Disneyland Parijs

10-09-2017 19:01 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar ervaringen met Disneyland Parijs.
Ik zat te denken aan 2 of 3 dagen de parken en om met de trein te gaan.
Is 2 dagen genoeg of zeggen jullie: Je moet echt langer gaan......
Disneyhotel of hotel in de buurt?
We zitten er aan te denken om in de voorjaarsvakantie te gaan of in de meivakantie.
Weet iemand hoe het zit qua drukte in die periode?
We gaan met 2 volwassenen en 3 kinderen van 11, 10 en 7

Alle tips zijn welkom!
mamavanjumili wijzigde dit bericht op 10-09-2017 19:02
Reden: Was nog wat vergeten
6.75% gewijzigd
Troeteltje schreef:
12-09-2017 17:17
Na 2 dagen park ben ik er persoonlijk wel klaar mee. Ligt er dus aan of je zelf en de anderen die mee gaan graag en veel en langdurig in dergelijk park verblijft.
Ik kan me in Disney Parijs zeker wel een dag of 4-5 vermaken. Maar ik hou van pretparken.
Ik vind het leuk, echter na 2 dagen niet meer. Vandaar. Als echte pretparkfan zijn meer dagen vast aan te bevelen.
Wij vonden vijf dagen best wel kort :proud:
Zie je, meningen verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat nieuwe Centerparcs (village nature) had ik ook al gevonden, dat zeg ik ook in mijn eerste post, maar is dus echt veel te duur. Wel ideaal qua faciliteiten maar meer dan 2100,= voor 1 week vind ik toch echt te gortig.
Dus vandaar mijn vraag voor soortgelijke (onbekendere?) parken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een tip; Jullie zijn met vijven en wonen op hetzelfde adres? Mocht je drie dagen de Disney parken in willen dan is een jaarpas voordeliger dan vijf losse 3 daagse tickets. Bij vijf jaarpassen krijg je namelijk 20% korting. Één pas gratis dus. Je kunt dan een room only boeken in een Disney hotel (volgens mij hebben alleen Newport Bay en het Disneyland hotel 5 persoons kamers) of een huisje bij Davy Crocket. Een hotel in de buurt kan natuurlijk ook. De 'partner' hotels hebben veelal ook een shuttle service.

Met de trein vonden wij vrij prijzig dus daar hebben we geen ervaring mee. Auto is dan met vijven voordeliger. Davy Crocket vonden wij erg handig en een camping in de buurt is ons ook goed bevallen. Booking.com biedt ook allerlei hotels aan.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Santa fe heeft ook enkele familiekamers( max 6 personen)
Alle reacties Link kopieren
Yay, in de voorjaarsvakantie hebben we 5 dagen disney geboekt, hotel New York.
Mooie aanbieding (schijnt wel aan renovatie toe te zijn, misschien daarom).

Kun je als hotelgast nog steeds eerder het park in? De laatste keer is 8 jaar geleden, toen zaten we in Cheyenne.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Vanaf zondag 1 okt zijn beide parken voortaan vanaf 8:30 geopend voor hotelgasten.

Parc Disneyland : Dumbo the Flying Elephant, Le Carrousel de Lancelot, Mad Hatter's Tea Cups, Peter Pan’s Flight, Princess Pavillon.
Walt Disney Studios: Crush's coaster, Ratatouille: the totally flaky adventure of rémy, ROCK ' n ' roller coaster with Aerosmith.
Ik zat ook te kijken voor disney in de meivakantie. Maar wat een prijzen zeg! Voor 3 personen, ma tot do was ik over de 1000 euro kwijt voor de davey crocket ranch. En hotel santa fe ging over de 1200 euro heen. En dat was dan nog met 1 dag en 1 nacht gratis. De partnerhotels kon ik geen prijzen van zien nog. Dat zou eventueel nog een optie zijn. Dan heb je wel ook een shuttle bus naar het park. Voor zover ik kon zien heeft frankrijk geen vakantie tijdens onze meivakantie. Frankrijk heeft van 7-4 tot 6-5 vakantie (verdeeld over verschillende zones) en hier is de meivakantie van 28-4 t/m 13-5. Dus dat is wel gunstig. Laatste week overlapt dus niet. Maar heb wel het idee dat disney kijkt naar onze vakanties ook qua prijzen.
Ik nijg nu zelf meer naar een paar dagen Europa park. Daar ben ik voor €700,- klaar voor ma tot do. Dat is toch net wat vriendelijker en het park doet niet onder voor disneyland. Vind het zelfs nog leuker eigenlijk :)
Alle reacties Link kopieren
Goed speuren naar aanbiedingen vaak met ontbijt en dinerbonnen. Had ik vorig jaar met een vriendin. Wij zaten in het Santa Fe hotel 3 overnachtingen met ontbijt en diner en 2 dagen entree voor beide parken voor 221,- pp. Was wel doordeweeks en niet in de vakantie. Maar heerlijk gehad en voor mijn gevoel voor een prikkie in een gerenoveerd hotel.
Volgend jaar weer nadat we in Europapark zijn geweest want dat is way cooler.....
Ja en?
Vakantie of geen vakantie scheelt wel echt veel qua prijs hoor :-( ik zat vroeger ook buiten de vakanties voor weinig in newport bay. Maar die tijden zijn voorbij helaas.
Voordeel bij europ park is weer dat het hele dorp 1 groot pension is. Daar vind je veel goedkoper een plek om te overnachten op loopafstand van het park. Denk dat we daar maar gewoon heen gaan. Vind dochter ook geweldig en wij ook :)
Alle reacties Link kopieren
Minimoys :heart:
Ja en?
We zijn vorig jaar september geweest met dochter van toen 4,5. Ze heeft het nu nog over Arthur :mrgreen: dat zegt genoeg haha! En in mei is ze 6 en over de 1.20 heen, dan mag ze overal in muv blue fire, silverstar en euromir. Dus dat is wel tof!
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
28-09-2017 16:38
Ik zat ook te kijken voor disney in de meivakantie. Maar wat een prijzen zeg! Voor 3 personen, ma tot do was ik over de 1000 euro kwijt voor de davey crocket ranch. En hotel santa fe ging over de 1200 euro heen. En dat was dan nog met 1 dag en 1 nacht gratis. De partnerhotels kon ik geen prijzen van zien nog. Dat zou eventueel nog een optie zijn. Dan heb je wel ook een shuttle bus naar het park. Voor zover ik kon zien heeft frankrijk geen vakantie tijdens onze meivakantie. Frankrijk heeft van 7-4 tot 6-5 vakantie (verdeeld over verschillende zones) en hier is de meivakantie van 28-4 t/m 13-5. Dus dat is wel gunstig. Laatste week overlapt dus niet. Maar heb wel het idee dat disney kijkt naar onze vakanties ook qua prijzen.
Ik nijg nu zelf meer naar een paar dagen Europa park. Daar ben ik voor €700,- klaar voor ma tot do. Dat is toch net wat vriendelijker en het park doet niet onder voor disneyland. Vind het zelfs nog leuker eigenlijk :)

1, 8 , 10 en 21 mei zijn feestdagen hier in frankrijk . Die dagen vallen dus in de Nederlandse vakantie. Dus misschien daarom duur omdat het feestdagen zijn
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
28-09-2017 17:30
We zijn vorig jaar september geweest met dochter van toen 4,5. Ze heeft het nu nog over Arthur :mrgreen: dat zegt genoeg haha! En in mei is ze 6 en over de 1.20 heen, dan mag ze overal in muv blue fire, silverstar en euromir. Dus dat is wel tof!
Oh dat is wel supergaaf als ze dat durft! Stoer hoor want de Silverstar en Blue Fire gaan echt heel hard. De wodan is ook niet te onderschatten, daar valt de Joris & de Draak bij in het niets en weet je gelijk waar je gaatjes hebt onderweg als je lacht :biggrin:
Ja en?
snoopylynn schreef:
28-09-2017 19:38
Oh dat is wel supergaaf als ze dat durft! Stoer hoor want de Silverstar en Blue Fire gaan echt heel hard. De wodan is ook niet te onderschatten, daar valt de Joris & de Draak bij in het niets en weet je gelijk waar je gaatjes hebt onderweg als je lacht :biggrin:
Blue fire en silverstar mag ze dus nog niet in ;) maar ze baalde vorig jaar wel dat ze niet in de bobslee mocht en in de Matterhorn blitz. Wodan durft ze denk ik ook nog niet. Ze is in Joris geweest, maar vond dat toch niet zo heel leuk. Atlantica supersplash durfde ze ook nog niet in. Maar in mei is ze weer een stukje groter en ouder dus wie weet! Ik vind EP echt veruit het leukste park! Ook met kleine kinderen is er genoeg te doen en qua overnachten vind je in elke prijsklasse wel iets in de buurt. En overal zijn ze even vriendelijk en is het even schoon. Wat dat betreft hou ik echt van Duitsland!
En eten en drinken is betaalbaar in Europapark.

De camping is zwaar kut trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een goede plek om te overnachten bij Europapark?
Is er een leuk vakantiepark/camping met zwembad etc. in de buurt?
mamaonbekend schreef:
28-09-2017 20:43
Wat is een goede plek om te overnachten bij Europapark?
Is er een leuk vakantiepark/camping met zwembad etc. in de buurt?
De camping niet :proud:
Alle reacties Link kopieren
Hotel New York komt voor ons op 1198 euro, exclusief de verzekering en boekingskosten, via disney zelf...

26 feb tot en met 2 maart (4 nachten, 5 dagen), voorjaarsvakantie dus.

Er zitten 2 nachten gratis bij. Ik ga als moeder met 3 kinderen van 9, 12 en 15..

Vind het wel een goede deal moet ik zeggen. De kerst en mei vakantie zijn duurder.

Santa Fe is 'maar' 250 euro goedkoper en NY is wel een stukje luxer.

Overigens denk ik er over om nog te upgraden naar een Plaza kamer met uitzicht over het water, kost 100 euro meer en dan kijk ik niet uit op de parkeerplaatsen...

Iemand hier ervaring met de kamers in Hotel New York?
Live long and prosper
Je bent echt gek als je extra gaat betalen om niet naar de parkeerplaats te kijken.
Alsof je ook maar een moment voor je raam zit om naar buiten te kijken.
Alle reacties Link kopieren
janena schreef:
29-09-2017 08:04
Hotel New York komt voor ons op 1198 euro, exclusief de verzekering en boekingskosten, via disney zelf...

26 feb tot en met 2 maart (4 nachten, 5 dagen), voorjaarsvakantie dus.

Er zitten 2 nachten gratis bij. Ik ga als moeder met 3 kinderen van 9, 12 en 15..

Vind het wel een goede deal moet ik zeggen. De kerst en mei vakantie zijn duurder.

Santa Fe is 'maar' 250 euro goedkoper en NY is wel een stukje luxer.

Overigens denk ik er over om nog te upgraden naar een Plaza kamer met uitzicht over het water, kost 100 euro meer en dan kijk ik niet uit op de parkeerplaatsen...

Iemand hier ervaring met de kamers in Hotel New York?
Dan ben jij een stuk goedkoper uit dan als ik zou gaan.
Bij ons is de week van 12 februari nl. voorjaarsvakantie (ivm carnaval).
Als ik dan van ma-vrij invul voor 2 volwassenen, 2 kinderen in hotel New York, ben ik maar liefst 1.446,00 uit excl. boekingskosten etc.
En daar zit dan ook gratis nachten in. Ik vind het veel te duur, dus gaat em niet worden. Ik ben nog nooit een echt goeie aanbieding tegenkomen i.c.m. die hotels. Denk dat we maar een keer een camping zoeken in de buurt en er dan 2 dagen heen gaan, en ook combineren met Parijs.
janena schreef:
29-09-2017 08:04
Hotel New York komt voor ons op 1198 euro, exclusief de verzekering en boekingskosten, via disney zelf...

26 feb tot en met 2 maart (4 nachten, 5 dagen), voorjaarsvakantie dus.

Er zitten 2 nachten gratis bij. Ik ga als moeder met 3 kinderen van 9, 12 en 15..

Vind het wel een goede deal moet ik zeggen. De kerst en mei vakantie zijn duurder.

Santa Fe is 'maar' 250 euro goedkoper en NY is wel een stukje luxer.

Overigens denk ik er over om nog te upgraden naar een Plaza kamer met uitzicht over het water, kost 100 euro meer en dan kijk ik niet uit op de parkeerplaatsen...

Iemand hier ervaring met de kamers in Hotel New York?
Probeer een kamer van de Empire State Club te boeken in hotel New York. Je krijgt daar een VIP fastpass bij. Nooit meer wachten bij een attractie, je mag de hele dag door gebruik maken van de fastpass lane, niet gebonden aan tijd!
Alle reacties Link kopieren
Empire state club idd me net te prijzig maar ik heb wel omgeboekt naar Plaza (ik ben een sucker v.w.b. uitzicht en we zitten er 4 avonden..).
Het kost 'maar' 99 euro meer (empire state club zou 400 meer kosten).

Net via iDEAL betaald en kreeg een foutmelding. Grr. Maandag maar bellen (het geld is wel afgeschreven).
Live long and prosper

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven