Clermont-Ferrand

28-01-2011 21:53 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen dit jaar weer heel graag 's nachts naar Zuid-Frankrijk gaan rijden. Vooral met kinderen vind ik dat veel prettiger.

Hoe druk is de route over Clermont-Ferrand wie weet dat? En dan vooral 's nachts.

Vorig jaar zijn wij heen ook 's nachts gaan rijden maar over Lyon (hoogseizoen) en toen was het heel druk.
Nou donker he.
Als er gezegd wordt dat het niet druk is en heel goed te doen... denk je dan niet dat iedereen daar komende zomer 's nachts rijdt ?

Vandaar....... sssssssssssssst... het is niet druk, maar niet verder vertellen.

( gewoon doen, overal rijden auto's en met de stroom meegaan. )
Roodbloem ja dat lijkt mij logisch maar niet iedereen die naar zuid Frankrijk rijdt kan over Clermont Ferrand vandaar.
Serieus, de weg daar is vele malen minder druk dan over lyon.

Ik vind het alleen jammer dat je door dat prachtige landschap in het donker gaat rijden.

Als je al in die buurt bent, is Puy de Dôme een prachtige tussenstop.

Het vulkaanlandschap is daar gewoon heel mooi om van een hoogte af te bekijken.
Roodbloem de omgeving is daar prachtig maar het rijden s'nachts bevalt ons zo goed dat wij dat op de koop toe nemen.

Wij zijn vorig jaar terug wel over Clermont-Ferrand gereden op tijd vertrokken dus nog een heel stuk in het licht gereden zag er heel mooi uit. Toen hebben wij weinig oponthoud gehad net zoals als de terugreis het jaar daarvoor over Lyon. Maar de heenreis was 's nachts een klein drama over Lyon en als het over Clermont-Ferrand ook heen weinig uitmaakt qua drukte moeten wij het anders aanpakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven