Disneyland parijs: planning + tips
woensdag 29 augustus 2018 om 09:54
Hallo iedereen,
Maandag en dinsdag gaan wij 2 dagen naar Disneyland Parijs, en slapen in BB hotel Disneyland van zondag tot dinsdag (2nachten).
Nu wil ik deze 2 dagen verlengen naar 3 dagen, zodanig wij alles op ons gemak kunnen doen (schoolvakantie van meeste landen zijn dan wel al gedaan in die week, maar het disneyland park ziet mij er wel vrij groot uit ...). Normaal gingen we zondag dagje parijs doen, omdat we snachts vertrekken en ik niet als een zombie disneyland wou doen, maar nu wil ik toch graag 3 dagen disneyland doen
Woensdag kan mijn partner namelijk geen verlof krijgen....
Nu ben ik heel slecht in het plannen van dergelijke tripjes ...
1) Hoe zouden jullie deze drie dagen indelen? Zondag - maandag - dinsdag
Ik dacht eraan om 1 dag te spenderen aan disneyland park, 1 dag walt disney studios en 1 dag (laatste dag) aan beide parken. Aangezien we zondag ook gaan, en dit vaak heel druk is (hoewel school begint de dag nadien), weet ik niet goed of ik deze dag moet gebruiken voor studios of voor disneyland park zelf?
2) Hoe plan ik het disneyland park in qua attracties? Soms lees ik dat mensen van achter naar voren beginnen?
Alle tips welkom !
Groetjes,
Johanna
Maandag en dinsdag gaan wij 2 dagen naar Disneyland Parijs, en slapen in BB hotel Disneyland van zondag tot dinsdag (2nachten).
Nu wil ik deze 2 dagen verlengen naar 3 dagen, zodanig wij alles op ons gemak kunnen doen (schoolvakantie van meeste landen zijn dan wel al gedaan in die week, maar het disneyland park ziet mij er wel vrij groot uit ...). Normaal gingen we zondag dagje parijs doen, omdat we snachts vertrekken en ik niet als een zombie disneyland wou doen, maar nu wil ik toch graag 3 dagen disneyland doen

Nu ben ik heel slecht in het plannen van dergelijke tripjes ...
1) Hoe zouden jullie deze drie dagen indelen? Zondag - maandag - dinsdag
Ik dacht eraan om 1 dag te spenderen aan disneyland park, 1 dag walt disney studios en 1 dag (laatste dag) aan beide parken. Aangezien we zondag ook gaan, en dit vaak heel druk is (hoewel school begint de dag nadien), weet ik niet goed of ik deze dag moet gebruiken voor studios of voor disneyland park zelf?
2) Hoe plan ik het disneyland park in qua attracties? Soms lees ik dat mensen van achter naar voren beginnen?
Alle tips welkom !

Groetjes,
Johanna

woensdag 29 augustus 2018 om 10:10
Inderdaad achterin het park beginnen en dan naar voren werken is een handige tip. Verder tijdens de parades is het vaak wat rustiger bij de attracties, maar dan moet je er wel voor zorgen dat je aan de goede kant van het park bent, want de mainstreat is dan niet begaanbaar, dus als je aan de verkeerde kant staat moet je omlopen vanwege de parade of sta je met een beetje pech zelfs 'opgesloten' omdat je er niet langskan. DUs dat is ook iets om rekening mee te houden.
woensdag 29 augustus 2018 om 10:15
Er is nog vakantie in Spanje en Italië. Dus het is nog lekker druk 
Maar zou gewoon eerst de studio's doen, die is eerder dicht.. En dan Disneyland park erna en de volgende dag beginnen in Disneyland
Heb je al gereserveerd voor eten in restaurants of moet je dat nog doen? Ik kan je meedelen dat de buffet restaurants ende meeste tafel service restaurants al propvol zitten. Dus wrs fastfood of heel lang in de rij staan

Maar zou gewoon eerst de studio's doen, die is eerder dicht.. En dan Disneyland park erna en de volgende dag beginnen in Disneyland
Heb je al gereserveerd voor eten in restaurants of moet je dat nog doen? Ik kan je meedelen dat de buffet restaurants ende meeste tafel service restaurants al propvol zitten. Dus wrs fastfood of heel lang in de rij staan

woensdag 29 augustus 2018 om 10:38
Voor eten zou ik 's avonds in een keer in Disney village eten. Ze hebben er ook een Vapiano!! (mocht je dat niet kennen even googlen). Ik ben er elk jaar voor een congres en vind het eten vaak echt super vet en duur, maar om dat Vapiano een keten is zijn de prijzen gewoon de standaard prijzen.
Voor de rest denk ik wel rustig maandag, ik ben ook ooit de eerste maandag van september geweest. Echter waren er geen parades. Dus deze dan Zondag bekijken?
Voor de rest denk ik wel rustig maandag, ik ben ook ooit de eerste maandag van september geweest. Echter waren er geen parades. Dus deze dan Zondag bekijken?
The best way to get along with people is to expect them not to like you
woensdag 29 augustus 2018 om 10:53
Gewoon mijn partner/boyfriend en ikzelf : )

woensdag 29 augustus 2018 om 11:13
Bloempje_24 schreef: ↑29-08-2018 10:52Ik ga gewoon met mijn partner dus[geen kinderen die meegaan, dus alles kan wat sneller worden gedaan en geen kinderattracties].
Als je de kinderattracties overslaat heb je denk ik zeker wel genoeg tijd met 3 dagen hoor

Ik zou dan eerst het studios park doen, in mijn ogen zijn daar veel meer attracties die echt de moeite waard zijn voor volwassenen (tower of terror, rock 'n rollercoaster, crush coaster). Disneyland zelf waren wij wel binnen een dagje uitgekeken.
O, en het is ook handig om goed gebruik te maken van de fast passes. Ik weet niet of dat systeem nog hetzelfde werkt, maar je kunt dan bij een attractie een kaartje halen waarmee je rond een bepaald tijdstip sneller kunt instappen. Vooral bij ratatouille stonden de vorige keer dat wij gingen enorm lange rijen, maar die attractie is inmiddels alweer wat mindr nieuw dus misschien valt het nu mee...

woensdag 29 augustus 2018 om 11:17
Wij waren begin juni en rij bij ratatouille was lekker lang.
Achtbanen in de studio's zijn inderdaad gaaf.
Wij vinden de kinderattracties ook leuk, vooral de sprookjes (peter pan flight!) niet overslaan hoor en buzz lightyear is ook echt heel leuk voor volwassenen
En inderdaad tijdens de parade zijn attracties bijna uitgestorven.
Achtbanen in de studio's zijn inderdaad gaaf.
Wij vinden de kinderattracties ook leuk, vooral de sprookjes (peter pan flight!) niet overslaan hoor en buzz lightyear is ook echt heel leuk voor volwassenen

En inderdaad tijdens de parade zijn attracties bijna uitgestorven.

woensdag 29 augustus 2018 om 11:18
Ze hebben nu een app met die functie dacht ik. Of hij kwam eraan. Maar ze zijn er nog.snorriemorrie schreef: ↑29-08-2018 11:13Als je de kinderattracties overslaat heb je denk ik zeker wel genoeg tijd met 3 dagen hoor![]()
Ik zou dan eerst het studios park doen, in mijn ogen zijn daar veel meer attracties die echt de moeite waard zijn voor volwassenen (tower of terror, rock 'n rollercoaster, crush coaster). Disneyland zelf waren wij wel binnen een dagje uitgekeken.
O, en het is ook handig om goed gebruik te maken van de fast passes. Ik weet niet of dat systeem nog hetzelfde werkt, maar je kunt dan bij een attractie een kaartje halen waarmee je rond een bepaald tijdstip sneller kunt instappen. Vooral bij ratatouille stonden de vorige keer dat wij gingen enorm lange rijen, maar die attractie is inmiddels alweer wat mindr nieuw dus misschien valt het nu mee...
Peter Pan en de achtbanen zijn het drukst.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 29-08-2018 11:26
2.13% gewijzigd

woensdag 29 augustus 2018 om 11:20

woensdag 29 augustus 2018 om 11:22
Nou. Eng hoor.Ttroeteltje schreef: ↑29-08-2018 11:21Hoe gaan jullie en hoe laag aankomst en vertrek gepland?
Best gewaagd.....drie dagen planning, reizen én partner woensdag al weer aan het werk.

woensdag 29 augustus 2018 om 11:22
Goed om te weten! 2 dagen vind ik wat krap, omdat ik weet dat ik me gehaast ga voelen en gefrustreerd zal rondlopen als ik te lang in rijen sta dus met 3 zal ik wat meer ontspannender rondlopen!snorriemorrie schreef: ↑29-08-2018 11:13Als je de kinderattracties overslaat heb je denk ik zeker wel genoeg tijd met 3 dagen hoor![]()
Zondag zal de drukste dag zijn, dus wat zou ik dan het beste doen? Disneyland park of studios of is het overal even druk?
Fastpasses zijn er inderdaad nog! Je kan het wel maar voor 1 attractie tegelijk gebruiken ... Maar dan moet ik eens bekijken hoe we deze slim gaan gebruiken! Ratatouille: is dat ook niet voor kindjes? [straks eens opzoeken wat dit precies is - beschrijving op de website van Disneyland was wat vaag].
Het wordt wel heel warm: 27°C gemiddeld. Is een kleedje ook mogelijk in Disneyland of eerder ongemakkelijk qua attracties?
Bedankt !!!

woensdag 29 augustus 2018 om 11:25
Heeft het park voor eigen hotelgasten speciale openingstijden? Dus eerder park in en langer mogen blijven?
Er bestaat geloof ik een App om te checken hoelang wachtrijen ongeveer zijn.
Eten kan ook buiten het park. Gezonder ( heb gehoord dat het eten op park en in eigen hotels niet iedereen aanspreekt), lekkerder en goedkoper.
Er bestaat geloof ik een App om te checken hoelang wachtrijen ongeveer zijn.
Eten kan ook buiten het park. Gezonder ( heb gehoord dat het eten op park en in eigen hotels niet iedereen aanspreekt), lekkerder en goedkoper.

woensdag 29 augustus 2018 om 11:26
Lucifer2018 schreef: ↑29-08-2018 11:18Ze hebben nu een app met die functie dacht ik.
Peter Pan en de achtbanen zijn het drukst.
Klinkt handig zo'n app. Wij zijn er 4 jaar geleden in December geweest, toen was dat er nog niet. Nu zijn we aan het wachten tot zoontje groot en dapper genoeg is om overal in mee te gaan....

woensdag 29 augustus 2018 om 11:27
we vertrekken rond 5u smorgens zondag, dus rond 8u aankomen met de auto, even naar hotel (BB disneyland), dan shuttle nemen en schatten rond 11 uur in park te zijn. Misschien dat wij zaterdagavond al naar parijs gaan, ergens goedkoop hotelletje boeken en dan moeten we niet zo vroeg opstaan : )Ttroeteltje schreef: ↑29-08-2018 11:21Hoe gaan jullie en hoe laag aankomst en vertrek gepland?
Best gewaagd.....drie dagen planning, reizen én partner woensdag al weer aan het werk.
Woensdag vertrekken we rond 20u naar hotel en dan naar huis. Daarom dat ik er nog niet goed aan uit ben, welke dag welk park wij zouden doen. Maandag doen we sowieso disneyland park omdat we een volledige dag hebben (smorgens vroeg tot savonds laat). maar zondag en woensdag is nog vraagteken voor ons.

woensdag 29 augustus 2018 om 11:28

Worden al goeie tips gegeven, ik vind het zelf maar moeilijk gedoe. Gewoon gaan en je ziet het wel.
woensdag 29 augustus 2018 om 11:29
Ik weet niet hoe TO het doet maar mijn planning is:Ttroeteltje schreef: ↑29-08-2018 11:21Hoe gaan jullie en hoe laag aankomst en vertrek gepland?
dag 1: rond half 8 weg rijden, dan rond half 1/1 uur inchecken en richting het normale park.
dag 2: starten in studio's, als we het daar gezien hebben richting het normale park.
dag 3: vroeg het park in en dan rond 6 uur een hapje eten en de auto in, dan zijn we tegen middernacht wel weer thuis.
Maar ik heb gelukkig de dag erna nog gewoon vrij

Ik zit nog te twijfelen of ik de avond ervoor al moet gaan rijden en in een goedkoop motel in de buurt ga overnachten, maar ik denk dat ik zo wel genoeg tijd voor de parken heb, wat denken jullie?