Eilat

01-01-2012 18:36 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, we zijn aan het twijfelen geslagen. We willen graag in maart nog even van het zonnetje genieten en een weekje weg. Met een kleuter, en ik zwanger. We dachten eerst aan de Canarische eilanden, maar nu komt mijn man met Eilat. Heerlijk weer en niet eens veel langer vliegen. En als ik zo rond kijk naar verschillende acc, ook nog voordeliger. Alleen, ik ken het totaal niet hoor, maar is dat wel een land om als zwangere naar toe te gaan? Goede medische zorg zonodig? En hoe zit dat met het eten? Krijg toch een beetje egyptische ideeen, daar ben ik al eens erg ziek geweest van het eten, maar volgens mijn man kan het allemaal prima.

Wie heeft er ervaring?
Weet jij eigenlijk wel in welk land Eilat ligt?
quote:jo12345 schreef op 01 januari 2012 @ 18:43:

Weet jij eigenlijk wel in welk land Eilat ligt?

Want?

Laten we zeggen dat het een Israelische kustplaats is.

Mag ik nu door voor de koelkast?
Op wiki staat wel redelijk veel info. Ziet er wel mooi uit, maar ik weet er niks van.
quote:jo12345 schreef op 01 januari 2012 @ 18:43:

Weet jij eigenlijk wel in welk land Eilat ligt?Kan jij eigenlijk wel begrijpend lezen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je moet van israël houden

voor mij is dat geen vakantie gevoel

zou dan liever na aqaba gaan, veel vriendelijkere sfeer en mensen
quote:Enn schreef op 01 januari 2012 @ 18:50:

[...]

Kan jij eigenlijk wel begrijpend lezen?OT zegt zelf dat ze egyptische ideeën krijgt......bij een israelische badplaats...?
quote:germanwings schreef op 01 januari 2012 @ 18:51:

zou dan liever na aqaba gaan, veel vriendelijkere sfeer en mensen"Vriendelijkheid" van arme mensen. Op vakantiefoto's van vrienden en familie zag ik alleen onderdanigheid omdat ze geen nagel hadden om hun gat te krabben.
Eilat heeft een heel mooi underwater park, waar je als zwangere misschien niet zo direct in wil duiken. Persoonlijk zou ik me minder zorgen maken over het eten als wel...onrustig gebied.....
Een prachtig land, maar ivm met onrust in de regio zou ik die contreien momenteel toch liever overslaan.
quote:toetyfroety schreef op 01 januari 2012 @ 19:11:

[...]

OT zegt zelf dat ze egyptische ideeën krijgt......bij een israelische badplaats...?

Ja precies. Begrijpend lezen dus.

Geen ervaring in Eilat. Ik vermoed dat wanneer een reisorgansatie een bestemming voor zwangere vrouwen niet af raadt het veilig is om te gaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Bahco schreef op 01 januari 2012 @ 19:12:

[...]

"Vriendelijkheid" van arme mensen. Op vakantiefoto's van vrienden en familie zag ik alleen onderdanigheid omdat ze geen nagel hadden om hun gat te krabben.Maar dat geldt ook voor Thailand, Indonesie en nog zo zootje andere landen....die toch ook wat willen verdienen door tourisme, anders blijven ze sowieso altijd arm.
hippe en moderne mensen daar. weet ik nog van een jaar of 15 geleden. wel mooi, alleen jammer dat je zo,n eind moet rijden om jeruzalem ed te zien.
wij slapen nooit.
quote:toetyfroety schreef op 01 januari 2012 @ 19:11:

[...]

OT zegt zelf dat ze egyptische ideeën krijgt......bij een israelische badplaats...?Ehm.. misschien omdat Israel niet zover van Egypte ligt, en ze dat al wél kent?
Ik vind de onderdanigheid/armoede in jordanië veel minder dan in bijv. Egypte
Ik vind de associatie met Egypte niet zo heel raar. Je kunt van Eilat naar Egypte lopen als je dat zou willen. Maar de sfeer is heel anders dan Egypte. Heel modern, schoon.

Het blijft alleen wel Israel. Veel wapens, veel beveiliging. Ik kon daar als zwangere helemaal niet tegen.
Ben járen geleden in Eilat geweest en het is net Benidorm.. niet mijn smaak. Israël is wel een mooi land overigens.

Eten is goed hoor, Israël is een westers land he? Medische zorg is ook prima geregeld overigens.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:nummerzoveel schreef op 01 januari 2012 @ 19:14:

Een prachtig land, maar ivm met onrust in de regio zou ik die contreien momenteel toch liever overslaan.Mee eens.
quote:ramiaatje schreef op 01 januari 2012 @ 18:45:

[...]

Want?

Laten we zeggen dat het een Israelische kustplaats is.

Mag ik nu door voor de koelkast?

Ik ben er ca 12 jaar geleden voor het laatst geweest en heb alleen maar goede herinneringen.

Was wel al heel vaak in israel geweest dus erg gewend aan militairen etc.

Vond het in eilat nog meevallen. Het is een ideale plek voor een zonvakantie. Excursies naar bijv de dode zee of jeruzalem zijn wel dagvullend, je zit echt in een uithoek
Heel schoon en sfeerloos. Persoonlijk vind ik het van Israel de meest saaie plek. Wel goede medische zorg en hygienisch eten, mocht het je daar vooral om gaan.
Wij wilden er misschien ook heen deze winter, maar houd er rekening mee dat veel pakketreizen niet van zaterdag tot zaterdag gaan, ivm sabbat. En dat kwam mij slecht uit.
Hmmmm elke dag humus eten! Tis voor mij alweer 14 jaar geleden dat ik er een paar x was, vond het superleuk! Maar dus geen idee hoe het daar nu is...
Mss kun je beter naar Tel Aviv gaan? Erg leuke stad ook en met een prachtig strand, dan zit je ook wat dichter bij Jeruzalem en andere prachtige plekken. In Eilat zit je te ver weg van alle bezienswaardige plekken.
Misschien beter dan naar Haifa of Herzlya..Tel Aviv is wel een heel drukke stad.

Of naar de streek rondom het meer van Galiliea...

Maar niet in de zomermaanden!
quote:Enn schreef op 01 januari 2012 @ 18:50:

[...]

Kan jij eigenlijk wel begrijpend lezen?Jij wel dan? Ze schrijft over Eilat en ze vraagt zich af of dit wel een land is om als zwangere naar toe te gaan. Eilat is geen land.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven