Emigreren

08-12-2019 21:53 9 berichten
Hi,

Ik wil niet in Nederland blijven. En heel langzaamaan worden de dromen ook plannen. Het is voor mij heel afhankelijk waar ik werk kan vinden en voor ik werk kan zoeken heb ik een schakelrijbewijs nodig. En ik ben wachtende op beoordeling van de eigen verklaring bij het CBR en dat kan nog even duren. Rijbewijs heb ik nodig omdat ik werk zoek als safarigids. Ik ben gekwalificeerd. Maar waar vind ik betrouwbare informatie wat je moet regelen?
Uiteraard bij de immigratiedienst of je aan de criteria voldoet. Maar dan?
Ik wil graag inlezen en informatie inwinnen en daar waar ik kan alvast voorbereiden wat ik moet regelen.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Weet je al naar welk land je wil emigreren?
Hoe realistisch is het dat je werk vindt in die sector?

Op zoek naar organisaties die safari's organiseren? En die misschien tips of jobs hebben? Al eens gewoon op vakantie gaan om te polsen of het land / de regio je ligt?
Op zoek naar de gewoontes en gebruiken in 't land waar je terecht komt? En kijken of er veilige huisvesting te vinden is.

En dokter Google zwaar doen werken?
Eventueel ook eens je een bedrijf / organisatie hebt gevonden kijken of je ex-werknemers kan spreken?
Alle reacties Link kopieren
Nederlands rijbewijs is mogelijk niet geldig als je daar permanent gaat wonen (buiten EU). je kunt daarover navraagd door bij de instantie die in dat land rijbewijzen uitgeeft.
Kijk ook of er voor zo'n baan ook aanvullende eisen zijn (bijv rijervaring)

Let op dat ieder jaar dat je in het buitenland woont er 2% van je aow opbouw afgaat en waarschijnlijk bouw je in dat land niet iets vergelijkbaars op.

Hoe zit het met zorg en zorgverzekering in dat land?
Het werk vinden gaat vooral via het netwerk dat je hebt opgebouwd. Ik heb inmiddels door de cursussen en de mensen die ik heb leren kenen via de cursussen een aardig netwerk opgebouwd. Het is voor internationals moeilijker om werk te vinden maar beslist niet onmogelijk.

Het gaat mij vooral om belastingen, verzekeringen en alles wat er verder bij komt kijken.
Alle reacties Link kopieren
Yasmin1974 schreef:
08-12-2019 22:08
Het werk vinden gaat vooral via het netwerk dat je hebt opgebouwd. Ik heb inmiddels door de cursussen en de mensen die ik heb leren kenen via de cursussen een aardig netwerk opgebouwd. Het is voor internationals moeilijker om werk te vinden maar beslist niet onmogelijk.

Het gaat mij vooral om belastingen, verzekeringen en alles wat er verder bij komt kijken.
Het is wel handig als je vertelt om welk land het gaat. Anders is het een beetje lastig advies geven.
Alle reacties Link kopieren
En je krijgt een werkvergunning in het safariland, want lokale mensen kunnen het werk niet doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
m-april schreef:
08-12-2019 21:59
Weet je al naar welk land je wil emigreren?
Daar waar ik wek kan vinden en dat zal een Engelstalig Afrikaans land zijn. Het meest waarschijnlijk is Zuid-Afrika of Namibië, Zambia. Het allerliefst ging ik naar Botswana, maar dat is heel moeilijk. Op Zambia na ben ik in de landen geweest.
Het is grotendeels afhankelijk van het land waar je heen wil.
Als je langer dan 8 maanden per jaar buiten Nederland woont, ben je verplicht je uit te schrijven. Dat betekent dat je geen aanspraak meer kan maken op de Nederlandse ziektekostenverzekeringen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven