Dagje voor mezelf
donderdag 30 juli 2020 om 14:54
Hey,
Ik heb echt een dagje voor mezelf nodig. Door omstandigheden ben ik op dit moment voor te veel dingen verantwoordelijk. Hopelijk wordt dit binnenkort minder, maar voor nu is het even zo. Daarom heb ik besloten dat het tijd is voor een dagje voor mij alleen.
Normaal gesproken zou ik een dag naar een kuurbad in de omgeving gaan. Helaas is dat voor onbepaalde tijd gesloten ivm Corona.
Nu zoek ik dus een alternatief. Ik hou niet van sauna’s, wel van zwemmen. De omgeving waarin ik zoek is Max 1,5 uur vanaf Eindhoven.
Thuis blijven zou geen rust betekent omdat ik hier nog honderd duizend dingen moet/wil doen.
Wat zijn jullie ideeën?
Ik heb echt een dagje voor mezelf nodig. Door omstandigheden ben ik op dit moment voor te veel dingen verantwoordelijk. Hopelijk wordt dit binnenkort minder, maar voor nu is het even zo. Daarom heb ik besloten dat het tijd is voor een dagje voor mij alleen.
Normaal gesproken zou ik een dag naar een kuurbad in de omgeving gaan. Helaas is dat voor onbepaalde tijd gesloten ivm Corona.
Nu zoek ik dus een alternatief. Ik hou niet van sauna’s, wel van zwemmen. De omgeving waarin ik zoek is Max 1,5 uur vanaf Eindhoven.
Thuis blijven zou geen rust betekent omdat ik hier nog honderd duizend dingen moet/wil doen.
Wat zijn jullie ideeën?
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
donderdag 30 juli 2020 om 15:11
Desalniette_ schreef: ↑30-07-2020 15:06Een bed&breakfast met een buiten-bubbelbad voor 1 dagje huren?
Dit lijkt me heerlijk. En dan een B&B, helemaal in jouw sfeer ingericht. Mits er één overnachting bij mag zijn.
donderdag 30 juli 2020 om 15:33
Desalniette_ schreef: ↑30-07-2020 15:28Verwenarrangementje bij een strandtent aan zee? Een strandbedje met parasol huren en je lekker laten bedienen. Tussendoor even pootjebaden. Met de taxi teut naar huis![]()
Leuk, maar een dagje zee is te ver weg, makkelijk 2 uur rijden en die taxi ik wil er niet eens aan denken wat dat zou kosten...
Ik ben wel van plan als de rust is wedergekeerd een weekendje zee te doen met de kids.
donderdag 30 juli 2020 om 15:34
Kun je die kinderen niet een paar dagen uit logeren doen zodat je ook echt een paar dagen rust hebt?
Ik zou voor rust niet iets kiezen met zwemwater want dat wordt overspoeld door gezinnen nu. Maar juist een plek zoeken wat minder toerisme trekt en waar je echt rustig in een terrastuin van 'n landgoed kunt zitten of ergens in de natuur lekker met 'n boekje in 't gras kunt liggen.
donderdag 30 juli 2020 om 16:00
De kinderen zijn op dit moment niet de oorzaak van de verantwoordelijkheden. Mijn man kan helaas ( tot Zijn grote verdriet) tijdelijk niet zijn verantwoordelijkheid voor de kinderen nemen. Tevens zijn mijn ouders en hoofd vangnet ook tijdelijk niet beschikbaar.redbulletje schreef: ↑30-07-2020 15:34Kun je die kinderen niet een paar dagen uit logeren doen zodat je ook echt een paar dagen rust hebt?
Ik zou voor rust niet iets kiezen met zwemwater want dat wordt overspoeld door gezinnen nu. Maar juist een plek zoeken wat minder toerisme trekt en waar je echt rustig in een terrastuin van 'n landgoed kunt zitten of ergens in de natuur lekker met 'n boekje in 't gras kunt liggen.
De opvang is dus op dit moment het hoogst haalbare. De kinderen ergens anders onderbrengen voor een paar dagen is niet wenselijk op dit moment.
Met een dagje voor mezelf kan ik er weer even tegenaan. En op dit moment begint er licht aan het einde van de tunnel te verschijnen. Het ziet er naar uit dat er over een maand of 3 de belastbaarheid van mijn man aanzienlijk zal verbeteren zodat hij ook weer meer zorg kan dragen voor onze kinderen.
Zwemwater bezorgt me inderdaad waarschijnlijk niet de rust die ik zoek.
00suus00 wijzigde dit bericht op 30-07-2020 16:01
Reden: Aanvullende
Reden: Aanvullende
3.02% gewijzigd
donderdag 30 juli 2020 om 16:26
Kan ik ook aanraden. Heerlijk ontspannen daar en vanaf Eindhoven goed te doen.
donderdag 30 juli 2020 om 17:25
Lunchen aan de Mookerplas, aan de kant van de jachthaven.
Als je wilt aan de andere kant van de plas zwemmen. Ijsje bij Clevers.
Thermen Beerendonck bij Nijmegen /Wijchen. Kun je ook zwemmen in het meer (ook kostenloos aan andere kant op de recreatievlakte) . Er is ook een beachclub.
Of daggast bij fletcher Val Monte in Berg en Dal. Is een binnenzwembad en een Hammam. Ze kunnen er heerlijk masseren. Mooi uitzicht vanuit terras.
Als je wilt aan de andere kant van de plas zwemmen. Ijsje bij Clevers.
Thermen Beerendonck bij Nijmegen /Wijchen. Kun je ook zwemmen in het meer (ook kostenloos aan andere kant op de recreatievlakte) . Er is ook een beachclub.
Of daggast bij fletcher Val Monte in Berg en Dal. Is een binnenzwembad en een Hammam. Ze kunnen er heerlijk masseren. Mooi uitzicht vanuit terras.
donderdag 30 juli 2020 om 17:35
donderdag 30 juli 2020 om 20:09
Waar heb je behoefte aan? Afleiding, struinen in een stad? Of gewoon even complete rust om je heen?
Je zou bij een airbnb met jacuzzi ook contact op kunnen nemen om te kijken of je er een dagje gebruik van kan maken.
Maar ik zou eerst kijken naar wat jou rust in je hoofd bezorgd en daar een plan bij bedenken.
Je zou bij een airbnb met jacuzzi ook contact op kunnen nemen om te kijken of je er een dagje gebruik van kan maken.
Maar ik zou eerst kijken naar wat jou rust in je hoofd bezorgd en daar een plan bij bedenken.
donderdag 30 juli 2020 om 22:40
Waar ik behoefte aan heb is een dagje zonder verantwoordelijkheid. Alleen me zelf in leven houden en niet voor andere hoeven zorgen, opletten, chauffeur spelen, voor eten zorgen en zo veel meer.
Ik denk dat het een dagje Arcen gaat worden met een ijs van Clevers.
Ik denk dat het een dagje Arcen gaat worden met een ijs van Clevers.