De mooiste plek waar je ooit bent geweest

27-04-2025 16:30 79 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit na te denken over een mini- sabbatical van zo'n 8 weken om een mooie reis te maken.

Ik zit nu nog in de fantaseerfase. Er is nog niks concreet en niks geboekt. Ik weet ook nog niet om welke periode het zou gaan. Het hangt af van wanneer een groot project waar ik een grote rol in heb, is afgelopen. Het kan over een jaar zover zijn, maar ook later.

Wat is de mooie plek waar je ooit bent geweest en waarom?
Star⁴ schreef:
04-05-2025 12:47
Ja maar wel minder kans daar, want gek genoeg te noordelijk. Als het noorderlicht hoog op je wensenlijst staat moet je eigenlijk dit jaar of volgend jaar gaan, daarna neemt de activiteit wat af.
Ah ok! Dit jaar gaat het trouwens niet meer worden omdat we al onze vakanties al hebben geboekt. Maar ik heb het al eerder met mijn vriend erover gehad. Ik zag ook dat ze in Finland een slee-tour doen met Husky´s. In ieder geval zijn we op dit moment ideeën aan het opdoen. Zwitserland,Zweden,Lissabon en Bilbao staan ook nog op ons lijstje. Maar niet alles tegelijk! :-D
madamebijoux wijzigde dit bericht op 04-05-2025 18:02
1.89% gewijzigd
Je pense donc je suis
Oh zoveel mooie plekken dat ik er niet 1 kan kiezen.

Onbewoond eiland waar we de nacht hebben doorgebracht in Thailand. Ontzettend ruk geslapen op een matje, maar de stilte, de natuur :heart:

Namibië, in de 4x4 door de woestijn heen, uren geen mensen tegenkomen. En dan aankomen in de Sossusvlei…zo onbeschrijfelijk mooi.

Zuid-Afrika, in een klein park met buiten Johannesburg, voor het eerst op avontuur om de dieren te spotten en dan al snel een cheeta met kleintje te zien.
Magisch.

Of toch Oostenrijk..
De wereld is zo mooi…
Een mooi plek is ook Frankrijk,Elzas en vooral Riquewihr vind ik erg charmant. Wel vrij toeristisch,maar erg leuk en de sporen die de Duitsers en Zwitsers hebben achtergelaten in Elzas. Er wordt daar zowel Frans,Duits als ook een bepaalde dialect gesproken.

Bourgogne in Frankrijk en dan de stad Cluny. Het landschap is erg mooi.

Avignon (een oude stad) en Nîmes met zijn Amfitheater Les Arènes.

Luxemburg kan ik ook aanbevelen. (Heb vroeger vlak bij de Moezel gewoond). Een hoop oude stadjes en interessante gebouwen.

Trier in Duitsland (waar ik dichtbij heb gewoond),de oudste stad in Duitsland met een gezellig centrum en veel interessante gebouwen zoals de Porta Nigra,de Kaiser-en Barbara-Thermen). Berlijn de hoofdstad van Duitsland met veel geschiedenis. Winkelen kan je daar ook erg veel.

Denemarken waar ik geboren ben,de stad Kolding met een groot Paleis,Kopenhagen met een gezellige binnenstad,veel geschiedenis ook.

Italië,zoals b.v. de Toscane met de stad Florence,Assisi,San Gimignano,een hoop geschiedenis,kleine straatjes en veel geschiedenis. Rome met het Vaticaan,het colosseum.

Spanje,Madrid met zijn oude gebouwen en de gezelligheid. Er is daar ook een grote dierentuin.

Genoeg mooie plekken op deze wereld.
Je pense donc je suis
Wat heerlijk om te lezen allemaal! Ik zou vooral de tijd nemen om de omgeving te verkennen en niet een alles-moet reis maken. Geniet alvast van de voorpret.

Als ik moet kiezen vanuit waar ik geweest ben.
Mongolie en Kamtchaka. Dat tweede wordt m niet ivbm Rusland. Een van de mooiste plekken waar ik heen mocht gaan en helaas veel te kort, het was voor werk.

Op wensenlijst
Bij 8 weken kun je verder weg. Qua grotere natuur zou ik denken aan noord-west-Canada of Japan en dan Hokkaido. Bij de wens om niet te vliegen zou ik gaan voor trekken van kustplek naar kustplek aan de Oostzee danwel Noord-Spanje of Engeland, wandelend, met de fiets of bus. Afgewisseld met iets grotere steden. Zoveel moois.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven