Disneyland parijs: planning + tips

29-08-2018 09:54 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Maandag en dinsdag gaan wij 2 dagen naar Disneyland Parijs, en slapen in BB hotel Disneyland van zondag tot dinsdag (2nachten).

Nu wil ik deze 2 dagen verlengen naar 3 dagen, zodanig wij alles op ons gemak kunnen doen (schoolvakantie van meeste landen zijn dan wel al gedaan in die week, maar het disneyland park ziet mij er wel vrij groot uit ...). Normaal gingen we zondag dagje parijs doen, omdat we snachts vertrekken en ik niet als een zombie disneyland wou doen, maar nu wil ik toch graag 3 dagen disneyland doen :D Woensdag kan mijn partner namelijk geen verlof krijgen....

Nu ben ik heel slecht in het plannen van dergelijke tripjes ...

1) Hoe zouden jullie deze drie dagen indelen? Zondag - maandag - dinsdag
Ik dacht eraan om 1 dag te spenderen aan disneyland park, 1 dag walt disney studios en 1 dag (laatste dag) aan beide parken. Aangezien we zondag ook gaan, en dit vaak heel druk is (hoewel school begint de dag nadien), weet ik niet goed of ik deze dag moet gebruiken voor studios of voor disneyland park zelf?

2) Hoe plan ik het disneyland park in qua attracties? Soms lees ik dat mensen van achter naar voren beginnen?

Alle tips welkom ! :D

Groetjes,
Johanna
Bloempje_24 schreef:
29-08-2018 11:22
Goed om te weten! 2 dagen vind ik wat krap, omdat ik weet dat ik me gehaast ga voelen en gefrustreerd zal rondlopen als ik te lang in rijen sta dus met 3 zal ik wat meer ontspannender rondlopen!

Zondag zal de drukste dag zijn, dus wat zou ik dan het beste doen? Disneyland park of studios of is het overal even druk?

Fastpasses zijn er inderdaad nog! Je kan het wel maar voor 1 attractie tegelijk gebruiken ... Maar dan moet ik eens bekijken hoe we deze slim gaan gebruiken! Ratatouille: is dat ook niet voor kindjes? [straks eens opzoeken wat dit precies is - beschrijving op de website van Disneyland was wat vaag].

Het wordt wel heel warm: 27°C gemiddeld. Is een kleedje ook mogelijk in Disneyland of eerder ongemakkelijk qua attracties?

Bedankt !!!
Ratatouille is echt heel gaaf, niet speciaal kindergericht door de special effects.
Ik zou korte broek doen, maar ik voel me ongemakkelijk in achtbanen met een jurkje/rok.
Bloempje_24 schreef:
29-08-2018 11:22
Goed om te weten! 2 dagen vind ik wat krap, omdat ik weet dat ik me gehaast ga voelen en gefrustreerd zal rondlopen als ik te lang in rijen sta dus met 3 zal ik wat meer ontspannender rondlopen!

Zondag zal de drukste dag zijn, dus wat zou ik dan het beste doen? Disneyland park of studios of is het overal even druk?

Fastpasses zijn er inderdaad nog! Je kan het wel maar voor 1 attractie tegelijk gebruiken ... Maar dan moet ik eens bekijken hoe we deze slim gaan gebruiken! Ratatouille: is dat ook niet voor kindjes? [straks eens opzoeken wat dit precies is - beschrijving op de website van Disneyland was wat vaag].

Het wordt wel heel warm: 27°C gemiddeld. Is een kleedje ook mogelijk in Disneyland of eerder ongemakkelijk qua attracties?

Bedankt !!!

Qua drukte weet ik niet. Rattatouille is ook geschikt voor kinderen, maar dat zijn bijna alle attracties wel, behalve de achtbanen + tower of terror. Als je alleen de achtbanen doet ben je binnen een dagje wel uitgekeken. Ik vind rattatouille als volwassene ook heel erg leuk in elk geval

Sommige attracties zijn wel echt voor kinderen. Bijvoorbeeld de vliegende olifanten zou ik als volwassene niet snel ingaan. Maar een hoop is zowel voor volwassenen als kinderen leuk.
Mijn partner is ervan overtuigd dat we met 2 dagen wel genoeg zouden hebben :confused: Die kan me toch zo doen twijfelen he :whip:

-> zonder kinderen: 2 dagen of 3 dagen? (de parade zien inbegrepen en eventueel mickey mouse show).
Ik ben echt dol op Disney dus ik zou zeggen 3 dagen. Maar als je alle attracties 1 keer wilt doen is 2 dagen wellicht ook genoeg. Ik vind het ook fijn om tijd te hebben om gewoon even sfeer te snuiven, met Mickey Mouse op de foto te gaan etc.

En bedankt voor dit topic trouwens... Nu heb ik ook helemaal zin om naar Disney te gaan :biggrin: :facepalm: En we hebben geen geld :cry:
UPDATE:
Mijn partner wil maar 2 dagen gaan, want hij vindt het al duur genoeg (wat correct is), maar woensdag neemt hij verlof dus we kunenn dinsdag dan toch nog lang blijven :D
Bloempje_24 schreef:
29-08-2018 11:56
UPDATE:
Mijn partner wil maar 2 dagen gaan, want hij vindt het al duur genoeg (wat correct is), maar woensdag neemt hij verlof dus we kunenn dinsdag dan toch nog lang blijven :D
Tot na het vuurwerk en projectshow? Dat vonden wij half jaar geleden echt mooi.
Bloempje_24 schreef:
29-08-2018 11:56
UPDATE:
2 dagen is genoeg. Laatst alles gezien en elke attractie die ik wilde doen in 1 dag gedaan
En anders ga je toch nog gewoon een ander jaar?
anoniem_309539 wijzigde dit bericht op 29-08-2018 12:16
6.49% gewijzigd
Je woont vast heel zuidelijk om het in 3 uur te kunnen rijden. Vanuit Eindhoven waren we toch echt wel 5 uur onderweg.

Wij hadden met kind genoeg aan 1 dag Disneyland en halve dag moviepark. 2 dagen is in mijn ogen dan ook meer dan genoeg.
En toch drie dagen gaan en dan dagje
Strijd eraan vast plakken? Neem je dat ook meteen mee in het sightseeeen?

Ikvroeg naar reistijden ivm planning daar je dan rekening kunt houden met uiterst vermoeiende zaken niet oplaatstedag te plannen. Want vermoeiende dag en directaansluitend door naar huis is heavy lijkt me.

Ik lees 3 uur rijden. Echt?? Dat is kort!
Ik ben nu in Word-documentje aan noteren, per park, welke attracties we graag willen doen, dus dan hebben we ook al overzichtje :)

Voor alleen Ratatouille en Rower of terror zijn er fastpasses mogelijk in walt disney studios -> voor welke van de 2 zou ik beter eerst een fastpass nemen in begin van de dag?
Ratatouille is echt geweldig! Rijen vond ik daar wel lang. Met Tower of terror hadden we meer geluk, vielen de rijen mee. Hebben 1 dag fastpasses gekocht dus daarmee al heel veel attracties snel kunnen nemen. Mogen jullie ook al eerder het park op? Dan valt Walt Disney mee qua drukte en zou je het beste Ratatouille, Nemo en Tower of Torror al kunnen pakken.

In Disney zelf is Star Wars (zit bij Space Mountain) ook echt super! Rijen vielen daar mee en er wordt iedere keer een andere scène afgespeeld dus je kan achter elkaar blijven gaan als de rijen niet lang zijn en je geen zin meer hebt om te lopen.

En aanrader bij Main Street op de hoek (Victoria’s volgens mij) is de milkshake. Zijn wel duur maar zooooo lekker!
Ik vind het in Disneyland juist leuk om ook de "kinderattracties" te doen. A la "its a small world" of "buzz lightyear" (keiharde strijd om de punten hoor tussen mn man en mij).

Je weet wel dat fast passes maar 1 per keer gehaald kunnen worden en je de volgende fastpass pas kunt halen als van de andere de tijd voorbij is die op je ticket staat? Dat was iig dit jaar en vorig jaar zo.

Ik zou het op me af laten komen. Zondag Studios en maandag Disneyland. Je hebt echt wel voldoende tijd als je niet alle attracties wil doen, en via de app kun je de wachttijden in de gaten houden die lopen goed bij :)..
Ik zou persoonlijk niet alles zo vooraf plannen. Kijk gewoon als je daar bent en geniet.
Waarom is iedereen (zo vloggers etc) fan van Peter Pan? Blijkbaar enorme wachttijden wel, terwijl het gewoon een traag bootje is die je rondleid (youtube even gezien)? ( :
Bloempje_24 schreef:
29-08-2018 14:55
Waarom is iedereen (zo vloggers etc) fan van Peter Pan? Blijkbaar enorme wachttijden wel, terwijl het gewoon een traag bootje is die je rondleid (youtube even gezien)? ( :
Wauw hahahahaha als je dat al niks vind heb ik echt geen idee wat je in Disney gaat doen
:rofl:
Leafs schreef:
29-08-2018 15:18
Wauw hahahahaha als je dat al niks vind heb ik echt geen idee wat je in Disney gaat doen
Als je 2 dagen gaat, waarvan 1 dag disneyland park, dan moet je selecties maken he .... Dus ik ga niet 6 attracties met bootjes doen hoor :D Ben dus nu aan zien welke bootjes ik ga doen en welke overslaan (bv its a small world absoluut een must to do).
Bloempje_24 schreef:
29-08-2018 15:30
Als je 2 dagen gaat, waarvan 1 dag disneyland park, dan moet je selecties maken he .... Dus ik ga niet 6 attracties met bootjes doen hoor :D Ben dus nu aan zien welke bootjes ik ga doen en welke overslaan (bv its a small world absoluut een must to do).
Ah oké nou gelukkig is small world geen "traag bootje wat je rondleid met een enorme wachtrij"
Oh wacht...
Leafs schreef:
29-08-2018 15:45
Ah oké nou gelukkig is small world geen "traag bootje wat je rondleid met een enorme wachtrij"
Oh wacht...

Ik vond Peter Pan echt geweldig.
Buzz Lightyear ook trouwens, we gingen daar blanco in en het was zooo leuk

en al die sprookjesattracties (in zo'n karretje het sprookje door in 't Frans) vonden wij ook leuk. Maar ja, wij doen graag alle attracties dat was ook onze ''missie'' minstens alles gedaan hebben. Ja en dat zonder kinderen, met z'n twee in de vliegende olifantjes :hyper: etc
Bloempje_24 schreef:
29-08-2018 14:55
Huh? Nou als dat je oordeel is over zo'n leuke attractie dan heb je aan 1 dag genoeg. Dan kun je Pinokkio en Sneeuwwitje ook van je to do lijstje schrappen. Ratatouille is ook geen typische kinderattractie maar door de special effects juist erg leuk. En de show om sluitingstijd ook. Maar ja vuurwerk hebben we hier op oudjaarsdag natuurlijk ook...
Ik hoef niet in alle kinderattracties (zoals bijvoorbeeld de olifantjes oid) maar van die darkrides zijn juist leuk! In de Efteling ben ik er ook fan van.
Ik heb me nog niet echt verdiept in de attracties van Disneyland, ben nog aan het twijfelen of ik dat moet doen of me gewoon laat verrassen (afgezien van uitzoeken waar we fastpasses voor kunnen halen etc.)
AnAppleADay schreef:
29-08-2018 16:00
Ik hoef niet in alle kinderattracties (zoals bijvoorbeeld de olifantjes oid) maar van die darkrides zijn juist leuk! In de Efteling ben ik er ook fan van.
Ik heb me nog niet echt verdiept in de attracties van Disneyland, ben nog aan het twijfelen of ik dat moet doen of me gewoon laat verrassen (afgezien van uitzoeken waar we fastpasses voor kunnen halen etc.)
Ja, onze eerste attracties was darkride snow-white. Het was zo cool. En stiekem wisten we niet eens precies waarvoor in de rij stonden.
Dat is toch juist onderdeel van de magie? Je laten verrassen, meeslepen en dan een achtbaan in voor adrenaline.
AnAppleADay schreef:
29-08-2018 16:00
Laat je verassen; echt! Als je niet in een vakantie periode gaat heb je aan 1 dag genoeg om te zien wat je wilt doen! Ik ben de eerste keer vrijwel blanco er naar toe gegaan en dat was echt fantastisch
Thuis-in-eigen-huis schreef:
29-08-2018 15:53

Ik vond Peter Pan echt geweldig.
Buzz Lightyear ook trouwens, we gingen daar blanco in en het was zooo leuk

en al die sprookjesattracties (in zo'n karretje het sprookje door in 't Frans) vonden wij ook leuk. Maar ja, wij doen graag alle attracties dat was ook onze ''missie'' minstens alles gedaan hebben. Ja en dat zonder kinderen, met z'n twee in de vliegende olifantjes :hyper: etc
Jaaaaaa!! Buzz lightyear was echt fantastisch hahaha.
Jaa ik denk dat ik dat dan ook gewoon ga doen, we hebben 2,5 dag voor de twee parken in November dus dat komt vast goed.
Ik vind het in de Efteling ook altijd heel leuk om in een nieuwe attractie te gaan zonder nog filmpjes te hebben gezien.
AnAppleADay schreef:
29-08-2018 16:11
Jaa ik denk dat ik dat dan ook gewoon ga doen, we hebben 2,5 dag voor de twee parken in November dus dat komt vast goed.
Ik vind het in de Efteling ook altijd heel leuk om in een nieuwe attractie te gaan zonder nog filmpjes te hebben gezien.
Als je in Efteling alles leuk vindt, moet je zeker in Disneyland niet iets overslaan onder nom van ''te kinderlijk''. We hadden grootse lol in de olifanten namelijk en baalde erg dat de kopjes in onderhoud waren. Vliegend tapijten zijn trouwens ook erg leuk!

Echt, ga mee in de magie en niet in het rationele van 'daar moet je kinderen voor hebben'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven