Disneyland parijs: planning + tips

29-08-2018 09:54 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Maandag en dinsdag gaan wij 2 dagen naar Disneyland Parijs, en slapen in BB hotel Disneyland van zondag tot dinsdag (2nachten).

Nu wil ik deze 2 dagen verlengen naar 3 dagen, zodanig wij alles op ons gemak kunnen doen (schoolvakantie van meeste landen zijn dan wel al gedaan in die week, maar het disneyland park ziet mij er wel vrij groot uit ...). Normaal gingen we zondag dagje parijs doen, omdat we snachts vertrekken en ik niet als een zombie disneyland wou doen, maar nu wil ik toch graag 3 dagen disneyland doen :D Woensdag kan mijn partner namelijk geen verlof krijgen....

Nu ben ik heel slecht in het plannen van dergelijke tripjes ...

1) Hoe zouden jullie deze drie dagen indelen? Zondag - maandag - dinsdag
Ik dacht eraan om 1 dag te spenderen aan disneyland park, 1 dag walt disney studios en 1 dag (laatste dag) aan beide parken. Aangezien we zondag ook gaan, en dit vaak heel druk is (hoewel school begint de dag nadien), weet ik niet goed of ik deze dag moet gebruiken voor studios of voor disneyland park zelf?

2) Hoe plan ik het disneyland park in qua attracties? Soms lees ik dat mensen van achter naar voren beginnen?

Alle tips welkom ! :D

Groetjes,
Johanna
En nu wil ik ook weer, gelukkig willen we in april of mei volgend jaar weer gaan :D
AnAppleADay schreef:
29-08-2018 16:11
Jaa ik denk dat ik dat dan ook gewoon ga doen, we hebben 2,5 dag voor de twee parken in November dus dat komt vast goed.
Ik vind het in de Efteling ook altijd heel leuk om in een nieuwe attractie te gaan zonder nog filmpjes te hebben gezien.
Slim! Daar heb je echt meer dan genoeg aan. En filmpjes kijken vooraf is echt (in mijn ogen) zo lame om te doen. Alvast veel plezier!
Wij zijn vorig jaar oktober naar hetzelfde hotel geweest, ook 2 nachten. De eerste dag waren we daar rond 12, ingecheckt en met de shuttle naar Disneypark. Tot sluit gebleven. Tweede dag in Studio’s begonnen en geëindigd in Disneypark. Derde dag in beide parken nog wat dingen voor tweede keer gedaan en rond 4 uur weer naar huis gereden. Wij hadden een grote voorraad eten/drinken mee en vulden de rugtas steeds in het hotel.
De meeste attracties zijn ook echt leuk voor volwassenen en ook de shows en parades.
Fastpas op tijd halen smorgens!
Lucifer2018 schreef:
29-08-2018 11:25
Je kan ook een nieuwe fastpass kopen. Dan mag je ongelimiteerd voorkruipen.
Bizar maar het bestaat.
Die zijn €15 per persoon per ( fast pass) attractie...
En anders bij de suites zitten er de vip fastpass bij inbegrepen
Bloempje_24 schreef:
29-08-2018 15:30
Als je 2 dagen gaat, waarvan 1 dag disneyland park, dan moet je selecties maken he .... Dus ik ga niet 6 attracties met bootjes doen hoor :D Ben dus nu aan zien welke bootjes ik ga doen en welke overslaan (bv its a small world absoluut een must to do).
Attractie met bootjes zijn ' it s a small world en the pirates of the caribean' .

Bij Peter pan hang je gewoon in de lucht
disney1 schreef:
29-08-2018 21:01
Attractie met bootjes zijn ' it s a small world en the pirates of the caribean' .

Bij Peter pan hang je gewoon in de lucht
Helemaal achterin is ook nog een attractie met bootjes. Rustig bootje dat langs sprookjes vaart met klassieke muziek (achter Alice in wonderland).

Ratatouille, buzz, ridder draaimolen vond ik ook erg leuk. Vierjarige dochter vond pirates of the carribean leuk 😊
Mugske schreef:
01-09-2018 10:44
Helemaal achterin is ook nog een attractie met bootjes. Rustig bootje dat langs sprookjes vaart met klassieke muziek (achter Alice in wonderland).

Ratatouille, buzz, ridder draaimolen vond ik ook erg leuk. Vierjarige dochter vond pirates of the carribean leuk 😊
Daar is ook de 'achtbaan' van de Dombo-trein. Die is ook leuk :)
Mugske schreef:
01-09-2018 10:44

Owja dat klopt ja 😉

+ de thunder mesa boat ( rondvaart)
disney1 wijzigde dit bericht op 01-09-2018 12:03
4.99% gewijzigd
1-Aapje schreef:
29-08-2018 13:00
Ik zou persoonlijk niet alles zo vooraf plannen. Kijk gewoon als je daar bent en geniet.
Dit dus.
Zeker als je zonder kinderen bent. Dan ben je er toch zo doorheen. Zo groot is het nou ook weer niet.
Peter Pan vond ik heel leuk maar de laatste keer dat ik er was er niet in geweest want daar stond de langste rij van alle attracties :O
AnAppleADay schreef:
29-08-2018 11:18
Ik ga in November, ook 3 dagen/2 nachten dus ik lees even mee.
Inderdaad, zelfde hier!

Wij gaan met de trein en slapen in hotel Sequoia Lodge (we hebben zelfs het Golden Forest arrangement geboekt - heeft een apart en uitgebreider ontbijt, mag gebruik maken van de lounge en je krijgt 1 fastpass per persoon per dag :biggrin:)
wij gaan in de voorjaarsvakantie op ma/di/wo. Dan is het alleen vakantie in het zuiden van het land en zijn veel mensen carnaval aan het vieren. We hopen dat het dan niet zo druk is.

we vertrekken op zondag middag en slapen die avond in een eenvoudig hotel in de buurt. Op maandag gaan we vroeg naar Disneyland en overnachten twee dagen in het Newport Bay club hotel. Dat is op loopafstand van het park, zoals we vorige keer ook hadden. echt ideaal; dan hoef je niet de hele dag naar het park maar kun je ook even twee uurtjes naar je kamer en daarna weer doorgaan.

We gaan met twee tieners die gek zijn op achtbanen (net als wij) dus we hebben die drie dagen wel nodig ;-)
The past may be in tatters
But today is all that matters
Ik slaap ook een Newport Bay, is dat inderdaad zo dichtbij? Dat is wel fijn!
Ja, Sequoia Lodge en Newport Bay zijn maar een kwartiertje lopen! Is vaak nog sneller dan op de shuttlebus wachten.
Ik ga denk ik €90 betalen aan fastpass, zodanig wij alle attracties onbeperkt kunnen doen en zonder al teveel wachten. Doorheen jaar geef ik niet veel,geld uit, maar hieraan wil ik dit wel geven ☺️
Bloempje_24 schreef:
01-09-2018 13:31
Ik ga denk ik €90 betalen aan fastpass, zodanig wij alle attracties onbeperkt kunnen doen en zonder al teveel wachten. Doorheen jaar geef ik niet veel,geld uit, maar hieraan wil ik dit wel geven ☺️
kun je die ook los kopen? ik kan het niet vinden, heb je misschien een link? ik zie alleen maar staan dat je het krijgt als je in een suite of in het disney-hotel logeert?
The past may be in tatters
But today is all that matters
gruffalo schreef:
01-09-2018 13:43
kun je die ook los kopen? ik kan het niet vinden, heb je misschien een link? ik zie alleen maar staan dat je het krijgt als je in een suite of in het disney-hotel logeert?
Ik heb hier eerder ook over gelezen, maar kan nergens vinden waar je deze kan kopen. Wij gaan binnenkort ook en het lijkt mij wel prettig om deze in ieder geval voor 1 dag te hebben.....
Bloempje_24 schreef:
01-09-2018 13:31
Nog afgezien of je überhaupt een fastpass kunt kopen kun je zeker niet bij alle attracties met fastpass eerder naar binnen!

Lees net dat er nu een test is met betaalde fastpasses. Loopt tot 30 september.
disney1 schreef:
29-08-2018 20:51
Die zijn €15 per persoon per ( fast pass) attractie...

En anders bij de suites zitten er de vip fastpass bij inbegrepen
Ik herhaal mij even ;)
gruffalo schreef:
01-09-2018 13:43
Nieuw systeem. Je kan een fastpass ticket kopen per per persoon per fastpass attractie. 15€ p.p. Alleen bij de dichtstbijzijnde boetiek bij de attractie.
Dus bv big thunder mountain kan geen fastpass geven voor tower of terror
Maar dit duurt tot en met september dacht ik te menen.
Tip, blijf altijd checken op de website of er attracties zijn die buiten werking zijn, Bedenk ook dat bepaalde attracties niet echt een fastpass nodig hebben, oa voor in de studio's persoonlijk vind ik dat je heel snel door dat park heen bent omdat er heel weinig te doen is, na mijn doen dan, maar character spotten is wel een goeie plaats daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven