Eerste kerstdag / rond de feestdagen naar de Efteling

13-11-2019 14:03 23 berichten
Hallo,

Wij vieren kerst voor het eerst sinds lange tijd met ons eigen gezin. Voorgaande jaren gingen wij vaak op een studiedag waardoor het heerlijk rustig was en wij overal zo door konden lopen. Helaas zitten de kinderen op verschillende scholen en kunnen wij zullen dingen alleen in de vakantie's plannen.
Nu hebben wij bedacht dat het op eerste kerstdag of wellicht nieuwjaarsdag wellicht rustig zou kunnen zijn. Is iemand wel eens geweest op eerste kerstdag of nieuwjaarsdag en wat zijn jullie ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.efteling.com/nl/park/openingstijden
Volgens het park zelf, is het dan druk
Alle reacties Link kopieren
1x gedaan, nooit meer. Wat een vreselijke drukte.
Hel.

Ik vind de 'winterefteling' harstikke leuk maar niet dan.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar op nieuwjaarsdag geweest, was behoorlijk druk. Nu waren wij met jonge kinderen dus hoe de wachttijd bij achtbanen was weet ik niet, maar bij andere attracties moest je best een tijd wachten.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een keer op Goede Vrijdag gegaan en een keer op Eerste Paasdag. Het was beide keren redelijk rustig (niet druk, maar ook niet echt rustig, zeg 30 minuten wachten bij Symbolica).
Of dat met Kerst ook zo is, weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weleens op 1e Kerstdag geweest en toen was het best wel druk. Wel is de sfeer in het park extra magisch op zo'n dag, vind ik. Heb toen enorm genoten van de kampvuren, gezellige kraampjes en met sneeuw bedekte sprookjes. Als je bij de grote attracties in de rij gaat staan zal het wat minder magisch zijn. :biggrin:
RoosOpJeHoed schreef:
13-11-2019 14:54
Ik ben weleens op 1e Kerstdag geweest en toen was het best wel druk. Wel is de sfeer in het park extra magisch op zo'n dag, vind ik. Heb toen enorm genoten van de kampvuren, gezellige kraampjes en met sneeuw bedekte sprookjes. Als je bij de grote attracties in de rij gaat staan zal het wat minder magisch zijn. :biggrin:
Dat hebben ze op andere dagen ook.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
13-11-2019 14:55
Dat hebben ze op andere dagen ook.
Weet ik, maar met Kerst voelt dat anders vind ik.
Ja, ik heb nooit zo last van vals sentiment ;-) Wel van drukte.
Ik ken iemand die op eerste kerstdag naar de Efteling is geweest en het was er juist heel erg druk en bijna niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Druk.. erg druk.. Ik ga niet meer met kerst.. ervoor of erna prima.. maar niet met kerst..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gehoord dat het er op Koningsdag heel rustig is.

Verder zelf nooit geweest met Kerst, maar lijkt me toch juist eerder reden tot meer dan minder drukte...
Volgens de Efteling zelf is het met de Kerstdagen en oud en nieuw ook heel erg druk.
Je kan op hun site kijken wanneer het wel rustig is.
Niet doen.

Niet met Kerst zelf geweest, maar wel in de kerstvakantie. Sowieso is een deel van de attracties gesloten tijdens de WinterEfteling en de wachtrijen voor de attracties die wel open zijn, zijn niet te doen. Dan is die 40 euro entree toch wel erg veel, als je maar in een paar attracties kunt en verder een beetje door het Sprookjesbos wandelt.

Ik zou eerder een regenachtige dag in het weekend buiten de vakantie uitzoeken. Alle 'buiten'attracties zijn toch gesloten en het is gelijk iets rustiger.
Alle reacties Link kopieren
robinnn89 schreef:
13-11-2019 15:23
Niet doen.

Niet met Kerst zelf geweest, maar wel in de kerstvakantie. Sowieso is een deel van de attracties gesloten tijdens de WinterEfteling en de wachtrijen voor de attracties die wel open zijn, zijn niet te doen. Dan is die 40 euro entree toch wel erg veel, als je maar in een paar attracties kunt en verder een beetje door het Sprookjesbos wandelt.

Ik zou eerder een regenachtige dag in het weekend buiten de vakantie uitzoeken. Alle 'buiten'attracties zijn toch gesloten en het is gelijk iets rustiger.
Dat was vroeger zo. Tegenwoordig kijken ze naar de weersomstandigheden. De Baron bijvoorbeeld is bijna altijd open tijdens de WinterEfteling.
Alle reacties Link kopieren
Pastelblauw schreef:
13-11-2019 15:17
Ik heb wel eens gehoord dat het er op Koningsdag heel rustig is.

Verder zelf nooit geweest met Kerst, maar lijkt me toch juist eerder reden tot meer dan minder drukte...
ja maar hoe meer mensen dat horen, hoe meer die datum kiezen, dus dan wordt het ook druk. Volgens mij was Kerst en nieuwjaar de eerste keren dat ze open waren ook niet zo belachelijk druk, totdat iedereen hoorde hoe rustig(relatief) het er dan was.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
ga er maar vanuit dat als de Efteling aangeeft dat het druk is, het ook druk is.
1ste en 2 de kerstdag beide keren omgedraaid toen ik zag dat alle parkeerplaatsen volstonden evenals de wegen. Toen de dag daags na de kerst geweest en er was niets te doen.

Koningsdag ook een keer gehad, eens maar nooit weer.
Alle reacties Link kopieren
Efteling zegt zelf dat dag voor kerst en oudejaarsdag/nieuwjaarsdag ‘normaal’ zijn, dus zou die eerder kiezen dan 1e kerstdag. Mijn ervaring is dat die druktekalender meestal wel goed zit.
Vorig jaar was 2e kerstdag in elk geval erg druk en dat voorspellen ze nu ook weer.
.
Alle reacties Link kopieren
Keer op de dag voor kerst geweest en een keer op nieuwjaarsdag, waren toen prima te doen. Houd ook de weersvoorspellingen in de gaten. Dagen waarop ze regen afgeven zijn veelal rustiger. Zolang het niet de hele dag regent is dat prima te doen vind ik altijd. Paraplu mee, regenjassen aan en gaan! Genoeg plekken om even (binnen) op te warmen.
Keep on dreaming!
Alle reacties Link kopieren
robinnn89 schreef:
13-11-2019 15:23
Niet doen.

Niet met Kerst zelf geweest, maar wel in de kerstvakantie. Sowieso is een deel van de attracties gesloten tijdens de WinterEfteling en de wachtrijen voor de attracties die wel open zijn, zijn niet te doen. Dan is die 40 euro entree toch wel erg veel, als je maar in een paar attracties kunt en verder een beetje door het Sprookjesbos wandelt.

Ik zou eerder een regenachtige dag in het weekend buiten de vakantie uitzoeken. Alle 'buiten'attracties zijn toch gesloten en het is gelijk iets rustiger.
Negen jaar geleden op zomaar een dag in de kerstvakantie geweest, toen was er bijna niemand. Vorig jaar in de voorjaarsvakantie en toen was het ook erg stil. Toen hebben we alles twee keer kunnen doen en daar waren we om 15.00 uur klaar mee. Heerlijk rustig! En ik hoorde van een collega die al een aantal jaar in de voorjaarsvakantie gaat dat zij dat ieder jaar hebben.
Dank jullie wel, voorjaarsvakantie is ook zeker een optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven