EGYPTAIR

21-12-2010 08:32 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met vliegtuigmaatschappij egyptair? ik zag namelijk een goedekope vlucht naar kuala lumpur via egypte en ben benieuwd of dit aan te raden is.
Ik ga binnenkort met egyptair naar ethiopie. Nog nooit eerder mee gevolgen, dus ben benieuwd.. Ze staan in ieder geval niet op de zwarte lijst ik heb dus maar een gok genomen
Ga maar geen onderzoek doen over hen dan wil je niet meer....

Ze zijn niet voor niets zo goedkoop.

Kijk eens naar Emirates naar KL. Via Dubai . Vaak ook goedkoop en heel goed.
Ik zou lekker met Malaysian vliegen: rechtstreeks en superluxe service in economy.

Ga geen risico nemen met zo'n barrel van zo'n but maatschappij als je voor 'n beetje meer met 'n comfortabele servicegerichte maatschappij kunt vliegen.
Ik heb vorig jaar met Malaysian gevlogen. Heel goed! Van de zomer met Emirates. Nog beter. Ga nu dus weer met Emirates. Goedkoper en fijner. Wel met overstap, dat dan weer wel.
Ik ben met Egyptair heen een weer gevlogen naar KL ook met tussenstop in Cairo, was helemaal perfect. Aardige stewardessen, genoeg ruimte en lekkere kussens en dekentjes.

Ik vond de terugreis wel lang duren maar dat kwam vooral omdat ik 6 maanden weg was geweest en heel graag naar huis wou.

Gewoon doen! goedkoop, goed en prima eten!

Heel veel plezier!
Ik ben met Egypt Air via Cairo naar Bangkok gevlogen en ik vond het ook prima service, helemaal geen brakke vliegtuigen en de vluchten waren ook mooi op tijd (dat is namelijk een van mijn grootste ergernissen, bepaalde luchtvaartmaatschappijen hebben vooral een slechte naam vanwege hun grote aantal vertragingen). Malaysian Airlines is ook heel goed, natuurlijk het grote voordeel dat je daarmee rechtstreeks kan vliegen. Maar ik had met Malaysian dan weer de pech dat de airco uitgevallen was op KL waardoor het iets van 45 graden in het vliegtuig werd en daardoor liep de vlucht toch weer vertraging op... Kortom, ook met gerenommeerde maatschappijen kun je een keer pech hebben.
Hier ook goede ervaringen met Egypt Air. Prima vliegtuig, aardige stewardessen en inderdaad keurig op tijd.
Ik vlieg regelmatig naar Egypte, en vind Egyptair kwalitatief ( en vooral organisatorisch) minder dan KLM maar weer wat beter dan een lowcost vlieger. Je moet er rekening mee houden dat je halal-maaltijden krijgt en dat er geen alcohol aan boord is. Verder is de vriendelijkheid van de stewardessen minder dan die van KLM, en het communiceren natuurlijk sowieso anders, omdat KLM Nederlandse stewards en stewardessen heeft.

Ik zou KLM nemen. Die zijn allang niet meet zo duur dan jaren gelden, ik vloog voor ruim 700 euro naar Kuala Lumpur. In een vakantie!!!!
Met Egypt Air naar en van Cairo gevlogen. Geen problemen mee gehad. Heeft verder ook weinig indruk gemaakt, want kan me er verder niets meer van herinneren...
Vlieg altijd met een maatschappij met een Westers (en dan bedoel ik eigenlijk alleen West Europees/Amerikaans) management. Doe jezelf dat plezier. Veel veiliger. Altijd.
quote:JohnnyCake schreef op 21 december 2010 @ 14:07:

Vlieg altijd met een maatschappij met een Westers (en dan bedoel ik eigenlijk alleen West Europees/Amerikaans) management. Doe jezelf dat plezier. Veel veiliger. Altijd.

Doe mij maar iets oosters (Singapore, Malaysian, Cathay) die zijn luxer en servicegerichter dan menig westerse maatschappij. Naar 't verre oosten zou ik dus zeker niet voor KLM kiezen.

Met Emirates nog geen ervaring. Indien ik de tijd heb voor 'n stopover, zou ik 'n tussenstop in Dubai best leuk vinden. Maar verder gaat mijn voorkeur toch wel uit naar de rechtstreekse mogelijkheden.
Ik vind Emirates zo veel prettiger dat ik er met genoegen 2 uur langer voor onderweg ben. Even de benen strekken en gaan weer.

Echt heerlijk.

Als Malysian hetzelfde kostte zou ik die hebben genomen dat wel.

Maar van de zomer was KLM goedkoper rechtstreeks en heb ik toch voor Emirates gekozen.

Ik vind de KLM echt horror.....
Emirates is een geweldige maatschappij en heel voordelig.
Singapore Airline, Malaysia Airlines and Emirates zijn allemaal goed. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste 2.

KLM vind ik helaas niet top. Het personeel is wel erg veel met elkaar bezig.
Er is niets mis met Egyptair. Aardig personeel, prima vliegtuigen en de service wordt hoger beoordeeld dan die van KLM. Heb hun hoofdkantoor bezocht en was onder de indruk van de trainingfaciliteiten.
http://www.airlinequality.com/Forum/egypt.htm

Weinig goede kritieken.
quote:kareltje01 schreef op 02 januari 2011 @ 05:30:

http://www.airlinequality.com/Forum/egypt.htm

Weinig goede kritieken.

De kritieken voor KLM zijn zelfs nog slechter.

Jaren probleemloos met Egypt Air gevlogen.
quote:sloopthard schreef op 21 december 2010 @ 08:37:

Ik ga binnenkort met egyptair naar ethiopie. Nog nooit eerder mee gevolgen, dus ben benieuwd.. Ze staan in ieder geval niet op de zwarte lijst ik heb dus maar een gok genomen Geen ervaring met EgyptAir, maar het zou mijn keuze niet zijn. Dat ze niet op de zwarte lijst staan zegt niets.. dat stond Afriqiah ook niet en toch snap ik niet dat die mensen destijds voor die maatschappij hebben gekozen.
quote:Samui Life schreef op 05 januari 2011 @ 10:01:

[...]

Geen ervaring met EgyptAir, maar het zou mijn keuze niet zijn. Dat ze niet op de zwarte lijst staan zegt niets.. dat stond Afriqiah ook niet en toch snap ik niet dat die mensen destijds voor die maatschappij hebben gekozen.

Afriqiah vloog toen 9 jaar zonder ongelukken, de Airbus waarmee werd gevlogen was pas 8 maanden oud. Volgens mij is de toedracht nooit helemaal duidelijk gewroden.

Het is niet zo, dat het om een oud, verwaarloosd toestel ging. BIj veiligheidsinspecties van Afriqiah in Europa zijn nooit problemen aan het licht gekomen.

Kortom: er waren geen gegronde redenen om niet voor Afriqiah te kiezen, de maatschappij had een goede reputatie. Het blijft altijd mogelijk, dat je bij een ongeluk betrokken raakt, helaas.
Wat ik wel 'ns heb gelezen is dat veel Afrikaanse maatschappijen geen internationaal gekwalificeerde piloten in dienst hebben. Dat die dus geen/niet voldoende Engels spreken en verstaan, waardoor misverstanden en ongelukken kunnen gebeuren.
Het lijkt mij ongeveer hetzelfde als met een auto.

Rijd je graag met een fiat panda of een Renault twingo over de snelweg?

Ik niet. Ik wil een sollide auto met een goede kooiconstructie.

Het geeft me geen enkele zekerheid, het geeft me een veiliger gevoel.

Vlieg je met een goedkope maatschappij? Dan is ie goedkoop omdat er minder geld aan bepaalde dingen wordt uitgegeven.

Dat zijn zaken als comfort, maar ook scholing en bijscholing personeel.

Het geeft je geen enkele zekerheid om met een dure maatschappij te vliegen.

Ik voel me er echter zekerder bij. Dus ik doe dat wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven