de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Mijn moeder en tante zijn nu hier op vakantie, dus ik heb het weer druk met de entertaining. Al moet ik zeggen dat ze erg makkelijk zijn hoor, ze verblijven in een hotel naast mijn huis, dus veel last heb ik er niet van.

Rua.red, Grando of so? Geen idee. Vraag het nog eens. Lijkt me trouwens heerlijk om alleen op vakantie te gaan... hemels!

Ik heb tickets geboekt naar NL in december, 5 dagen rond Sinterklaas. Jammer dat het maar zo kort is maar ik wil de heks niet te lang van school houden.

Ga nog even een uurtje slapen, ben alweer 2 griekse yoghurts verder.
Haha sorry dat was een typ/taalfout, ik bedoelde El Grando of zo.

Ik zal het haar inderdaad nog eens vragen. Had haar al gezegd dat ze konijn moest gaan eten.

EDIT: Het is Los Gigantos (klinkt toch bijna hetzelfde!)

Lekker, griekse yoghurt, eet ik ook bijna altijd 's ochtends, met cruesli. Al heb ik het vermoeden dat het wel een beetje op mijn darmen werkt, binnen een half uur na eten zit ik op de pot. Mijn moeder heeft wel eens gezegd dat als ik 20 jaar later geboren was geweest, dat ik dan lactose-intolerant verklaard zou zijn, maar ja, dat bestond 40 jaar geleden nog niet hè.

Leuk dat jullie Sinterklaas gaan vieren! Hier hebben we dat gewoon nooit geintroduceerd. Ze krijgen wel chocoladeletters opgestuurd uit NL, maar verder niets.

veel pelzier met je moeder/tante trouwens!

Jaaaa ik vroeg me ook al af waar Snjokorn bleef! Jemig, zo achterlijk zijn ze toch niet in Nederland dat internet zo lang moet duren!

Seymour een beer!! Wat zijn dat voor beren dan, geen grizzlies neem ik aan, die zitten toch ver weg. Hoop ik voor je.

Lekker voor je dat het skiseizoen eraan zit te komen. Maar ik hoop dat de sneeuw hier nog heel lang wegblijft hoor!

Leuk hè, hoe snel ze zich ontwikkelen op (pre)school. Jongste gaat ook zo goed, zit nu pas vier weken op school, maar het eerste lezen is al begonnen (ze lag vannacht in haar slaap letters te fluisteren) en elke dag komt ze met nieuwe Ierse woorden thuis. Ik kan Oudste inmiddels niet eens meer bijhouden met mijn basiscursus Iers van tien jaar geleden. Ze zitten zich nu al te verkneukelen dat ze straks secrets kunnen hebben samen want Man en ik verstaan ze dan toch niet.

Morgen weer zingen, weer een concert, in een museum, wordt wel leuk hopelijk. Daarna bij mijn (enige) Nederlandse vriendin langs 's avonds, die nog 8 andere vriendinnen van haar had uitgenodigd. Ken behalve haar niemand, maar zal best gezellig worden hopelijk. Neem maar flink wat flessen Cava mee voor de zekerheid.
Ja, ik lag als kind na iedere warme maaltijd met buikkramp op de bank. Volgens mijn familie omdat ik geen zin had om af te wassen, maar ik had volgens mij last van het toetje (melkprodukt). Lactose-intolerantie was nog geen scrabblewoord.

Los Gigantes is wel leuk. Kom er niet veel want heb er niks te zoeken, maar een vriendin van me werkt er op een Dolfijnenboot.

De heks zit nu in de 6e klas (groep 8 in NL). Ik kan het al jaren niet meer bijbenen... De mijn bekende staartdeling is nu vervangen door een ander systeem, geen idee...

Sinterklaas is bij ons in de familie een echte happening, dus doen we het voor de happening, Sinterklaas is het excuus.

Ik wil toch af en toe naar NL, en dan is dit een goed excuus. Kerst vind ik saai, dus dan ben ik liever thuis.

Ben ook benieuwd naar Snjokorn... volgens mij is ze hartstikke druk.
Oh, de heks gaat volgend jaar al naar de middelbare school! Wat spannend. Hebben jullie haar al ergens ingeschreven, of zit middelbaar en basis bij elkaar daar?

Brr, ik wil daar nog niet aan denken hoor, die volgende stap!

Nee gelukkig geen Sint voor ons, ook in de familie niet trouwens. Maar Santa is hier natuurlijk een hele happening, dus dan hoeven we het ook niet dubbelop te doen. En daarbij is het natuurlijk ook nog eens Oudstes verjaardag, dus ik vind het wel mooi met de cadeaus.

Getver, heb geen werkzin. Haha ik moet ineens denken aan toen jij nog voor die Belg werkte, héle dagen zaten we toen op het forum!
Jaaa! Toen had ik nog volop tijd om te forummen! Het is ook een hele troost achteraf. Hij heeft me nooit mijn commissies uitbetaald, maar ik heb zeker 2 jaar geen poot uitgestoken.

Maar ik mis soms wel eens de leuke stress van een goede deal.. en het feit dat je een functie hebt, je bent meer verbonden met de buitenwereld.

Ik ben nu een thuisblijfmoeder die niet verder komt dan de supermarkt. Lekker rustig, daar niet van, maar ook erg geestdodend.

Zo, de strijk is klaar en ik ga douchen. Daarna mijn dagelijks uitje naar de supermarkt. Hoera!
Nee, gelukkig geen grizzlies. We noemen zwarte beren hier gewoon "bears" en grizzlies zijn heel eng... Ik loop altijd in het bos te hopen dat ik geen beer tegenkom. Wel eens gezien maar vanuit de veilige auto gelukkig.

Chicha, dat heb ik ook hoor. Ik mis dan toch mijn oude baan, maar ben ook wel blij dat alles relaxed is en niet veel gedoe met vrije dagen enzo. Hier plannen ze oudergesprekken gewoon overdag in en ook de kerstoptredens. Ik heb wel mijn best gedaan op school met vrijwilligerswerk, maar het is zo'n clubje en ik kom daar niet tussen. Nouja, als het zo moet, wil ik dat natuurlijk ook helemaal niet. Een andere moeder die ik ken had dezelfde ervaring en zij had dingen gesponsord en veel dingen gedaan, maar werd dan weer niet uitgenodigd voor het eindetentje. Nu ben ik niet zo gewend aan werken met alleen vrouwen dus ik denk dat ik een koppelingsstukje mis ofzo, hihi.

Wat een nieuwe fase, de middelbare... Hier gaat het tot grade 7, dus wij moeten nog vier na dit jaar. Ik vind het alleen zo moeilijk, maar ik denk dat kinderen in Nederland ook wel snel zo oud worden. Hier vind ik meisjes alleen heel erg op uiterlijk en cool doen. Zal in Nederland ook wel zo zijn. Ik denk dat we komende zomer voor vakantie naar Nederland gaan. Wil ik ook naar Parijs, en Belgie zien, maar eerst maar eens goed sparen. Mijn kinderen willen graag met Sint en kerst natuurlijk! Ik zou ze wel mee kunnen sturen met hun vader maar hij moet gewoon werken en om opa en oma nu op te zadelen met twee jetlag kids... is ook niet zo'n goed idee, want er moet altijd een heel schema afgewerkt worden.
Even gauw zwaaien en het topic omhooghalen, terwijl ik zit te wachten op mijn panini die nu aan het opwarmen is...

Hongerrrrrrr!
Panini? Wat is er gebeurd met je gezonde salades van de Lidl?

De fotos van de bruiloft zijn prachtig, dame! Je zag er stunning uit, echt.. wat een stoot.

Seymour, dat is wel een leuk idee! Zomer in NL.. wil ik ook! Niet zo warm en je kunt alle kanten op.

Helaas is er dit jaar wéér niet van gekomen. Weet ook niet goed hoe ik het moet aanpakken want in mijn geboortedorp is weinig te beleven en ligt ver weg van alles.

Ik zou graag een keertje anoniem naar NL gaan, zonder dat de familie het weet.

We gaan nu trouwens 5 dagen met Sinterklaas, had ik dat al verteld?

Heb gisteravond kaasfondue gemaakt voor mijn moeder en tante, wat ligt dat zwaar op de maag! Heb de hele nacht wakker gelegen, dus volgende keer iets anders verzinnen.
Hee, ik ben nu getrouwd én ik ben 40, dan hoef ik toch niet meer op de lijn te letten? Ik heb ook een afspraak staan om mijn haar nu kort te laten knippen. En ik ga straks naar Penneys (Primark in Biebeltjes wereld) om wat fleece-truien in te slaan, oh en platte instappers.....

Dank je, wat een kutklus zeg, die foto's uitzoeken, we hadden er echt iets van 600. Heb ook een fotobook gemaakt online, die wordt dan geprint en opgestuurd.

Maar ook wel leuk om terug te zien, tenminste niet van die statieportretten. God dat ik geen pijn in mijn wangen had van al dat grijnzen mag een wonder heten

Oh wat héérlijk, kaasfondue! Oh dat heb ik al echt in geen honderd jaar meer gehad, Man lust geen kaas

Je had inderdaad verteld dat je Sint gaat vieren in NL, leuk! Maar zomer in Nederland is ook heel leuk ja, mits je een beetje weer hebt natuurlijk. De meisjes hadden mazzel in augustus toen ze daar waren, maar vorig jaar augustus waren we weggeregend.

Eerst maar eens koffie halen, heb hoofdpijn, zal wel caffeinegebrek zijn.
Wat een rust op het forum! Aangezien ik nog niet geëmigreerd ben, heb ik ook nog niet ontzettend veel toe te voegen. Wel ben ik al offertes aan het opvragen om te bepalen hoeveel het kost om mijn spullen mee te nemen! Ik ben benieuwd wat daar uit komt! Aan de hand daarvan ga ik bepalen welke dingen wel en niet meegaan: ik heb nu een 'sowieso mee' en een 'liefst mee' categorie.

En verder is het wachten wachten wachten op het visum. Dat gaat nog wel even duren!
@ chicha, jij ligt toch elke nacht wakker, dus wat is het verschil.

@ rua je foto's zijn echt prachtig. niet alleen zie je er fantastisch uit, maar ook zo ... chique.. mooi, niet opgetut bruidje, maar gewoon verliefd en dat vieren we. lijkt me echt een super dag geweest. waren er nog forummers wezen wedding crashen?

kom weer vaker op het forum en lees weer mee.. nog steeds in NL hoor, weinig spannends aan maar na al die jaren blijf ik toch geïnteresseerd hoe het met iedereen is...
Ah Dicovery wat lief van je zeg. En zo was het inderdaad, gewoon een geweldig leuke dag waar we vooral heel veel lol hadden. Niks geen stress, zenuwen, of bridezilla-gebeuren. Zal ik verklappen hoeveel mijn trouwjurk kostte? ¤45. Serieus. Was een afgeprijsde prom-dress. En toen ik er daarna champagne en witte wijn op knoeide, interesseerde me dat lekker geen reet

Abusu zou komen maar toen kreeg ze onverwacht de Rio-aanbieding dus moest jammer genoeg afzeggen.

Hoe is het met jou momenteel? En je werk?

Goed idee om wat offertes op te vragen Pulcher, kan nog best wel eens een dure grap worden. Ik zou vooral niet teveel meenemen als ik jou was, veel dingen zijn prima vervangbaar en je zal ze lang niet zo erg missen als je nu misschien denkt.

Enig idee op welke termijn de grote stap zal zijn?
Disco, geen leuke reisjes in het vooruitzicht? Zelfs niet even naar Turkije?

Pulcher, en al die tijd zie je je vriend niet? Dat zal wel moeilijk zijn...

Rua-red, 45¤! Hahaha! Misschien kun je hem wel verkopen voor het 3-dubbele.

Ik ben luihui... moet vanalles maar zit op de bank te forummen. Vandaag lunchen met een oude kennis van 10 jaar geleden, leuk!
hai

@ rua nou dat zie je niet aan de jurk hoor. je ziet er helemaal mooi glamour chique uit, niet te getrouwd maar wel een beetje. ook leuk dat de meisjes zo lekker actief mee hebben kunnen doen, die herinneren dit nog heel lang denk ik

@ chicha nee helaas. zit een beetje in de financiële problemen en kom vooral op viva vanwege vrek- en bespaar tips. nou ja problemen niet, maar probeer de echte problemen nu op te lossen en dat gaat prima maar hier wordt letterlijk elke 10 euro cent omgekeerd. maar het einde is in zicht en dan ga ik sparen voor een mooie reis.
Ben je al van die bank af, Chicha! Veel lunchplezier straks, gezellig. Zijn je moeder en tante er ook nog?

Oh shit Discovery, vervelend dat het even niet lekker zit qua financiën, weet er alles van helaas, al is er een klein lichtje aan de horizon, sinds de kinderen niet meer op de creche zitten. Man, wat scheelt dat een bak geld.

Hopelijk dat het niet al te lang gaat duren voor je. Zijn hier een paar goede topics over dat soort zaken in ieder geval.

Lachen hè, zo goedkoop die jurk. Zelfs het meisje aan de kassa moest lachen. Bleek de laatste van dat model te zijn, was al in de uitverkoop en daarbovenop was nóg een korting. Mans outfit was duurder!

Ja, meiden hebben ook genoten, Oudste deed een hele mooie Reading:

Getting married means you'll have someone's hand to hold,

even when you're feeling sick, even when you're old.

It means when you sit down to eat, someone will be there,

so you won't have to tell your day to an empty chair.

It means that when you need some help, someone will help out,

someone always near to you so you won't have to shout.

But best of all is when it's time to turn off all the lights:

you won't have to be alone those long and scary nights.

So even though you don't have toys, you don't have to care:

Once you're married you can be each other's teddy bear!
Wat een schattig gedicht! Ik vond de foto's ook zo mooi. Kinderen geven ook wat luchtigs aan een bruiloft als ze welkom zijn natuurlijk.

Jeetje, oktober en nog steeds mooi weer hier.

Lekker dat je rond Sint naar NL gaat, Chicha. Ja dat anoniem naar NL zie ik ook wel; anders is het toch familiebezoek.

Ik zeg het nog maar eens: Snjokorn, waar ben je nou?

Ik ga maandag Canadian thanksgiving vieren. Misschien dat we in het weekend nog een dineetje hebben bij vrienden, maar maandag maak ik turkeydrumsticks. Vorig jaar had ik de turkey in de oven gedaan en toen ik hem ging snijden vond ik er een zakje bij; zat het hart en de nieren ofzo in! Getver... Nu wilde mijn man ook stuffing maar ik ga echt niet spul in een kalkoen stoppen hoor. Dus drumsticks, met champignons, kleine aardappeltjes, noten en groente. Nog even taart halen voor toetje.
Kan je dat niet kant-en-klaar stuffed kopen? Of kant-en-klare stuffing, dat kan ook - zou dat niet zelf maken nee. Haha lachen dat je achteraf die giblets nog vond vorig jaar, was het zakje niet gesmolten?

Ik koop tegenwoordig trouwens een turkey crown in plaats van een hele turkey, voor kerst. Gewoon door de slager zo laten doen, ook weer met stuffing erin. Dan in een braadzak, supermakkelijk.

We hebben vanavond boerenkool op, ze hadden curley kale bij Lidl vandeweek en dat zie je hier niet heel vaak. Wel een kutklus, want het is niet voorgesneden zoals in NL. Maar het was het waard, zelfs Man vond het lekker (had ik niet verwacht eerlijk gezegd).

Nou, nu nog even een half uurtje sporten, dan de meisjes op bed en ik kan languit op de bank...

(hihi Jongste heeft haar buik net in haar pyjama geritst, heel zielig natuurlijk maar ook zo grappig, zo'n ritspartoontje op haar buik. Laat de viva-moederpolitie het maar niet lezen)

Fijn Weekend allemaal!
hee dames!!

Heb al heeeel lang niet meer geschreven hier!

Hoop dat alles met iedereen goed gaat? Hier iig wel!!

Lees snel alles bij.
@Chica: ja, helaas is het afwachten tot ik dat visum heb voordat ik naar mijn vriend toe kan. Heel frustrerend, want dat duurt maanden! Maar ik heb mijn baan natuurlijk nog niet opgezegd en toegezegd in ieder geval nog tot het einde van een project in NL ben. Dat project eindigt in maart. Ik hoop dat ik daarna gelijk op het vliegtuig kan!

In de tussentijd hou ik me bezig met dingen zoals offertes opvragen en lijstjes maken wat er allemaal mee kan en moet..

Wat fijn rua-red dat je nog wel boerenkool kunt eten! Ik zou mijn boerenkoolstamppot echt missen! Heb je dan wel rookworst?
Haha nee rookworst had ik niet, we hebben het met verse worst moeten doen, maar geeft niet, vind het wel lekker maar mis het niet.

Jeetje, dus als het allemaal goed gaat nog hooguit een half jaar voor je! Vervelend dat zo'n visum zo lang duurt. Maar ja, geeft je genoeg voorbereidingstijd in ieder geval.

Oueddanielle ken ik nog niet geloof ik! Vertel, waar zit jij?

Vanmiddag heerlijk een paar uur de bergen/bossen ingeweest met de kinderen, prachtig weer hier momenteel en zoveel mooie herfstkleuren al. Hebben heel veel verschillende paddestoelen gezien. En daarna lekker afgesloten met een lekkere maaltijd in de kroeg. Met Irish Coffee natuurlijk!
Hier is het nog hoogzomer, en ik ben het spuugzat!

Ik wil ook boerenkool met worst eten, maar dat is niet te doen met die hitte.

Heb mijn moeder en tante ingelicht dat ik Hachee met rode kool en erwtensoep wil eten als we komen. mmmmm

Manlief is nog steeds niet thuis. Hij is voetballen gaan kijken bij vrienden en ik denk dat ik maar niet op hem ga wachten.

Ga de heks in bed werpen. Ciao!
Sjessis, ik las "ik ben hoogzwanger en ik ben het spuugzat!!! Dacht al,w at heb ik gemist??

Nou ik zou nog steeds zó met je ruilen hoor Chicha, heerlijk dat zonnetje! Al moet ik toegeven, gisteren was het echt práchtig in het bos. Maar verder, die koude wind, die regen, brrrr, nee wat dat betreft ben ik naar het verkeerde eiland verhuisd 13 jaar geleden.
Nachtvorst en 8 graden overdag hier! De herfstkleuren zijn wel prachtig.

Er is 50% kans dat ik 8 weken in Rio ga doorbrengen deze winter (in 3 periodes verdeeld), en ik zal de winter hier (vooral het donkere) niet missen!
WTF?
Abusu, wat een goed nieuws!

Gefeliciteerd! Toch ook wel een teken dat ze erg blij met je zijn.

Wel je creditcards ergens anders opbergen volgende keer... haha!

Ik ga pannekoekenbeslag maken. Als de heks thuiskomt uit school heeft ze altijd honger, en dan zijn pannekoeken het allerlekkerste.

Een gewone boterham heeft niet hetzelfde effect.

In Spanje eten we pas na 20h. Dus vandaar dat er nog een 'tussenmaaltijd' is om 16h.
Mmm lekker, pannenkoeken, doen we hier ook regelmatig. Vooral Oudste kan zich er helemaal klem aan eten!

Ik kreeg vandaag een pakje uit Nederland en zowaar zat er ook wat voor mij bij (het is tegenwoordig alleen nog maar voor de kinderen, tsk). Heb de speculaasbrokken al op (samen met mijn baas, die lustte ze ook wel).

Voor de kinderen wat Hema-kleren, pepernoten en spelletjes.

Weet je al meer over Rio Abusu?

Getver, moet nog tweeëneenhalf uur werken maar heb écht geen zin meer. Drukke week achter de rug en de puf is wel op eigenlijk. En vanavond ook weer zingen, ook niet zo'n zin in eigenlijk, zie een glas wijn en de tv veel meer zitten!

Ik ga maar eens kijken of er wat te rellen valt op het forum. Waarschijnlijk niet, het is maar een saaie boel hier tegenwoordig volgens mij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven