou niet de boot vanaf La Spezia nemen. Dat duurt te lang en doet volgens mij niet alle dorpjes aan. De trein is veel leuker (met al die tunneltjes), makkelijker en sneller, zeker als je meerdere dorpjes wilt bekijken.
Wij hadden niet eens genoeg aan een hele week Cinque Terre.... dus 10-18 vind ik al extreem kort...
Parkeren in La Spezia is volgens mij drama.... zowel bij het haventje als in de stad als bij het station.
Wij hadden niet eens genoeg aan een hele week Cinque Terre.... dus 10-18 vind ik al extreem kort...
Parkeren in La Spezia is volgens mij drama.... zowel bij het haventje als in de stad als bij het station.
zondag 30 augustus 2020 om 12:59
Dat geld voor ALLE dorpjes van Cinque Terre: loop naar boven, "verdwaal" in de on-eindig lange trapjes en pleintjes. Blijf niet op het touristische gedeelte plakken, want je mist de sfeer.