'durf' jij al te boeken voor later dit jaar?

03-01-2021 15:30 935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie durft al te boeken voor later dit jaar? Ik zou ik de meivakantie graag weg willen maar vind het lastig om in te schatten of reizen dan al kan en er al genoeg weer kan. Of slaan jullie nog een jaartje over?
Ben benieuwd wie er wel gaan boeken!
far.
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 17:32
95.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zie wel wanneer het weer oke is om te gaan. En dan ècht oke, niet zoals afgelopen zomer oke en dat je dan zo weer een volgende golf ingaat. We gaan niet dood van niet op vakantie, het is hooguit jammer als het niet kan.
Alle reacties Link kopieren
Jahoor, ik ben wel heel erg toe aan een vakantie.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
We wonen in buitenland en bezoek aan NL is al meerdere keren uitgesteld.
Nu staat meivakantie gepland maar denk dat dat er weer niet in zit.
Wij gaan op vakantie in het land waar we nu wonen in de zomer. Helemaal prima. Dat gezegd, ik ga deze week maar eens boeken.
Camping wel geboekt. De voucher van afgelopen jaar ingewisseld. Het is in Frankrijk..moeten maar kijken hoe en wat.
Alle reacties Link kopieren
Eind maart een uitgestelde reis staan ... afwachten maar of het door kan gaan
Alle reacties Link kopieren
In binnenland durf ik het wel aan hoor
Merel7 schreef:
03-01-2021 15:45
Ik ben zeker van plan om weer te gaan reizen.
Maar ik ga pas boeken wanneer ik zeker weet dat verantwoord is en er geen negatief reisadvies is op het moment van boeken.
Zo sta ik er ook in.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het echt niet.... mijn vriend wilde me eigenlijk ene vakantie cadeau doen in juni, voor mijn verjaardag. Ik weet echt niet of k daar op moet gokken. Buitenland. Evt dan september, en in augustus was het plan om over Bulgarije na te denken, wandelen in de bergen. Geen idee waar we goed aan doen. Denk dat ik rond april een beslissing neem.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat ik tegen die tijd gevaccineerd ben, september e misschien augustus want vrees dat je daar niet meer onderuit komt qua vliegen.
Ik val in risicogroep met astma, krijg ook oproep voor griepprik, mijn vriend niet dus ja...dat is dan ook een dingetje.
Alle reacties Link kopieren
Wij boeken nog niks. Weekje Nederland afgelopen jaar is ons slecht bevallen en was stervensduur (1200 euro) voor wat je ervoor kreeg (aftandse stacaravan).
We willen naar het buitenland als dat weer kan en anders maar niet. Roadtrip zie ik nog wel gebeuren, maar dat boek ik op zijn vroegst over een paar maanden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor de meivakantie wel iets op auto-afstand durven boeken met geld-terug garantie. Maar waarom zou je het doen? Je krijgt tegen die tijd nog echt wel iets last minute hoor.
Alle reacties Link kopieren
LoveMalta schreef:
04-01-2021 11:25
Ik vermoed dat ik tegen die tijd gevaccineerd ben, september e misschien augustus want vrees dat je daar niet meer onderuit komt qua vliegen.
Ik val in risicogroep met astma, krijg ook oproep voor griepprik, mijn vriend niet dus ja...dat is dan ook een dingetje.
Ik heb ook astma en vraag me af of ik nou wel of niet voorrang krijg. Krijg inderdaad een oproep voor de griepprik. Nemen ze gewoon dat bestand of kijken ze nauwkeuriger? In de eerste instantie waren mensen met astma risico-groep, maar later niet meer. Alleen als je een zware vorm hebt. Er zijn zelfs aanwijzingen dat mensen met astma er minder ziek van worden. Nou in mijn geval ging dat in ieder geval op. Drie keer niezen en het was klaar. En inderdaad hetzelfde probleem met echtgenoot. Wellicht krijgen dochter en ik voorrang met astma en zoon ook ivm werkzaam in de zorg (niet acute), dus kans is groot dat echtgenoot in de zomer als enige niet gevaccineerd is nog. Overigens werd hij een stuk zieker van corona dan dochter en ik en moest opgenomen worden.
Alle reacties Link kopieren
Lattemachiato, oh, ja, dat weet ik niet eigenlijk. Wat is las is eerst zorgpersoneel, dan oudjes in verzorghuizen, dan oudjes in risicogroep, en dan de ouderen die geen risicogroep zijn, en jongere mensen die juist wel een indicatie hebben. Dan de grote groep die niets mankeren en jongeren, op kinderen na.
Maar ik kijk er niet van op als dat weer gewijzigd is, zoveel wijzigt steeds.
Daarom wacht ik ook even met iets plannen, over 3 maanden is ws wel bekend wie wanneer aan de beurt is.
Misschien mag je als je niet gevaccineerd bent wel een land in met negatieve test, ik denk dat veel landen die afhankelijk zijn van toerisme echt wel wat verzinnen. Maar dat is afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Wij boeken sowieso nooit al in januari. Maar dit jaar zouden we sowieso in Nederland blijven (zoontje wordt 1 jaar in de zomer). We hebben een sta-caravan geboekt, dichtbij m'n ouders. Vliegen is toch geen hol aan voor kleine kinderen, dat komt wel als hij oud genoeg is om te begrijpen wat er gebeurt en zo.
Irish_Wasser_Woman schreef:
04-01-2021 14:15
Wij boeken sowieso nooit al in januari. Maar dit jaar zouden we sowieso in Nederland blijven (zoontje wordt 1 jaar in de zomer). We hebben een sta-caravan geboekt, dichtbij m'n ouders. Vliegen is toch geen hol aan voor kleine kinderen, dat komt wel als hij oud genoeg is om te begrijpen wat er gebeurt en zo.
En jullie zijn niet gebonden aan vakanties, in dat geval is dat een stuk handiger.
Alle reacties Link kopieren
Meivakantie in eigen land met eigen keuken+sanitair is inmiddels geboekt.

Voor de zomer zou ik graag naar het buitenland gaan, maar dat vind ik nog te vroeg.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
04-01-2021 14:27
En jullie zijn niet gebonden aan vakanties, in dat geval is dat een stuk handiger.
Wel, helaas :-[ (werktechnisch gezien)
Alle reacties Link kopieren
LoveMalta schreef:
04-01-2021 12:19
Lattemachiato, oh, ja, dat weet ik niet eigenlijk. Wat is las is eerst zorgpersoneel, dan oudjes in verzorghuizen, dan oudjes in risicogroep, en dan de ouderen die geen risicogroep zijn, en jongere mensen die juist wel een indicatie hebben. Dan de grote groep die niets mankeren en jongeren, op kinderen na.
Maar ik kijk er niet van op als dat weer gewijzigd is, zoveel wijzigt steeds.
Daarom wacht ik ook even met iets plannen, over 3 maanden is ws wel bekend wie wanneer aan de beurt is.
Misschien mag je als je niet gevaccineerd bent wel een land in met negatieve test, ik denk dat veel landen die afhankelijk zijn van toerisme echt wel wat verzinnen. Maar dat is afwachten.
Ja zo had ik het ook gelezen. Maar het is me niet duidelijk of die mensen met een indicatie dezelfden zijn als die de griepprik krijgen. Voorlopig zal veelal een negatieve test inderdaad nodig zijn denk ik. Dan moet je alleen de afweging maken of je het dan voor jezelf veilig genoeg vindt zonder vaccin. Persoonlijk durf ik dat wel aan als de besmettingscijfers in dat land laag genoeg zijn. Beste is daarvoor online de nieuwssites van het land zelf te volgen.
Heeft niets met durven te maken.

Ik heb geen zin in al dat gedoe en de verwachting en hoop dat doorgaat en dan kan het niet..te veel onzinnige spanning erbij nu.
En een vakantie is hier sowieso niet vanzelfsprekend of een levensdoel dus kijk vanzelf tegen de zomer wel weer voor een najaarsmogelijkheid en anders volgend jaar weer.
Alle reacties Link kopieren
In 2020 zijn we thuis gebleven en al bij al viel dat nog best mee. Dus 2021 blijven we ook thuis voor de zekerheid, Maar januari 2022 hoop ik echt wel naar een tropisch oord te kunnen gaan!
Benieuwd of we met Hemelvaart naar Spanje kunnen.... Daar is nog een hotel betaald en anders krijgen we dat geld terug.

Ik hoop heel hard dat ik in september drie weken weg kan. Maar ik ga alleen als ik een vaccin in m'n lijf heb en het land waar ik naartoe ga ook zo goed als ingeënt is.

Ik vind het wel sip dat ik nu nog niets kan boeken want de voorpret is bij mij echt driekwart van de pret, normaal gesproken.
Voor dit jaar staan er twee vakanties geboekt;
Begin april naar Fuerteventura
Eind oktober naar Kreta

kreta zou eigenlijk afgelopen oktober plaatsgevonden hebben, maar is een
jaartje verscjhoven.

Als het allemaal niet door mocht kunnen gaan, dan schuiven we maar weer verder. Vakantie van afgelopen voorjaar naar Lanzarote hebben we drie keer moeten verplaatsen tot het in juli uiteindelijk door kon gaan.
Alle reacties Link kopieren
Verre reizen sowieso pas op zijn vroegst in 2022. Reizen met een vliegtuig... nee, dat ga ik dit jaar ook nog niet doen. Met de auto of trein binnen Nederland wel. Eventueel met de auto buiten Nederland, maar dan enkel naar België of Duitsland zodat je makkelijk terug kunt en niet ik weet niet hoeveel landen door moet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een huisje in Zeeland geboekt voor augustus, moet lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven