de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
The only constant thing in life is change. Toch grappig hoe 1 zin je zo met de neus op de feiten kan drukken. Ik ben iemand die van nature heel graag dingen precies plant. Vandaar dat het me ontzettend bezig houdt om alles tot in de puntjes te regelen en alle, maar dan ook alle relevante informatie te verzamelen. Maar ik denk dat ik me ook moet realiseren dat niet alles te plannen is. Bedankt voor je reactie Abusu!

Ik denk wel dat lijstjes maken een goed idee is, dat ga ik zeker doen. Ik ben eerder net na mijn studie voor twee jaar naar Engeland vertrokken, maar dat is toch anders. Het is dichterbij en je weet dat het voor twee jaar is. Toen ik daar mijn vriend leerde kennen, veranderden al mijn plannen... Ik merk wel dat het toen ik naar Engeland vertrok veel makkelijker was om niet helemaal van streek te raken. Het zou namelijk maar voor twee jaar zijn en ik zou gewoon tug komen. Ik voelde me ook niet schuldig over het achterlaten van familie en vrienden, omdat het maar tijdelijk was. Nu heb ik dat veel meer. Maar ja, ook daar geldt natuurlijk dat je 'voor jezelf leeft'.

Het lijkt me trouwens ook lastig om een tijdelijk verblijf in het buitenland permanent te maken! Daar heb je van tevoren dan helemaal geen rekening mee gehouden, dus dat lijkt me een hele vreemde overgang! Vonden jullie dat een moeilijke keuze, Abusu en Rozehanddoek?
Ik voel me niet schuldig, en het omzetten van het tijdelijke verblijf was de makkelijkste keuze die ik ooit gemaakt heb! Je bent op dat moment al gewend aan het nieuwe land, en ik was verliefd. Dus ik ben naar Nederland teruggevlogen, heb mijn spullen die daar nog lagen in dozen gestopt, opgestuurd, naar Finland gevlogen, en dat was het. Ik heb geen afscheid genomen, helemaal niets. Dat gevoel van "achterlaten" had ik het jaar ervoor al gehad, en ik kwam erachter dat het me achteraf allemaal wel meeviel met het missen van dingen/mensen. Maar ja, dit verschilt allemaal per persoon.

Minnim, die kou, ik denk dat wij in hetzelfde schuitje zitten Is het bij jullie ook mogelijk om ondergronds de stad rond te lopen? Helsinki is volgens mij aangepast op de kou, en je kunt echt op heel veel plekken komen zonder naar buiten te hoeven. Hebben jullie dat ook??
Zo ongeveer ben ik ook vertrokken Rozehanddoek. Huur opgezegd, spullen in de opslag gegooid en met 2 koffers en een fiets het vliegtuig ingegaan. Na een jaar die spullen vanuit de opslag allemaal weggegeven aan op-kamers-gaande neefjes enzo, en een aantal dingen zijn beetje bij beetje hiergekomen. Het verbaaste mij inderdaad ook hoe weinig ik dingen en zelfs mensen miste.

Je gaat vrienden verliezen, maar andere mensen waarvan je het niet had verwacht blijken ineens wel regelmatig aan je te denken en in contact te blijven.

Nou scheelt het volgens mij ook of je alleen gaat of met een gezin. We hebben hier een aantal emigranten (gehad) die met hun volledige gezin verhuisden, da's wel andere koek natuurlijk. Maar als je in je eentje gaat, mwoah, dan is het allemaal best makkelijk te overzien.

Hier weinig nieuws eigenlijk, alles goed, kinderen zitten weer helemaal in de schoolroutine, Jongste spreekt haar eerste paar woordjes Iers al, dus het wordt vast net zo'n wonderkind als Oudste
quote:rozehanddoek schreef op 19 september 2012 @ 05:49:

Minnim, die kou, ik denk dat wij in hetzelfde schuitje zitten Is het bij jullie ook mogelijk om ondergronds de stad rond te lopen? Helsinki is volgens mij aangepast op de kou, en je kunt echt op heel veel plekken komen zonder naar buiten te hoeven. Hebben jullie dat ook??Haha, ja, dat denk ik ook. Een snelle google-sessie leert me dat het bij jou nu kouder is dan bij mij, dat het hier in de winter kouder is (gemiddeld zo'n 75 dagen per jaar waar het niet boven het vriespunt komt!), en dat de dagen bij jou korter zijn. Allebei even crappy dus ongeveer ;D Het is inderdaad helemaal er op aangepast - op de campus waar ik zit zijn veel ondergrondse gangen, en in de binnenstad zijn er veel verbindingen op de eerste verdieping tussen gebouwen. Helaas zit het gebouw waarin ik woon op geen van die verbindingen aangesloten
Ben jij in Alaska je PHD gaan doen Minimin? Het klinkt wel heel erg koud! Wel fijn dat ze ondergrondse gangen en overdekte wegen hebben. Moet je ver lopen vanuit je woonruimte om naar dat overdekte netwerk van straten te komen? Als het net zoiets is als naar de Metro-halte rennen, kun je de kou misschien wel heel even aan en heb je geen enorme lagen kleding nodig...

Rua, ik ga in mijn eentje naar Amerika, maar ik heb daar wel een verloofde. Dat zal het wel wat makkelijker maken dan wanneer ik alleen vertrek. Met een heel gezin vertrekken lijkt mij veel lastiger dan alleen gaan, maar daar heb ik natuurlijk geen ervaring mee. Lijkt me vooral lastig als je merkt dat (een deel van) je kinderen niet goed kan aarden in de nieuwe omgeving.
Ik geloof juist dat de kinderen het snelste wenden aan hun nieuwe land en het snelste de taal spraken!

Chicha, heb je al een ponykamp gevonden? Mijn oudste heeft haar zin gekregen en zit nu op ballet. Man is afgelopen vrijdag naar de danswinkel gegaan met haar waar ze haar (veels te dure) outfit hebben gekocht. Ze moet nu dus ook minstens een jaar op ballet blijven van ons. En aanstaande zaterdag gaat ze ook met zwemlessen beginnen. Wisten jullie trouwens dat schoolzwemmen niet meer bestaat in Nederland? Stom hè!

Abusu, ben je blij weer thuis te zijn? Nog een half jaar of zo voor je, toch?
Aaah, ballet is zo leuk voor meisjes! En goed voor hun houding.

Heb je geen Decathlon in Dublin? Daar heb je hele goedkope balletspulletjes voor kinderen. Of soms ook bij H&M.

Je moet inderdaad streng zijn als ze op een nieuwe sport gaan. In het begin is het vaak nog niet zo heel leuk en dan moeten ze doorzetten.

Discipline is een onderdeel van sport, dus ook gaan als je niet zo'n zin hebt.

De heks zit nu even op Gimnasia Ritmica tot de balletschool weer begint, ze vindt het niet zo leuk maar gaat braaf.

Ik wil ze op ponykamp sturen met de dochter van Guiri, dan is het minder eng.

Op dit moment zou ik het niet erg vinden om ergens in Alaska of Finland te zitten... het is hier nog steeds zó warm! Ik wil jassen en laarzen aan!
Rua-red, ik ben idd blij weer thuis te zijn, maar in de 4 weken dat ik weg is de zomer er keihard vandoor gegaan, samen met het lange daglicht .

Kom maar hier heen Chicha! 10 graden overdag.

Het is heerlijk om mijn mannetjes weer om me heen te hebben. Op het werk is het gelijk weer vol aan de bak en door reorganisatie in de business is het onzeker of en wanneer ik weer naar Rio ga.

Eind november iig op vakantie naar Miami en de Cayman Islands :D.

Ik blijf tot ongeveer mei/juni in Oslo. Kijk al zeer regelmatig op Funda, maar dat is eigenlijk op onverstandig omdat ik niet weet wat voor baan ik in NL krijg.

Verder een beetje 'blegh'-gevoel. waarschijnlijk omdat er even niet leuks/spannends staat te gebeuren.
WTF?
Abusu, rol je niet terug in je oude baan in Nederland? Wel vermoeiend al dat verhuizen... bleh.

Ga je weer naar Miami? Hopelijk tref je beter weer dan de laatste keer.... herinner me nog een foto van je in een regenpak.

Leuk vooruitzicht wel! en november is al heel snel.
Ik kan wel weer in ongeveer mijn eigen baan in NL terugrollen, maar dat is niet interessant.

Heb nu 3,5 jaar op een hoger niveau gewerkt en ben eigenlijk wel toe aan nog iets hogers.

Hetzelfde niveau als ik nu zit zou acceptabel zijn omdat ik me in NL weer meer op m'n prive-leven wil richten, maar lager dan nu is echt niet iets waarvoor ik bij mijn bedrijf blijf.

Dan zou ik het puur gebruiken om weer te settelen in NL en dan op zoek naar iets anders.

Als ik dus terug moet in m'n oude functie ga ik geen huis kopen in Den Haag omdat ik dan niet flexibel ben als ik op zoek ga naar iets anders.

De weersvooruitzichten voor Miami zijn voor eind november een stuk beter dan dat ze eind april/begin mei waren :D. Maar het echte goede weer krijgen we wel op de Caymans!

We zijn bij elkaar 6 dagen in Miami en 9 dagen op de Caymans. Met 8 personen waarvan ik er 3 ken (1 maar een beetje) en we zijn van 5 verschillende nationaliteiten. 2 mannen en 6 vrouwen...
WTF?
Morning!

Oh Abusu, ik had ook begrepen dat je gewoon weer in je oude baan terug zou gaan, maar wist niet dat er niveauverschil is. Op zich kan ik me ook voorstellen dat je wat "uit elkaar" gegroeid bent inmiddels. Dus in feite betekent dat dat je straks in NL moet gaan zoeken naar een nieuwe baan? Getver! Ben benieuwd of je nog een keer naar Rio mag trouwens!

Maar wat een gave trip heb je weer in het vooruitzicht joh! Ga je met die groep die je in NO ook regelmatig ziet? Wat ben je toch een sociaal mens joh - Man zei dat ook trouwens over je, dat je zo gezellig sociaal bent, dus hier is een complimentje voor je op de vrijdagochtend

Nee geen Decathlon hier Chicha, we kregen stricte instructies waar de balletkleren gekocht moesten worden

Nou ja, ze vindt het leuk dus ik verwacht wel dat ze het dit jaar blijft doen. Zelf vond ik de gymnastics veel leuker, vond ze zelf ook vorig jaar, maar goed, dit jaar wil ze wat anders doen. Ach, waarom ook eigenlijk niet.

Ik ben druk met koor momenteel, veel concerten de komende paar maanden. Het is Culture Night vanavond, dan zijn alle musea en historische gebouwen enzo open. Wij gaan in de National Gallery zingen. En dan morgenavond weer, ergens anders in de stad, met een koor uit Zweden. Gisterenavond repetitie, dus momenteel zie ik Man en de meiden alleen 's morgens voor het werk/school!
Wil je wel in NL blijven, Abusu? Kan me voorstellen dat als je lang weggeweest bent, dat ook wel blijft trekken ergens. Of in Noorwegen?

Ben benieuwd hoe het is om na een lange tijd weer terug te gaan naar NL.

Hier wordt het nu ook flink kouder, echt herfst. Lekker om te wandelen, maar helaas aardig frisjes al om buiten in de zon te zitten.

Heb de afgelopen week een aantal viva-ers op bezoek gehad, een meet op locatie! Dat was zo ontzettend geslaagd!! Hele dorp op z'n kop! Nu zijn ze weg en is het weer heel stilletjes .
OOoe wat een mooi nieuw decolleteetje heb je Noppies, jezelf in een dirndl-jurkje?

Wat leuk, al dat bezoek! Kende je ze al, dezelfde als een jaar of twee (?) geleden?
Minnim, mijn gebouw heeft die verbindingen ook niet. Ik kijk niet uit naar de winter. Maar ja, gedeelde smart is halve smart, zeggen ze altijd. Waar woonde je nou precies dan? Of heb je dat niet verteld? Klinkt in elk geval koud, want ik kan deze winters al moeilijk hebben. Het is zo donker!!

En bedankt trouwens voor je berichtje op dat andere topic. Het gaat zoveel beter, ik krijg eindelijk dat "Finse" er een beetje uit. Hij durft nou soms zelfs wel te zeggen wat hij voelt! *applaus* Maar goed, alles happy in elk geval! (Even een ego-post, maar soms mag dat, toch? )
Abusu, dat klinkt erg leuk, die vakantie. En je baan natuurlijk ook.

Het enige leuke aan de winter vind ik het kunnen skieen. Tot donderdag hadden we nog heerlijk weer. Eerst komt Halloween en daarna gaan we weer vol voor de kerst... Januari en Februari vind ik altijd het moeilijkst. Het heeft hier al heel lang niet meer echt veel geregend; zal straks ook wel erg wennen zijn. Maar zoals Chicha al zegt; ik wil mijn nieuwe winterlaarsjes aan, en mijn jas van vorig jaar.

Saai leventje op het moment. :-)
Seymour: Januari en Februari vind ik ook de minste maanden. Man is vandaag met de Halloween decoratie bezig geweest, daarna Thanksgiving en dan zo door naar de kerst.

Rozehanddoek: ik ben nog nooit in Finland geweest maar het lijkt me inderdaad niet erg gemakkelijk in de winter. Zwager van me woon in Noorwegen en daar zijn we in de zomer en winter geweest, s'middags was het al vroeg donker..Dat zal bij jullie wel net zo zijn.

We hebben last van raccons in de tuin, onder het huis en deck. Val van collega geleend en er zit eentje in..

Klinkt ook wel een beetje zielig he, maar het kan niet anders, ze zijn niet zo lief als ze eruit zien.

Poes zit nu steeds voor het keukenraam naar buiten te kijken..

Rue red: succes met zwemles..was niet altijd mijn favoriete bezigheid..
Raccoon, laat je ze dan weer ergens anders vrij, of zijn het van die vallen die ze niet overleven? Ben blij dat wij hier niet van die plagen hebben. Ik kan nog niet eens een muizeval zetten...

Ja, het is hier heel donker in de winter. Om 10 uur is het licht, en om 3-4 uur is het alweer donker. En ik vind januari en februari ook het ergst. Die maanden voelen altijd alsof er geen einde aan de winter komt.

Jullie hebben al die leuke feesten weer op komst! Jammer dat wij alleen kerst hebben hier en dat duurt nog wel even.

Seymour, ik kan niet skieën. Nog nooit gedaan en ik heb een diepgewortelde angst dat ik mijn nek breek als ik eraan begin.
Jeetje nu al met de Halloween bezig? Jullie lijken Dutchie wel, Raccoon!

Hier komt dat pas een week of twee vantevoren uit de kasten hoor. De meiden hebben nog niet gezegd hoe ze dit jaar verkleed gaan, zal binnenkort wel komen als ze het in de winkels spotten.

Oeh doe eens een fotootje van de Racoon (of is ie dood?)

Gisterenavond een concert gezongen met een Zweeds koor, mijn god wat een dramatisch slecht koor was dat, echt plaatsvervangende schaamte af en toe. Wat zonde van de tijd zeg, was pas half 11 thuis, had liever de avond met een fles wijn doorgebracht. Vrijdagavond hadden we ook een concert en dat was wel heel leuk gelukkig.

Zwemmen gisteren ging ook goed, Oudste is dolgelukkig, had al gelijk een nieuw vriendinnetje gevonden, dus dat komt wel goed de komende 8 weken (Man gaat met haar, dus hoef zelf gelukkig niet elke week in het zwembad te zitten Raccoon!)

Bijzonder is dat Rozehanddoek, dat het zo donker is in de winter, kan me voorstellen dat je dat soms moeilijk vindt.

Ik was 2 jaar geleden in Noorwegen (ook met koor trouwens), dat was in de zomer en ik vond het zo apart dat het om 2 uur 's nachts alweer licht begon te worden.
Dank je voor het lieve compliment Rua-red! Ik vind het zelf nogal eens tegenvallen, dat sociaal zijn van mezelf dus. Kan erg goed op mezelf zijn en besteed niet genoeg tijd aan het warm houden van contacten.

Wat jammer van dat Zweede koor zeg! Komen ze daarvoor nou helemaal naar Ierland?

Het wordt hier ook al weer snel donkerder en met Kerst is het tussen 9.15 en 15.30 licht. Januari en februari zijn mijn winterdepressie maanden. Dit jaar ga ik ECHT zo'n lichttherapie lamp kopen.

Noppies: ik wil wel weer naar NL, ook omdat ik me op m'n priveleven wil richten en mezelf toch zie settlen in NL, maar het zou best kunnen dat ik over een paar jaar weer ergens anders heen ga. Ik had mezelf ook wel in Noorwegen kunnen vestigen voor veel langere tijd want het land is prachtig en de cultuur vergelijkbaar met NL. Maar qua werk kom ik hier niet verder (er zijn maar 5 mln Noren) en mijn familie en alle vertrouwdheid is in NL.

Ik baal eigenlijk ervan dat ik niet eerder naar het buitenland ben gegaan en meerdere landen heb gedaan en dat nu mijn biologische klok zo hard aan het slaan is dat ik echt terug naar NL moet/wil.

Wat leuk dat je een groep Viva-ers op bezoek had! Kan me voorstellen dat het nu erg stil is.

Ik vind het jammer dat ik alle meets met SFO in NL gemist heb. Hopelijk volgende keer beter.

Raccoon: wat doe je met de gevangen raccoon? Komen ze die ophalen?
WTF?
Ik vond het eerlijk gezegd best wel een beetje eng vanmorgen. We hebben de raccoon vanmorgen los gelaten op 10 km hier vandaan. Maar het zal me niks verbazen als hij ons huis terug vindt. Nu nog de andere 6..Eigenlijk mag het niet en moet je speciale hulp inroepen, maar dat is een duur grapje en dan worden de raccoons dood gemaakt.

Rozehanddoek: gelukkig maakt de val ze niet dood, dat soort vallen zijn er wel. Iemand raadde ook aan om ze dood te schieten maar ik wil liever geen geweer in mijn huis.

Lijkt mij ook niet gemakkelijk om in een land te wonen waar het zo vroeg donker is. Ik kan ook niet skieen, maar zou het best willen leren..

Erg he Redrue..weet je wanneer de kerstboom hier staat? De dag na Thanksgiving zet man alles op..het hele huis is dan in kerstsfeer..derde donderdag van november..hahaha..net als de rest van de buurt. In januari is het een saaie toestand in de straat.

Mijn kinderen gaan ook nog steeds naar zwemles, maar gelukkig gaat het nu gemakkelijker. In de winter is het altijd loeiheet in die pas en was ruimtes..maar goed, goed zwemmen is ook wat waard..jamme van je avond gisteren..

Abusu: gelukkig kun je je zelf goed vermaken. Snap ook wel ergens dat je terug wilt naar Nederland en wat er daarna gaat gebeuren zie je dan wel weer..

Als het goed is is Raccoon, weer lekker met zijn vrijheid bezig..als hij deze kant maar niet weer op komt.

Ik zal wel een foto op fb plaatsen later vandaag..hij was boos hoor en dat kon je horen..wat een akelige grom.
En, is de raccoon nog weggebleven? Toch wel bijzonder hoor, dat soort beesten in je tuin. Wij vinden een eekhoorn al helemaal the business

Jeeeemig, hier is de herfst toch in alle hevigheid losgebarsten, niet normaal! Regen-regen-regen, we konden bijna zwemmen naar school vanmorgen. Weten jullie nog dat ik vorig jaar (oktober geloof ik) vast kwam te zitten achter een uit zijn oevers gesprongen riviertje? Kon mijn auto achterlaten en naar huis waden. Nou als het even zo doorgaat als momenteel dan vrees ik weer het ergste. Al geloof ik dat er toen ook wat bijzonders aan de hand was met de getijden.

Bij jullie nog steeds heet Chicha? Oh mijn beste vriendin hier vertelde me gisteren dat ze 10 dagen naar Tenerife geboekt heeft, in haar eentje. Geloof dat ze niet al te ver van jou vandaan zit zelfs, ze noemde een durp wat me vaag bekend voorkwam. Ze gaat duiken, ergens aan de westkust. El Grando of so? Nee, klopt vast niet, ik za het nog even checken.

Oh fuck, werk
http://fatboyslim.net/wor ... loads/Arthur2-460x312.jpg

Het is Arthur's Day vandaag, is een uitstekend gelukt Guinness-marketingconcept. Stad is in chaos vanavond, met overal live muziek/bands en iedereen moet dan om 17.59u een pint Guinness drinken.

Ik hou het gewoon lekker bij een wijntje.
Rue-red: veel plezier. Hier wonen ook veel Ieren dus die zullen vanavond ook wel de gezelligheid gaan opzoeken.

Gisteren zaten er twee raccoons in de trap. Nog 3 of 4 te gaan dan gaat man het hele deck goed dicht maken dat ze wegblijven. Eekhoorns hebben we ook, die maken alleen maar onze kat gek..maar wel gezellig. Skunks hebben we ook, die ruik je alleen maar..

Het weer is hier nog steeds goed, vandaag 29 graden.
Ik vind racoons zo grappig om te zien lopen... Ze lopen als een kat met rugpijn. Bij Stanley Park zitten er een paar die schooien als hondjes. Ik moet een paar keer per week om 5.50 am naar sport en nu met het donker vind ik dat niet zo leuk. Paar weken geleden was er een beer in onze wijk om 7 uur in de ochtend... Bah. Skunk heb ik ook wel eens gezien en ik ben toen snel weggelopen.

Niet zo mooi weer als bij Raccoon hier maar wel 20 graden. Ik heb zin in een beetje herfst maar loop ook een beetje doelloos rond. Kan mijn draai niet vinden, vind alles stom. Gelukkig houden de kinderen en hun hobbies me heel erg bezig, maar ik wil "iets". :-) ook wel weer spannend. Mijn jongste gaat nu naar preschool en je ziet hem veranderen. Ze vinden hem zo verlegen en lief, dus ik moest heeeeel erg lachen (het is een draak!). Hij vindt het er erg leuk. Ook met onze middelste gaat het opeens erg goed. Hij is supergemotiveerd op school.

Ik ga even een tegendans doen; ligt er weer sneeuw op de bergen en kan het skiseizoen lekker vroeg van start!
Ennuh... Snjokorn, waar ben je nou?! Weet wel in welke plaats maar het is zo stil! Laat 's wat van je horen. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven