Condooms in vliegtuig

10-11-2010 22:03 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien vloeistoffen in een doorzichtige plastic zak moeten om ze mee te nemen als handbagage, vraag ik me af of condooms daar ook in moeten.

Aangezien ze toch best wel glibberig zijn, wil ik niet het risico lopen dat ze er bij de scan worden uitgepikt. Dat zou redelijk genant zijn.

De plastic zak overigens ook, natuurlijk. Hoewel iedereen dan wel ziet dat ik een verstandig meisje ben.

Iemand ervaring?

(Wauw, voor dit soort vragen is het forum echt een uitkomst!)

Ben je van plan de condooms als waterballonnen te gebruiken ofzo?
Waarom niet gewoon in je koffer?
Er zit wel een max op het aantal mee te nemen condooms in je doorzichtige zakje, dus pas je wel goed op?!

Je wil toch niet dat de dounehunk er vandoor gaat met jóuw condooms!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
1. Een condoom is geen vloeistof.

2. Ik zou het 'verstandig-meisje' verhaal heel plausibel vinden als ik bij de tassencontrole zou werken
Ik neem geen koffer mee.

@flowerbloem, nou, wie weet als ik een souvenirtje mee wil nemen op de terugweg ;)
Neem je ook laadruimbagage mee? Alleen handbagagespul moet in platic zakken.Sowieso zitten comdooms in een aluminium/plastic zakje (toch?) en gaat dat ook wel oplichten bij het scannen van handbagage..
Tenzij je hoognodig van bil wilt in het vliegtuig, zou ik ze in de koffer laten als ik jou was.
Ah, geen koffer. Dan gewoon in handbagage in doosje stoppen. Geen vloeistof. Genant als ze die er uit halen? Welnee. Zou ik bij een vibrator dan weer wel hebben.
haha himalaya!

@jorina, ik was alleen bang dat de vloeistof die er op zat zichtbaar zou zijn op de scanner zeg maar. Daar maakte ik me héél, héél erg zorgen over. :D

Maar ik begrijp uit jullie reacties dat het nergens voor nodig is. *zucht van verlichting*
Als je ze in je koffer doet zou ik wel even nazoeken of de vriespunt-bevriezende-condooms-lek-mythe klopt
(zo lullig als je met een kind terugkomt )
oh daar had ik nog niet eens aan gedacht aletta! nog nooit van de theorie gehoord maar het klinkt plausibel.

misschien moet ik ze in geval van nood toch maar aldaar aanschaffen...
Ik vlieg vrijdag met alleen handbagage en steek ze gewoon in de doorzichtige zipzak, net als mijn tandenborstel omdat het zipzakje voor mij tijdens zo'n reisje als toilettas fungeert.n . Heb ik geen problemen mee. En dat ze glibberig zijn klopt, maar daar heb je pas last van als je ze uit de verpakking haalt toch?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als je het zo genant vindt kan je ze toch ook terplaatse kopen. Ik zou ze trouwens gewoon in mijn handbagage stoppen.
Condooms kun je gewoon in je handbagage meenemen, niks aan de hand. Doe ze gewoon in je tas, laat ze niet in je jaszak of broekzak zitten.

De douaniers zullen duizenden en duizenden condooms langs hebben zien komen, op het scherm van het rontgenapparaat of bij het doorzoeken van een tas.

Laat ze gewoon in hun verpakking en neem een aantal mee dat je niet verdenkt van handel erin, geen pallet vol dus. Maar ja, met een halve pallet kom je je vakantie ook wel door toch?
oh ja hehe maar als ik dus geen koffer heb, bevriezen ze ook niet. Duh.

Misschien maar gewoon in het zakje..ze hebben vast wel erger gezien.
quote:Vl43inder schreef op 10 november 2010 @ 22:12:

Laat ze gewoon in hun verpakking en neem een aantal mee dat je niet verdenkt van handel erin, geen pallet vol dus. Maar ja, met een halve pallet kom je je vakantie ook wel door toch?Ik dacht aan een familieverpakking
Het is niet eens een mythe! Meerdere sites:

• Bewaar condooms in de handbagage tijdens de vlucht. De lage temperatuur in de laadruimte van een vliegtuig kan de condooms beschadigen.
quote:Watchamacallit schreef op 10 november 2010 @ 22:12:

oh ja hehe maar als ik dus geen koffer heb, bevriezen ze ook niet. Duh.

Misschien maar gewoon in het zakje..ze hebben vast wel erger gezien.Of je neemt een man mee, en rolt ze alvast bij hem om. Moeten toch zeker een stuk of wat over elkaar heen gerold kunnen worden.
quote:Jorina schreef op 10 november 2010 @ 22:14:

[...]

Of je neemt een man mee, en rolt ze alvast bij hem om. Moeten toch zeker een stuk of wat over elkaar heen gerold kunnen worden.scheelt ook weer in het gewicht van de handbaggage idd. goede tip!
quote:AlettaJacobs schreef op 10 november 2010 @ 22:13:

• Bewaar condooms in de handbagage tijdens de vlucht. De lage temperatuur in de laadruimte van een vliegtuig kan de condooms beschadigen.Wat ben ik blij met het viva-forum (en dat ik dit nú lees i.p.v. over 2 maanden ) *mental note: condooms in handbagage*
quote:AlettaJacobs schreef op 10 november 2010 @ 22:13:

• Bewaar condooms in de handbagage tijdens de vlucht. De lage temperatuur in de laadruimte van een vliegtuig kan de condooms beschadigen.goh, ik denk dat heel veel mensen dat niet eens weten? nu ik er over nadenk: een deel van mijn condooms komt uit het buitenland en heb ik in de koffer meegenomen, op een intercontinentale vlucht nog wel. Tijd voor een nieuwe verpakking dus.
Gewoon in die zipbag doen. En anders gewoon bij diegene die meereist en ze om moet gaan doen. Ga jij alvast heel snel door de douane.

Maar eh... ik wist dat niet! Bij mij is het ook goed gegaan, overigens. Heb gevlogen en daarna een heel pakje gebruikt (in een paar maanden tijd) die gewoon in de laadruimte zat, negen uur lang. Niet uit gaan proberen hoor, want ik wil niet horen dat ik dat gezegd had en je nu zwanger bent...
Het moge duidelijk zijn dat Dalman en ik geen condooms gebruiken. Wist ik ook echt niet, van niet in laadruim.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven