Deze week naar Duitsland reizen

21-07-2021 19:13 249 berichten
Iemand toevallig deze week naar Duitsland afgereisd?

Ik vertrek zaterdag naar het Moezelgebied. Ben gevaccineerd, hotel is gereserveerd en geen nader bericht ontvangen.
Ik neem mijn gele vaccinatie boekje mee en heb QR code ook als bewijs dat ik gevaccineerd ben.
Ik ben druk aan het googelen maar hoef volgens mij niet aanvullend nog PCR testcte doen.
Ik kwam wel iets tegen over een inreisverklaring doe je moet invullen?

Doordat Nederland nu code rood heeft zie ik door de bomen het bos niet meer zo goed wat ik wel of niet moet doen ...
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
22-07-2021 16:02
Helaas geen Berlijn met de puber.
Wanneer zouden jullie gaan (ongeveer snap dat je geen exacte datum geeft)
Wij rondom 20 augustus "pas " maar ik vraag me af of het tegen die tijd heel veel anders zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
Iemand enig idee of door Duitsland naar een Ferry in Kiel om dan op de boot naar Zweden te overnachten ook als doorreis gezien wordt? In principe zijn we minder dan 24h op Duits grond/zee gebied. Zou wel bijzonder zuur zijn als we nu niet naar Zweden kunnen door een of andere ad hoc regel van Duitsland waar we dus nauwelijks blijven.

Man en kind zijn niet volledig gevaccineerd en daar staat een snel test voor in de planning, ik ben volledig gevaccineerd dus ben in principe vrijgesteld van deze regels.
Als het moet ga ik 5 dagen in quarantaine, is prima te doen.
Man kan dan boodschappen doen en ik ga met een boekje in de tuin zitten lezen tot de 5 dagen om zijn.
Enige nadeel is dan dat ik de hond ook niet mag uitlaten (zal ook wel niet mogen dan?).
Ik ga me er heus wel aan houden, maar het is wel een gedoe.
Ceder schreef:
22-07-2021 16:32
Maak vooral niet de klassieke Hollander-fout "ik zal me in het buitenland toch niet aan hoeven passen?". Bijvoorbeeld Singapore had (heeft?) de regel dat je 2 weken in een voorgeschreven hotelkamer moest zitten. Ging je er toch uit, dan kreeg je een boete van ongeveer E10.000,-.
Dit bleek wel effectief in de bestrijding van de besmettingen.
Over Duitsland: vergeet niet dat inreisformulier in te vullen (tenzij je alleen op directe doortocht bent) en dat Duitsland gründlich en behoorlijk gezagsgetrouw is.
Inreisformulier heb ik ingevuld, alles ligt klaar.ik ga er maar van uit dat ik 5 dagen in quarantaine moet, zo niet dan kan het alleen maar meevallen.
Ik zit in een vrijstaand huisje met tuin dus ik zie dat niet als een drama.
Het zou anders zijn in een hotel, zit je 5 dagen opgesloten op je kamer....
Alle reacties Link kopieren
Jij denkt het probleem dan de boot is? De doorreis zelf is het probleem niet. Mbt de boot, dat zul je dan tzt met de rederij contact op moeten nemen.
Alle reacties Link kopieren
Daar-ben-ik-dan schreef:
22-07-2021 16:44
Inreisformulier heb ik ingevuld, alles ligt klaar.ik ga er maar van uit dat ik 5 dagen in quarantaine moet, zo niet dan kan het alleen maar meevallen.
Ik zit in een vrijstaand huisje met tuin dus ik zie dat niet als een drama.
Het zou anders zijn in een hotel, zit je 5 dagen opgesloten op je kamer....
Ik zou eerst even de regels afwachten. Of je man wel naar de winkel mag dan bij voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
22-07-2021 16:44
Jij denkt het probleem dan de boot is? De doorreis zelf is het probleem niet. Mbt de boot, dat zul je dan tzt met de rederij contact op moeten nemen.
Tzt is in ons geval al aanstaande zondag, ik ben inderdaad niet zo bang dat we niet door Duitsland mogen rijden maar wel dat we niet de boot op zouden mogen. stenaline verwijst telefonisch naar de officiële websites dus dat is vrij nutteloos…
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
22-07-2021 16:38
Iemand enig idee of door Duitsland naar een Ferry in Kiel om dan op de boot naar Zweden te overnachten ook als doorreis gezien wordt? In principe zijn we minder dan 24h op Duits grond/zee gebied. Zou wel bijzonder zuur zijn als we nu niet naar Zweden kunnen door een of andere ad hoc regel van Duitsland waar we dus nauwelijks blijven.

Man en kind zijn niet volledig gevaccineerd en daar staat een snel test voor in de planning, ik ben volledig gevaccineerd dus ben in principe vrijgesteld van deze regels.
Voor doorreizen geldt geen tijdslimiet van 24 uur, je mag onderweg alleen noodzakelijke tussenstops maken om te rusten en tanken. Het is geen probleem om naar een veerboot te reizen.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
22-07-2021 16:48
Tzt is in ons geval al aanstaande zondag, ik ben inderdaad niet zo bang dat we niet door Duitsland mogen rijden maar wel dat we niet de boot op zouden mogen. stenaline verwijst telefonisch naar de officiële websites dus dat is vrij nutteloos…
StenaLine:

Secure onboarding and offboarding
When checking in, you will be asked to state your health condition. Passengers with any indication of suspected COVID-19 will be denied boarding.

Er staat verder nergens dat ze bij onboarding om QR codes e.d. vragen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
22-07-2021 16:52
StenaLine:

Secure onboarding and offboarding
When checking in, you will be asked to state your health condition. Passengers with any indication of suspected COVID-19 will be denied boarding.

Er staat verder nergens dat ze bij onboarding om QR codes e.d. vragen.
Ja, thanks, die heb ik gelezen. Dat is natuurlijk wel de status quo van Stenaline tot vandaag… nou ja, ik hoop dat ik nu voor niks even in de stress zit en eea nog steeds door kan gaan. Bedankt voor de input!
Alle reacties Link kopieren
Onee, wij gaan morgenochtend. Zouden we op tijd zijn, ik hoop het toch wel! En zal voor kinderen dan altijd quarantaine gaan gelden, aangezien die niet ingeënt zijn?
LadyLola schreef:
22-07-2021 16:34
Wanneer zouden jullie gaan (ongeveer snap dat je geen exacte datum geeft)
Wij rondom 20 augustus "pas " maar ik vraag me af of het tegen die tijd heel veel anders zal zijn.
Ergens deze vakantie, nog geen datum.
Alle reacties Link kopieren
Daar-ben-ik-dan schreef:
22-07-2021 16:40
Als het moet ga ik 5 dagen in quarantaine, is prima te doen.
Man kan dan boodschappen doen en ik ga met een boekje in de tuin zitten lezen tot de 5 dagen om zijn.
Enige nadeel is dan dat ik de hond ook niet mag uitlaten (zal ook wel niet mogen dan?).
Ik ga me er heus wel aan houden, maar het is wel een gedoe.
Nee jij moet dan idd echt 5 dagen in huis/tuin blijven. Tenminste in het Bundesland waar wij wonen is dat zo, maar lijkt me dat dat overal is. 😉

En daarna kan je met een negatieve test deze mailen naar het Gesundheitsambt en zo de quarantaine opheffen.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
22-07-2021 16:57
Ja, thanks, die heb ik gelezen. Dat is natuurlijk wel de status quo van Stenaline tot vandaag… nou ja, ik hoop dat ik nu voor niks even in de stress zit en eea nog steeds door kan gaan. Bedankt voor de input!
Zelfde geldt voor vliegtuigen; het is aan het land wat de inreiseisen zijn, niet aan de luchtvaartmaatschappij. Vast hetzelfde voor rederijen. Komt vast goed je reis!
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
22-07-2021 16:34
Wanneer zouden jullie gaan (ongeveer snap dat je geen exacte datum geeft)
Wij rondom 20 augustus "pas " maar ik vraag me af of het tegen die tijd heel veel anders zal zijn.
Nou ja da's nog een maand, en nu met de dalende besmettingscijfers is het tegen die tijd mss wel weer hoogrisicogebied-af.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
22-07-2021 17:02
Onee, wij gaan morgenochtend. Zouden we op tijd zijn, ik hoop het toch wel! En zal voor kinderen dan altijd quarantaine gaan gelden, aangezien die niet ingeënt zijn?
Morgen wordt een en ander bekend gemaakt, waarschijnlijk gaat het dan ergens van het weekend in, dus als je morgenochtend vertrekt en in Duitsland bent voordat NL weer Hochrisikogebiet is, dan ben je gewoon op tijd.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
22-07-2021 17:06
Nou ja da's nog een maand, en nu met de dalende besmettingscijfers is het tegen die tijd mss wel weer hoogrisicogebied-af.
Ik geef het twee weken nog, maximaal.
Word ook niet goed van deze onzekerheid hoor, speelt ook mee.
Het is dat het weer hier ook niet best is anders had ik nog een optie in NL.

Vrees dat het thuisblijven gaat zijn deze zomer.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje vanaf 6 in quarantaine o_o
Dan gaat er geen gezin met kleine kinderen meer op vakantie naar Duitsland want die zijn niet ingeënt. Ik hoop dat het niet klopt zou voor echt heel veel mensen een domper zijn.
Op een camping is dat misschien nog wel te doen maar wat moet je 5 dagen in een hotel met een kind van een jaar of 7?
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
22-07-2021 17:37
Ik geef het twee weken nog, maximaal.
Word ook niet goed van deze onzekerheid hoor, speelt ook mee.
Het is dat het weer hier ook niet best is anders had ik nog een optie in NL.

Vrees dat het thuisblijven gaat zijn deze zomer.
De weersvoorspellingen voor Nederland zijn dit hele jaar nog niet uitgekomen zowat. Afgelopen meivakantie stond er 2 weken regen. Nou, ik ben me toch bruin geworden toen! Zo af en toe een bui, maar verder elke dag ook gewoon zon. Door de voorspellingen zou ik me niet laten tegenhouden hoor :)
Alle reacties Link kopieren
AllyMcBeal schreef:
22-07-2021 17:46
Jeetje vanaf 6 in quarantaine o_o
Dan gaat er geen gezin met kleine kinderen meer op vakantie naar Duitsland want die zijn niet ingeënt. Ik hoop dat het niet klopt zou voor echt heel veel mensen een domper zijn.
Op een camping is dat misschien nog wel te doen maar wat moet je 5 dagen in een hotel met een kind van een jaar of 7?
Mooi toch? Lekker doorrijden naar zuidelijkere landen, die hebben de inkomsten van het toerisme een stuk harder nodig dan Duitsland. Graag of niet hoor Duitsland.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
22-07-2021 17:49
Mooi toch? Lekker doorrijden naar zuidelijkere landen, die hebben de inkomsten van het toerisme een stuk harder nodig dan Duitsland. Graag of niet hoor Duitsland.
Ja doorrijden is de enige optie dan, ik hoop dat Oostenrijk niet Duitsland achterna gaat.
I like being a mess. It's who I am.
AllyMcBeal schreef:
22-07-2021 17:46
Jeetje vanaf 6 in quarantaine o_o
Dan gaat er geen gezin met kleine kinderen meer op vakantie naar Duitsland want die zijn niet ingeënt. Ik hoop dat het niet klopt zou voor echt heel veel mensen een domper zijn.
Op een camping is dat misschien nog wel te doen maar wat moet je 5 dagen in een hotel met een kind van een jaar of 7?
Kind mag niet naar de wc, niet douchen, niet de tent uit etc op een camping. Lijkt me hel.
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
22-07-2021 18:22
Kind mag niet naar de wc, niet douchen, niet de tent uit etc op een camping. Lijkt me hel.
Precies, is het 30 graden en hoor je iedereen zwemmen ofzo, moet jij in de tent blijven.
Honey, you should see me in a crown
Eurus schreef:
22-07-2021 18:25
Precies, is het 30 graden en hoor je iedereen zwemmen ofzo, moet jij in de tent blijven.
Met 30° in een tent :|
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
22-07-2021 18:22
Kind mag niet naar de wc, niet douchen, niet de tent uit etc op een camping. Lijkt me hel.
Oh ja stom van me dat mag ook allemaal niet. Totaal kansloos dus
I like being a mess. It's who I am.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven