Ervaringen loopfiets volwassenen

23-11-2020 21:00 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er toevallig ervaring met een loopfiets voor volwassenen?
Wegens lichamelijk klachten kan ik niet lang lopen, maar las op diverse sites dat een loopfiets een handig hulpmiddel is.
Nou zijn er zoveel dat ik niet goed weet waar op te letten.
Dus wie heeft er tips voor mij?
*Sally* schreef:
24-11-2020 00:55
Ben eens gaan zoeken, kende het eigenlijk niet, maar ik vind er serieus best mooie tussen zitten. Die doen niet onder voor die peuterloopfietsjes hoor.
Echt? Misschien ben ik dan te kritisch😀. Ik vind ze er meestal erg saai uitzien en bejaard. Zou graag een van zo’n leuke retro look hebben

@ ciska78. Let vooral op de zithouding, afstand tussen stuur en zadel. Die is namelijk niet aan te passen. En of het je goed lukt om te remmen, weet niet of je ook problemen met je handen hebt.
anoniem_641162662722d wijzigde dit bericht op 24-11-2020 08:20
20.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toevallig zit ik zelf ook te kijken naar een loopfiets. Ik heb een rolstoel met ondersteuning maar soms is dat onhandig. We gaan graag naar het bos, maar met alle hobbels en bobbels is dat vaak ook niet handig en een behoorlijke aanslag op mijn lijf. Als het doorgaat ga ik deze week ergens een vouwfiets ophalen (van marktplaats) en dan halen we daar de trappers en kettingkast af. Dan heb je, en een fiets die kunt inklappen en ook nog luchtbanden heeft wat zachter rijd! Daarbij is alles wat een hulpmiddel heet ook nog eens erg duur (loopfiets is minimaal 500) en een vouwfiets kun je voor 50 euro wel scoren op marktplaats!
Alle reacties Link kopieren
Demiehdk schreef:
24-11-2020 08:15
Toevallig zit ik zelf ook te kijken naar een loopfiets. Ik heb een rolstoel met ondersteuning maar soms is dat onhandig. We gaan graag naar het bos, maar met alle hobbels en bobbels is dat vaak ook niet handig en een behoorlijke aanslag op mijn lijf. Als het doorgaat ga ik deze week ergens een vouwfiets ophalen (van marktplaats) en dan halen we daar de trappers en kettingkast af. Dan heb je, en een fiets die kunt inklappen en ook nog luchtbanden heeft wat zachter rijd! Daarbij is alles wat een hulpmiddel heet ook nog eens erg duur (loopfiets is minimaal 500) en een vouwfiets kun je voor 50 euro wel scoren op marktplaats!
Je zou op je rolstoel een Smartwheel of Freewheel kunnen koppelen. Dat scheelt al héél veel
Betjewolff schreef:
24-11-2020 08:03
Echt? Misschien ben ik dan te kritisch😀. Ik vind ze er meestal erg saai uitzien en bejaard. Zou graag een van zo’n leuke retro look hebben

@ ciska78. Let vooral op de zithouding, afstand tussen stuur en zadel. Die is namelijk niet aan te passen. En of het je goed lukt om te remmen, weet niet of je ook problemen met je handen hebt.
Retro weet ik niet, maar veel zien er min of meer als een gewone fiets uit? Maar goed, mijn gewone fiets is ook geen retro of ander hip design.

Zoiets heeft iemand bij mijn ouders in de buurt, wellicht te saai inderdaad, maar kan me voorstellen dat sommigen juist liever niet iets opvallends hebben.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
We gaan er zaterdag 1 huren voor een week, dan kan ik kijken of het mij bevalt.
Dan ga ik ook opletten op hoogte, remmen Ed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraag: zou dit ook geschikt kunnen zijn voor iemand met enkelklachten (chronisch van aard en diegene kan niet wandelen of zo).
Zij heeft nu een fiets wat zij gebruikt wanneer er gewandeld wordt.
Ik kan nu niet zo goed inschatten wat de belasting is voor de enkel/voet bij het gebruiken van een elektrische loopfiets.
Alle reacties Link kopieren
minoes5 schreef:
26-11-2020 09:07
Ik heb even een vraag: zou dit ook geschikt kunnen zijn voor iemand met enkelklachten (chronisch van aard en diegene kan niet wandelen of zo).
Zij heeft nu een fiets wat zij gebruikt wanneer er gewandeld wordt.
Ik kan nu niet zo goed inschatten wat de belasting is voor de enkel/voet bij het gebruiken van een elektrische loopfiets.
Geen idee, ik heb ook geen grote belastbaarheid, maar ga dit dus uitproberen. Je kan er ook 1 huren dan kan ze het zelf ervaren?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt helemaal gelijk Ciska78, dat zou ze zelf "moeten" uitproberen om het te ervaren.
Jij in ieder geval succes zaterdag. Ik hoop voor je dat het een positieve ervaring wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ciska78 schreef:
25-11-2020 11:52
We gaan er zaterdag 1 huren voor een week, dan kan ik kijken of het mij bevalt.
Dan ga ik ook opletten op hoogte, remmen Ed.
Wens je er veel plezier en vooral ook heel veel vrijheid mee!
Laat je na volgende week wat weten?
Alle reacties Link kopieren
Ik zal laten weten hoe het is bevallen.👍🏻
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen. Heel veel succes de komende week met testen!
Hoe is het gegaan met de leen-fiets?
Mijn vader denkt er nu ook aan, en ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Het was echt heel erg wennen, je stapt er niet meteen en loopt meteen weg, het is oefenen en spierpijn krijgen op plekken die anders niet gebruikt. Ik merkte echt wel dat ik elke dag verder kon. Alleen het zadel is nogal hard.
Wij hebben uiteindelijk via marktplaats dezelfde 2 hands vandaag gekocht, dus erg blij mee.
Spierpijn is niet fijn, ik hoop dat je snel getrainde spieren krijgt!
Fijn dat je een tweedehandsje hebt kunnen vinden.

Laatste vraag, welk merk, model heb je uiteindelijk gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uiteindelijk de NRG loopfiets gekocht, mooi zwart model, kan eventueel een ander zadel op, mandje kan erbij. Alles is goed te verstellen.
Bedankt.
Veel plezier met je nieuwe manier van vervoer!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel
Alle reacties Link kopieren
Ciska78 schreef:
06-12-2020 09:25
Ik heb uiteindelijk de NRG loopfiets gekocht, mooi zwart model, kan eventueel een ander zadel op, mandje kan erbij. Alles is goed te verstellen.
Wens je er veel plezier en vrijheid mee!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier er mee!
Op het einde van de testweek ging het dus al dusdanig goed, dat je 'm aangeschaft hebt (via marktplaats)?
Alle reacties Link kopieren
poppie0022 schreef:
07-12-2020 07:41
Veel plezier er mee!
Op het einde van de testweek ging het dus al dusdanig goed, dat je 'm aangeschaft hebt (via marktplaats)?
Ja dat klopt, een goed genoeg gevoel over om hem aan te schaffen, via marktplaats uiteindelijk ja.
Alle reacties Link kopieren
Ciska78 schreef:
07-12-2020 07:44
Ja dat klopt, een goed genoeg gevoel over om hem aan te schaffen, via marktplaats uiteindelijk ja.
Lang leve Marktplaats!!!
Wat fijn dat je een leuke hebt gevonden. Ik kende ze niet, maar wat lijken me dat handige dingen zeg. Veel plezier ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven