De negen straatjes Amsterdam

01-02-2009 19:51 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort weer eens naar Amsterdam, de negen straatjes lijken me wel leuk, iemand tips?

Waar vooral wel lunchen/eten of juist niet?

Leukste winkels

Is het een beetje een hip gebied? Hoop het wel anders moet ik mn plannen weer wijzigen
http://www.bree-amsterdam.nl

Neem een goedgevulde portemonnee mee, en zorg dat je trek hebt! De negen straatjes zijn mijn absoluut favoriete gebied in Amsterdam, alleen maar leuke, aparte winkels, en leuke eettentjes. Echt een aanrader!
Om een kort verhaal lang te maken...
Buffet van Odette

niet IN de 9 straatjes maar wel in de buurt, op de Herengracht, heerlijke broodjes EN taart.

Er zijn hier ALLEEN maar leuke en mooie winkels, ook veel 2e hands, design, kunst en cultuur...

9 straatjes website
Als je van jurkjes houd, is Exota in de Hartenstraat een aanrader.
Exota is ook een van de meest betaalbare winkels

Dit is de winkel die het het merk King Louie is gestart, dus dit vind je hier voornamelijk!
Donna Fierra is mijn favoriet, Huidenstraat.
Ik ben dol op de 9 straatjes. Er zijn zoveel leuke en betaalbare winkeltjes. Wel apart. Heerlijk shoppen! Ons favo lunchtentje is Van Harte in de Hartenstraat. Koffie drinken we bij Kaldi. Shoppen doe ik graag bij Stout in de Berenstraat, Exota (jurkjes, accessoires), BLGK (Hartenstraat - goudsmeden - betaalbaar!). Het is zo leuk daar. Geniet gewoon. En al koop je niets, maak gezellig een praatje met de eigenaren van de winkeltjes en geniet! Heerlijk!
Volg je hart. Dat klopt.
Zwaar overschat, die negen straatjes. Vind ik.
quote:babado schreef op 01 februari 2009 @ 20:32:

Exota is ook een van de meest betaalbare winkels

Dit is de winkel die het het merk King Louie is gestart, dus dit vind je hier voornamelijk!Om precies te zijn zit die winkel op de Leliegracht, die in de Hartenstraat is de tweede Exota.
quote:fleurtje schreef op 06 februari 2009 @ 21:09:

Zwaar overschat, die negen straatjes. Vind ik.

Net als de rest van Amsterdam.

Zwaar overschat, die negen straatjes. Vind ik.Vind ik ook. M'n moeder en ik kwamen niet eens tot 9 straatjes. Of we kunnen niet tellen, of het aanbod voldeed niet aan winkelstraat, dat kan ook.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
quote:Demoiselle schreef op 08 februari 2009 @ 03:08:

[...]

het aanbod voldeed niet aan winkelstraat, ??? Dan moet je lekker in de Kalverstraat blijven, toch?
quote:El_lebel schreef op 09 februari 2009 @ 12:08:

[...]

??? Dan moet je lekker in de Kalverstraat blijven, toch?Ik bedoel dat er gewoon géén winkels zaten in een paar straatjes (ik denk dat we tot 6 straatjes ofzo gekomen zijn). De winkeltjes die er zitten zijn wel leuk, maar ik vond het aanbod (qua hoeveelheid winkels dus) nogal mager. En daarom idd zwaar overschat.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
tsja, kwaliteit vs kwantiteit..
quote:El_lebel schreef op 09 februari 2009 @ 12:08:

[...]

??? Dan moet je lekker in de Kalverstraat blijven, toch?

Ah ok. Dus als je de negen straatjes niks vindt, dan moet je maar naar de Kalverstraat. Ik snap 'm.

Hoe komt het nou toch dat ik dit een zeer provenciaalse opmerking vind?
quote:fleurtje schreef op 09 februari 2009 @ 13:05:

[...]

Ah ok. Dus als je de negen straatjes niks vindt, dan moet je maar naar de Kalverstraat. Ik snap 'm.

Hoe komt het nou toch dat ik dit een zeer provenciaalse opmerking vind?Haha, juist niet lijkt me... Was sarcastisch he! Als je het winkelaanbod schaars vindt, moet je de 9 straatjes lekker laten voor wat het is. M.a.w.: voor een groot/enorm winkelaanbod moet je niet in de 9 straatjes zijn. Ik vind de 9 straatjes zelf leuk, maar wel erg duur (ben student).
Tja, in diverse tijdschriften had ik gelezen dat het 9 straatjes waren vol met aparte particulieren zaakjes. Die zitten er dus ook, maar niet zoveel als ik verwacht had. Dus mijn verwachtigen waren gewoon te hoog... en ja, ik vind het dus zwaar overschat.

@ TO, ben je inmiddels al geweest?
quote:Demoiselle schreef op 09 februari 2009 @ 17:19:

Tja, in diverse tijdschriften had ik gelezen dat het 9 straatjes waren vol met aparte particulieren zaakjes. Die zitten er dus ook, maar niet zoveel als ik verwacht had. Dus mijn verwachtigen waren gewoon te hoog... en ja, ik vind het dus zwaar overschat.Ik snap, het is inderdaad nou ook weer niet 't walhalla :-)

Zwaar overschat, die negen straatjes. Vind ik.Helemaal mee eens.
quote:JC_79_ schreef op 10 februari 2009 @ 23:40:

[...]

Helemaal mee eens.

Net als de winkel Exota.

Niets spannends aan.
Het is leuk als je een dagje wil shoppen zonder dat je een doel hebt. Dan zijn de 9 straatjes wel leuk. Net zoals het shoppen/kijken in de peecee hoofdstraat leuk is om mensen te kijken.

Albert Cuijp vind ik ook overschat.. ik vind het een saaie markt wat alleen maar een straat is. Waterlooplein heeft dan veel meer sfeer.

E voor het ultieme shoppen (met een doel dus) ga ik het liefst naar Zwolle

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven