De andere kant van Praag!

20-09-2011 13:56 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Over een tijdje gaan wij weer naar Praag.

Wij zijn er een paar jaar geleden al geweest met een busreis en hebben toen 2 effectieve dagen gehad.

Nu hebben we 3 effectieve dagen en ik ben benieuwd naar de wat minder toeristische dingen die wel heel leuk zijn maar niet ergens vermeld worden. ( de meeste topics gaan over de standaard dingen)

Tips voor een boottochtje ( is natuurlijk wel toeristisch) en leuke (goedkope) restaurantjes mogen natuurlijk ook.

De vliegtickets en het hotel zijn al geregeld.
Wij hebben een tijdje terug een volle week in Praag gezeten en zijn toen een paar keer zomaar een tram in gestapt en naar de laatste halte gereden. Zodoende kwamen we op hele lelijke plekken waar echt niets te doen was maar we hebben ook ontzettend leuke (en goedkope) restaurantjes gevonden. Ik ben alleen een ramp in het onthouden van namen dus ik zal mijn vriend vanavond eens vragen.

Het blijft wel een topstad!

Wanneer ga je?
Rond de kerstmarkt periode :-)

Ben benieuwd of dat ook hetzelfde is.
Ikea
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Live bandjes gaan kijken in de kroegen-in-kelders.
De staatsopera
Jaa, heel mooi gebouw Mlle_j!

En echte absinth drinken.
[quote]Flashy schreef op 20 september 2011 @ 14:09:

Ben benieuwd of dat ook hetzelfde is.[/quote

Dan is het er zo mooi, de markten zijn enorm gezellig, de terrassen verwarmd, alles en iedereen is op de been (goed op je tas letten).

Echt fantastisch veel plezier!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
En dan daarna live bandjes gaan kijken in kelderkroegen
quote:Mlle_j schreef op 20 september 2011 @ 14:14:

En dan daarna live bandjes gaan kijken in kelderkroegenJa dat zou ik ook zeker gaan doen!
Gewoon het centrum een heel stuk uitgaan met de tram en dan inderdaad lekker rondslenteren in vercrackte buurten en voorbijgangers vragen naar de beste restaurantjes van hun buurt :P
quote:Eindeloos schreef op 20 september 2011 @ 14:14:

[quote]Flashy schreef op 20 september 2011 @ 14:09:

Ben benieuwd of dat ook hetzelfde is.[/quote

Dan is het er zo mooi, de markten zijn enorm gezellig, de terrassen verwarmd, alles en iedereen is op de been (goed op je tas letten).

Echt fantastisch veel plezier!Grreat! Ik ga ook rond kerst en hoopte hier al op! Ik wil naar Praag en Wenen, en nog iets, in ongeveer een week. Heeft iemand een tip voor een derde stad? Opties zijn Dresden (aanrader?) en Turijn (daar zijn vriend en ik allebei al geweest).
Een Jugendstill route aflopen langs alle prachtige pandjes uit het begin van de vorige eeuw.
Kweetniet of het bij de standaard toeristische attracties hoort maar het nationaal museum voor moderne kunst is echt de moeite waard.
quote:Murdoch schreef op 20 september 2011 @ 14:18:

[...]

Grreat! Ik ga ook rond kerst en hoopte hier al op! Ik wil naar Praag en Wenen, en nog iets, in ongeveer een week. Heeft iemand een tip voor een derde stad? Opties zijn Dresden (aanrader?) en Turijn (daar zijn vriend en ik allebei al geweest).

Ja!! Niet voor 3 dagen, maar een dag of twee kun je je daar zeker vermaken. Ik vond het een heel verrassende stad!

Er is een prima treinverbinding van Dresden naar Praag, met onderweg hele mooie uitzichten.
Je kunt natuurlijk ook nog een dagje buiten Praag gaan kijken in de vele wonderschone plaatsjes er om heen:

Omgeving van Praag
Op de grote heuvel tegenover het centrum van Praag ligt de Joodse wijk, die schijnt wel aardig te zijn...maar het is wel heel lang geleden dat ik er geweest ben.
Volgens mij ligt 'ie niet daar, maar is idd zeer indrukwekkend. Vooral de begraafplaats.
quote:iris1969 schreef op 20 september 2011 @ 14:22:

Je kunt natuurlijk ook nog een dagje buiten Praag gaan kijken in de vele wonderschone plaatsjes er om heen:

Omgeving van PraagDank je!
Ik vond de wijk Zizkov wel leuk, veel kleine winkeltjes, leuke restaurantjes, veel groen en de tv toren die een blik waard is.

Verder vind ik de tip die ik ergens in het begin las, om de tram te nemen naar het eindpunt, wel een goede!
Bedankt voor de tips tot zover!
restaurant artisan
Nog meer leuke tips?
Murdoch, wat dacht je van Budapest? maar een kleine 3 uur met de trein. Bratislava is ook leuk, maar meer voor een dag.
Bedankt Pompedom, maar vriend en ik zijn allebei al eens in Budapest geweest, en heb het idee dat ik die stad nu wel een beetje gezien heb. We willen graag iets nieuws erbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven