Curacao zonder auto

28-09-2011 11:15 54 berichten
Ik wil in de winter een weekje naar Curacao met man en kind. Nu houden we er niet zo van om een auto te huren, dus ik zoek eigenlijk een resort/hotel met:

- aparte kamer voor dreumes (kan ook in de woonkamer slapen)

- restaurantjes op loopafstand

- supermarktje (voor water/fris/chips) op loopafstand

- pinautomaat op loopafstand

- strand op loopafstand.

Ik heb hier wel goede recensies gelezen van Chogogo, maar dan moet je weer met een busje naar een supermarkt, dat lijkt me gewoon veel gedoe.

Hotel Avila zou een goede optie zijn, maar twee kamers daar zijn voor een week onbetaalbaar (denk aan minimaal 3500 euro).

Iemand nog een tip, of heb ik weer iets bedacht wat niet bestaat?
Alle reacties Link kopieren
Een auto is makkelijk maar er rijden echt genoeg busjes om overal te kunnen komen. Het duurt soms iets langer want alles gaat daar rustig. Maar het is zeker goed te doen hoor

Het is wel makkelijk om dan in de buurt van punda te zitten, dan kan je makkelijk overal heen
a docter a day keeps the apple away
Ben het wel met hipsala eens, waarom naar Curacao als je alleen bij het strand wil blijven. Het is wel ruim 10 uur vliegen.Wij zijn 5 jaar geleden naar Curacao geweest, auto gehuurd want het is echt een heel mooi eiland, Wil er zeker nog een keer naar toe.

Wij zaten in Chogogo, vlakbij strand, mooi zwembad, wat restaurantjes in de buurt, en ook een supermarkt op loopafstand.

Wil je een ruimere keus in terrasjes, winkeltjes, restaurantjes dan moet je bv naar Mallorca. Minder ver vliegen, maar ook zon.
Kura hulanda

http://www.kurahulanda.com/nl

Maarre das behoorlijk prijzig
wij hebben in maart 2011 op chogogo gezeten. je kunt bij de receptie iedere dag gratis buskaartjes krijgen om naar willemstad te gaan. ook gaat een paar keer per dag een busje naar de supermarkt. op het nabijgelegen resort kan je 's morgens warme broodjes kopen. er is een klein winkeltje. er zijn verschillende restaurantjes in de buurt. op chogogo zelf kan je ontbijten, lunchen en dineren. het strand bij de zanzibar is dichtbij. op het resort is ook een mooi zwembad. wij hebben zelf via de receptie een auto voor 3 dagen gehuurd. we hebben echt een super leuke vakantie gehad! echt een aanrader.
quote:Flauwegeit schreef op 28 september 2011 @ 14:50:

Joh, ik zeg toch niet dat ik helemaal niets ga bekijken? Ik wil alleen niet in de middle of nowhere zitten.

En de Dominicaanse Republiek of Mexico vind ik juist met een kind geen succes. Moet je weer de hele tijd opletten of er niet met je flesje water geklooid is, en hem volspuiten met vaccinaties of malariapillen geven.

Hier wil ik toch nog ff op reageren (ik ben verliefd op de Dominicaanse Republiek namelijk..) Voor dit land heb je geen vaccinaties of malariapillen nodig hoor, tenzijn je plannen hebt om richting Haiti te gaan.

DR is ook prachtig, erg mooie stranden.Vooral Bayahibe heeft prachtige stranden. Maar veelal wel all-inclusive, en dat is nu juist wat jij niet wil geloof ik.

Wat ik je wel zou aanraden in de DR: Cabarete!! En dan hotel Villa Taina...kan je kiezen voor logies/ontbijt of halfpension. Heel gemoedelijk, leuke bar, klein zwembad en aan het strand!! Op loopafstand van hele leuke restaurantjes en winkeltjes, en je kunt ook bij Mel's Tours hele leuke excursies boeken! Goedkoper dan bij touroperator, en wel verzekerd enzo.

Mmmm....valt het op dat ik graag naar de DR ga? Ik vind het leuker en mooier dan Curacao, maar dat komt omdat ze daar Spaans praten en op Curacao gewoon Nederlands...tja, klinkt raar misschien :-)

Ik ben heel benieuwd wat je gaat kiezen!!
Namita, ik heb anders heeeerlijk geshopt op Curaçao . Aan winkeltjes geen gebrek... (Maar ok, Palma is natuurlijk veel groter.)
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Bella, ik vond Curaçao wel veel 'moderner', ik heb er dan ook 10x beter kunnen shoppen dan op DR . Wat niet wegneemt dat de DR ook prachtig was trouwens. Maar ik zou zelf eerder weer naar Curaçao teruggaan dan naar DR. (Ben overigens nooit naar Punta Cana geweest, ik ben niet zo van de alleen-strand vakanties.)

Om op de vraag terug te komen, je kunt ook wel zonder auto, maar zorg dan wel dat je in Punda of Otrobanda zit of in een wijk/ aan een weg met een bushalte en regelmatige verbindingen.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:Gamayun schreef op 28 september 2011 @ 17:09:

Bella, ik vond Curaçao wel veel 'moderner', ik heb er dan ook 10x beter kunnen shoppen dan op DR . Wat niet wegneemt dat de DR ook prachtig was trouwens. Maar ik zou zelf eerder weer naar Curaçao teruggaan dan naar DR. (Ben overigens nooit naar Punta Cana geweest, ik ben niet zo van de alleen-strand vakanties.)

Om op de vraag terug te komen, je kunt ook wel zonder auto, maar zorg dan wel dat je in Punda of Otrobanda zit of in een wijk/ aan een weg met een bushalte en regelmatige verbindingen.

Ik ga nooit shoppen op vakantie, ik heb daar echt een hekel aan! (ja echt....) Maar inderdaad, op Curacao in Willemstad heb je genoeg winkels. Maar vergeet Santo Domingo niet!! Ook een mooie stad, maar qua shopgehalte stelt dat niets voor inderdaad..

Ik ben zelf nooit in Punta Cana geweest, ik hou ook niet van alleen strand. Ik combineer het altijd met excursies doen, wil wel wat van het land zien. (en op de DR raad ik je echt af een auto te huren, volgens mij kan dit niet eens daar....moet je ook echt niet willen!!)

In Cabarete en Sosua zit je wat meer tussen de locals, Bayahibe heeft dit wat minder (ook meer grote resorts).

Mocht TO toch naar Bayahibe gaan, dan kan ze heel mooie excursies boeken bij Seavis Tours. Zij doen ook de tours die de grote touroperators doen, maar dan net even anders en kleinschaliger..

Je merkt het...ik raak niet uitgepraat over dat land,hahaha
Wij hadden op curacao ook maar voor 1 dag een auto gehuurd,

zaten ook bij de jan thiel baai

was prima te doen,

wij duiken veel en bij de jan thiel baai heb je een duikschool, via hen o.a gedoken bij porto mari (geweldig strand)

boodschappen met die bus is best te doen, blijft gewoon een met kind op strand en ander doet de boodschappen

op een van de andere resorts aan de jt-baai is een klein winkeltje (brood en melk etc)

je kunt met de bus prima naar Willemstad

Het is maar net wat je wilt
En zo zat ik opeens in de Dominicaanse Republiek. Wel goed om te weten dat je er geen pillen voor nodig hebt, maar ik ga dit jaar toch maar naar Curacao.

@Germanwing, nou ja: dat is gewoon wat ik wilde horen. Dat het wel te doen is.
quote:vivastef schreef op 28 september 2011 @ 11:44:

Breezes resort zijn mijn ouders geweest. 16 dagen prima zonder auto kunnen redden Dat is dan ook all-inclusive.
quote:nouschi schreef op 28 september 2011 @ 15:19:

Bus, taxi. Nergens voor nodig toch om een auto te huren.

Het ligt er aan wat je wilt, maar voor mij is een auto echt een must op Curaçao. Sta je daar in de hitte op de bus te wachten. Met de auto kun je gemakkelijk naar kleine strandjes, de landhuizen, 's avonds naar jazzbars etc.

Voor alleen zonvakantie zou ik naar de Canarische Eilanden gaan. Daar zit gelijkgestemd publiek, het is korter vliegen en goedkoper.
@melponeme,

het duiken is wel veel minder mooi op de canarische eilanden en in de winter is het weer daar nu ook weer niet zo geweldig.
Ik raad je dan het Bon Bini resort aan. http://www.bonbiniseasideresort.nl/

Ik heb er een half jaar gezeten voor stage en mijn ouders hebben zich 2 weken zeer goed vermaakt in dit resort. Het is redelijk goedkoop, ruim, veel privacy en mooie omgeving. En het zijn vrijstaande huisjes!

Daarnaast heb je het strand op loopafstand, net als een paar restraurantjes en er stopt een busje voor het resort om er mee naar Willemstad te gaan.

Ik raad je zeker aan om een auto te huren om de pracht van dit eiland te zien maar wil je dit per definitie niet dan is dit zeker een hele goede optie.

Succes!
Sorry dat ik inbreek in dit topic, maar ik heb eigenlijk ook wel een aantal vragen over Curacao, dus ik maak even gebruik van de gelegenheid...

Wij willen evt. ook een weekje naar Curacao gaan en we zijn een kostenplaatje aan het maken wat we daar nog allemaal kwijt zouden zijn. Misschien dat iemand me wat meer kan vertellen over de kosten daar?

Ik ben vooral benieuwd naar de huurprijzen van een auto. Wat hebben jullie betaald (voor hoeveel dagen) en wat voor auto had je dan?

En kan iemand mij misschien vertellen wat uit eten (ontbijt, lunch en diner) ongeveer kost per persoon? Meestal eten wij 's middags een klein hapje (denk aan broodje/tosti) en 's avonds ook alleen een hoofdgerecht, dus geen meerdere gangen maaltijden zeg maar. Zijn de boodschappen in de supermarkt duur of vergelijkbaar met hier in NL?

Komen er verder nog andere kosten bij een verblijf op Curacao? (denk aan entreegelden, excursies, geld betalen om aan een baai te liggen (?), betalen voor ligbed aan het strand, etc.)

Mijn dank is groot!
quote:pikkewyne schreef op 30 september 2011 @ 11:41:

Sorry dat ik inbreek in dit topic, maar ik heb eigenlijk ook wel een aantal vragen over Curacao, dus ik maak even gebruik van de gelegenheid...

Wij willen evt. ook een weekje naar Curacao gaan en we zijn een kostenplaatje aan het maken wat we daar nog allemaal kwijt zouden zijn. Misschien dat iemand me wat meer kan vertellen over de kosten daar?

Ik ben vooral benieuwd naar de huurprijzen van een auto. Wat hebben jullie betaald (voor hoeveel dagen) en wat voor auto had je dan?

Mijn ouders hebben daar een auto gehuurd voor 10 dagen en waren rond de ¤ 400,- kwijt. Dit was iets goedkoper omdat ik er stage liep dus kregen ze een soort korting. De auto was een gloednieuwe Suzuki Swift. Benzine is heel goedkoop en gehuurd bij Hertz bij Hato airport.

En kan iemand mij misschien vertellen wat uit eten (ontbijt, lunch en diner) ongeveer kost per persoon? Meestal eten wij 's middags een klein hapje (denk aan broodje/tosti) en 's avonds ook alleen een hoofdgerecht, dus geen meerdere gangen maaltijden zeg maar. Zijn de boodschappen in de supermarkt duur of vergelijkbaar met hier in NL?

Boodschappen zijn in de Albert Heijn XXL ongeveer hetzelfde als hier in NL, de zuivel producten is er wel heel duur ivm import. Je kan beter naar een kleinere supermarkt gaan zoals Vreugdenhil. Is goedkoper. Wij haalden hier ook ons brood en ontbijten altijd gewoon in het huisje.

Uit eten gaan is goedkoper dan in NL. De laatste avond dat wij er waren zijn we heel sjiek uit eten geweest. De prijs die we toen betaalde was de normale prijs van Nederland. Als je echt goedkoop wil eten kan je naar het Wilhelminaplein voor een daghap. Dan betaal je 10,- gulden p.p. voor een hoofdgerecht.

Komen er verder nog andere kosten bij een verblijf op Curacao? (denk aan entreegelden, excursies, geld betalen om aan een baai te liggen (?), betalen voor ligbed aan het strand, etc.)

Om je auto ergens te parkeren is altijd gratis. Voor je bedje op het strand betaal je altijd en soms ook de entree. Excursies zou ik niet doen als je een auto gaat huren. Alles is heel goed te doen met auto en goedkoper. En als je er op uit gaat om wat te bezichtigen betaal je een entree maar ook deze is niet duur.

Mijn ouders waren rond de ¤ 1000,- kwijt voor 2 weken met z'n 2en. Hoop dat je hier wat aan hebt!

Mijn dank is groot!
Kind bij opa/oma onderbrengen en zelf maar 1 hotelkamer nodig en voor het geld wat je uitspaart aan extra kamer en extra ticket huur je 'n auto. Opgelost!
@Linda86; bedankt, hier heb ik zeker wat aan!

Je betaalt dus altijd voor je ligbed aan het strand? Enig idee wat je voor 2 bedden en een parasol oid betaalt?
quote:pikkewyne schreef op 30 september 2011 @ 13:32:

@Linda86; bedankt, hier heb ik zeker wat aan!

Je betaalt dus altijd voor je ligbed aan het strand? Enig idee wat je voor 2 bedden en een parasol oid betaalt?Dat verschilt van 3 tot 5 gulden per bed geloof ik. Het is niet veel wat je ervoor betaald. Parasol is altijd even afwachten of je die hebt.. Het is meer of je een mooie palm boven je heb hangen..
Ok, dat valt mee dan. Bedankt voor de info, het is me nu in ieder geval duidelijker wat ik kan verwachten!

* en TO sorry voor het inbreken op je topic..*
quote:elninjoo schreef op 30 september 2011 @ 12:37:

Kind bij oma onderbrengenBeetje zielig, om hem een week op het kerkhof te zetten. Niet iedereen is met zijn ouders zo gezegend als jij. Gelukkig heb ik een lief kind, dat moet jij dan weer missen...
quote:pikkewyne schreef op 30 september 2011 @ 14:04:

* en TO sorry voor het inbreken op je topic..*Geen probleem, ook nuttige info voor mij!
Dan zou ik lekker voor Aruba kiezen. Prachtig strand op loopafstand van bijv.divi village,golf en beach resort. Hebben wij 2 heerlijke rweken gehad. Als je alleen naar het strand gaat. Curacao moet je echt ontdekken met auto,al die prachtige baaitjes.....

Groetjes Suusje
quote:germanwings schreef op 29 september 2011 @ 18:41:

@melponeme,

het duiken is wel veel minder mooi op de canarische eilanden en in de winter is het weer daar nu ook weer niet zo geweldig.

TO wil toch niet op duikvakantie?

Altijd lekker weer gehad op de Canarische Eilanden in december eigenlijk.

Je kunt trouwens op Lanzarote zeker mooi duiken, maar de mooie stekken liggen er vrij diep.
Wij gaan in feb voor de 4e keer naar Curacao, en hebben net geboekt via de wereld deal weken, stukken goedkoepr!! Geloof dat die aktie er nog 3 dgn is...!!

Maar ik raad je dan Jan thiel aan, daar gaan we altijd heen, lekker groot zwembad, fijn winkeltje waar je iedere dag verse broodjes, enzo kan kopen, zalig!! Klein restaurantje voor kopjes koffie, broodjes en eventueel avondeten als je dat wilt. Loopafstand 10 min naar t strand...Waar je heerlijk kan eten bij Zanzibar, wat best prijzig is magoe je kan t zo gek maken als je zelf wilt. En vanaf t resort, gaan er busjes die voor Vreugdenhil (grote supermarkt, waar je alles kan kopen) stopt, en daar tegenover is ook nog een pinautomaat!!

Willemstad moet dan ook met de bus, maar dat gaat allemaal best makkelijk. Alhoewel ik de stad voor overdag te warm vind, magoe voor een keertje in die ene week dat je gaat is zat. En savonds ging ik er liever zelf niet heen ( met kids) Ja om te eten en weer weg zeg maar....

Avila hebben wij ons trouwdiner gehad, en onze huwelijksnacht, prachtig resort/hotel maar voor ons iets te chique en te ouwelijk publiek!! maar goe dat is persoonlijk!!

Janthiel is wat meer familiair vin ik zelf...Fijne vakantie, en idd zalig om in de winter heen te gaan!! Met welke maatshappij vliegen jullie?? Wij KLM, met 2 kleine kids haha...succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven