de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Rellen op het forum?? wasda?

Het was wel spannend met de rel op WW. Ben ontvriend door 4 afhakerTs, lekker rustig wel.

Ik ben net terug van een lunch met Manlief. Het is hier vandaag een nationale feestdag en de heks had de hele dag een verjaardag. We zijn dus weer zonder kind, wat de laatste tijd wel vaker voorkomt.

Raar hoor, weer samen met z'n tweetjes.
maar we missen de afhakers wel hoor.... :O(

hier in Ohio gaat alles goed baby boi groeit lekker .. 24 weken alweer gaat snel nog 3 en dan gaat het laaste trimester alweer beginnen...

Mams komt over 2 weken.... hopelijk met een koffer vol pepernoten
Nah, valt geen zak te rellen hier, ben uit pure armoede maar wat gaan werken Nog een half uurtje... en dan mag ik een uur de auto in voor mijn concert vanavond.

Dutchie moest jij alles weer opnieuw kopen eigenlijk, voor je mini-Dutch? Of had je nog wat babyspul bewaard?

Ik ga morgenmiddag op kraamvisite, kindje van een Deens kennisje, ook een babyjongetje. Wel leuk altijd, zo'n verse baby.

Lekker toch, wat meer tijd met z'n tweeën, Chicha! Ik ben maar door één afhakert ontvriend, de tweede heb ik er zelf afgeknikkerd
ja ik moet alles weer opnieuw kopen..gelukkig gebruiken de dames in mijn buurt alles voro een feestje. dus op 3 nov heb ik een baby shower :O)
Dutchie, ik ben er nog steeds niet van overtuigt dat het een jongetje word. (is het wordt of word?, overtuigd of overtuigt? Na 27 jaar buiten NL begin ik echt te twijfelen aan m'n spelling).

Rua-red, een uur in de auto om te gaan zingen? nee, daar zou ik op vrijdagavond ook geen zin in hebben..

Zonder kind is echt heerlijk, maar we hebben het wel heel de lunch over haar gehad.

Ik ga koffie zetten, misschien word ik daar wat helderder van.
Hadden wij ook met de derde. Ik wilde altijd wel een derde maar ik dacht dat we die in ons nieuwe woonland zouden krijgen. Ik heb toen op een babybeurs alles kunnen laten verkopen (geen gezeur met marktplaats). Ik had een babybed, kinderwagen en kleding. Toen uk drie maanden was zijn we naar C verhuisd en kon ik een heel huisraad gaan kopen.

Zoals het er nu uitziet gaan we de komende zomer weer doen. Het is hier heel leuk maar we hebben wat dingetjes die we belangrijker vinden zoals betere werkomstandigheden voor mijn man (hij heeft een superbaan en houdt die ook). Op ww kan ik er wel meer over kwijt.

Het is hier eindelijk gaan regenen! We hadden bruin gras gewoon en de brandgevaar was hoog.

Ik ga de slowcooker aanzetten en wat lekkers proberen te maken... Fijn weekend iedereen!
Seymour, je maakt me nieuwsgierig!!

Ik ga mijn tanden poetsen, Mén wát een knoflooklucht hangt er om me heen!
chicha.." het kan er nog altijd afweken... in het vruchtwater :OP
SFO'tje! Op welk continent hang jij momenteel uit, ik ben het even kwijt, ben je alweer thuis?

Ik ben ook benieuwd Seymour, hebben we het nog wel over Canada?

Regen hier vandaag, kinderen lopen nog in pyjama, ik nog in joggingpak, heb net een workout gedaan maar nog niet gedoucht, ben te lui. Quiche in de oven voor zometeen en ik denk dat we de bank niet af gaan komen verder. Gaaaap.
lekker hoor zo'n luie zondag. moet een keer kunnen toch, de batterijtjes moeten soms ook opladen

hiero weinig bijzonders te melden hoor. zo'n typisch herfstweekend. 3x op de fiets weggeweest en gewoon 3x natgeregend. en ja tuurlijk, nu is het droog en zonnig...
Hola! Wat leuk he,al dat babynieuws. Kleine van vriendin hier wordt bijna 1, wat gaat het snel. Merk dat ze me begint te herkennen als ze me ziet, heel schattig

Chicha, dat moet inderdaad gek zijn, zo ineens zonder kind. Maar misschien ook wel lekker af en toe..?

Discovery: we wachten hier maar op regen, maar tot nu toe is het weinig. Had gehoopt op een regenachtige zondag, zodat het minder erg is als ik de deur niet uit kom. Maar de zon schijnt al wéér, he bah

Rua-red: lekker he, zo´n luie zondag. Ik ben hier absoluut van plan om niks te doen vandaag. Ben zo moe van de afgelopen superdrukke werkweken, gisteren heel vroeg in slaap gevallen en dat op zaterdagavond. Heel saai, maar ik kon gewoon niet meer.

Nu is vriend aan het afwassen en lunch koken kan ik ff bijkkomen voordat morgen heel vroeg weer een nieuwe werkweek begint.

Donderdag komen schoonouders hier voor het eerst sinds we samenwonen (drie jaar) voor het weekend en ze blijven hier in huis, brrrr. Helaas geen andere keus want er is geen geld voor hotel. Kan (tot nu toe) goed met ze opschieten, maar we wonen niet zo groot dus hoop dat het na het weekend nog steeds zo is. Gelukkig zijn het maar een paar dagen, heeft vriend die vrij en vind ik het geloof ik niet zo heel erg om veel te werken...
Ah joh het is maar een paar nachtjes en als je het tot nu toe met ze kon vinden dan zal het toch wel meevallen?

Gewoon lekker een hoop van je lekkere baksels paraat hebben en dan wordt het vast heel gezellig!

Wat goed dat je zo druk bent! Hoeveel mensen werken er nu eigenlijk? Op die foto laatst waren er wel een stuk of vijf of niet?

En heeeeel rot voor je hoor, die zon

Hier zijn de meisjes vandaag voor het eerst in hun winterjas naar school gegaan. Op zich is het wel mooi weer, maar het begint echt koud te worden, 6 graden vanmorgen. Getsie.

Disco, ik moest ineens aan je date van een paar weken geleden denken. Heb je hem nog eens gezien, en was het toen wat makkelijker?
zo, ook weer eens ingelogd.

Seymour maakt me ook wel heel nieuwsgierig!

Llama: het komt vast goed met je schoonouders! Vroeg naar werk, laat terug, veel knikken en glimlachen en dan overleef je het zeker.

In Noord-Europa is het volgens mij overal echt Herfst. FB staat er vol mee.

Ik ga voor 98% zeker voor 8 weken naar Rio! Die 2% hangt erop dat de Braziliaanse organisatie een inkooporder voor mijn kosten (salaris, reis en verblijf) moet sturen naar de Noorse organisatie.

Ik ga dan in 3 periodes. Vanaf volgende week 2 weken, 2 weken in december en 4 weken in januari/februari. Tussendoor (eind november) ook nog 2 weken op vakantie naar Miami/Caymans en een lang weekend naar Nederland.

Het enige waar ik zenuwachtig van wordt is of mijn vriendin op zo'n korte termijn in mijn huis kan trekken om voor de jongens te zorgen.
WTF?
volgens mij is SFO weer thuis hoor...

nog 8 nachtjes en ik heb weer tijger nootjes paling en roze koeken.... en ja ik ga ze ook eten in die volgoren .. en oja mams is er ook hahaha
owh lekker dutchie.... lekker tot je misselijk bent. ik kan dat elke dag nemen en echt: boeit me totaal niet

@ abusu, wat giga geweldig! ook echt niet verkeerd om telkens een paar weekjes te gaan, dan is de winter snel voorbij! komt je broer je ook opzoeken?? en idd, de jongens, zal wel lastig zijn

@ rua , nee nix meer gehoord en nix meer laten horen. as vrijdag een date en zondag ook, echt leuke mannen dus ben zeer benieuwd hoe dat gaat verlopen
Zoooo, gaat goed met jou Disco! Volgens mij zit jij enorm lekker in je vel tegenwoordig hè, je laatste foto was zo mooi ook. Darmpjes goed onder controle?

Dutchie, wat heerlijk. Mmmm paling, daar zeg je me wat. Yum!

Ik ga dit weekend pepernoten bakken met de meisjes heb ik ze beloofd. We kregen een zakje opgestuurd vorige week maar die ging met zo'n noodtempo leeg, die gaan we proberen na te maken. Recepten lijken makkelijk en ik heb nog speculaaskruiden in huis, dus moet lukken.

Abusu, wat een heerlijke vooruitzichten, al die mini-"vakanties" naar de zon!

Ja hier is de herfst ook echt aangebroken. Vanmorgen moest ik zelfs extra vroeg van huis, de hoofdweg in onze buurt was weer eens overstroomd, kwam vannacht weer met bakken tegelijk uit de lucht. Man vertrekt altijd heel vroeg en die sms'de al dat ie over het voetpad moest rijden, dus wij hebben maar een andere route genomen voor de zekerheid.

Vanavond naar het theater met de vriendinnengroep. Eén van hun regisseert een toneelstuk vanavond. Ik heb het script gelezen en ik snap er geen bal van maar maakt niet uit, zal vast leuk worden!
Abusu: woooow, lijkt me geweldig, Rio! Heb je zin om te gaan na je vorige ervaringen? Hopelijk lukt het om een oplossing voor je boys te vinden, je mist ze zeker wel als je zo lang weg bent?

Discovery: spannend zeg, twee dates. Veel plezier!

Dutchie: oei, al die lekkere Nederlandse dingen. Paling heb ik niet zoveel mee, maar zag een foto van gevulde speculaas voorbij komen en zit zowat te kwijlen op mijn toetsenbord.

ruared: leuk, pepernoten bakken! Dat kan haast niet misgaan.

Ik zit hier te glunderen met een prachtring om mijn vinger, vriend heeft gisteravond gevraagd of ik met hem wil trouwen Volgend jaar september it is.... (please niks op FB want heb het nog niemand verteld, zelfs mijn ouders niet, maar kan het hier al vast even kwijt ) Morgen komen de schoonouders en die waren blijkbaar al op de hoogte, voor mij was het een verrassing, maar ik heb natuurlijk JA gezegd
Oh Llama wat een geweldig nieuws, van harte gefeliciteerd!!!
Llama, gefeliciteerd! Je bent nu dus verloofd. Dat is een officieele status hoor, Novia.

Is het in Bolivia belangrijk om getrouwd te zijn?

Ik herinner me dat mijn schoonvader het maar niet begreep dat we niet trouwden terwijl we wel samenwoonden..

Arme man heeft het ook niet meer mee kunnen maken omdat hij al dood was toen we 15 jaar later toch nog getrouwd zijn.

Ga je in Bolivia trouwen?

Rua-red, hoe doe jij dat toch iedere keer om `s-avonds weg te kunnen??

Blijft je man dan gewoon thuis?

Hier zou dat niet kunnen, niet zozeer vanwege Vent, maar de kleine heks zou het niet pikken. Het is ooit wel eens gebeurd dat ik er een avondje niet was.... moet het nog steeds bezuren!

Als het te lang duurt dan wordt ze ongerust en bedenkt dat er vanalles met me is gebeurd. Huilen, huilen, huilen..

Ik neem haar dus altijd mee, al is het tot diep in de nacht.

Koffie!
Ja, man zit gewoon thuis ja. Hij moet altijd heul vroeg op doordeweeks, dus hij houdt er niet van om 's avonds weg te gaan, ligt er meestal om 22u in.

Normaal gesproken ben ik (behalve donderdag voor koor) ook altijd thuis hoor 's avonds, maar de afgelopen weken is het een beetje gekkenhuis geweest.

Man gaat overigens vaak een hele zaterdag- of zondagmiddag naar de bios, dus het is niet alleen maar éénrichtingverkeer hier.

Wat sneu dat de heks het zo moeilijk vindt als je weg bent. Hier nooit een probleem geweest eigenlijk, ze zijn natuurlijk van jongs af aan veel uit logeren geweest en naar de creche. Misschien is het anders voor enige kinderen? Oh en vergeet niet, ze gaan om 20u al slapen, jouw heks is natuurlijk ook gewend om een groot deel van de avond met jullie door te brengen...!
Goed idee trouwens, koffie. Ga ik nú doen!
Logeren is pas dit jaar een keertje gelukt. Een pyama-feestje met vriendinnetjes, ze hebben 2 uurtjes geslapen..

Binnenkort heeft ze een Halloween party bij vrienden in de tuin, dan blijft ze ook slapen. Ben benieuwd...

Het zou niet voor het eerst zijn dat ik ze om 03:00h `s-nachts moet ophalen.

Disco, lijkt me best moeilijk om te daten...

Een vriendin van me heeft sinds kort de liefde gevonden via internet, het is echt een superleuke vent!

Fijn dat het bestaat.
We wonen in Bolivia, dus hier gaan we trouwen. Het is hier inderdaad best belangrijk om getrouwd te zijn, we worden als heel ´liberaal´ gezien dat we al zo´n lange tijd samenwonen en vonden het nu zelf ook wel eens tijd worden voor de volgende stap.

Meer om de dingen dan gewoon geregeld te hebben en bovendien heb ik het al vaak over ´mijn man´ omdat ´vriend´ hier meer iets aan-uit-onstabielachtigs betekent. Volgense de Boliviaanse wet hebben we eigenlijk al dezelfde rechten als een getrouwd paar omdat we meer dan twee jaar samenwonen.

Ach gossie chicha, zo´n heimwee heeft die kleine van jou. Was zelf vroeger ook geen ster in logeerpartijtjes en kijk nou hoe ver van huis ik ben beland....
@ llama wat ontzettend leuk en gefeliciteerd

@ chicha, tja.... ze is niet anders gewend natuurlijk. joined at the hip, slaapt ze nog steeds bij jou/jullie in bed? lijkt me zo moeilijk, je hebt toch ook je eigen dingen enzo?

@ rua leuk een avondje weg, al hoop ik dat je er makkelijk kunt komen. met mijn 10 minuten op de fiets commute klinkt het heen-en-weer rijden van jou echt als een drama

het gaat hier wel goed hoor. de darmen spelen sinds een paar weken/maanden behoorlijk op, maar dat zal vooral met de koekjes te maken hebben, dus een beetje dikke bult eigen schuld idee. maar goed, op zich gaat het goed en blijf op gewicht. het daten is aan de ene kant heel erg leuk aan de andere kant frustrerend omdat het zelden echt klikt en ook moet ik nog veel leren qua omgang met anderen/mannen en zou het leuk vinden om 'gewoon' head over heels verliefd te worden, maar ik kom niemand tegen en het gebeurd niet. dus idd veel dates via internet en die van vrijdag is dan heel toevallig van de kroeg 2 weken geleden. maar voelt alsnog als een vage date, want weet niets van hem.

lees hier op viva veel verhalen over SV's en andere soorten van relaties en zou dat graag willen, maar ze zijn allemaal zo ontzettend DRUK echt achterlijk. ik vind het niet normaal als je je agenda moet pakken en gewoon 2 weken (soms 2 mnd) nix kan afspreken, al begin ik er langzaamaan ook een handje van te krijgen met vaste afspraken 's avonds. was vroeger wel anders toen ik om 16h huilend van vermoeidheid thuis kwam en de hele avond apathisch in bed/op de bank hing, dus in zoverre gaat het heel goed, maar als je er eenmaal van proeft, dan wil je meer.... en die klote financiën belemmeren me dan weer op een andere manier, dus er is nog genoeg ruimte voor improvement....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven