Dag voor vertrek
maandag 11 juni 2018 om 16:43
Op vakantie zijn is genieten! Maar een dag voor vertrek altijd veel stress. Ik wil alle was weggewerkt hebben, geen afwas meer. Huis schoon achter laten. Tuin onkruidvrij en gras gemaaid. Papieren in orde. En dan nog alle koffers ingepakt. Ik vertrek dus altijd doodmoe op vakantie. Ik vraag me af of dit herkenbaar is. Hoe doen anderen dit? Tips om het beter te laten verlopen zijn welkom.
maandag 11 juni 2018 om 18:03
Wat een hoop handelingen lees ik hier! Ik neem aan dat dit gezinnen zijn?
Ik kan zelf binnen twee uur inpakken. Ik heb in de loop der jaren mijn standaard lijst met spullen opgebouwd, waarvan sommige categorieën optioneel zijn, afhankelijk van bestemming en type vakantie. Toilettas gooi ik blind in mijn koffer, die is altijd gevuld en up-to-date, inclusief uitneembaar vloeistoffentasje voor handbagage. Ik vul alles aan zodra ik terug kom van een reis. Hetzelfde geldt voor dingen als opladers of reisstekkers. Dit zitten standaard in mijn reisaccessoires.
Ik kan zelf binnen twee uur inpakken. Ik heb in de loop der jaren mijn standaard lijst met spullen opgebouwd, waarvan sommige categorieën optioneel zijn, afhankelijk van bestemming en type vakantie. Toilettas gooi ik blind in mijn koffer, die is altijd gevuld en up-to-date, inclusief uitneembaar vloeistoffentasje voor handbagage. Ik vul alles aan zodra ik terug kom van een reis. Hetzelfde geldt voor dingen als opladers of reisstekkers. Dit zitten standaard in mijn reisaccessoires.
maandag 11 juni 2018 om 18:08
Dit. Vaak genoeg ook een zooi achtergelaten thuis al let ik er wel op dat er geen bederfelijke waar meer buiten de koelkast of vuilnisbak ligt.pearle schreef: ↑11-06-2018 17:31heel eerlijk gezegd zou ik met dit schema al geen zin meer hebben om weg te gaan, en waarom de laatste nacht nog een was draaien? Hang dat gewoon over de wasmand of over een stoel, dan was je het wel weer als je thuis bent
Ik laat mijn huis ook altijd achter wat iemand zegt, tijdschrift op tafel met een theemok erbij, stoel beetje verschoven.
Alsof je zo weer thuis kunt komen
Ik vertrek meestal de dag na een werkdag en ik pak mijn koffer een paar dagen van te voren in.
maandag 11 juni 2018 om 18:09
Ja, kijk, bóeken, dat kan nog wel een probleem zijn. Nu ik een e-reader heb en we met het vliegtuig gaan minder, maar boeken stapelde ik weken van te voren al op, tot ergernis van mijn man.
ik ben trouwens een 'op geheugen' inpakker. Mijn man haalt een checklist van internet. Mijn man was ook altijd degene die de stofzuiger dag voor vertrek nog door huis haalde, terwijl ik de laatste was ophing (is als we thuiskomen wel droog) Vaatwasser draait dag voor vertrek nog, pakken we uit en wat we 's morgens nog gebruiken spoelen we om.
Maar goed, afgelopen 3 jaren bleven de kinderen thuis en was het kwestie van tas inpakken en weg. Qua shampoo en tandpasta pak ik gewoon wat ik op dat moment gebruik. Gaat het tijdens de vakantie op, koop ik daar nieuw. Wat ik áltijd voldoende meeneem is maandverband/tampons, omdat ik 1x in Spanje niet goed wat kon vinden. Wat een ergernis. Andere keer wel in Portugal, trouwens, dus op zich toch niet nodig, maar voor het idee.
ik ben trouwens een 'op geheugen' inpakker. Mijn man haalt een checklist van internet. Mijn man was ook altijd degene die de stofzuiger dag voor vertrek nog door huis haalde, terwijl ik de laatste was ophing (is als we thuiskomen wel droog) Vaatwasser draait dag voor vertrek nog, pakken we uit en wat we 's morgens nog gebruiken spoelen we om.
Maar goed, afgelopen 3 jaren bleven de kinderen thuis en was het kwestie van tas inpakken en weg. Qua shampoo en tandpasta pak ik gewoon wat ik op dat moment gebruik. Gaat het tijdens de vakantie op, koop ik daar nieuw. Wat ik áltijd voldoende meeneem is maandverband/tampons, omdat ik 1x in Spanje niet goed wat kon vinden. Wat een ergernis. Andere keer wel in Portugal, trouwens, dus op zich toch niet nodig, maar voor het idee.
Later is nu
maandag 11 juni 2018 om 18:12
Bederfelijke waar in de koelkast is bij ons echt jaar na jaar fout gegaan, namelijk kaas en worst voor onderweg. Dachten we van elkaar dat de ander dat inpakte. Mijn schoonzus heeft volgens mij 3 jaar op rij onze spullen eruit gehaald
Nitflex, jij reist kennelijk heel vaak? Wij gaan pas voor de 2e keer met vliegtuig, een 'vloeistoffentasje' heb ik niet eens. En met make-up hoef ik me ook geen zorgen te maken, dat gebruik ik niet. Ben al wel een week van te voren aan 't kijken hoe het zit met m'n medicijnen.
Opladers ed liggen standaard naast het bed, dus gaan ook de koffer daar in. Ik heb geen toilettas meer, dat gaat allemaal in zo'n klein vakje voorop de koffer
Nitflex, jij reist kennelijk heel vaak? Wij gaan pas voor de 2e keer met vliegtuig, een 'vloeistoffentasje' heb ik niet eens. En met make-up hoef ik me ook geen zorgen te maken, dat gebruik ik niet. Ben al wel een week van te voren aan 't kijken hoe het zit met m'n medicijnen.
Opladers ed liggen standaard naast het bed, dus gaan ook de koffer daar in. Ik heb geen toilettas meer, dat gaat allemaal in zo'n klein vakje voorop de koffer
Later is nu
maandag 11 juni 2018 om 18:29
pearle schreef: ↑11-06-2018 17:31heel eerlijk gezegd zou ik met dit schema al geen zin meer hebben om weg te gaan, en waarom de laatste nacht nog een was draaien? Hang dat gewoon over de wasmand of over een stoel, dan was je het wel weer als je thuis bent
Ik laat mijn huis ook altijd achter wat iemand zegt, tijdschrift op tafel met een theemok erbij, stoel beetje verschoven.
Alsof je zo weer thuis kunt komen
Nou, simpel, we gaan kamperen, als ik thuiskomen heb ik kleding te wassen, maar ook handdoeken, keukenlinnen, beddengoed etc. Meestal heb ik dan 15 wassen. De vouwwagen moet schoongemaakt en naar de stalling.
En voor ons is het geen stress hoor. Iedereen doet iets een we hebben de tijd, want beginnen vroeg genoeg.
maandag 11 juni 2018 om 18:30
Andersom schreef: ↑11-06-2018 17:18Wij gaan kamperen, eerst altijd met zijn vijven, nu met zijn vieren. Er moet dus veel mee. Huis schoon wil ik ook altijd zodat ik niet bij thuiskomst dat ook al weer moet doen.
Man en ik beginnen ongeveer twee weken van te voren. We tellen af.
Dag 1, vouwwagen halen,
Dag 2, techniek controleren
Dag 3, 4, 5, 6 slaapcompartiment opzetten en bedden opmaken, handdoeken inpakken.
Inpakken keuken. Wat voorraad erin, kruiden, (af)wasmiddel. En inpakken, disselbak. (Gasflessen, haspel, wat buitenspeelgoed etc.)
Dag 7 - 12 was goed bijhouden,
Dag 10/11 bedden verschonen, slaapkamers stoffen en zuigen.
Dag 12 badkamer/wc schoon maken laatste was wassen. Laatste boodschappen halen.
Dag 13 tassen met kleding inpakken, koelkast inpakken, brood voor onderweg maken. Eten en afwassen. Alle spullen in de auto pakken. Beneden stoffen en zuigen. Iedereen onder de douche. Als we gaan slapen de handdoeken laten wassen.
Dag 14 om 4:30 op. Iedereen aankleden, man hangt vouwwagen aan de auto en ik hang de was op.
Wij vertrekken uit een redelijk schoon huis, met lege wasmand, zonder stress. Ieder gezinslid heeft zo zijn taak hierin. Is ook lekker thuiskomen.
en gaan jullie dan op vakantie op missie ofzo he
(ik ben een mooie vrouw)
maandag 11 juni 2018 om 18:37
Ik herken het helemaal. Het grappige is dat ik helemaal niet echt opgeruimd ben. Maar voordat we weg gaan moet alles spik en span zijn. Ik heb gelukkig 6 weken vakantie en gaan nooit gelijk de eerste week al weg. Dus ik zorg in de week (of weken) ervoor dat het huis weer keurig aan kant is.
Qua spullen neem ik altijd veel te veel mee. Komende zomer gaan we naar een waddeneiland waar je niet met de auto mag. We kunnen dus niet zoveel meenemen als anders. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren.
Qua spullen neem ik altijd veel te veel mee. Komende zomer gaan we naar een waddeneiland waar je niet met de auto mag. We kunnen dus niet zoveel meenemen als anders. Ik ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren.
maandag 11 juni 2018 om 18:37
TsumTsum schreef: ↑11-06-2018 16:49Ja heel herkenbaar. Ik kijk m'n koffer altijd tig keer na en dan haal ik er een uur voordat we weg moeten nog iets uit of er extra in. Ben altijd 'bang' dat ik iets vergeet. Wat ik nu dus doe is een paar dagen eerder al een paar basics verzamelen en in m'n koffer gooien zoals bijvoorbeeld de wereldstekker,reispapieren en ik gooi voortaan m'n travelcubes en andere tasjes meteen weer terug in m'n koffer na gebruik.
En ik pak nooit last minute in omdat ik nog de mogelijkheid wil hebben iets te halen wat ik vergeten ben.
Huis schoon achterlaten doe ik niet aan, zorg wel dat er geen etenswaren liggen te slingeren en check of alle lampen enzo uit zijn.
En ik snap ook nooit dat mensen tot vrijdagmiddag werken en dan vrijdagavond vertrekken of meteen na terugkomst de volgende dag weer gaan werken. Bij korte city trips okee maar als je 2 weken weg gaat met het vliegtuig en nog een eventuele jetleg hebt... En wanneer heb je dan tijd om je stapel was weg te werken?!
Tja soms is het niet anders. Wij wonen op een school-vakantie-regio-grens, kinderen zien in de ene regio op school, ik werk in de andere, man moet rekening houden met collega's en de zes weken in die regio eerlijk delen. Dus het komt voor dat wij maar precies twee weken met zijn vijven hebben. Ik vind kamperen de moeite niet als we minder dan veertien dagen weg kunnen. Beetje goed plannen en het lukt prima. Man is dan wel de laatste dagen voor vertrek thuis, dat scheelt.
maandag 11 juni 2018 om 18:38
In de week voor de vakantie krijgen de kinderen nog de kans de vieze was uit de slaapkamer in de wasmand te gooien als
ze het mee op vakantie willen. Wij eten de restjes op en zorgen voor een lege koelkast. Daags voor vertrek begin ik met het inpakken van de koffer. Iedereen is hier zelf verantwoordelijk voor zijn of haar kleding. Op de dag van vertrek een laatste controle door het huis (zijn de ramen en deuren op slot). Daarna kunnen wij vertrekken. Wij vertrekken altijd 3/4 dagen na de start van de vakantie en zijn eigenlijk ook altijd voor het einde van de vrije dagen weer thuis.
ze het mee op vakantie willen. Wij eten de restjes op en zorgen voor een lege koelkast. Daags voor vertrek begin ik met het inpakken van de koffer. Iedereen is hier zelf verantwoordelijk voor zijn of haar kleding. Op de dag van vertrek een laatste controle door het huis (zijn de ramen en deuren op slot). Daarna kunnen wij vertrekken. Wij vertrekken altijd 3/4 dagen na de start van de vakantie en zijn eigenlijk ook altijd voor het einde van de vrije dagen weer thuis.
maandag 11 juni 2018 om 18:41
Op vakantie, de voorbereiding is natuurlijk iets minder strak dan hier staat. Dagen zijn onderling best uitwisselbaar. Er moet gewoon veel mee als je gaat kamperen met vijf. En dat het huis schoon 'moet' is wel een dingetje van mij, dat komt gewoon lekkerder thuis vind ik.
Dit jaar blijft dochter thuis dus nu zal het anders gaan.
maandag 11 juni 2018 om 18:46
Same here, maar dan tijdschriften. Leest zo lekker weg en kun je gemakkelijk opzij leggen. Ik verzamel ze het hele jaar door, want ik lees veel. Heel veel. En neem er dus ook veel mee, altijd bang om in het buitenland zonder leesvoer te zitten! Tot groot ongenoegen van mijn man. Die kilo’s hè
Maar tegenwoordig neem ik ook een paar boeken mee en iets minder tijdschriften, dat scheelt. Een e-reader vind ik niets, ik wil lekker bladeren.
Wij gaan ook gerust de volgende dag weg als we ervoor nog gewerkt hebben. Maar meestal ben ik wel al vrij dus kan ik alles klaarleggen zodat man het alleen maar in de auto hoeft te pakken. Ik werk al jaren met een lijst op mijn pc. Die ligt minimaal een week vantevoren uitgeprint klaar en dan strepen we telkens af als er iets gepakt is.
We vergeten dus echt nooit iets. En missen we op vakantie iets, dan noteer ik dat bij thuiskomst direct weer in de pc voor de volgend keer. Werkt echt prima.
Maar daags voor vertrek ben ik idd nog wel druk hoor. Laatste boodschapjes voor onderweg, wassen wegwerken, stofzuigen, doekje door wc, koffers pakken etc.
maandag 11 juni 2018 om 18:47
Vijftien?? Ik draai hoogstens vier wassen na een kampeervakantie met vier personen.Andersom schreef: ↑11-06-2018 18:29Nou, simpel, we gaan kamperen, als ik thuiskomen heb ik kleding te wassen, maar ook handdoeken, keukenlinnen, beddengoed etc. Meestal heb ik dan 15 wassen. De vouwwagen moet schoongemaakt en naar de stalling.
En voor ons is het geen stress hoor. Iedereen doet iets een we hebben de tijd, want beginnen vroeg genoeg.
On topic: ik laat het huis redelijk schoon achter, maar niet overdreven. Een week voor de vakantie begin met alles bij elkaar zoeken en kijken of er nog iets aangevuld moet worden bij de kampeerspullen. Maar verder geen stress; de vakantie begint voor mij als ik thuis vertrek.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
maandag 11 juni 2018 om 19:22
Ik heb een klein notitieboekje en in de aanloop naar vakantie toe zet ik daar alvast de paklijst in. Telkens als iets je te binnen schiet schrijf je het erbij. Op moment van pakken is het een kwestie van afvinken en ben ik meestal binnen een half uurtje klaar.
Ook zorg ik dat ik in de week ervoor al eens wat dingen uit de berging tevoorschijn haal en stapel ik kleding die uit de was komt en mee moet alvast apart op. Iedere keer als er iets van je checklist door je handen gaat is dat een mooi moment om het alvast op een stapeltje of in een koffer klaar te leggen.
Heb in iedere koffer sowieso al een gevulde toilettas liggen, dus aan toiletspullen hoef ik nooit te denken. Heb een paar kleine etuis met toiletspullen voor tijdens de reis (vliegtuig proof) en daar pak ik er eentje van mee die ik in mijn handbagage gooi. Een standaard mapje met vreemde valuta, vaccinatieboekjes, paspoort, extra creditcard etc. ligt op vaste plek klaar zodat ik die ook makkelijk mee kan pakken. Uiteindelijk kan ik met alleen dat mapje al op pad want alles wat je vergeet kun je ter plekke wel kopen.
Als ik voor werk reis pak ik in zonder checklist en heb ik niet meer dan 10 minuten nodig. Dit doe ik dan altijd vlak voordat ik de deur uit ga naar de luchthaven.
Ook zorg ik dat ik in de week ervoor al eens wat dingen uit de berging tevoorschijn haal en stapel ik kleding die uit de was komt en mee moet alvast apart op. Iedere keer als er iets van je checklist door je handen gaat is dat een mooi moment om het alvast op een stapeltje of in een koffer klaar te leggen.
Heb in iedere koffer sowieso al een gevulde toilettas liggen, dus aan toiletspullen hoef ik nooit te denken. Heb een paar kleine etuis met toiletspullen voor tijdens de reis (vliegtuig proof) en daar pak ik er eentje van mee die ik in mijn handbagage gooi. Een standaard mapje met vreemde valuta, vaccinatieboekjes, paspoort, extra creditcard etc. ligt op vaste plek klaar zodat ik die ook makkelijk mee kan pakken. Uiteindelijk kan ik met alleen dat mapje al op pad want alles wat je vergeet kun je ter plekke wel kopen.
Als ik voor werk reis pak ik in zonder checklist en heb ik niet meer dan 10 minuten nodig. Dit doe ik dan altijd vlak voordat ik de deur uit ga naar de luchthaven.
maandag 11 juni 2018 om 19:32
Dit heb ik ook wel, ben pas gerust als ik op het vliegveld ben, liefst te vroegparbleumondieu schreef: ↑11-06-2018 17:57
En dan begint voor mij de stress als ik met het vliegtuig moet, want ik ben altijd doodsbenauwd dat ik het vliegtuig mis. Als ik eenmaal in het vliegtuig zit (of in de auto, als ik met de auto ga) dan is het vakantie.
maandag 11 juni 2018 om 19:33
Ja, ik reis ook veel voor werk, en daar heb ik soms wel meer stress van. Ik moet vaak nog van alles voor de trip voorbereiden, presentaties enzo.
Maar voor vakantie kwak ik gewoon wat in een tas en dat heb ik inderdaad altijd al klaar liggen tot en met lenzenvloeistof of zonnebrand aan toe. Ik vlieg veel, maar ik ga ook wel eens met de trein of auto weg.
maandag 11 juni 2018 om 19:46
Ligt aan de vakantie/reis die ik ga maken. Vroeger met caravan en ouders was het wel veel poetsen omdat deze in stalling stond. Later thuis in garage scheelde veel. Vaak week van te voren alles klaarzetten. Mijn vader was meestal nog uur voor vertrek aan werk.
Zelf nu altijd met vliegtuig of trein op vakantie. Meestal avond voor vertrek koffer inpakken en voor vertrek laatste dingen. Dan vergeet ik het minste. Regel is meestal voor dubbel de verblijf tijd inpakken
Afwas wil ik liefste weg hebben ivm ongedierte, maar staan vaak ook nog glazen en borden in de vaatwasser. Resjes opeten doen we ook. Koelkast zo goed als leeg. Rest komt wel weer als ik terug ben.
Zelf nu altijd met vliegtuig of trein op vakantie. Meestal avond voor vertrek koffer inpakken en voor vertrek laatste dingen. Dan vergeet ik het minste. Regel is meestal voor dubbel de verblijf tijd inpakken
maandag 11 juni 2018 om 20:13
Belle73 schreef: ↑11-06-2018 18:47Vijftien?? Ik draai hoogstens vier wassen na een kampeervakantie met vier personen.
On topic: ik laat het huis redelijk schoon achter, maar niet overdreven. Een week voor de vakantie begin met alles bij elkaar zoeken en kijken of er nog iets aangevuld moet worden bij de kampeerspullen. Maar verder geen stress; de vakantie begint voor mij als ik thuis vertrek.
Hoe dan?
Slaapzak is hier al een trommel per stuk. Drie trommels handdoeken, badlakens, keukenlinnen en lakens/slopen heb ik ook wel. Dat is dan al acht. Kleding/ondergoed/sokken zeker drie vier wasjes. Dan nog wat fijne was zoals badkleding. Dan soms nog de jassen als die veel gebruikt zijn en niet fris meer ruiken.
Ik kan me dan weer niets voorstellen bij maar vier wasjes, dan heb je alleen je kleding maar schoon?
maandag 11 juni 2018 om 20:24
Niet herkenbaar. Ik begin een week of 2 van tevoren al met een krat met dingen die echt mee moeten. En alvast schone kleding die ik mee wil nemen apart houden. De laatste 2 dagen doe ik de laatste wasjes nog en pak ik alles in. Als er nog iets aan was ligt, boeit me dat niet. Ik stofzuig nog even en zorg dat de badkamer schoon is. De tuin heb ik me nog nooit druk om gemaakt voor de vakantie. Die ziet er echt niet ineens als een oerwoud uit na de vakantie.
Als we met de caravan gaan, wordt die hooguit 3 dagen voor vertrek pas gehaald, liefst nog korter. Ik snap sowieso niet wat je met dat ding een week voor de deur moet. En hij mag er ook maar max 3 dagen staan, dus daar houden we ons wel aan. Hij gaat sowieso schoon de stalling in, dus bij het halen hoef ik daar niks aan te doen. Kledingstapels erin, toiletspullen, schoenen, wat voorraad eten, bestek en als laatste ons dekbed en kussens. Dat ligt allemaal al klaar en is een kwestie van erin joppen en we kunnen
Ik heb geen lijstjes ofzo met wat er mee moet. Zit in mijn hoofd allemaal. En als ik wat vergeten ben, koop ik het daar wel.
En ik was op de camping net voor we naar huis gaan de grote bups. Heerlijk! Thuis kan dan alles zo weer de kast in!
Als we met de caravan gaan, wordt die hooguit 3 dagen voor vertrek pas gehaald, liefst nog korter. Ik snap sowieso niet wat je met dat ding een week voor de deur moet. En hij mag er ook maar max 3 dagen staan, dus daar houden we ons wel aan. Hij gaat sowieso schoon de stalling in, dus bij het halen hoef ik daar niks aan te doen. Kledingstapels erin, toiletspullen, schoenen, wat voorraad eten, bestek en als laatste ons dekbed en kussens. Dat ligt allemaal al klaar en is een kwestie van erin joppen en we kunnen
Ik heb geen lijstjes ofzo met wat er mee moet. Zit in mijn hoofd allemaal. En als ik wat vergeten ben, koop ik het daar wel.
En ik was op de camping net voor we naar huis gaan de grote bups. Heerlijk! Thuis kan dan alles zo weer de kast in!
maandag 11 juni 2018 om 20:45
Ik houd sowieso mijn was goed bij, dus weinig volle wasmanden hier doorgaans. Dat is voor vakantie niet anders.
Inpakken heb ik in een uurtje gedaan, kinderen pakken hun eigen speelgoed in (vol is vol).
Voor vertrek snel de stofzuiger erdoor en doekje over het aanrecht.
Op vakantie was ik regelmatig tussendoor. We kamperen niet, maar huren altijd een huisje met ons eigen beddengoed. Dat was ik daar de dag voor vertrek meestal, dan ligt het redelijk fris weer in de koffer. Even in de zon hangen bij thuiskomst en dan kan het best het bed nog op voor een paar dagen. Meestal heb ik dan maar 1-2 wasjes bij thuiskomst. Ik houd wel van wat keuvelen op vakantie en een lijn vol fris wasgoed zit zo lekker 's avonds in de zon.
Inpakken heb ik in een uurtje gedaan, kinderen pakken hun eigen speelgoed in (vol is vol).
Voor vertrek snel de stofzuiger erdoor en doekje over het aanrecht.
Op vakantie was ik regelmatig tussendoor. We kamperen niet, maar huren altijd een huisje met ons eigen beddengoed. Dat was ik daar de dag voor vertrek meestal, dan ligt het redelijk fris weer in de koffer. Even in de zon hangen bij thuiskomst en dan kan het best het bed nog op voor een paar dagen. Meestal heb ik dan maar 1-2 wasjes bij thuiskomst. Ik houd wel van wat keuvelen op vakantie en een lijn vol fris wasgoed zit zo lekker 's avonds in de zon.
maandag 11 juni 2018 om 21:07
Haha, nog voor ik dit topic opende en alleen de titel las, vermoedde ik al dat het over vakantiestress zou gaan... Ja, herkenbaar. Twee dagen voor vertrek loop ik ook altijd als een kip zonder kop rond. Als ik op zo'n moment te horen zou krijgen dat de vakantie tóch niet door zou gaan, zou ik het helemaal niet erg vinden. Het lijkt ook wel alsof het toeneemt naarmate ik ouder word, helaas.
Inderdaad die angst dat je iets vergeet - ik weet rationeel ook wel dat dat echt geen ramp zou zijn, maar toch "mag" ik het niet van mezelf. En die duizend en één dingen die altijd nog moeten op het laatste moment. Sleutel naar de kattenoppas. Nog even naar de bieb want anders misschien toch niet genoeg te lezen. Tuin nog even sproeien want anders wordt het wel érg droog. Langs ANWB voor tolvignet. Enzovoort enzoverder. Ik moet dan ook altijd minstens 1 dag van te voren vrij hebben voor dit soort dingen, anders zou ik het niet overleven denk ik
Ik lees hier trouwens ook mensen die rustig 's avonds om 9 uur thuis komen en de volgende dag weer vrolijk achter hun bureau schuiven. Moet ik ook niet aan denken; ik moet altijd rustig afbouwen, anders ben ik meteen het hele vakantiegevoel weer kwijt.
Inderdaad die angst dat je iets vergeet - ik weet rationeel ook wel dat dat echt geen ramp zou zijn, maar toch "mag" ik het niet van mezelf. En die duizend en één dingen die altijd nog moeten op het laatste moment. Sleutel naar de kattenoppas. Nog even naar de bieb want anders misschien toch niet genoeg te lezen. Tuin nog even sproeien want anders wordt het wel érg droog. Langs ANWB voor tolvignet. Enzovoort enzoverder. Ik moet dan ook altijd minstens 1 dag van te voren vrij hebben voor dit soort dingen, anders zou ik het niet overleven denk ik
Ik lees hier trouwens ook mensen die rustig 's avonds om 9 uur thuis komen en de volgende dag weer vrolijk achter hun bureau schuiven. Moet ik ook niet aan denken; ik moet altijd rustig afbouwen, anders ben ik meteen het hele vakantiegevoel weer kwijt.
Nothing happens for a reason
maandag 11 juni 2018 om 21:27
Ik was de slaapzakken niet na de vakantie, we hebben er dan twee à drie weken onder geslapen. Mijn dekbed was ik thuis ook niet zo vaak, hoogstens eens in de zoveel jaar. Ik was op de vakantie wel, dus ik neem niet zoveel kleding mee. Handdoeken idem: vier hamam doeken zijn zo gewassen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
maandag 11 juni 2018 om 21:31
maandag 11 juni 2018 om 23:01
Naar aanleiding van dit topic ben ik maar eens een inpaklijst gaan maken. Dit neem ik me al jaren voor, maar denk steeds dat ik dat wel uit mijn hoofd kan. Waarna ik me het eerste uur onderweg ga zitten afvragen wat ik vergeten ben. Pas als ik me dat bedenk kom ik tot rust en begint voor mij de vakantie.
Ik heb de dag voor vertrek meestal helemaal geen zin meer om te gaan. Maanden naar uit gekeken en als het zo ver is hoeft het voor mij niet meer. Dat is voorbij zodra we echt op weg zijn hoor en dan hebben we een heerlijke vakantie.
Ik zorg wel dat de was zo ver mogelijk bij is, nog even het gras maaien anders is het wel heel lang als we terugkomen. En minstens een dag vooraf vrij om in te pakken. Man werkt vaak tot de laatste dag door, maar vindt dat eigenlijk ook niet fijn, misschien lukt het dit jaar om de dag voor vertrek vrij te plannen. In het huis waar we heen gaan is een wasmachine en droger, ik hoop dus het grootste deel weer schoon mee naar huis te nemen, dat scheelt was thuis.
Ik heb de dag voor vertrek meestal helemaal geen zin meer om te gaan. Maanden naar uit gekeken en als het zo ver is hoeft het voor mij niet meer. Dat is voorbij zodra we echt op weg zijn hoor en dan hebben we een heerlijke vakantie.
Ik zorg wel dat de was zo ver mogelijk bij is, nog even het gras maaien anders is het wel heel lang als we terugkomen. En minstens een dag vooraf vrij om in te pakken. Man werkt vaak tot de laatste dag door, maar vindt dat eigenlijk ook niet fijn, misschien lukt het dit jaar om de dag voor vertrek vrij te plannen. In het huis waar we heen gaan is een wasmachine en droger, ik hoop dus het grootste deel weer schoon mee naar huis te nemen, dat scheelt was thuis.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
maandag 11 juni 2018 om 23:12
Dit volg ik dan dus niet. Dat tolvignet kan je al veel eerder aanschaffen, de bieb hoef je niet meer heen als je een ereader aanschaft en dan heb je nooit meer te weinig boeken bij, en de sleutel naar de kattenoppas kan toch ook een week voor vertrek al? Veel mensen maken het zichzelf ook gewoon lastig en creeëren juist door dit soort dingen stress. Zorg gewoon dat je dit allemaal niet naar het laatste moment schuiftjuliet64 schreef: ↑11-06-2018 21:07Haha, nog voor ik dit topic opende en alleen de titel las, vermoedde ik al dat het over vakantiestress zou gaan... Ja, herkenbaar. Twee dagen voor vertrek loop ik ook altijd als een kip zonder kop rond. Als ik op zo'n moment te horen zou krijgen dat de vakantie tóch niet door zou gaan, zou ik het helemaal niet erg vinden. Het lijkt ook wel alsof het toeneemt naarmate ik ouder word, helaas.
Inderdaad die angst dat je iets vergeet - ik weet rationeel ook wel dat dat echt geen ramp zou zijn, maar toch "mag" ik het niet van mezelf. En die duizend en één dingen die altijd nog moeten op het laatste moment. Sleutel naar de kattenoppas. Nog even naar de bieb want anders misschien toch niet genoeg te lezen. Tuin nog even sproeien want anders wordt het wel érg droog. Langs ANWB voor tolvignet. Enzovoort enzoverder. Ik moet dan ook altijd minstens 1 dag van te voren vrij hebben voor dit soort dingen, anders zou ik het niet overleven denk ik![]()