Denemarken, waar?

01-04-2012 16:49 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij denken erover na om naar Denemarken te gaan, maar weet niet zo goed wat een mooie plek is. Ik kom nu uit op Oost-Jutland, en lees veel over omgeving Ebeltoft. Dat schijnt heel mooi te zijn.

Verder willen we heel veel zien, en we vinden het dus niet erg om een stukkie te rijden. Wat is dan een handig uitgangspunt?
Ik ben nooit in Ebeltoft geweest. Wel in Aarhus, maar alleen op doorreis naar Zweden. Over dat stuk van Denemarken kan ik niet veel zeggen.

Wij zijn wel een week in Ribe geweest. Dat vond ik een erg mooie omgeving. We zijn toen naar een van de waddeneilanden (Romo, altijd via een dam te bereiken) geweest, wat erg mooi was. Het stadje Ribe zelf is erg leuk en Legoland in Billund (we waren met kinderen, maar zonder kinderen ook heel leuk als je van pretparken houdt dan).

De tweede week zaten in Seeland, in Otterup, ten Noorden van Odense (wat ook weer een hele leuke stad was). En daar is eigenlijk alles wel aan te rijden.

Mooi land hoor Denemarken! Leuke vakantie bestemming.
Bijna heel mijn Familie woont in Denemarken.. Ik zal eens voor je vragen waar het een mooie plek is om naar toe te gaan..:)
Ebeltoft is erg leuk. De omgeving daar is ook mooi. Heuvelachtig. Ga je met kinderen dan is de Oostzee ideaal.

De Westkust van Jutland is ook mooi. Het achterland is daar vlakker, maar de zee en de duinen zijn spectaculair. Dan zou ik in de omgeving van Norre Voruper gaan zitten. Daar zijn wij een paar keer geweest.

Ook het eiland Funen is leuk. Ga je in de zomervakantie? Ga je kamperen of iets anders?
Bedankt voor de reacties.

@kleinezeemeermin, we gaan in de zomer en dan in een huisje. Van de westkust van Jutland had ik idd al gehoord dat het vrij vlak was. Dat lijkt me een beetje saai .

@Royal_lady, dat zou fijn zijn :-).

@Reisa, is 2 plekken aan te raden? We willen namelijk wel veel zien, maar we willen maar een dag of 10 gaan.
Ebeltoft is mooi, veel vakwerk huisjes en stokrozen wat ik mij kan herinneren.

Het meren gebied rondom Silkeborg is ook erg mooi.

En het eiland Mon met zijn witte krijtrotsen en rammelstenen is ook erg leuk!
Sunny, als je noordwest pakt, de Jammerbugten, zit je boven het gebied van de Limfjord. Dit is niet vlak, maar heuvelachtig. Dat is dus bij Nr. Voruper. Ik vond het daar zelf erg mooi, omdat de kust er zo ruig is. We zaten daar een keer in een huisje en later eens op een camping.

Maar zoals gezegd is Ebeltoft ook mooi. De oostkust is lieflijker en er zijn weinig golven. Ga dan ook eens naar het noorden van Jutland, naar Skagen. Erg leuk plaatsje en de Noordzee en Oostzee komen hier bij elkaar.
Denemarken is heel erg klein dus je kunt makkelijk in 'n paar dagen de highlights zien. Wij hadden een workshop in Aarhus en zijn daarna naar het noorden gereden naar Rubjerg Knude wat erg de moeite waard was. En toen via het zuiden richting Kopenhagen. We waren in 5 dagen uit en thuis (met de auto)
@Reisa, is 2 plekken aan te raden? We willen namelijk wel veel zien, maar we willen maar een dag of 10 gaan.[/quote]

Nee hoor, je kan prima rondreizen. Maar wij zijn op die twee plekken geweest en dat beviel prima.
Bedankt weer voor jullie tips. Begin er steeds meer zin in te krijgen. Is Kopenhagen op 1 dag ook goed te doen qua afstand vanaf Jutland?

We neigen nog steeds naar Oost-Jutland. Noord-west krijg ik op de een of andere manier het idee bij dat het daar kouder is ofzo .
Ik vind van Oost Jutland naar Kopenhagen in één dag heen en weer persoonlijk niet te doen. Dan zou ik een paar dagen naar Sjaelland gaan en dan ook de krijtrotsen van Mön bezoeken. Dat is ook erg mooi.

Weet niet of West Jutland kouder is dan Oost. Het waait er geloof ik wel meer, maar daar waaien de buien dan ook door weg . Wij gingen alleen naar Denemarken als het mooi weer was. Ik vind zowel Oost als West mooi. Alles heeft zijn charme.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven