curacao

17-05-2012 13:39 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in juli naar Curacao op vakantie,maar wie weet of je eigenlijk vaccinaties nodig hebt voor de Antillen??
Alsjeblieft!
Vaccinaties niet, maar sterk anti-muggenspul is wel een aanrader!
Nee niet nodig, zou wel goede muggenzooi kopen en afterbite iets. Zelf heb ik licodine ofiets gebruikt, soort verdovingscreme,omdat ik mega vaak gestoken ben.
Oh en hele goede zonnebrand is een aanrader, ook al is het bewolkt of lijkt het mee tevallen je verbrand gegarandeerd.
Nee, geen vaccinaties.

Wel muggenspul. Vriendin haar benen zaten echt he-le-maal onder.

Oh en vul dat formulier in het vliegtuig in en doe het goed! Ze laten je echt niet gaan, als je een minuscuul foutje hebt!
quote:truffelmaffia schreef op 17 mei 2012 @ 16:09:

Nee, geen vaccinaties.

Wel muggenspul. Vriendin haar benen zaten echt he-le-maal onder.

Oh en vul dat formulier in het vliegtuig in en doe het goed! Ze laten je echt niet gaan, als je een minuscuul foutje hebt!Wat voor formulier is dat dan???
Bedankt voor jullie reacties.Dus geen vaccinaties,wel zonnbrandcreme en muggenspul!!
Nederlands anti-muggelspul werkt niet bij Antilliaanse muggen. Je kunt beter op Curacao lokale producten kopen. Een witte fles met groene sticker is en biologisch en ruikt erg lekker. Veel plezier!!
Het best werkende muggenspul koop je in het land zelf. Volgens mij zijn buitenlandse muggen dol op Hollandse zooi.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 mei 2012 @ 16:36:

Het best werkende muggenspul koop je in het land zelf. Volgens mij zijn buitenlandse muggen dol op Hollandse zooi.Dank je wel voor de tip
Gewoon iets met veel DEET erin nemen. Ik zou het zeker doen, er komt steeds vaker knokkelkoorts voor (dengue fever). Heel vervelende ziekte:

At the moment there's a dengue fever situation on Curacao. The local government states that this doesn't pose a threat to tourists. This is not quite the case. Dengue fever is a potentially lethal desease transferred by mosquitos. These like to hang around in cool and shaded places during the daytime, preferably close to a source of open water. The ones that pose the danger ( Aedes aegypti) are active during the morning and evening. If you haven't travelled to a tropical area where dengue is active, you generally don't have to worry. Use insect-repellants containing at least 40% DEET and sleep under a mosquitonet if your room isn't airconditioned. If you have travelled to areas where dengue was active, you have to be more carefull. You are at a higher risk compared to others and have to take extra precautions to prevent being stung. For all the facts, check the CDC information at http://www.cdc.gov/ncidod/dvbid/dengue/.
Koop ter plaatse OFF! spray (in zo'n fel oranje spuitbus) en je bent van de muggen af. Ik heb een half jaar op de Antillen gewoond en daarmee nergens last van gehad...
Mocht je toch gestoken zijn door muggen: koop daar bij een lokale drogist groen water-achtig spul in een fles met een pinguin erop. Heerlijk om dat op die jeukende bulten te smeren!

Verder inderdaad goed smeren met zonnebrand. Inentingen heb ik niet gehad, maar dat is een keuze die je zelf moet maken.
Heb dus factor 50 gekocht.Hoop dat dat genoeg is??EN wij hebben een villa in Bleu Bay gehuurd,wie is daar al eens geweest?En hoe is dat bevallen??
Erg leuke tip voor mensen die naar Curaçaos gaan!

Aanrader is DushiDeals!

Dit is de eerste korting site op Curaçao en lijkt op bijvoorbeeld Groupon in Nederland. Iedere dag lanceert DushiDeals een deal met minimaal 50% korting op bijvoorbeeld etentjes, duikscholen, nagels, massages, kapsalons, danscursussen, watersporten, vliegticketes enz!

Als je op vakantie gaat naar Curaçao kan je alvast de site DushiDeals.com in de gaten houden zodat je in Nederland al de deals aan kunt schaffen en dan in Curaçao kunt verzilveren! De meeste coupons zijn namelijk 3 maanden geldig.

Je kan je gratis aanmelden op DushiDeals.com. Je ontvangt dan iedere dag een e-mail met de deal van de dag daarin zodat je geen deals kunt missen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven