Cyprus, Protaras

07-05-2012 09:20 7 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er twee jaar geleden met mijn zoontje geweest, maar ik moet eerlijk zeggen dat we niet zo gek veel excursies hebben gedaan. Ik vond ze net als jij nogal duur, en de omgeving zelf is al mooi genoeg. Wat wij wel vaak hebben gedaan is gewoon met de normale bus richting Ayia Napa en het Aquapark gaan, dat is wel een leuke busrit want die rijdt de hele kant van het eiland af, en dan gewoon uitstappen als je denkt "hee, hier ziet het er leuk uit".

Ayia Napa is wel leuk om lekker te gaan eten en wandelen, veel te doen. Het Aquapark is echt superleuk, ook voor volwassenen, dat is echt een soort pretpark van alleen maar glijbanen en zwembaden. Verder nog de geijkte excursies als de glass bottom boat, die vond ik wel een beetje tegenvallen want er zit daar in zee nauwelijks mooie sea life, wel extreem helder water. Het leukste van die glass bottom boat is dat je midden op zee dan van de glijbaan de boot af kunt duiken en lekker kunt zwemmen, maar voor de onderwater view hoef je het niet te doen.

Ik vond Cyprus vooral lekker voor hangen aan het strand met een boekje en een drankje, als ik eerlijk ben. Welk hotel zit je?

Oh, en destijds was ik vrijgezel en toen dacht ik wel dat het vast een heerlijke bestemming was voor een romantisch tripje want het is er wel erg mooi (ook een populaire trouwlocatie om die reden).

Oh, ik bedenk me nu nog dat wij ook nog een excursie naar Famagusta hebben gedaan, en ook nog naar een kleine dierentuin daar in de buurt zijn geweest.
Am Yisrael Chai!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik even niet weet in welk hotel we zitten. Vriend heeft de boeking geregeld, dus die heeft de naam op zijn computer staan. Ik kan eventueel als hij thuis komt wel even vragen, maar het was geen super-de-luxe hotel.

Het gaat ons ook vooral om het relaxen. Het is al fijn om te weten dat de omgeving mooi is, want ik neem aan dat je dus wel lekker kunt wandelen. Die glass bottom boat hebben we ook naar gekeken, maar dat leek ons ook niets.

Hoe is het eten daar?

(Bedankt trouwens, je geeft een boel nuttige info!)
Alle reacties Link kopieren
De hotels daar zijn erg mooi, en wij hadden in ons hotel echt super eten. Mijn zoontje is allergisch en er werd voor hem elke dag speciaal een hele schaal met desserts die hij dan wel mocht hebben gemaakt, echt super service. Dat vond ik sowieso, dat het echt heel lieve en leuke mensen waren, eigenlijk overal werden we heel beleefd ontvangen en goede service. Restaurantjes in de buurt zijn ook prima, we zijn een paar keer in het centrum van Protaras wezen eten en een paar keer in Ayia Napa. Dat is niet echt goedkoop, je hebt wel hele goedkope eettenten maar dat is echt van die Engelse toeristen meuk als full english breakfast en hamburgers, maar de wat hippere en chiquere restaurants die zijn wel prijzig, maar gewoon prima.

Cyprus is echt prachtig, en de kant van Protaras en Ayia Napa is echt ontzettend mooi, spierwit zand, turquoise water, mooie bloemen en bomen overal, je kunt er geheid echt heerlijk slenteren.

Ik had net nog in mijn posting erbij gezet dat we ook nog naar Famagusta geweest waren en dat is wel leuk om te doen, ook niet superbijzonder (maar goed, ik ben ook wel een beetje verwend moet ik eerlijk zeggen, ik vind niet snel iets superbijzonder) maar echt wel leuk om met een gids naar toe te gaan en ook niet zo duur. Ik zou excursies niet in je hotel boeken trouwens, er zitten veel van die winkeltjes waar je excursies kan boeken en die zijn goedkoper.

Ik zou vooral de gewone bus pakken, die kost een paar euro en dan rij je de hele oostkant van het eiland af.

Heel veel plezier alvast, voor het weer is Cyprus sowieso een superbestemming want het is er rond die tijd echt al heerlijk zomer. Wij waren ook eind mei en het was elke dag rond of boven de dertig graden.
Am Yisrael Chai!
Bedankt voor je tips! Het is leuk om positieve dingen te horen. Dan krijg ik al helemaal zin om mijn koffer te pakken ;) Ik ga die dingen die je noemde zeker even nakijken en we zullen bij wat kleinere winkeljes gaan kijken voor wat goedkopere excursies.
Is er verder niemand naar Protaras geweest??
fashionvictim, je vroeg een tijdje terug in welk hotel we komen te zitten: wij zitten in Jacaranda. Het is geen 5-sterren hotel ofzo, maar op de site staat dat het kleine appartementjes zijn inclusief keuken. Ik hoop dat het allemaal een beetje netjes is. Ben nog nooit op vakantie geweest naar een plek waar we een appartement kregen, dus ik ben een beetje nerveus :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven