Deze week naar Duitsland reizen

21-07-2021 19:13 249 berichten
Iemand toevallig deze week naar Duitsland afgereisd?

Ik vertrek zaterdag naar het Moezelgebied. Ben gevaccineerd, hotel is gereserveerd en geen nader bericht ontvangen.
Ik neem mijn gele vaccinatie boekje mee en heb QR code ook als bewijs dat ik gevaccineerd ben.
Ik ben druk aan het googelen maar hoef volgens mij niet aanvullend nog PCR testcte doen.
Ik kwam wel iets tegen over een inreisverklaring doe je moet invullen?

Doordat Nederland nu code rood heeft zie ik door de bomen het bos niet meer zo goed wat ik wel of niet moet doen ...
Alle reacties Link kopieren
Deze invullen:

https://www.einreiseanmeldung.de/#/

En gele boekje / QR is genoeg.

Overzichtelijke adviezen kan je hier vinden trouwens:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... pa/country
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Je vaccinatie is genoeg als de 2de prik meer dan 2 weken geleden is. Anders moet je alsnog een negatieve test meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vanaf vrijdag al in Duitsland.
Alleen bij het vakantiepark, bij de receptie werd gevraagd om mijn corona vaccinatie of pcr test. De rest van onze groep hoefde niks te laten zien...waarschijnlijk omdat ik als enige naar de receptie ging om in te checken.
Verder hier in Duitsland nergens controle gehad.
Poeh wat veel informatie. Ik ben vorige week vrijdag voor de 2e keer gevaccineerd. Moet ik dan alsnog PCR test doen? Mijn Duits is niet zo goed en ik kan het niet goed vinden.
Zo ja waar moet ik dan in hemelsnaam zo snel nog een test laten doen (met een snelle uitslag....)
Alle reacties Link kopieren
Daar-ben-ik-dan schreef:
21-07-2021 21:05
Poeh wat veel informatie. Ik ben vorige week vrijdag voor de 2e keer gevaccineerd. Moet ik dan alsnog PCR test doen? Mijn Duits is niet zo goed en ik kan het niet goed vinden.
Zo ja waar moet ik dan in hemelsnaam zo snel nog een test laten doen (met een snelle uitslag....)
Zie deze link in het Nederlands.

Volledig gevaccineerd is tweede vaccinatie 14 dagen of langer geleden:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus
Alle reacties Link kopieren
En hier in het Engels:

https://www.bundesgesundheitsministeriu ... llers.html
Alle reacties Link kopieren
Je mag trouwens ook een antigeentest doen, daarvan is de uitslag een stuk sneller binnen:

Als u zich in Nederland laat testen dan kan de antigeen sneltest hooguit 48 uur en de PCR-test hooguit 72 uur voor aankomst in Duitsland worden afgenomen
Op Rijksoverheid.nl (of de app) staat alles wat je moet weten.
Bedankt voor jullie reacties. Het is wel heel veel informatie op al die sites met vervolgens weer linkjes naar andere sites.
Ik ga nog snel een pcr test regelen.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
Alle reacties Link kopieren
Daar-ben-ik-dan schreef:
21-07-2021 21:05
Poeh wat veel informatie. Ik ben vorige week vrijdag voor de 2e keer gevaccineerd. Moet ik dan alsnog PCR test doen? Mijn Duits is niet zo goed en ik kan het niet goed vinden.
Zo ja waar moet ik dan in hemelsnaam zo snel nog een test laten doen (met een snelle uitslag....)
Antigeentest is ook goed. Testen op reis biedt deze ook aan. Deze kun je ook zo'n beetje bij elke apotheek in Duitsland laten afnemen. Met 15 minuten heb je de uitslag. Heb ik vorige week gedaan ivm overnachting in Duitsland.
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
21-07-2021 21:12
Je mag trouwens ook een antigeentest doen, daarvan is de uitslag een stuk sneller binnen:

Als u zich in Nederland laat testen dan kan de antigeen sneltest hooguit 48 uur en de PCR-test hooguit 72 uur voor aankomst in Duitsland worden afgenomen
Ben jij hier meer bekend mee?
Ik vlieg naar Griekenland volgende week, mijn 2e inenting wel gehad, maar is nog geen 2 weken geleden.
Voor Griekenland geldt ook PCR of antigen test. Vriendin zegt vandaag dat zij de antigen test heeft gedaan en dat ze binnen een uur uitslag had. En dat dat altijd sneller is omdat het niet opgestuurd hoeft te worden. Dan is een antigen toch beter, aangezien de PCR testen soms zo lang kunnen duren voordat je de uitslag hebt. Zie ik nog iets anders over het hoofd?
Ik heb nu 2 afspraken staan, 1 voor PCR en 1 voor antigen. Kan 1 nog afzeggen.
Alle reacties Link kopieren
vivagirl schreef:
21-07-2021 21:36
Ben jij hier meer bekend mee?
Ik vlieg naar Griekenland volgende week, mijn 2e inenting wel gehad, maar is nog geen 2 weken geleden.
Voor Griekenland geldt ook PCR of antigen test. Vriendin zegt vandaag dat zij de antigen test heeft gedaan en dat ze binnen een uur uitslag had. En dat dat altijd sneller is omdat het niet opgestuurd hoeft te worden. Dan is een antigen toch beter, aangezien de PCR testen soms zo lang kunnen duren voordat je de uitslag hebt. Zie ik nog iets anders over het hoofd?
Ik heb nu 2 afspraken staan, 1 voor PCR en 1 voor antigen. Kan 1 nog afzeggen.
Je vriendin heeft gelijk, de labs lopen een beetje over momenteel dus ik ga ook voor antigeen binnenkort.
Alle reacties Link kopieren
Dankje wel.
Ga ik ook maar doen.
Of ik doe gewoon beide. Hopelijk dan 1 op tijd terug.
Alle reacties Link kopieren
Vergeet niet je ffp2 mondkapjes. Per deelstaat kan het wisselen welke je moet hebben, maar de ffp2 is sowieso overal goed. In sommige deelstaten mogen die blauwe medische mondmaskers ook. Stoffen mogen niet.
En inderdaad, aanmelden via de link die Eurus als eerste noemt. Je krijgt daar ook een antwoord op terug of hij is goedgekeurd of niet.
Jij gaat op vakantie naar een gebied dat vorige week nog onder water stond, er waar honderden doden en vermisten zijn?
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-07-2021 22:13
Jij gaat op vakantie naar een gebied dat vorige week nog onder water stond, er waar honderden doden en vermisten zijn?
Het moezelgebied is groot hoor. Lang niet alles heeft onder water gestaan. En zelfs Cochem wat wel onder water stond, riep toeristen al op om vooral weer te komen.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-07-2021 22:13
Jij gaat op vakantie naar een gebied dat vorige week nog onder water stond, er waar honderden doden en vermisten zijn?
Als je niet weet waar je het over hebt kun je maar beter je mond houden. De regio is heel groot en rond de Moezel zelf is niks meer aan de hand. En ja ik weet waar ik het over heb. Ik zit al bijna 2 weken aan en een paar dagen zelfs bijna in de Moezel.
Alle reacties Link kopieren
op https://www.einreiseanmeldung.de vind ik de mededeling:
Persons using other modes of transport must be able to present a negative coronavirus test result or proof of vaccination or recovery within 48 hours of entry.
Dus ik mag 48 uur het land in, en dan hoef ik pas een test te laten zien.
Maar er staat niet bij hoe oud die test mag zijn.

Weet iemand dat?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
21-07-2021 22:27
op https://www.einreiseanmeldung.de vind ik de mededeling:



Dus ik mag 48 uur het land in, en dan hoef ik pas een test te laten zien.
Maar er staat niet bij hoe oud die test mag zijn.

Weet iemand dat?
Als je langer dan 48 in het land blijft, moet je je binnen die eerste 48 uur laten testen daar. Als je je hier laat testen is het voor pcr 72 uur en antigeen 48 uur vanaf moment van afname.
irregular_choice wijzigde dit bericht op 21-07-2021 22:32
11.83% gewijzigd
Irregular_Choice schreef:
21-07-2021 22:12
Vergeet niet je ffp2 mondkapjes. Per deelstaat kan het wisselen welke je moet hebben, maar de ffp2 is sowieso overal goed. In sommige deelstaten mogen die blauwe medische mondmaskers ook. Stoffen mogen niet.
En inderdaad, aanmelden via de link die Eurus als eerste noemt. Je krijgt daar ook een antwoord op terug of hij is goedgekeurd of niet.
Ik kan door een ffp2 masker nauwelijks ademhalen ivm astma, mag ik dan een masker met filter dragen?
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
21-07-2021 22:31
Ik kan door een ffp2 masker nauwelijks ademhalen ivm astma, mag ik dan een masker met filter dragen?
Nee, het moet echt een ffp2 masker zijn. Iets anders mag niet. Alleen in sommige deelstaten zijn dus ook die blauwe simpele geaccepteerd. Ik weet dat ze die in Rijnland-Palts bijvoorbeeld ook accepteren. Maar van andere deelstaten weet ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral kijken of je op je plek kunt komen en het heel is. Vorige week 2 dagen gedaan om thuis te komen uit het getroffen gebied. Afhankelijk waar je naar toe gaat kunnen wegen/voorzieningen en andere zaken (af)gesloten zijn.
Daar-ben-ik-dan schreef:
21-07-2021 21:27
Ik ga nog snel een pcr test regelen.

Regel liever een antigeentest. Wij hadden uitslag met 30 minuten en het is ook een stuk goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
21-07-2021 22:13
Jij gaat op vakantie naar een gebied dat vorige week nog onder water stond, er waar honderden doden en vermisten zijn?

Ik kom net vandaag terug van de Moezel en het is echt niet een en al onheil daar hoor. In het Moezeldal is het meeste weer open en de wegen zijn weer begaanbaar. En aangezien ze daar leven van toeristen is er niks mis mee om daar even wat geld te gaan uitgeven en zo.

De echte ramp heeft zich heel lokaal voorgedaan. Die gebieden kom je ook echt nog niet in. Daar zou ik inderdaad niet gaan rondhangen, maar dat is gelukkig ook geen optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven