Eilat

01-01-2012 18:36 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, we zijn aan het twijfelen geslagen. We willen graag in maart nog even van het zonnetje genieten en een weekje weg. Met een kleuter, en ik zwanger. We dachten eerst aan de Canarische eilanden, maar nu komt mijn man met Eilat. Heerlijk weer en niet eens veel langer vliegen. En als ik zo rond kijk naar verschillende acc, ook nog voordeliger. Alleen, ik ken het totaal niet hoor, maar is dat wel een land om als zwangere naar toe te gaan? Goede medische zorg zonodig? En hoe zit dat met het eten? Krijg toch een beetje egyptische ideeen, daar ben ik al eens erg ziek geweest van het eten, maar volgens mijn man kan het allemaal prima.

Wie heeft er ervaring?
Bedankt voor de serieuze reacties, de andere laat ik even links liggen..

We zijn er nog niet helemaal uit, maar ik neig zeker na t lezen van jullie reacties naar de can. Eilanden. Kunnen we ook nog autootje huren om beetje eiland te bekijken.
Ik vond het er (in 2009) niet gezellig en de mensen (Israeliers en joden van elders) vreselijk onbeschoft. Qua medische zorg hoef je je geen zorgen te maken. Wat ik wel bijzonder vond was de manier waarop hotels zich aanpassen aan de joodse spijswetten ( de ene dag een zuivelontbijt de andere dag een vleesontbijt) en de rust van de sabbat. Dolphin Reef is erg leuk en als je echt een excursie wilt maken is het wel speciaal om naar Jeruzalem te gaan.
Ik kom net terug uit Israël en ben o.a. een paar dagen in Eilat geweest.

Eilat lijkt op het eerste gezicht op iedere andere badplaats. Zon, zee, strand en veel hotels. Wat Eilat anders maakt is het volgende:

- De Rode zee en zijn onderwaterwereld. Geen idee of je als zwangere mag snorkelen of duiken. Mag dat wel, dan heeft Eilat hier een pluspunt t.o.v. bijvoorbeeld Schevingen. Een boottocht met een glasbodemboot is anders ook leuk.

- Timna National Park. Dit park ligt in de woestijn. Je kan dit park ontdekken met een huurauto, jeep met gids, mountainbike en zelfs lopend. Google maar eens. Het is prachtig.

Het eten is prima. Het Israëlische ontbijt vind ik persoonlijk een van de beste ter wereld. Groente, fruit maar ook vlees smaak daar veel beter dan hier. Hygiëne is vergelijkbaar met westerse landen.

Medische zorg is ook goed.

Wat echter wel een nadeel is, de dichtstbijzijnde grote stad is Be'er Sheva en ligt op +/- 2,5 uur rijden vanaf Eilat. Tel Aviv & Jeruzalem +/- 4/5 uur. Vanaf Eilat vertrekken ook binnenlandse vluchten naar Tel Aviv. Vlucht duurt 45 minuten.

Dolphins reef is leuk om te doen.

De meeste hotels zijn kosher. Dit houdt in: Ontbijt met zuivelproducten maar geen vlees. Met het diner is et meestal andersom. Wel vlees geen zuivel.

Egypte ligt vanaf sommige hotels op loopafstand. Gezien de onrust in Egypte werd dit echter afgeraden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven