Eerste vakantie
dinsdag 1 oktober 2019 om 14:35
Hoi allemaal,
Deze zomer willen mijn vriendje (20) en ik (19) voor het eerst samen op vakantie gaan, maar wij weten niet echt wat voor vakantie we moeten doen of waar we heen moeten. We houden allebei van leuke activiteiten doen maar een dagje op het strand/aan het zwembad liggen vinden we ook echt niet verkeerd hoor
.
Weet iemand misschien een leuke vakantie bestemming voor ons?
Deze zomer willen mijn vriendje (20) en ik (19) voor het eerst samen op vakantie gaan, maar wij weten niet echt wat voor vakantie we moeten doen of waar we heen moeten. We houden allebei van leuke activiteiten doen maar een dagje op het strand/aan het zwembad liggen vinden we ook echt niet verkeerd hoor
Weet iemand misschien een leuke vakantie bestemming voor ons?
dinsdag 1 oktober 2019 om 15:01
Ik wilde ook al zeggen, ik zou nog maar even wachten met boekenstokbootje schreef: ↑01-10-2019 15:00Deze zomer? Het is oktober![]()
Wel een teken van liefde, dat je al zo zeker bent dat je nu al voor een vakantie wil kijken.
dinsdag 1 oktober 2019 om 15:09
Je moet helemaal niks.
Verder weet je toch wat je leuk vindt?
Maak gewoon een aantal keuzes en baseer daar je plannen op.
Bv:
Kamperen, hotel of huisje
Stad of platteland
Kunst en cultuur, lekker op een strand liggen of een actieve vakantie
Of laat je leiden door bepaalde interesses. Bv interesse in de Romeinse tijd: stedentrip Rome of een rondreis langs Romeinse ruïnes.
Een kastelenroute
Een deel van de route van de Tour de France fietsen.
Een culinaire route door de franse wijnstreken
Etc etc
Verder weet je toch wat je leuk vindt?
Maak gewoon een aantal keuzes en baseer daar je plannen op.
Bv:
Kamperen, hotel of huisje
Stad of platteland
Kunst en cultuur, lekker op een strand liggen of een actieve vakantie
Of laat je leiden door bepaalde interesses. Bv interesse in de Romeinse tijd: stedentrip Rome of een rondreis langs Romeinse ruïnes.
Een kastelenroute
Een deel van de route van de Tour de France fietsen.
Een culinaire route door de franse wijnstreken
Etc etc
dinsdag 1 oktober 2019 om 15:22
Hoe lang zijn jullie al samen en kun je beter niet even wachten? Maar als je nu al boekt zorg voor een goede annuleringsverzekering en lees de voorwaarden goed na. Want als jullie heel kort bij elkaar zijn dan kun je die straks wellicht nodig hebben.
Laatst hoorde ik nog van een stel dat toen ze een maand samen waren een reis hadden geboekt voor een paar maanden later, helaas hield die relatie maar 3 maanden stand en samen op reis was geen optie meer. Heeft ze vast veel geld gekost.
Laatst hoorde ik nog van een stel dat toen ze een maand samen waren een reis hadden geboekt voor een paar maanden later, helaas hield die relatie maar 3 maanden stand en samen op reis was geen optie meer. Heeft ze vast veel geld gekost.
dinsdag 1 oktober 2019 om 15:36
Zoveel leuke bestemmingen te vinden, snap deze vraag nooit zo. Kijk wat je budget is en ga kijken welke (bad) plaatsen en omgeving je leuk lijkt.
Wil je stappen ga je inderdaad naar Albufeira, Chersonissos, Salou etc.
Boek een pakketreis met bus of vliegtuig of boek vliegtickets los en appartement bij Booking.com.
Wil je stappen ga je inderdaad naar Albufeira, Chersonissos, Salou etc.
Boek een pakketreis met bus of vliegtuig of boek vliegtickets los en appartement bij Booking.com.
dinsdag 8 oktober 2019 om 22:31
Op die leeftijd ging ik met mijn liefje in de auto met een tent achterin op de bonnefooi door Frankrijk rijden. Over de kleinere wegen zonder tol. Achter het mooie weer aan. En gewoon stoppen waar het leuk was en waar ze een camping hadden. En weer door als we het gezien hadden.
You can never have too many hats, gloves and shoes
woensdag 9 oktober 2019 om 09:07
Wij vonden Mallorca heel leuk. We zaten toen aan de Noord-kant.
Toen all inclusive gedaan, maar wel af en toe ergens anders gaan eten, gewoon omdat dat leuk is.
Je kunt er heerlijk naar de zee, er zijn allerlei leuke baaien.
Als je (een gedeelte van je vakantie) een auto huurt kun je heerlijk rondkijken (als je die gelegenheid hebt tenminste).
Excursies vonden wij ook leuk om te doen, om zo veel van het eiland te zien. Tijdens de busritten er naar toe zie je ook al van alles.
Hele leuke bestemming voor een eerste vakantie samen!
Toen all inclusive gedaan, maar wel af en toe ergens anders gaan eten, gewoon omdat dat leuk is.
Je kunt er heerlijk naar de zee, er zijn allerlei leuke baaien.
Als je (een gedeelte van je vakantie) een auto huurt kun je heerlijk rondkijken (als je die gelegenheid hebt tenminste).
Excursies vonden wij ook leuk om te doen, om zo veel van het eiland te zien. Tijdens de busritten er naar toe zie je ook al van alles.
Hele leuke bestemming voor een eerste vakantie samen!
woensdag 9 oktober 2019 om 17:11
Wat een stomme reacties. Hoe negatief om er gelijk vanuit te gaan dat ze volgend jaar niet meer samen zijn?
Leuke bestemmingen:
Mallorca
Griekenland (bijv Kos, Kreta of Zakynthos)
Rome
Algarve in Portugal
Canarische Eilanden
Kroatië
Maar ligt er inderdaad ook erg aan wat je wil, wat voor eisen je hebt wat betreft bezienswaardigheden en cultuur, budget etc.
Leuke bestemmingen:
Mallorca
Griekenland (bijv Kos, Kreta of Zakynthos)
Rome
Algarve in Portugal
Canarische Eilanden
Kroatië
Maar ligt er inderdaad ook erg aan wat je wil, wat voor eisen je hebt wat betreft bezienswaardigheden en cultuur, budget etc.
donderdag 10 oktober 2019 om 11:22
Hoi Permagon, we willen ongeveer twee weken weg gaan en dan een mooie reis maken en verschillende plaatsen zien. Het budget is ongeveer 2500 euro. Het vervoersmiddel hangt een beetje van de vakantie af maar we staan overal voor open.
donderdag 10 oktober 2019 om 11:23
Haha ja we zijn al een paar jaar samen dus dat zit wel goedstokbootje schreef: ↑01-10-2019 15:00Deze zomer? Het is oktober![]()
Wel een teken van liefde, dat je al zo zeker bent dat je nu al voor een vakantie wil kijken.
donderdag 10 oktober 2019 om 11:26
Dat is idd heel zonde maar wij zijn al 2,5 jaar samen, nog nooit ruzie gehad of iets en het is nog altijd even leuk dus ik verwacht niet dat we binnenkort uit elkaar gaan. Toch bedanktTsumTsum schreef: ↑01-10-2019 15:22Hoe lang zijn jullie al samen en kun je beter niet even wachten? Maar als je nu al boekt zorg voor een goede annuleringsverzekering en lees de voorwaarden goed na. Want als jullie heel kort bij elkaar zijn dan kun je die straks wellicht nodig hebben.
donderdag 10 oktober 2019 om 11:55
Ik zou zeker interrailen eens onderzoeken. Met de trein kan je makkelijk meerdere landen doorkruisen en je komt altijd aan midden in een stad. Twee weken is niet superlang dus dan zou je misschien naar Boedapest, Praag en Ljubljana kunnen gaan ofzo (om het betaalbaar te houden).
Of neem een trein naar de Dordogne in Frankrijk en ga daar 4 dagen kanoën, met zo'n organisatie die dan de helft van je spullen naar het eindpunt brengt. Onderweg kamperen. Je tent en wat spullen mee in een waterdichte bidon in de kano.
donderdag 10 oktober 2019 om 16:15
- Sportief: Fietsvakantie in Schotland. Met de boot erheen, tentje achterop.
- Feesten: Geen idee, heb ik nooit leuk gevonden.
- Leuke mix cultuur en strand: Montenegro
- Geld over: Met de trans-siberie-express naar Mongolie en Noord-Korea
- Avontuur: Liften van Tunis naar Dakar
- Feesten: Geen idee, heb ik nooit leuk gevonden.
- Leuke mix cultuur en strand: Montenegro
- Geld over: Met de trans-siberie-express naar Mongolie en Noord-Korea
- Avontuur: Liften van Tunis naar Dakar
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
donderdag 10 oktober 2019 om 22:43
- Sportief: fietsvakantie in Nederland, Vlaanderen, Duitsland net over de grens... Met tent mee of in trekkershutten.
- Feesten: Berlijn
- Leuke mix cultuur en strand: Andalusië, of het zuiden van Portugal
- Geld over: reizen door Noorwegen of IJsland
- Avontuur: fietsvakantie in Nederland als het regent
; wandelen of raften in de Pyreneeën
- Feesten: Berlijn
- Leuke mix cultuur en strand: Andalusië, of het zuiden van Portugal
- Geld over: reizen door Noorwegen of IJsland
- Avontuur: fietsvakantie in Nederland als het regent