'durf' jij al te boeken voor later dit jaar?

03-01-2021 15:30 935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie durft al te boeken voor later dit jaar? Ik zou ik de meivakantie graag weg willen maar vind het lastig om in te schatten of reizen dan al kan en er al genoeg weer kan. Of slaan jullie nog een jaartje over?
Ben benieuwd wie er wel gaan boeken!
Alle reacties Link kopieren
jomata schreef:
03-01-2021 16:25
Ik had vliegtickets naar familie toe staan voor begin maart. Dat gaat niet door ivm niet reizen tot half maart. Tickets waren nog van afgelopen zomer. Heb contact op genomen met Transavia met wat nu te doen en kosten omboeken. Nog niks gehoord.
Wij zouden met kerst vliegen (geboekt in feb 2020 dus voor corona) en toen dit werd geannulleerd kregen we binnen paar dagen geldt terug. DOnze ou even afwachten, als je vlucht niet wordt geannulleerd heb je volgens mik nergens recht op en omboeken is bik transavia ook niet echt mogelijk. Maar maart is nog ver weg dus zou even afwachten. Onze vluchten werd 10 dagan vooraf geannulleerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in oktober al geboekt voor de zomervakantie. Erg vroeg ja, maar ik wilde geen risico nemen dat ik binnen mijn wensen niets meer kon vinden en alles al vol was. Had graag naar het buitenland gewild, maar die gok durven we nog niet te nemen. En de onzekerheid: kunnen we nou wel of niet weg. En áls we dan toch niet naar het buitenland zouden kunnen gaan, dan is er t.z.t. niet veel meer in eigen land te krijgen. En heb je dus nog niks. En afgelopen jaar zijn we door omstandigheden ook niet in de zomer weggeweest, dus daar zijn we erg aan toe.

Dus we blijven in Nederland, want wij merkten ook dat de populaire campings hard gingen en volgens mij is er al best veel volgeboekt (bouwvak althans).
Bewust twee campings uitgezocht waarvan eentje met een recreatieplas en de andere op loopafstand aan zee, dus dat we niet afhankelijk zijn van een zwembad dat mogelijk weer gesloten zou kunnen worden.
Nu maar hopen dat het ook weer lekker weer wordt, de afgelopen jaren was Nederland wel prima in hoogzomer volgens mij, tot aan hittegolf toe.
Alle reacties Link kopieren
Ja zeker, hier in de kerstvakantie gezocht, en gisteren geboekt:
een kampeerplek in Zuid Frankrijk, met goede annuleringsverzekering rond corona.
Aanbetaling gedaan, in het ergste geval gaat het niet door en krijgen we de aanbetaling terug, vervolgens is er wie weet nog een mooi kampeerplekje ergens in Nederland.
In het beste geval gaat het enigszins zorgeloos door en hebben we iets om naar uit te kijken. Heerlijk vooruitzicht, ik kijk soms graag door een roze bril :-)
Dat mogen mensen dan misschien niet realistisch noemen, ik noem het een houding van hoop.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
03-01-2021 15:53
Onze reis van vorig jaar is omgeboekt naar mei 2021. We zien wel...
Die van ons ook. 3 maal is scheepsrecht?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik zou het wel durven maar het lijkt mij niet slim en ik heb geen zin in gedoe met vouchers, omboeken of wachten tot ik het geld terug heb.

Ik denk ook dat je de mei vakantie kunt vergeten tenzij je in Nederland blijft en de zomer vakantie zou ik nu ook nog even niet doen voor de zekerheid. Ik denk dat zodra het allemaal weer kan je nog genoeg leuke deals tegen komt want iedereen wil dan zo snel mogelijk weer zoveel mogelijk gasten aantrekken om het verlies weer een beetje recht te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Nee, normaal boeken we altijd al wel in deze periode, maar ik durf het nu nog niet.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
03-01-2021 17:25
Die van ons ook. 3 maal is scheepsrecht?
Ja laten we het hopen. En anders boek ik gewoon weer om.
Ibiza geboekt voor september. Een gok. Als het niet kan, jammer dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de zomervakantie geboekt, met eigen vouwwagen naar Oostenrijk. Kan tot twee weken ervoor gratis annuleren en we hebben maar €160 aanbetaald.
Meivakantie wachten we maar even af, oudste zoon doet dit jaar eindexamen en waarschijnlijk begint dat net na de meivakantie. Dus dan gaan we hooguit een midweek/lang weekend in Nederland.
Wij gaan absoluut nog niets boeken. Ik wil eerst eens rustig kijken waar het dit jaar heen gaat met de corona-besmettingen.
Vorig jaar aardig wat geld verloren door de annuleringen en nu wachten we af. Last minute is er ook nog genoeg te vinden.
Alle reacties Link kopieren
geboekt voor de zomervakantie naar cyprus, alleen de tickets, gewoon een gokje, misschien lukt het wel
Eigen vervoer, binnen Europa, eigen sanitair en eigen keuken. 4 periodes geboekt voor 2021. Variërend van 1 overnachting tot 7 overnachtingen.
Alle reacties Link kopieren
Tenzij we met 't vliegtuig gaan boek ik zelden langer dan 1 à 2 weken van tevoren.

Dit jaar laat ik dat vliegtuig helemaal uit mijn hoofd.


We zien begin à half juni dus wel of we de auto induiken naar Frankrijk en er ergens een B&B of camping open is.


Ik gok trouwens dat héél véél mensen afwachten tot last minute en elk hotel en dergelijke dus met kamers en prijzen gaat smijten tegen de zomer om toch wat mensen te zien (uitgezonder de Center Parc'sen).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Welja.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat durf ik wel.
We hebben al een kampeervakantie in het buitenland geboekt. We hebben het er afgelopen zomer heerlijk gehad, enorm rustig en dunbevolkt gebied. Heel wat minder mensen dan in onze woonplaats. Beviel goed..
Mocht het niet door kunnen gaan dan ontvangen we een voucher die langere tijd geldig is. Voor die verlopen is kunnen we zeker wel gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks geboekt. Ik kijk rond de tijd dat we willen gaan wel. We hebben wel veel geluk. Vrienden met een accommodatie in Frankrijk, waar we sinds februari nog op kraamvisite moeten. Zij hebben een camping en ja wij betalen gewoon.
Hele goede vrienden in Poros (Griekenland en familie) dus kunnen we naar uitwijken en ouders met een verlaten appartement in Spanje. Dus vakantie komt wel goed. Het is bij ons alleen een geval van wanneer. Los daarvan dat wij normaal elders heen gaan en dit meer vrienden uitjes zijn, voor enkele dagen, maar wij zijn gelukstreffers voor wat dat betreft.
Alle reacties Link kopieren
Ja, reis van afgelopen jaar omgezet naar eind mei dit jaar. Kosteloos annuleren van hotel dat wel, vliegtickets waren 100 pp en nouja dat zou dan jammer zijn maargoed.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze zomervakantie van vorig jaar doorgeschoven naar aankomende zomer, dit kon kosteloos. Maar nu vind ik het lastig, ik reken er eerlijk gezegd niet op dat het dit jaar wel door kan gaan ( Kroatië ) of met allerlei gedoe ( negatieve PCR test , vaccinatie?) waar we niet op zitten wachten. We kunnen gewoon kosteloos annuleren, dus dat is het probleem niet, maar als we te lang afwachten ben ik bang dat hier in Nederland niet veel leuks meer te vinden is...
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
03-01-2021 18:37


Ik gok trouwens dat héél véél mensen afwachten tot last minute en elk hotel en dergelijke dus met kamers en prijzen gaat smijten tegen de zomer om toch wat mensen te zien (uitgezonder de Center Parc'sen).
Ik heb al twee vakanties geboekt, mei- en zomervakantie in Nederland en mijn ervaring is compleet anders. De gewilde plekken zitten al helemaal vol voor het hele jaar. Binnen enkele uren na het openen van het boekingssysteem.
Alle reacties Link kopieren
Twee weken een agriturismo geboekt in Italie voor de zomervakantie. Kosteloos annuleren in geval van corona (code oranje bijvoorbeeld).
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Lorelai schreef:
03-01-2021 19:30
Ik heb al twee vakanties geboekt, mei- en zomervakantie in Nederland en mijn ervaring is compleet anders. De gewilde plekken zitten al helemaal vol voor het hele jaar. Binnen enkele uren na het openen van het boekingssysteem.
Opzich wel logisch, hadden wij ook mbt de meivakantie. Voucher gekregen in mei 2020 geldig tm mei 2021 en aangezien we dan in de meivakantie gingen samen met vele andere vermoed ik zo dat mei vakantie 2022 vooral geboekt is door mensen met een voucher (en zomervakantie idem) Dus niet dat half NL op dat moment heel graag wil boeken want denk dat meer mensen niet dan wel hebben geboekt maar vooral voucherhouders zullen natuurlijk deze wel willen verzilveren.

Ik ben wel van mening dat als je kieskeurig bent en perse in een bepaalde regio, periode met animatie, groot zwembaf etc aan het zoeken bent je het stuk lastiger hebt straks. Maar afgelopen zomer 3 dagen voor vertrek nog een leuke camping geboekt in Limburg dus verwacht dat dat in de zomer ook wel kan. Huisjes is natuurlijk ander verhaal. Maar met eigen vakantiemiddel moet dat wel lukken.
Lorelai schreef:
03-01-2021 19:30
Ik heb al twee vakanties geboekt, mei- en zomervakantie in Nederland en mijn ervaring is compleet anders. De gewilde plekken zitten al helemaal vol voor het hele jaar. Binnen enkele uren na het openen van het boekingssysteem.
Dit dus. Wie denkt dat binnen NL komend jaar nog veel mogelijk is piest naast het potje.
Afgelopen zonder voor zomer 2021 geboekt, onze voorkeuren zaten al bijna vol.
Kerst dit jaar al voor kerst 2021 geboekt, onze voorkeuren zaten wederom bijna vol. Nu hebben wij wel nogal wat voorkeuren, dus niet op de bonnefooi, lukraak of middle of knowhere.
Alle reacties Link kopieren
Op (populaire) campings in Frankrijk loopt het ook al vol. Doordat veel mensen niet gegaan zijn afgelopen zomer en hebben doorgeschoven zijn veel campings al aardig geboekt. Maar zonder al te veel wensen is er altijd nog wel n plekje te vinden, zeker wanneer je een eigen kampeermiddel hebt.
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
03-01-2021 16:52
Wij gaan binnenkort wel boeken. Maar wel met gratis annuleren erbij. We willen naar IJsland in september. Of het tegen die tijd kan zien we wel, we hebben in ieder geval iets om naar uit te kijken. De vorige keer dat we IJsland boekten ging de vliegmaatschappij failliet, dat was ook niet van te voren te bedenken. :D
Mooi vooruitzicht! Staat bij ons ook erg hoog op het wensenlijstje....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een wintersport in Oostenrijk staan, in de voorjaarsvakantie. Vorig jaar direct na de wintersport geboekt.

Normaal gaan we in de meivakantie naar Azië. Afgelopen jaar ging het niet door, na lang wachten ons geld terug gekregen. Nu durf ik nog niets te boeken. Zeker geen verre reis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven