Een niet bepaald populaire stad in NL

07-07-2020 15:34 228 berichten
Nu wij de zomervakantie over de grens hebben afgeblazen, zoek ik een interessante bestemming voor een weekendje of midweek in Nederland. Liefst in of bij een stad, maar dan géén populaire stad. Dus ken jij een plaats waarvan mensen zeggen "Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden", terwijl jij weet dat het er eigenlijk prima toeven is? Lelystad, Emmeloord, Almere Buiten, Wijk bij Duurstede, ... Ik houd me aanbevolen!
Alle reacties Link kopieren
_Aphia_ schreef:
07-07-2020 18:53
Sittard is echt best een leuke stad, mooi marktplein.

En in de omgeving zijn veel toeristische dingen te doen!

- Welness op het voetbalstadion (Ben ik niet zelf geweest)
- snowworld
- dierentuin Gaia
- Valkenburg / Maastricht /Aken
- toertje rijden door heuvelland

Heerlen is wel opgeknapt ten opzichte van vroeger maar heeft wel terecht naam saai te zijn :D
Ik kom zelf uit omgeving Sittard. Op het marktplein en de stadsmuur / klooster na is er echt niks te beleven. De restaurants zijn er wel prima.
Het grappige is dat alle dingen die je opnoemt dichter bij Heerlen liggen dan bij Sittard ;)

Wat wel klopt is dat Sittard centraal ligt. Als je slaapt in het hotel bij Blue Wellness (de sauna die je bedoeld, die idd prima is!) dan ben je binnen 20 minuten in:
- Maastricht (Parkeren P&R Noord, super handig!)
- Heerlen
- Heuvelland / Valkenburg
- Outlet Roermond
- Outlet Maasmechelen (BE)

Hier in de regio zeggen we inderdaad dat je in Heerlen nog niet dood wil worden gevonden. Ook wij vinden dat Duitse accent verschrikkelijk en de stad heeft niet voor de niks het grootste aantal uitkeringen per aantal inwoners.

Ga je in Heerlen slapen, dan kun je ook nog naar Aken of de Eiffel voor een dag ;)

En natuurlijk kan het lijstje nog langer. Als je van natuur houdt kun je wandelen in het Heuvelland, of ten zuiden van Maastricht, de Meinweg bij Roermond, etc etc. Onbekend is de plas bij Stevenweert, maar wel erg mooi! Start de wandeling bij de hompesche molen ;)
Heerjansdam kun je schrappen hoor. Ik lees hier bruisend... Ik woon in de buurt en kom er werkelijk nooit, ik zou niet weten voor wat. Echt 0 voorzieningen.
vitamined schreef:
07-07-2020 21:53
:rofl:
Echt hoor...

Dat is toch geen stad?
En echt... een weekendje of een midweek... veeg me op! :rofl:
Geen hotel of B&B te vinden. Hoogstens een boerencamping.

Maar goed, ik zeg Zoetermeer. Iedereen zeikt daar altijd op, ik vind het prima. Beetje door het Stadshart struinen. Okay, geen mooie gebouwen of interessante geschiedenis. Dan moet je echt ergens anders zijn...
Ik zou nooit naar Zoetermeer op vakantie gaan, maar het wordt soms wel een beetje ondergewaardeerd.
Er is wel een oud centrum, het oude dorp. Dat laat men een beetje links liggen, omdat de grote winkelketens in het stadshart/woonhart zitten, maar dat is best een sfeervol straatje. Er zit een leuk restaurant in de oude dorpsschool (waar mijn oma van in de 90 nog op school heeft gezeten).
Maar vakantie, nee, dan zou ik in die omgeving toch eerder iets in de natuur ofzo zoeken, als je toch wilt gaan rijden om activiteiten te ondernemen. Een leukte B&B in het groene hart ofzo.
Ik zou sowieso niet in de randstad op vakantie gaan. Ga naar Groningen/Drenthe. In de buurt van Gieten, Westerbork, Grolloo. Prachtig. Maaar je vroeg geen mooie steden.
doorenvogels55 wijzigde dit bericht op 10-07-2020 08:00
11.26% gewijzigd
-jolijn- schreef:
07-07-2020 15:53
Amerongen.
En natuurlijk Kapel-Avezaath.
Kerk Avezaath, daar heb je alleen een MacDonalds en boeren. :-)

Doe dan Tiel. Dat is helemaal wanstaltig. Geen sfeer, geen winkelcentrum, overal vooraf betaald parkeren, een afvalbeleid waardoor het straatbeeld lijkt op een vuilnisbelt in New Delhi. Wel een paar leuke restaurants.

Geldermalsen is ook leuk. Daar is het na 17u op zaterdag doods tot maandagochtend 11u.
Ik blijf bij dit soort topics Roosendaal opperen als hellhole van de eeuw.
Geen idee wat je daar zou willen gaan doen.
Maar echt.
668, the neighbour of the Beast
Marels schreef:
08-07-2020 21:29
Ik blijf bij dit soort topics Roosendaal opperen als troosteloos hellhole van de eeuw.
Maar echt.
Na enige jaren forumafwezigheid blijkt het verschil tussen edit en quote toch lastig te zijn.
Marels schreef:
08-07-2020 21:31
Na enige jaren forumafwezigheid blijkt het verschil tussen edit en quote toch lastig te zijn.
Komt vanzelf weer goed joh.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
08-07-2020 21:35
Komt vanzelf weer goed joh.

Nee joh ik heb mijn hele forumcarriere dubbelposts gemaakt omdat ik per ongeluk quote ipv edit. Komt nooit meer goed.
Marels schreef:
08-07-2020 21:36
Nee joh ik heb mijn hele forumcarriere dubbelposts gemaakt omdat ik per ongeluk quote ipv edit. Komt nooit meer goed.
Dan blijft het maar een gewoontedingetje, toch? Houdt het lekker herkenbaar.
Onherkenbaarheid is niet bepaald my middle name, nee.
max27 schreef:
08-07-2020 10:26
Ik kom zelf uit omgeving Sittard. Op het marktplein en de stadsmuur / klooster na is er echt niks te beleven. De restaurants zijn er wel prima.
Het grappige is dat alle dingen die je opnoemt dichter bij Heerlen liggen dan bij Sittard ;)

Wat wel klopt is dat Sittard centraal ligt. Als je slaapt in het hotel bij Blue Wellness (de sauna die je bedoeld, die idd prima is!) dan ben je binnen 20 minuten in:
- Maastricht (Parkeren P&R Noord, super handig!)
- Heerlen
- Heuvelland / Valkenburg
- Outlet Roermond
- Outlet Maasmechelen (BE)

Hier in de regio zeggen we inderdaad dat je in Heerlen nog niet dood wil worden gevonden. Ook wij vinden dat Duitse accent verschrikkelijk en de stad heeft niet voor de niks het grootste aantal uitkeringen per aantal inwoners.

Ga je in Heerlen slapen, dan kun je ook nog naar Aken of de Eiffel voor een dag ;)

En natuurlijk kan het lijstje nog langer. Als je van natuur houdt kun je wandelen in het Heuvelland, of ten zuiden van Maastricht, de Meinweg bij Roermond, etc etc. Onbekend is de plas bij Stevenweert, maar wel erg mooi! Start de wandeling bij de hompesche molen ;)
Dank je wel voor je aanvulling. Ik begon bijna te twijfelen, maar ik ga er toch gewoon voor: Sittard. Alleen al voor het centrale plein. Ik :heart: wat ik van het centrum (markt) zag.
Tijger32 schreef:
08-07-2020 10:35
Heerjansdam kun je schrappen hoor. Ik lees hier bruisend... Ik woon in de buurt en kom er werkelijk nooit, ik zou niet weten voor wat. Echt 0 voorzieningen.
Dank je voor de waarschuwing!
KataTonDemonaEaytoy schreef:
08-07-2020 21:28

Geldermalsen is ook leuk. Daar is het na 17u op zaterdag doods tot maandagochtend 11u.
Andere dagen ook hoor. Behalve op vrijdagochtend want dan gaat iedereen boodschappen doen en kan je over de hoofden lopen in alle supers want dat combineert zo lekker met de weekmarkt.
Marels schreef:
08-07-2020 21:29
Ik blijf bij dit soort topics Roosendaal opperen als hellhole van de eeuw.
Maar echt.
Ik zoek een stiekeme parel. Niet de hel.
:lol:
Ik lees mee. We hadden een vakantie geboekt in Catalonië :roll:
ikBedoelHetGoed schreef:
08-07-2020 21:52
Ik zoek een stiekeme parel. Niet de hel.
:lol:

Ga dan vooral niet naar Roosendaal :mrgreen:
Alkmaar is leuk, maar ik weet niet zo goed hoe het bekend staat. Ik heb het ontdekt toen we onze trouwringen daar kochten. Erg leuk.

Apeldoorn vind ik qua centrum echt vreselijk, maar er is wel genoeg te doen in de omgeving.

Leeuwarden is ook leuk.

Dordrecht is niet zo bekend, wel echt leuk qua centrum.
Dordrecht is prachtig ja.
Bergen op Zoom is ook leuk.
En Goes en Middelburg zijn ook gezellig, daar kom je vooral Duitse toeristen tegen. Middelburg weet ik niet zo goed maar Goes is prima te doen qua drukte.
ekeim schreef:
07-07-2020 22:10
Als je dan toch naar Groningen gaat, en hoe kun je niet gaan na wat er hierboven door Betty Slocombe gemeld is, ga dan even naar Hoogezand. En loop door het overdekte winkelcentrum. Triester wordt het niet. Als je er via de Kerkstraat naar toe gaat kom je langs een dichtgetimmerd pand en meer zulks moois.
Ja! Altijd leuk, een uitje naar High Sand Juicy Lake, de liefdevolle bijnaam die wij thuis hanteren
Fietsstad Houten natuurlijk!
wij slapen nooit.
De noordOostpolder: schokland, het waterloopbos, en misschien Urk (daar ben ik nog nooit geweest).

Overigens heeft Lelystad wel de Oostvaardersplassen, en ik dacht ook een VOC-schip.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
En IJmuiden natuurlijk:
- zeeschepen kijken bij de sluis
- infocentrum over de nieuwe sluis (reserveren i.v.m. Corona)
- vissershaven
- bunkers
- duinen
- museum (veel over scheepvaart uiteraard)
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
feow schreef:
07-07-2020 15:40
Heerlen
Hahaha of Helmond
Of Hoensbroek
Of Sittard
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven