Douchen ina strandbezoek in Scheveningen

02-08-2009 10:44 19 berichten
Hoi,

Volgende week ga ik 1 nachtje naar Scheveningen, samen met mijn zoontje, man, ouders, broer en neefjes. We combineren het met een familiebezoekje. Nu wil het zo dat het erg mooi weer wordt. En we bedachten dan ook dat we dan wel naar het strand konden. We moeten het hotel echter uit om 10 uur, en kunnen na het strandbezoek dus niet meer douchen. Aangezien we nog ruim 2 uur in de auto moeten zitten naar huis, zoek ik een mogelijkheid om te douchen. Weten jullie toevallig of er voorzieningen zijn in Scheveningen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon in het hotel vragen.

Je zal echt de enige niet zijn met dat probleem toch?

Zo doen wij het ook altijd op vakantie in het buitenland.

Als je om 10.00 je kamer uitmoet maar je vliegtuig pas in de avonduren vertrekt.

Volgens mij zijn er op Scheveningen niet echt voorzieningen verder

]Ja bij de strandtenten staat wel een af douche douche (om ff het zeewater weg te spoelen, maar om daar nou helemaal een uitgebreid toilet te gaan staan maken

Veel plezier op Scheveningen volgende week!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 02 augustus 2009 @ 10:48:

]Ja bij de strandtenten staat wel een af douche douche (om ff het zeewater weg te spoelen, Dat is toch genoeg om daarna een autorit van 2 uur te gaan maken? Je hoeft toch niet nog een hele dag van de bus in het vliegtuig in de trein ofzo?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
gewoon die 2 uur in de auto gaan zitten en daarna lekker thuis douchen, zo lang is 2 uur nu ook weer niet.
Bij sommige strandtenten zijn douchemogelijkheden bij de hokjes van de WC. Even zoeken.
Stressed is just desserts spelled backwards

Ik zou het gewoon in het hotel vragen.

Je zal echt de enige niet zijn met dat probleem toch?

Zo doen wij het ook altijd op vakantie in het buitenland.

Als je om 10.00 je kamer uitmoet maar je vliegtuig pas in de avonduren vertrekt.

Ja? Ga je dan echt nog douchen in een hotelkamer? Mág dat?

Ik ben helemaal verbaasd..

Ik zou gaan voor afspoelen bij strandtent.
Uit de stadskrant van 2007:

DOUCHEN NA EEN DUIK IN ZEE Voor bezoekers van het ZuiderstrandBezoekers van het Zuiderstrand kunnen na af-loop van een duik in zee even lekker douchen.De gemeente heeft vijf stranddouches geplaatst.Ze staan bij de drie posten van de reddings-brigade en bij de twee kinderbewaarplaatsen.

]Ja bij de strandtenten staat wel een af douche douche (om ff het zeewater weg te spoelen, maar om daar nou helemaal een uitgebreid toilet te gaan staan maken

Dat lijkt me dan ruimschoots voldoende. Zand en zout spoel je daar lekker van je af, daarna gewoon de auto in en 2 uurtjes rijden

(evt. handdoek op je autostoel leggen voor je gaat zitten).

Uitgebreid toilet maken kan je daarna thuis doen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:germanwings schreef op 02 augustus 2009 @ 10:52:

gewoon die 2 uur in de auto gaan zitten en daarna lekker thuis douchen, zo lang is 2 uur nu ook weer niet.

Nee, het is ook niet zo lang, maar dat plakken van de olie aan je lichaam in combinatie met het zand vind ik nooit zo prettig. Dus ik dacht als het daar kan, dan is dat mooi meegenomen!

Vragen bij het hotel is een goede optie, dom dat ik daar niet aan gedacht heb.
quote:Donkeyshot schreef op 02 augustus 2009 @ 10:55:

[...]

Dat lijkt me dan ruimschoots voldoende. Zand en zout spoel je daar lekker van je af, daarna gewoon de auto in en 2 uurtjes rijden

(evt. handdoek op je autostoel leggen voor je gaat zitten).

Uitgebreid toilet maken kan je daarna thuis doen.

Mij lijkt dat ook voldoende hoor, maar ik weet toch niet hoe TO daartegen over staat?

Ik ging er namelijk van uit dat dat algemeen bekend was, die afdouche douches

(maar das misschien meer omdat ik naast Scheveningen woon en dat voor mij dus de gewoonste zaak van de wereld is)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dit is volgens mij voor het eerst dat ik na het strand ga in NL (sinds ik volwassen ben), dus dat van die douches wist ik gewoon echt niet! Ik ga dus maar op zoek naar stranddouches!
voor surfers is er een douchegelegenheid ter hoogte van de hartbeach (iets voorbij de pizzahut op de boulevard).. Daar heb je gratis warme douchen en een kleedgelegenheid. Ik heb er alleen surfers gezien maar je kan zonder surfplank vast wel terecht!
Maar Summerdance:quote:boompje schreef op 02 augustus 2009 @ 10:54:

[...]

Ja? Ga je dan echt nog douchen in een hotelkamer? Mág dat?

Ik ben helemaal verbaasd..

Ik vind dat namelijk zo raar. Je kamer wordt toch schoongemaakt, inc douche, voor de volgende? Dan kan jij toch niet s middags nog even komen douchen? Serieus, hoe deed je dat?
Dit heb ik wel een paar keer gedaan in het buitenland. Gewoon vragen of het mag. Heb ook een keer meegemaakt dat het hotel een douche had voor dit soort gevallen. En mijn oom en tante boeken altijd nog een dag bij als ze bijvoorbeeld begin van de avond terugvliegen met een georganiseerde reis. Zo kunnen de kinderen nog even douchen/slapen/zwemmen.
Goh, dat zou echt niet bij mij opkomen.
quote:boompje schreef op 02 augustus 2009 @ 11:52:

Maar Summerdance:

[...]

Ik vind dat namelijk zo raar. Je kamer wordt toch schoongemaakt, inc douche, voor de volgende? Dan kan jij toch niet s middags nog even komen douchen? Serieus, hoe deed je dat?Je krijgt dan niet 'jouw' kamer om nog te douchen, maar grotere hotels hebben vaak 1 basic kamer (of zelfs dat nog niet eens) waar je je nog even kunt douchen. 'Jouw' kamer wordt na uitchecken schoongemaakt en dat blijft ie ook tot de volgende gast komt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij zaten een keer in Mallorca in een klein appartementencomplex. Toen kon je ook in je kamer blijven tot 6 uur 's avonds, voor een kleine vergoeding. Een aantal appartementen hebben toen samen 1 appartement gehuurd voor de laatste dag, zodat iedereen nog even kon doucehen enzo (vliegtuig ging pas 's avonds. Sommige grote hotels hebben zelf een losse doucheruimte.
Sommige strandtenten hebben douches.
Je kunt het heel vaak gewoon vragen in hotels. Is gewoon prettig als je 's avonds pas vertrekt. Meestal is het geen probleem, tenzij het er heel erg druk is en ze je kamer weer snel nodig hebben.

Soms betaal ik een paar tientjes bij voor langer gebruik. Ik moest wel een 's avonds pas om 23.00 vliegen (was overigens lijnvlucht) en dan is het prettig, als je niet om 10.00 uur 's ochtends met je koffer op de stoep staat. Je kunt dan op je gemak nog overal naar toe, uitrusten, douchen, e.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven