Curacao zonder auto
woensdag 28 september 2011 om 11:15
Ik wil in de winter een weekje naar Curacao met man en kind. Nu houden we er niet zo van om een auto te huren, dus ik zoek eigenlijk een resort/hotel met:
- aparte kamer voor dreumes (kan ook in de woonkamer slapen)
- restaurantjes op loopafstand
- supermarktje (voor water/fris/chips) op loopafstand
- pinautomaat op loopafstand
- strand op loopafstand.
Ik heb hier wel goede recensies gelezen van Chogogo, maar dan moet je weer met een busje naar een supermarkt, dat lijkt me gewoon veel gedoe.
Hotel Avila zou een goede optie zijn, maar twee kamers daar zijn voor een week onbetaalbaar (denk aan minimaal 3500 euro).
Iemand nog een tip, of heb ik weer iets bedacht wat niet bestaat?
- aparte kamer voor dreumes (kan ook in de woonkamer slapen)
- restaurantjes op loopafstand
- supermarktje (voor water/fris/chips) op loopafstand
- pinautomaat op loopafstand
- strand op loopafstand.
Ik heb hier wel goede recensies gelezen van Chogogo, maar dan moet je weer met een busje naar een supermarkt, dat lijkt me gewoon veel gedoe.
Hotel Avila zou een goede optie zijn, maar twee kamers daar zijn voor een week onbetaalbaar (denk aan minimaal 3500 euro).
Iemand nog een tip, of heb ik weer iets bedacht wat niet bestaat?
woensdag 28 september 2011 om 11:20
Ik ben in mijn leven nog nooit goed geholpen door een reisbureau. Daar hebben ze alleen algemene informatie over een hotel. Terwijl het mij juist om de persoonlijke indrukken gaat.
Ik zit nu al een dag nonstop op sites als zoover en vakantiereiswijzer en ik zie het allemaal gewoon niet meer zo.
Dan is het handig als iemand mij vertelt dat dat pinautomaat (bijvoorbeeld) geen halszaak is omdat je in alle restaurants en winkeltjes met creditcard kunt betalen.
Ik zit nu al een dag nonstop op sites als zoover en vakantiereiswijzer en ik zie het allemaal gewoon niet meer zo.
Dan is het handig als iemand mij vertelt dat dat pinautomaat (bijvoorbeeld) geen halszaak is omdat je in alle restaurants en winkeltjes met creditcard kunt betalen.
woensdag 28 september 2011 om 11:25
woensdag 28 september 2011 om 11:40
Wij (man, ik, 2 kids) zijn 2 jaar geleden op Curacao geweest, 2 weken verbleven in een appartement met zwembad, redelijk dicht bij een supermarkt. Mijn zus woonde er toen en die raadde ons echt aan een auto te huren en als ik eerlijk ben heb je die echt nodig daar. Curacao is totaal niet gericht op wandelaars of fietsers en tja... als je toch zo'n verre reis maakt wil je wel veel van het eiland zien en met een auto is dat toch veel makkelijker. Dan kun je bijv. ook richting Westpunt met de auto en daar is het prachtig. Volgens mij komen daar helemaal geen busjes (?).
Maar ja... dit is mijn mening hierover. Misschien heeft iemand het anders gedaan?
Het appartement waar wij verbleven is http://www.miradorapartments.com/ Ideaal voor gezinnen lijkt me maar misschien wil je perse een hotel?
Maar ja... dit is mijn mening hierover. Misschien heeft iemand het anders gedaan?
Het appartement waar wij verbleven is http://www.miradorapartments.com/ Ideaal voor gezinnen lijkt me maar misschien wil je perse een hotel?
woensdag 28 september 2011 om 11:48
@hipslala: omdat je op de canarische eilanden in januari zeker geen gegarandeerd mooi weer hebt. Ik ken genoeg mensen die daar rond die tijd een week lang hebben kunnen pimpampetten op hun hotelkamer.
Toevallig hou ik van strandhangen.
@vivastef: Hmm, all-inclusive spreekt me dan wat minder aan. Ik zal het wel op mijn uitzoeklijst zetten.
Toevallig hou ik van strandhangen.
@vivastef: Hmm, all-inclusive spreekt me dan wat minder aan. Ik zal het wel op mijn uitzoeklijst zetten.
woensdag 28 september 2011 om 11:56
ik ben 2 jaar geleden op Curacao geweest, in Chocogo. Zoals meerdere mensen hier al zeggen, op Curacao heb je echt een auto nodig om mooie plaatsen te zien.
Jan Tiel baai is op loopafstand van Chocogo (10 minuutjes denk ik) maar ik had het daar al snel gezien. Veel te druk.
En inderdaad, Westpunt is geweldig. Het Aquarium is geweldig, je kunt daar ook met dolfijnen zwemmen en er ligt een prachtig strand naast..
Dus....Curacao: Doen!!!! Maar wel een auto huren!
Jan Tiel baai is op loopafstand van Chocogo (10 minuutjes denk ik) maar ik had het daar al snel gezien. Veel te druk.
En inderdaad, Westpunt is geweldig. Het Aquarium is geweldig, je kunt daar ook met dolfijnen zwemmen en er ligt een prachtig strand naast..
Dus....Curacao: Doen!!!! Maar wel een auto huren!
woensdag 28 september 2011 om 12:08
Als je toch van plan bent om een auto te huren (wat ik je ten zeerste aanraad), kun je ook bij Flamingo Park een huisje huren. Wat een geweldig plek om daar een week te zitten! Je hebt dan een huisje (dus kind apart) in de bossen, op een minuut auto rijden van het strand. Je zit dan niet in willemstad, dus voor uiteten zal je wel moeten rijden (of buiten willemstad uiteten gaan), maar je zou dan ook kunnen koken in het huisje.
http://www.flamingoparkcuracao.com/
http://www.flamingoparkcuracao.com/
woensdag 28 september 2011 om 12:09
quote:Kokmeeuw schreef op 28 september 2011 @ 12:08:
Als je toch van plan bent om een auto te huren (wat ik je ten zeerste aanraad), kun je ook bij Flamingo Park een huisje huren. Wat een geweldig plek om daar een week te zitten! Je hebt dan een huisje (dus kind apart) in de bossen, op een minuut auto rijden van het strand. Je zit dan niet in willemstad, dus voor uiteten zal je wel moeten rijden (of buiten willemstad uiteten gaan), maar je zou dan ook kunnen koken in het huisje.
http://www.flamingoparkcuracao.com/Je kunt via hun trouwens ook een auto huren (is 29 euro per dag geloof ik).
http://www.flamingoparkcuracao.com/Je kunt via hun trouwens ook een auto huren (is 29 euro per dag geloof ik).
woensdag 28 september 2011 om 12:14
Nee, Chocogo lag best afgelegen. Het enige op loopafstand is Jan Tiel baai, daar kun je ook eten. Bij Chocogo zat bij het zwembad wel een restaurant trouwens, maar wij gingen eigenlijk altijd met de auto weg.
Dus, in principe kan je je daar wel vermaken , maar ik zou het zo zonde vinden van de lange reis....
Ik heb geen kinderen, dus weinig verstand daarvan.. Maar als ik naar mezelf kijk, heb ik de eerste 2 dagen best last van de lange vliegreis, het tijdsverschil en het andere klimaat. Lijkt mij dat zo'n kleintje daar helemaal last van heeft... Is het je dat dan waard om voor 1 week zo lang te reizen? Geen oordeel hoor, vraag het me serieus af!!
Dus, in principe kan je je daar wel vermaken , maar ik zou het zo zonde vinden van de lange reis....
Ik heb geen kinderen, dus weinig verstand daarvan.. Maar als ik naar mezelf kijk, heb ik de eerste 2 dagen best last van de lange vliegreis, het tijdsverschil en het andere klimaat. Lijkt mij dat zo'n kleintje daar helemaal last van heeft... Is het je dat dan waard om voor 1 week zo lang te reizen? Geen oordeel hoor, vraag het me serieus af!!
anoniem_36343 wijzigde dit bericht op 28-09-2011 12:15
Reden: typefoutjes!
Reden: typefoutjes!
% gewijzigd
woensdag 28 september 2011 om 13:04
woensdag 28 september 2011 om 13:08
Ik zou het niet doen zonder auto. Ook al ga je alleen strandhangen (wat ik echt zonde vind op Curacao want er zijn echt veel bijzondere dingen te zien) dan nog is een auto aan te raden, want er zijn veel verschillende prachtige stranden en strandjes en met auto kun je er verschillende van uitproberen.
woensdag 28 september 2011 om 13:12
Er gaan wel bussen naar westpunt vanaf het busstation in Otrabanda. Als je naar bijvoorbeeld chogogo gaat kom je met de bus in punda, brug oversteken en dan kan je daar overstappen op de bus naar westpunt.
Met de kleine busjes en lijndiensten kan je je prima verplaatsen, soms moet je een keer extra overstappen.
Een auto is wel heel handig. Als je een supermarkt en strand dicht bij wil moet je kijken in de buurt van Mambo Beach, Sea Aquarium Beach en Willemstad.
Succes
Met de kleine busjes en lijndiensten kan je je prima verplaatsen, soms moet je een keer extra overstappen.
Een auto is wel heel handig. Als je een supermarkt en strand dicht bij wil moet je kijken in de buurt van Mambo Beach, Sea Aquarium Beach en Willemstad.
Succes
a docter a day keeps the apple away
woensdag 28 september 2011 om 13:22
woensdag 28 september 2011 om 13:23
woensdag 28 september 2011 om 13:57
woensdag 28 september 2011 om 14:07
Je kunt in de meeste winkeltjes en restaurants gewoon met je pinpas betalen hoor, daar heb je geen creditcard voor nodig.
Curaçao is echt prachtig, het is zonde om er niets te zien!! Er gaan wel busjes (busstation in Otrobanda), ook wel naar een aantal stranden en westpunt, dus zonder auto is het in principe te doen - al maakt het het wel een stuk lastiger hoor! Het OV is niet altijd heel regelmatig.
Willemstad is hartstikke leuk en Curaçao kent mooie stranden, maar dat is wel wat verder rijden.
Als je echt een strandvakantie wil, zou ik eerder kiezen voor bijv. Punta Cana (Dominicaanse Republiek, echt gericht op de strandvakanties). Cancún of Playa del Carmen (Mexico) zou ik zelf ook al wel zonde vinden, ook daar is in de omgeving namelijk een boel moois te zien. Maar Punta Cana, kijk, dat is nou echt gericht op strand strand strand.
Hoe oud is je kind? Ik snap het niet als mensen met een heel klein kind zo ver op vakantie gaan. Het is allemaal ver vliegen, dat is voor een heel klein kind echt niet leuk. Ik snap dat alleen als het bijv. gaat om familiebezoek of zo. Maar anders, waarom het niet een paar jaar bij hooguit een paar uurtjes vliegen houden?
Ik snap het eigenlijk sowieso niet dat mensen naar een prachtig land op vakantie gaan om er vervolgens niets, maar dan ook niets, te willen zien, maar goed, dat even geheel terzijde - ieder z'n keus.
Curaçao is echt prachtig, het is zonde om er niets te zien!! Er gaan wel busjes (busstation in Otrobanda), ook wel naar een aantal stranden en westpunt, dus zonder auto is het in principe te doen - al maakt het het wel een stuk lastiger hoor! Het OV is niet altijd heel regelmatig.
Willemstad is hartstikke leuk en Curaçao kent mooie stranden, maar dat is wel wat verder rijden.
Als je echt een strandvakantie wil, zou ik eerder kiezen voor bijv. Punta Cana (Dominicaanse Republiek, echt gericht op de strandvakanties). Cancún of Playa del Carmen (Mexico) zou ik zelf ook al wel zonde vinden, ook daar is in de omgeving namelijk een boel moois te zien. Maar Punta Cana, kijk, dat is nou echt gericht op strand strand strand.
Hoe oud is je kind? Ik snap het niet als mensen met een heel klein kind zo ver op vakantie gaan. Het is allemaal ver vliegen, dat is voor een heel klein kind echt niet leuk. Ik snap dat alleen als het bijv. gaat om familiebezoek of zo. Maar anders, waarom het niet een paar jaar bij hooguit een paar uurtjes vliegen houden?
Ik snap het eigenlijk sowieso niet dat mensen naar een prachtig land op vakantie gaan om er vervolgens niets, maar dan ook niets, te willen zien, maar goed, dat even geheel terzijde - ieder z'n keus.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
woensdag 28 september 2011 om 14:50
Joh, ik zeg toch niet dat ik helemaal niets ga bekijken? Ik wil alleen niet in de middle of nowhere zitten.
En de Dominicaanse Republiek of Mexico vind ik juist met een kind geen succes. Moet je weer de hele tijd opletten of er niet met je flesje water geklooid is, en hem volspuiten met vaccinaties of malariapillen geven.
En de Dominicaanse Republiek of Mexico vind ik juist met een kind geen succes. Moet je weer de hele tijd opletten of er niet met je flesje water geklooid is, en hem volspuiten met vaccinaties of malariapillen geven.