Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Ecuador tips?

08-03-2020 15:42 3 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Mijn vriend en ik zitten er aan te denken om in september naar Ecuador te gaan. Het lijkt ons een geweldig land met prachtige natuur, cultureel en relatief gezien een klein land om in 3 weken te bereizen.
Het enige wat vooral mijn vriend laat twijfelen is dat het mogelijk niet al te veilig is. Er zijn wisselende verhalen te lezen op internet. Mijn vriend is vooral bang om overvallen te worden of door taxichauffeurs te worden meegenomen.
Zijn er hier forumleden die niet al te lang geleden naar Ecuador zijn geweest? Wat was jullie indruk? Hoe veilig schatten jullie het reizen in?

Ik maak me niet al te druk en vind dat we gewoon moeten gaan. Maar zou graag wat recente ervaringen horen.

Alvast bedankt!!
Ik ben er al iets langer geleden (2017) geweest. Beste advies: even heel goed het reisadvies Ecuador van ministerie van buitenlandse zaken lezen: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... dsrisico’s
Wij zijn niet lang in de steden verbleven en hebben al het vervoer geregeld via onze accomodaties. De hotels/hostels hebben veilige chauffeurs. Zorg ervoor dat je de avonden niet op straat bent.
Ik ben vorig jaar terug gekomen van een halfjaar Ecuador. Ik heb daar gewerkt en vind het een fantastisch land, vriendelijke mensen, prachtige natuur en een rijke cultuur. Ik heb mij eigenlijk nooit onveilig gevoeld ook al was ik alleen. Er is ook nooit wat mis gegaan. Als je gewoon goed op jezelf let (wat je in Nederland ook doet neem ik aan) is er niks aan de hand. Ecuador is ook een redelijk welvarend land, dus tenzij je naar het noorden gaat, kun je overal comfortabel reizen.

Het helpt wel heel erg als je Spaans spreekt, dan gaat reizen een stuk makkelijker.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven