Curacao

27-11-2011 13:24 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik heb een ticket geboekt naar Curacao. Ik ga alleen, en ben benieuwd naar jullie ervaring en of er nog iemand van plan is om te gaan? Ik ga van 9 januari tot 23 januari. Het is best spannend om alleen te gaan, maar ik ben echt heel erg toe aan vakantie!
Wat lekker voor je!

Tip: huur een auto daar.

En als je de happy hours afstruint duikel je snel genoeg contacten op. Of ga je echt alleen voor de rust en neem je een grote stapel boeken mee?

Weet je al waar je verblijft?
Ik heb nog geen verblijfplaats! Maar al wel wat mooie dingen gezien. Ik wil ook graag de rust opzoeken, maar om nou twee weken in m'n eentje door te brengen... Eerlijk gezegd ben ik een beetje verbaasd over mijn eigen actie om een ticket te boeken :-S.
Wat voor vakantie zoek je? Ik woon zelf aan de rustige kant van het eiland, waar de meeste stranden zijn en run hier een bed and breakfast. Ik mag hier vast geen link neerzetten, maar we hebben geregeld barbecues bij het B&B, dus als je zin hebt om eens langs te komen moet je me maar even een prive-bericht sturen. :-)
Wij zijn vorig jaar geweest. Wij verbleven in Lagun. Wat verder gelegen van de hoofdstad. Mooie baan en grappig complex. Volgende keer zou ik voor blauw baai kiezen. Jan thiel vond ik niet veel... teveel nederlanders en te toeristisch... veel plezier! Het is er heerlijk. Wel een autootje huren want anders schiet het niet op. Nog vragen? mail gerust
Bedankt voor jullie reacties! Om de een of andere reden kreeg ik geen mail meer bij nieuwe berichten dus vandaar mijn late reactie. AlbusinAlbis ik voeg je toe aan mijn contacten en ben heel benieuwd naar je B&B. Eerlijk gezegd ben ik nogal gaan twijfelen de laatste week of ik wel alleen moet gaan... Is er veel toerisme op curacao in januari? Dus genoeg aanspraak? Ach ja, het ticket is geboekt!
quote:AlbusInAlbis schreef op 27 november 2011 @ 14:55:

Wat voor vakantie zoek je? Ik woon zelf aan de rustige kant van het eiland, waar de meeste stranden zijn en run hier een bed and breakfast. Ik mag hier vast geen link neerzetten, maar we hebben geregeld barbecues bij het B&B, dus als je zin hebt om eens langs te komen moet je me maar even een prive-bericht sturen. :-)Wat leuk!
Het lijkt me ook wel leuk om in die twee weken ergens te helpen of te werken. Enig idee of er mogelijkheden zijn voor vrijwilligerswerk of tegen kost en inwoning bijvoorbeeld?
Er is een Curacao forum waar ze je vast verder kunnen helpen qua vrijwilligerswerk.

Op Mambo Beach is er iedere dinsdagavond gratis film kijken op het strand. Ook gezellige manier om mensen te leren kennen.

Als het hier koud is, ben jij aan het opladen in de zon. Geniet! Ik ben jaloers
Esmee bedankt voor de tip! Er staan inderdaad veel leuke onderwerpen op het forum. En ja, ik zie het al iets zonniger in. Er zit ergens een angst om alleen te zijn, maar waarschijnlijk hoef ik daar helemaal niet bang voor te zijn!
quote:Vera08 schreef op 04 december 2011 @ 00:21:

Bedankt voor jullie reacties! Om de een of andere reden kreeg ik geen mail meer bij nieuwe berichten dus vandaar mijn late reactie. AlbusinAlbis ik voeg je toe aan mijn contacten en ben heel benieuwd naar je B&B. Eerlijk gezegd ben ik nogal gaan twijfelen de laatste week of ik wel alleen moet gaan... Is er veel toerisme op curacao in januari? Dus genoeg aanspraak? Ach ja, het ticket is geboekt!Er is in januari onwijs veel toerisme en ik neem je graag eens mee op sleeptouw als je dat leuk vindt, je hoeft hier echt niet te vereenzamen Ik zie nergens dat je me hebt toegevoegd, maar ik zal je even een PM sturen met de site van het B&B en m'n e-mail adres. Ik heb trouwens wel eens gasten gehad die vrijwilligerswerk deden voor 2 weken bij Siloam, een kinderherstellingsoord, maar volgens mij wordt dit veelal vanuit de kerk geregeld.
Oh sorry, ik zie nu dat je bericht ook echt van 10 minuten geleden is, dus dan is het niet zo gek dat ik dat nergens zie.. tijdsverschil :-)
Ik zie je ook nog niet bij mijn vrienden staan. Hmm, vreemd... Maar ik ontvang graag je adres, ben erg benieuwd wat je daar runt! Woon je al lang op Curacao?
Ik heb je wel toegevoegd, vreemd inderdaad..

Nou ja, dan maar even zo proberen. Ik zal mijn url maar niet geven, want dan word ik straks nog van het forum geknikkerd, maar zoek even op Google naar 'bed and breakfast curacao' dan staan we bovenaan bij de Google places (punt A). Je kunt me via de site ook mailen :-)

Ik woon nu iets langer dan anderhalf jaar op Curacao, waarvan het eerste jaar aan de andere kant van het eiland. Het is hier heerlijk en ik denk dat je je hier prima alleen kunt vermaken, ongeacht wat voor vakantie je zoekt.

Mijn vriend is voor zijn werk erg veel in het buitenland en ik heb me hier vanaf het begin geen seconde verveeld, al realiseer ik me best dat het een ander verhaal is wanneer je hier woont en werkt

Ik raad je wel aan vast een beetje te kijken naar huurauto's, want die zijn volgens mij in januari en februari vaak verhuurd of heeel duur en een auto is imo wel noodzakelijk. Op marktplaats.an kun je af en toe vrij goedkoop een auto huren, maar dan moet je wel even checken of de verzekering geregeld is.
Waar zit je Vera?

Jan thiel baai is echt een heerlijke baai en erg luxe. Bediening aan je strandbed is echt geen straf ;)
@albusinalbis wow dat ziet er mooi uit! Ik stuur je wel even een mailtje. Ik ga even hard nadenken (voelen!) over wat ik ga doen, en dan laat ik je dat weten. Ik ga toch proberen of er nog iemand mee wil... Goeie tip wat betreft de auto, het is dus druk op Curacao in januari..

@bijenrompje ik heb nog geen accommodatie. Bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven