Deltawerken
dinsdag 27 november 2012 om 12:11
Hallo allemaal,
Dit weekend krijg ik een vriend uit het buitenland op bezoek. Hij komt uit een land met veel bergen en was er nogal gefascineerd door geraakt dat Nederland deels onder de zeespiegel ligt. Daarom zou ik hem graag hier iets van willen zien.
Hebben jullie eventueel tips over wat nu echt leuk is om te bezoeken? Ik hoor het graag!
Dit weekend krijg ik een vriend uit het buitenland op bezoek. Hij komt uit een land met veel bergen en was er nogal gefascineerd door geraakt dat Nederland deels onder de zeespiegel ligt. Daarom zou ik hem graag hier iets van willen zien.
Hebben jullie eventueel tips over wat nu echt leuk is om te bezoeken? Ik hoor het graag!
dinsdag 27 november 2012 om 12:20
dinsdag 27 november 2012 om 12:21
Misschien kun je een rondvaart boeken waarbij je wat sluizen passeert. Op zich is dat niet gebonden aan het onder de zeespiegel liggen, maar mensen die daarin geinteresseerd zijn vinden sluizen ook vaak interessant.
Heb zelf op zo'n boot gewerkt en merkte dat toeristen dat heel vaak echt leuk vonden.
Heb zelf op zo'n boot gewerkt en merkte dat toeristen dat heel vaak echt leuk vonden.
dinsdag 27 november 2012 om 12:27
quote:wieoowie schreef op 27 november 2012 @ 12:23:
Over Neeltje Jans had ik (mede op dit forum) gelezen dat het erg tegenviel..
Dan heb ik waarschijnlijk een heel afwijkende mening, want ik vond het wél interessant. En als je van de bergen af komt en het fascinerend vindt dat Nederland onder de zeespiegel ligt, dan lijkt het me zeker de moeite waard.
Over Neeltje Jans had ik (mede op dit forum) gelezen dat het erg tegenviel..
Dan heb ik waarschijnlijk een heel afwijkende mening, want ik vond het wél interessant. En als je van de bergen af komt en het fascinerend vindt dat Nederland onder de zeespiegel ligt, dan lijkt het me zeker de moeite waard.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 27 november 2012 om 12:28
quote:himalaya schreef op 27 november 2012 @ 12:27:
[...]
Dan heb ik waarschijnlijk een heel afwijkende mening, want ik vond het wél interessant. En als je van de bergen af komt en het fascinerend vindt dat Nederland onder de zeespiegel ligt, dan lijkt het me zeker de moeite waard.Ok! . Neeltje Jans was namelijk ook het eerste wat in mij opkomt. Zulke ervaringsverhalen vind ik erg fijn!
[...]
Dan heb ik waarschijnlijk een heel afwijkende mening, want ik vond het wél interessant. En als je van de bergen af komt en het fascinerend vindt dat Nederland onder de zeespiegel ligt, dan lijkt het me zeker de moeite waard.Ok! . Neeltje Jans was namelijk ook het eerste wat in mij opkomt. Zulke ervaringsverhalen vind ik erg fijn!
dinsdag 27 november 2012 om 13:00
Het is denk ik heel erg afhankelijk met welke instelling je naar Neeltje Jans gaat. Neeltje Jans probeert zich hier in de media een beetje als soort van attractiepark neer te zetten, daar heb je in Zeeland niet veel van. Ja, dan is het nogal logisch dat mensen bepaalde verwachtingen hebben. Je gaat niet naar de Efteling ofzo. Je moet het meer zien als informatieve expositie, met ook nog een stuk kinderspeeltuin erbij. Dan zijn je verwachtingen veel realistischer. Ik denk, juist als je voor de deltewerken gaat, dat het ontzettend leuk en informatief is. Als je voor het 'pretpark' gaat, zal het een tegenvaller zijn en zou ik ver wegblijven.
dinsdag 27 november 2012 om 13:04
Waar verblijft vriend dit weekend? Ik zou niet voor Neeltje Jans helemaal uit Groningen/Noord Holland rijden. Dan kan je beter iets anders gaan bekijken dat over de strijd tegen het water gaat. Bijvoorbeeld het woudagemaal. http://nl.wikipedia.org/wiki/Ir.D.F._Wouda-gemaal
dinsdag 27 november 2012 om 13:07
dinsdag 27 november 2012 om 13:09
dinsdag 27 november 2012 om 13:15
dinsdag 27 november 2012 om 13:36
quote:Chartreuse schreef op 27 november 2012 @ 13:09:
Ik ben nooit in/op/bij Neeltje Jans geweest, maar wel verschillende keren bij de Maeslantkering. Daar worden, naast de expositie, rondleidingen aangeboden (ook in het engels) waarbij je achter de schermen op het terrein gaat kijken. Ik vind het iedere keer fascinerend.Dit is inderdaad wel waar ik naar op zoek ben! Goede tip!
Ik ben nooit in/op/bij Neeltje Jans geweest, maar wel verschillende keren bij de Maeslantkering. Daar worden, naast de expositie, rondleidingen aangeboden (ook in het engels) waarbij je achter de schermen op het terrein gaat kijken. Ik vind het iedere keer fascinerend.Dit is inderdaad wel waar ik naar op zoek ben! Goede tip!
dinsdag 27 november 2012 om 13:38
quote:hupseflups schreef op 27 november 2012 @ 13:00:
Het is denk ik heel erg afhankelijk met welke instelling je naar Neeltje Jans gaat. Neeltje Jans probeert zich hier in de media een beetje als soort van attractiepark neer te zetten, daar heb je in Zeeland niet veel van. Ja, dan is het nogal logisch dat mensen bepaalde verwachtingen hebben. Je gaat niet naar de Efteling ofzo. Je moet het meer zien als informatieve expositie, met ook nog een stuk kinderspeeltuin erbij. Dan zijn je verwachtingen veel realistischer. Ik denk, juist als je voor de deltewerken gaat, dat het ontzettend leuk en informatief is. Als je voor het 'pretpark' gaat, zal het een tegenvaller zijn en zou ik ver wegblijven.Voor het attractiepark zou ik er inderdaad niet heen gaan, en dat was ook een beetje mijn twijfel, of het attractiepark het informatieve gedeelte niet teveel overheerst
Het is denk ik heel erg afhankelijk met welke instelling je naar Neeltje Jans gaat. Neeltje Jans probeert zich hier in de media een beetje als soort van attractiepark neer te zetten, daar heb je in Zeeland niet veel van. Ja, dan is het nogal logisch dat mensen bepaalde verwachtingen hebben. Je gaat niet naar de Efteling ofzo. Je moet het meer zien als informatieve expositie, met ook nog een stuk kinderspeeltuin erbij. Dan zijn je verwachtingen veel realistischer. Ik denk, juist als je voor de deltewerken gaat, dat het ontzettend leuk en informatief is. Als je voor het 'pretpark' gaat, zal het een tegenvaller zijn en zou ik ver wegblijven.Voor het attractiepark zou ik er inderdaad niet heen gaan, en dat was ook een beetje mijn twijfel, of het attractiepark het informatieve gedeelte niet teveel overheerst
vrijdag 30 november 2012 om 06:37
Neeltje Jans is echt wel interessant. Wel vrij duur vind ik, maar heel informatief en het is gewoon leuk om de deltawerken van zo dichtbij te zien (mijn kinderen zijn er gek op, dus ik vertoef er (helaas) elk jaar, ondanks dat ik het voor een gezin ontzettend duur vind).
Maar met een buitenlandse vriend zou ik er zeker heen gaan.
Maar met een buitenlandse vriend zou ik er zeker heen gaan.