Disneyland Parijs
zaterdag 4 januari 2020 om 09:07
zaterdag 4 januari 2020 om 09:17
zaterdag 4 januari 2020 om 09:19
Wij zijn in de herfstvakantie 3 dagen geweest. Dat vond ik precies goed. Dag 1 vond ik alles heel overweldigend. Heel druk en onoverzichtelijk. We hebben een plattegrond gehaald en zijn in een rij gaan staan. Rondjes gezet om de attracties die we zeker wilden doen, zodat we wat overzicht kregen. Je kunt de app downloaden en dan krijg je ook een overzicht van hoe lang de wachtrijen zijn. Dat vond ik wel praktisch.
Voor populaire attracties kun je gratis fastpasses krijgen. Dan krijg je een tijd mee waarop je je weer kunt melden en ben je een stuk sneller aan de beurt. Je moet helaas wel weer een tijd wachten voordat je een volgende fastpas kunt halen, dus dat moet je ook even plannen.
Eten en drinken kun je gewoon het park mee in nemen. Wij hadden dus heel Hollands krentenbollen en pakjes drinken mee. Scheelt héél veel.
Warm eten deden we op een wat onlogische tijd. Zo rond 16:30. Dan is het minder druk. Wij aten in Planet Hollywood. Best lekker en snelle bediening.
Tijdens de eindshow zijn de wachttijden een stuk korter. De eindshow is prachtig. Dus die wil je echt wel zien, maar misschien niet iedere avond.
Bereid de kinderen voor op veel wachten en veel lopen.
Ben je gevoelig voor geluid? Neem dan oordoppen mee.
Waar slapen jullie? De shuttles rijden de hele dag door. De laatste dag ben ik met 1 van onze kinderen even anderhalf uur terug geweest naar het hotel om bij te komen van alle indrukken. Dat is ons zeer goed bevallen.
Heel veel plezier! Ik vond het echt fantastisch!!
Voor populaire attracties kun je gratis fastpasses krijgen. Dan krijg je een tijd mee waarop je je weer kunt melden en ben je een stuk sneller aan de beurt. Je moet helaas wel weer een tijd wachten voordat je een volgende fastpas kunt halen, dus dat moet je ook even plannen.
Eten en drinken kun je gewoon het park mee in nemen. Wij hadden dus heel Hollands krentenbollen en pakjes drinken mee. Scheelt héél veel.
Warm eten deden we op een wat onlogische tijd. Zo rond 16:30. Dan is het minder druk. Wij aten in Planet Hollywood. Best lekker en snelle bediening.
Tijdens de eindshow zijn de wachttijden een stuk korter. De eindshow is prachtig. Dus die wil je echt wel zien, maar misschien niet iedere avond.
Bereid de kinderen voor op veel wachten en veel lopen.
Ben je gevoelig voor geluid? Neem dan oordoppen mee.
Waar slapen jullie? De shuttles rijden de hele dag door. De laatste dag ben ik met 1 van onze kinderen even anderhalf uur terug geweest naar het hotel om bij te komen van alle indrukken. Dat is ons zeer goed bevallen.
Heel veel plezier! Ik vond het echt fantastisch!!
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
zaterdag 4 januari 2020 om 09:23
Ik ben twee jaar geleden geweest met busreis, want dat was voor mij financieel het meest aantrekkelijk. We zaten in een hotel vlakbij Disney met shuttlebus, Magic Castle of zoiets. Verder zijn we die hele dagen geweest en dat was voldoende, maar dat was buiten vakanties. Ik zou dus voor vier dagen gaan in de vakantie.
zaterdag 4 januari 2020 om 09:40
Wij zaten september op de davy crockett range, dat was 10 minuten rijden naar het park. Wij zijn tussendoor niet terug geweest om te rusten (kinderen 5, 4 en 3mnd) omdat het niet nodig bleek. Het was wel knaldruk overal, vaak 75 minuten of langer wachten voor de attracties.
Edit; dat park zit naast centerparcs village nature paris, maar die was in ons geval even duur (grote groep). Maar misschien voor een klein gezin wel beter geprijsd???
Edit; dat park zit naast centerparcs village nature paris, maar die was in ons geval even duur (grote groep). Maar misschien voor een klein gezin wel beter geprijsd???
zaterdag 4 januari 2020 om 09:45
Inderdaad wat Erin zegt. Voor sommige attracties kan je een fastpass krijgen. Dan moet je naar de kiosk bij de attractie, je ticket scannen en dan krijg je een papieren ticket met een tijdvak om terug te keren. Sommige attracties hebben ook single rider, maar die gaan jullie denk ik niet veel gebruiken met jullie kinderen in het oog? Een van mijn favoriete attracties was Crush' Coaster. Daar is geen fastpass voor en vaak su, dus daar gingen we als eerste geen (is in het studios Park). Ik zou van tevoren even een lijstje maken met welke attracties en shows elk familielid in ieder geval wil doen om zo in ieder geval een plan van aanpak te hebben en niet blind het park in te gaan. Zoek ook op welke attracties vaak populair zijn (zoals Peter Pan). Let op, eten en snacks zijn erg duur, dus zorg ervoor dat je zelf iets meeneemt of er in ieder geval rekening mee houdt met het budget. Menu's van de restaurants waren toen ik ging online op te zoeken, dus dat is eventueel handig.
Laat het maar weten als je nog andere vragen hebt
Ik houd van Disney.
Oh, en voor de vuurwerkshow 's avonds gaan mensen soms al anderhalf/uur van tevoren een plekje zoeken.
Laat het maar weten als je nog andere vragen hebt
Oh, en voor de vuurwerkshow 's avonds gaan mensen soms al anderhalf/uur van tevoren een plekje zoeken.
anoniem_237713 wijzigde dit bericht op 04-01-2020 09:53
4.65% gewijzigd
zaterdag 4 januari 2020 om 10:09
zaterdag 4 januari 2020 om 10:25
Wij zaten in het Disney hotel. Aan het park. Een hoop geld, maar een aanrader. Als we even wilden uitrusten, waren we zo terug.
Neem idd wel zelf brood en drinken mee. Het eten wat je op het park kunt krijgen, is prijzig, maar ook niet helemaal wat je 3/4 dagen wilt eten (fastfood, lange rijen).
Voordeel van het Disney hotel is dat sommige karakters daar op bepaalde tijden zijn. Hoef je dus in het park niet voor in de lange rij te staan.
Je kunt ook lunchen/dineren in het hotel terwijl enkele karakters langs komen. Super leuk vonden wij dat. De rekening achteraf was alleen errruuugg hoog. Maar omdat we de ervaring al hadden, vonden we het waard.
Veel plezier iig.
Neem idd wel zelf brood en drinken mee. Het eten wat je op het park kunt krijgen, is prijzig, maar ook niet helemaal wat je 3/4 dagen wilt eten (fastfood, lange rijen).
Voordeel van het Disney hotel is dat sommige karakters daar op bepaalde tijden zijn. Hoef je dus in het park niet voor in de lange rij te staan.
Je kunt ook lunchen/dineren in het hotel terwijl enkele karakters langs komen. Super leuk vonden wij dat. De rekening achteraf was alleen errruuugg hoog. Maar omdat we de ervaring al hadden, vonden we het waard.
Veel plezier iig.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
zaterdag 4 januari 2020 om 10:39
Leuk! Wij zijn in september een dagje naar Disney met onze peuter geweest.
Bij verbleven in een huisje in center park. Was heel nieuw en netjes. Leuk zwembad en verschillende restaurantjes om een meertje.
Vanuit het park zijn we ook naar het centrum van Parijs gegaan met de trein.
Wij hadden de ap van het park gedownload met daarop de plattegrond en wachttijden voor de attracties.
Vlakbij is een winkelcentrum met een primark, daar zijn voordelig disney artikelen te koop zoals oortjes
Bij verbleven in een huisje in center park. Was heel nieuw en netjes. Leuk zwembad en verschillende restaurantjes om een meertje.
Vanuit het park zijn we ook naar het centrum van Parijs gegaan met de trein.
Wij hadden de ap van het park gedownload met daarop de plattegrond en wachttijden voor de attracties.
Vlakbij is een winkelcentrum met een primark, daar zijn voordelig disney artikelen te koop zoals oortjes
zaterdag 4 januari 2020 om 10:39
De Disney hotels zelf hebben voor ons altijd wel toegevoegde waarde gehad. Heb in Hotel New York, Cheyenne en Sequoia gezeten..
Cheyenne is goed betaalbaar (Santa Fe ook) . En Sequoia heeft ook wel een goede prijs /kwaliteit verhouding. Dan kun je nog even terug wanneer het zo uitkomt..
Via Disney zelf zijn er inderdaad leuke aanbiedingen soms.
Een groot voordeel vind ik dat je ook vervroegd het park in mag, als hotelgast.
3 dagen park vind ik zelf wel het minimum... 4 zou ook nog kunnen.
Eten is duur maar er zitten in Disney village ook wel wat betaalbare opties (onder andere een Mac en een broodjeszaak).
Wanneer je er langer zit zou je zelfs 1 treinstation verderop (Disney heeft een eigen halte) kunnen gaan eten of wat boodschappen kunnen doen. Hebben wij niet gedaan maar schijnt wel gunstig te zijn.
Ik zou zeker houdbare snacks, tussendoortjes, fruit en pakjes drinken van huis meenemen, dat scheelt echt enorm en fruit is er niet te koop.
Zorg ook voor een volledige uitrusting ;wij zijn ooit dikke sokken vergeten in de winter en je betaalt daar een godsvermogen voor kleding, etc...
Ik vermoed dat de auto het goedkoopst Is maar wij hebben met Thalys ook wel een goede deal gehad. Ik vind treinreizen heerlijk en voor de kinderen was ook dat een avontuur, haha...
Cheyenne is goed betaalbaar (Santa Fe ook) . En Sequoia heeft ook wel een goede prijs /kwaliteit verhouding. Dan kun je nog even terug wanneer het zo uitkomt..
Via Disney zelf zijn er inderdaad leuke aanbiedingen soms.
Een groot voordeel vind ik dat je ook vervroegd het park in mag, als hotelgast.
3 dagen park vind ik zelf wel het minimum... 4 zou ook nog kunnen.
Eten is duur maar er zitten in Disney village ook wel wat betaalbare opties (onder andere een Mac en een broodjeszaak).
Wanneer je er langer zit zou je zelfs 1 treinstation verderop (Disney heeft een eigen halte) kunnen gaan eten of wat boodschappen kunnen doen. Hebben wij niet gedaan maar schijnt wel gunstig te zijn.
Ik zou zeker houdbare snacks, tussendoortjes, fruit en pakjes drinken van huis meenemen, dat scheelt echt enorm en fruit is er niet te koop.
Zorg ook voor een volledige uitrusting ;wij zijn ooit dikke sokken vergeten in de winter en je betaalt daar een godsvermogen voor kleding, etc...
Ik vermoed dat de auto het goedkoopst Is maar wij hebben met Thalys ook wel een goede deal gehad. Ik vind treinreizen heerlijk en voor de kinderen was ook dat een avontuur, haha...
Live long and prosper
zaterdag 4 januari 2020 om 14:07
Ik zou voor minimaal 4 dagen gaan. Probeer een beetje een planning te maken met wat je wilt doen. Er is voor iedereen wat te doen, maar het is heel veel wachten. En er zijn heel veel attracties en horecagelegenheden in langdurig onderhoud. Vooraf weten wat er (gepland) gesloten is scheelt een hoop teleurstelling.
Als kind heb ik in Sante Fe gelogeerd met mijn ouders. Was heel leuk. Een aantal jaar geleden heb ik met mijn man een week in een Disney Hotel geslapen, New York meen ik, maar die zijn ze volgens mij nu aan het renoveren. Vond ik heel fijn, want dan kan je makkelijk tussendoor ff rusten op de kamer.
Op www.looopings.nl staan veel artikels over pretparken, waaronder Disney, over het onderhoud ed.
Disney heeft vaak acties, zoals 5 voor de prijs van 4, of 7 voor de prijs van 5. Scheelt een hoop geld!
Als kind heb ik in Sante Fe gelogeerd met mijn ouders. Was heel leuk. Een aantal jaar geleden heb ik met mijn man een week in een Disney Hotel geslapen, New York meen ik, maar die zijn ze volgens mij nu aan het renoveren. Vond ik heel fijn, want dan kan je makkelijk tussendoor ff rusten op de kamer.
Op www.looopings.nl staan veel artikels over pretparken, waaronder Disney, over het onderhoud ed.
Disney heeft vaak acties, zoals 5 voor de prijs van 4, of 7 voor de prijs van 5. Scheelt een hoop geld!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig
zaterdag 4 januari 2020 om 19:58
In een Disneyhotel zit je lekker dichtbij. Kun je overdag even terug naar het hotel en tegen de avond weer gaan. Anderhalf jaar geleden in Newport Bay gezeten. Busreis bij een organisatie geboekt en zelf het hotel rechtstreeks bij Disney. Was inclusief elke dag toegang tot de parken en met vouchers voor ontbijt en diner. Prijs viel best mee. Eerder ook in hotel New York en Seqouia gezeten, zijn ook prima hotels.
zaterdag 4 januari 2020 om 21:54
Oh trouwens: ik schrok best wel van alle militairen bij de ingang. Compleet met geweren en honden. Aan de ene kant super fijn dat alles zo goed gecontroleerd wordt, aan de andere kant voelde het voor mij wel wat ongemakkelijk. Zodra je door de security bent is het trouwens alleen maar een super blije Disneywereld. Prachtig!
Wij zaten ook in b&b. Netjes hotel en best uitgebreid ontbijt voor Franse begrippen. En fijn met de shuttlebussen.
Wij zaten ook in b&b. Netjes hotel en best uitgebreid ontbijt voor Franse begrippen. En fijn met de shuttlebussen.
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
zaterdag 4 januari 2020 om 23:33
zaterdag 4 januari 2020 om 23:38
Welke b&b beviel die?remedialteacher schreef: ↑04-01-2020 23:33Wij zijn in de herfstvakantie met z’n vieren 3 dagen naar het B&B hotel geweest met de auto. Waren €1000 kwijt. Paar minuten met de shuttle bus. Ontbijt in het hotel en lunch en tussendoortjes voor 3 dagen meegenomen. Avondeten makkelijk op park: patat, crêpes.