'durf' jij al te boeken voor later dit jaar?

03-01-2021 15:30 935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie durft al te boeken voor later dit jaar? Ik zou ik de meivakantie graag weg willen maar vind het lastig om in te schatten of reizen dan al kan en er al genoeg weer kan. Of slaan jullie nog een jaartje over?
Ben benieuwd wie er wel gaan boeken!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog de hoop dat we naar Amerika kunnen in juli....
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth_Salander schreef:
04-01-2021 18:57
Ik heb nog de hoop dat we naar Amerika kunnen in juli....
wij ook....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog aan het wachten op de terugbetaling van 4 tickets naar de VS van afgelopen zomer dus ik boek even niks meer.
Ik zou graag komende zomer alsnog naar de VS gaan, maar ik geloof nooit dat dat gaat lukken zonder verplichte quarantaine bij terugkomst en dat kan niet voor mijn werk dus dat zal 2022 worden.
Afgelopen zomer hebben we uiteindelijk ook heel erg last minute geregeld voor Italië en dat lukte prima. Wij hebben geen camping voor een paar weken nodig, maar trekken rond en je kan overal nog wel een week of zo op voorhand een hotelkamer voor een paar nachten vinden.
Ik vind het niet leuk, want ik mis de voorpret enorm, maar het is nu even niet anders.
Nee, volstrekt zinloos op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Onze verre rondreis die we in 2020 gepland hadden hebben we doorgeschoven naar 2022, dat durven we dit jaar sowieso niet aan.

Deze zomer zouden we graag naar Italië gaan, maar we boeken nog niets of we moeten iets annuleerbaars kunnen vinden. Kunnen we niet naar het buitenland, dan verzinnen we wel iets anders in Nederland.

We hebben wel een appartement in de herfstvakantie geboekt in New York, maar dat is annuleerbaar. Nog geen tickets voor geboekt.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Mijn cursor trilt van begeerte boven de knop 'boeken' van allerlei sites om coole dingen te gaan doen in verre landen, als onderdeel van een fantastisch lange vakantie ver, VER weg van het bekende alledaagse.

Maar nee, ik doe het niet. Dat is mezelf lekker maken met iets wat ik naar alle waarschijnlijkheid zal moeten gaan cancellen.
Ik ontvlucht altijd de winter in Nederland. Er is dit keer geen ontsnappen aan. Ik heb dus geïnvesteerd in dikke jas. Tot nu toe vind ik het nog niet heel koud maar man wat word ik er depri van: grijs, grijs, grijs. En dan bedoel ik geen fifty shades :-(
dianaf schreef:
04-01-2021 16:30
Verre reizen sowieso pas op zijn vroegst in 2022. Reizen met een vliegtuig... nee, dat ga ik dit jaar ook nog niet doen. Met de auto of trein binnen Nederland wel. Eventueel met de auto buiten Nederland, maar dan enkel naar België of Duitsland zodat je makkelijk terug kunt en niet ik weet niet hoeveel landen door moet.
Ik ben op zich wel optimistisch hoor. Heb er (voor werk en plezier) al meerdere reizen op zitten de afgelopen maanden, het is goed te doen zolang er heldere regels gelden. PCR-tests, vaccinbewijs, we komen er wel!

Als de vaccins goed aanslaan dan zie ik niet waarom er later dit jaar niet lustig op los gereisd kan worden. De komende maand weten we wel of het gaat lukken met de vaccins, als het er dan goed uit ziet dan durf ik welk een gokje te wagen.
Alle reacties Link kopieren
Lisbeth_Salander schreef:
04-01-2021 18:57
Ik heb nog de hoop dat we naar Amerika kunnen in juli....
Wij ook... hopelijk schiet dat vaccineren n beetje op en kan t door gaan
Ik durf nu nog niet.
Maar als ik zeker wist dat wij voor de zomer gevaccineerd zouden zijn, dan zou ik graag boeken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, we gaan in mei een paar dagen naar een huisje in eigen land en in de zomer een week naar een ander huisje in ander deel van eigen land. Beiden in compleet andere regio dan waar we wonen en dus het 'vakantiegevoel' zullen ervaren.
Vorig jaar toen de crisis net uitbrak op stel en sprong een huisje voor een week gehuurd voordat de echte run op huisjes in NL losbarstte en ook nu waren we er op tijd bij, goed betaalbare accommodaties kunnen huren.

Vliegen doen we sowieso niet elk jaar. Ik hoop dat we in '22 of '23 onze geannuleerde vliegvakanties van '20 kunnen inhalen, zou ik echt heel leuk vinden, maar als dat niet lukt, ook geen wereldramp. Er zijn zoveel ergere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik durf het nog niet aan om te gaan boeken nu. Als ik nu wist wanneer partner en ik gevaccineerd zouden zijn, dan zou ik het misschien wel aandurven om voor bijvoorbeeld een maand na de tweede prik iets te boeken. Maar ja, tussen april en september is nogal een lange periode, en we zullen wel ergens achteraan in de rij aan moeten sluiten...

Meestal gaan we in juni en in september/oktober op vakantie. Realistisch gezien denk ik dat het in juni een autovakantie wordt ergens in een dan code-geel-land. En hopelijk kunnen we dan in oktober eindelijk weer eens naar de Canarische eilanden. Maar stel dat we in mei al gevaccineerd zouden zijn, dan wil ik in juni of juli graag terug naar Andalusië. Ik zie het alleen niet gebeuren....
Alle reacties Link kopieren
De meivakantie durf ik nog niet helemaal aan (ook niet vanwege het weer, ik boek dan liever last minute) maar voor de zomervakantie hebben we wel al geboekt. In Nederland, dat durf ik wel aan.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik boek nog niks. In principe ga ik eind juni naar Wenen, ik heb kaartjes voor een musical die afgelopen jaar zou plaatsvinden, maar ik hou er al voorzichtig rekening mee dat het weer niet doorgaat. In augustus staat een ander deel van Oostenrijk op de planning en in september Osnabrück (dat laatste is ook een uitgesteld musicaluitje) maar ook daarvoor boek ik nog niks.
Alle reacties Link kopieren
We hebben iets voor Nederland geboekt in juni, verder wacht ik nog af.
Maar wij kunnen buiten de vakanties dus later boeken is geen probleem.
Wij hebben Z-Frankrijk geboekt, een camping. Het is tot 2 dagen van te voren kosteloos te annuleren dus dat durfden we wel aan. En de voorpret is zooooo fijn!
Alle reacties Link kopieren
Nee, nog niet
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zomer zijn we naar Oostenrijk geweest en ik heb een heerlijke vakantie gehad. Ik heb afgelopen winter geboekt voor een heel leuke camping in de Alpen waar we in de zomervakantie graag heen willen.

Tja, als ik niet welkom ben, dan cancelen we de boel wel weer, of we gaan zomer 2022. Maar gezien het feit dat het afgelopen zomer ook gewoon kon, denk ik dat ik zo'n zelfde soort vakantie wel weer kan gaan maken.

Wat ik onderhand wel onder ogen moet gaan zien is dat de wintersportvakantie deze voorjaarsvakantie echt niet door kan gaan. Dus ik vrees dat ik het hotel daar zo zoetjes aan van op de hoogte moet gaan stellen. Niet dat zij ons mogen ontvangen, maar toch. Even wat laten weten is wel zo netjes denk ik.

Dus ja, ik heb geboekt. En ik denk dat het wel goed komt. Afgelopen zomer waren autoreizen in Europa ook mogelijk en ik kan me niet voorstellen dat dat dit jaar niet zal kunnen, zeker niet nu er een vaccin is.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
08-01-2021 12:24
Afgelopen zomer zijn we naar Oostenrijk geweest en ik heb een heerlijke vakantie gehad. Ik heb afgelopen winter geboekt voor een heel leuke camping in de Alpen waar we in de zomervakantie graag heen willen.

Tja, als ik niet welkom ben, dan cancelen we de boel wel weer, of we gaan zomer 2022. Maar gezien het feit dat het afgelopen zomer ook gewoon kon, denk ik dat ik zo'n zelfde soort vakantie wel weer kan gaan maken.

Wat ik onderhand wel onder ogen moet gaan zien is dat de wintersportvakantie deze voorjaarsvakantie echt niet door kan gaan. Dus ik vrees dat ik het hotel daar zo zoetjes aan van op de hoogte moet gaan stellen. Niet dat zij ons mogen ontvangen, maar toch. Even wat laten weten is wel zo netjes denk ik.

Dus ja, ik heb geboekt. En ik denk dat het wel goed komt. Afgelopen zomer waren autoreizen in Europa ook mogelijk en ik kan me niet voorstellen dat dat dit jaar niet zal kunnen, zeker niet nu er een vaccin is.
Hier hoop ik ook op. Het liefst gaan we vliegen, maar met de auto is ook mogelijk. Afgelopen jaar zijn we naar Duitsland + Luxemburg geweest, met in ons achterhoofd dat een land zo op oranje kan gaan en we dan snel thuis willen zijn. Het liefst gaan wij naar Italië of Spanje, maar dat durfden we gezien de afstand + de situatie daar nog even niet aan. Ik hoop heel erg dat dit in 2021 wel mogelijk is, zonder het (grote) risico dat een land ineens op slot kan gaan en we weer met deze ellende zitten. Met dat in mijn achterhoofd kan ik namelijk niet echt lekker vakantie houden. Ik snak wel echt naar de zon nu.

Wij zitten wel aan de schoolvakanties vast en we hebben afgesproken dat als juli/augustus hem niet wordt, we in de herfstvakantie of in de kerstvakantie gaan. Ik ga er min of meer wel vanuit dat wij dan (gezonde twintigers) ook gevaccineerd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij boeken niks. We hebben vakantie in mei en zijn voornamelijk fan van stedentrips. En tot nu toe hebben we altijd wel één of ander hotelkamer met ontbijtbuffet gevonden. We zijn flexibel genoeg, als we niks vinden in Parijs gaan we wel naar Berlijn. Bij wijze van spreken.

En als we tegen die tijd nog niks mogen, dan fietsen we gewoon hier in de omgeving. Even ervan uitgaande dat het geen drie weken regent.

Maar wij wonen in Duitsland en de lockdown gaat hier sowieso door tm 31 januari. En is nog een tikje strenger geworden dan eerst. Dus we hopen om te beginnen dat er überhaupt vanaf februari weer mogelijkheden zijn.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
We hadden de vs in de planning maar dat is verschoven naar 2022. Toen dachten we aan Noorwegen
Maar heb eigenlijk weinig zin om een rondreis te regelen en dan weer te moeten annuleren met alle gedoe wat erbij hoort.
Dus ik denk dat het low profile Zwitserland en noord Italië wordt
Ik heb voor elke vakantie een paar dagen een grote stad geboekt, via Booking.com. Alles annuleerbaar tot 24u van tevoren. Hemelvaart & Pinksteren een kampeerarrangement op een camping met familie. Zomervakantie een camping geboekt in NL geboekt. Als het lukt wil ik in de herfstvakantie dan weer naar het buitenland.
wij gaan altijd eind. aug/ begin september, dus nog tijd genoeg. Buiten de schoolvakanties dus dat lijkt ons geen probleem. We wachten liever nog even af.
LoveMalta schreef:
04-01-2021 11:25
Ik vermoed dat ik tegen die tijd gevaccineerd ben, september e misschien augustus want vrees dat je daar niet meer onderuit komt qua vliegen.
Ik val in risicogroep met astma, krijg ook oproep voor griepprik, mijn vriend niet dus ja...dat is dan ook een dingetje.
bij ons dezelfde situatie. Ik heb ook astma en zal dus eerder ingeënt zijn dan mijn vriend. (die verder gezond is). Maar we wachten het gewoon af. Anders maar een lang weekend van der Valk ergens :)
Tuurlijk al booken.

Net terug van vakantie; de volgende trip staat gepland einde Februari naar Dubai (kunnen ons zelfs daar laten vaccineren dan als we willen :biggrin: ). En Nieuw-Zeeland in het najaar ligt qua vluchten ook al vast.

Enkel London wachten we nog wat af, maar goed, dat booken we sowieso zelden echt van tevoren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven