Even alleen eruit

03-07-2013 13:13 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste paar maanden zijn zeer stressvol geweest. Op werk was alles druk, lichamelijk zat ik totaal niet lekker in mijn vel en volgens de huisarts zit ik tegen overspannenheid aan. Tussen mijn vriend en mij loopt het niet super, omdat het met mij niet goed gaat. Alles trek ik mij persoonlijk aan. Kortom: ik moet er even uit.

Ik wil even weg van alles. Even ruimte om mijn hoofd leeg te maken en na te denken wat ik echt wil. En dit lukt niet thuis.

Ik ben dus op zoek naar een plek/hotel/huisje etc waar ik (het liefst morgen al) een paar daagjes kan verblijven om tot rust te kunnen komen. Nu ben ik nog nooit alleen weggeweest. Dus dit is allemaal nieuw voor mij. Ik weet niet zo goed waar ik naar moet zoeken. Alleen eten in een restaurant lijkt me niet geweldig aangezien ik veel problemen heb met eten. Dus ik zoek of een huisje of een hotel die een beetje goede roomservice heeft (en niet al te duur). Hebben jullie misschien tips??
Vind je het fijn om te zwemmen en misschien een spa te hebben in je hotel?

Lijkt me ook prettig om te ontspannen.

En je hebt ook wat te doen.
Ja dat lijkt me zeker heel erg fijn. Even lekker ontspannen. Een zwembad is denk ik wel het minimale dat ik graag in de buurt zou willen hebben.
Midden in een leuke winkelstad misschien, met musea. Dan is de grens om wat te doen in je eentje ook kleiner.
Je kunt ook een aantal dagen naar een sauna waar je ook (dichtbij) kunt overnachten. En met eten neem je een boek, tijdschriften of tablet of zo mee om je mee te vermaken.
Ik moest meteen denken aan Blooming in Bergen, hebben ook roomservice, zie google. Erg mooi en rustig. Ik weet niet wat de kosten zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Blooming ziet er inderdaad erg mooi uit. Ik was ook al even aan het kijken naar Spa Zuiver in het Amsterdamse bos. Heeft iemand daar ervaringen mee?
Thermen Bussloo, het hotel is net weer geopend volgens mij. Das echt pure verwennerij. Ook hele mooie omgeving als je nog wilt wandelen of fietsen oid.
Ik ben es naar Londen geweest toen ik er wat door zat. Beviel me erg goed, juist omdat er zo veel te doen was. Tuurlijk, ik zocht rust, maar dat kreeg ik vanzelf wel omdat ik in m'n eentje was. Als ik ook nog in een rustig hotel in een bos had gezeten dan was ik vast gek geworden haha. Is persoonlijk natuurlijk, maar wellicht iets om over na te denken.
Misslexie: dat is wel een goede tip. Ik was ook al een beetje aan het kijken om naar Parijs te gaan, maar helaas is het budget daar niet echt naar. Dus het wordt toch Nederland. En een beetje ontspanning is voor mij denk ik wel goed. Het is (zelfs thuis) al druk genoeg om mij heen.
kijk eens op vakantieveilingen.nl
Groupon heeft ook leuke aanbiedingen oa in Noordwijk.

Via trivago kun je ook zoeken bij op een kustplaats.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Stiltehuis ShazaKissa

https://www.facebook.com/shazakissa

Quote: Welkom bij Shazakissa. Shazakissa is een stiltehuis in het Drentse Wapse. Aan de rand van het bos hebben wij een plek gecreeerd voor ontspanning, meditatie, yoga, vers en vegetarisch eten en een comfortabele overnachting. Al vanaf 70 euro per nacht ben je bij ons, vol pension en twee daags geleide yoga meditatie inbegrepen.

Disclaimer: is een (verre) kennis van me. Ben er nog niet geweest.
Spa Zuiver is een mooie sauna, en het zit aan/in het Amsterdamse bos, dus genoeg gelegenheid voor een boswandeling. Ook zit je zo in de stad als je wilt, de bus en trams zijn om de hoek.

Hoe het zit met roomservice weet ik niet, dat heb ik nog nooit besteld.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
airbnb.com

kun je goedkoop in een appartementje van iemand in welke buurt je maar wil..betrouwbaar en veilig..zelf ook gedaan.
De sauna in Den Bosch is heel mooi (veel mozaiek en beetje arabische stijl) en groot en relaxed.

Een airbnb appartementje kan heel lekker zijn inderdaad. Kan je ook nog wat tv kijken als je even niet wilt piekeren.

Sterkte!
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Heel erg bedankt voor alle reacties. Ik heb al heel veel leuke dingen voorbij zien komen. Vanavond ga ik er op mijn gemak naar kijken en dan hopelijk meteen wat boeken!
Echt doen!!!!, paar jaar geleden zat ik er ook doorheen en toen een hele dag en avond helemaal in mn uppie naar de sauna. Heerlijk gewoon, ik kwam er helemaal van bij! (en daarna thuis wat dingen/afspraken veranderd, toen liep het allemaal wat beter)
Zoek eens op retraite. Je kunt een weekje naar Frankrijk bijvoorbeeld. Helemaal eruit en tot rust komen, eventueel praten met mensen als je dat wilt.

Je hebt retraites in voormalig kloosters, bijvoorbeeld in Doetinchem.

Zie hier een leuke link in Frankrijk.

(zou ik ook wel willen:)

http://www.fermedelarochelle.nl/
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:vivamam schreef op 03 juli 2013 @ 14:47:

Echt doen!!!!, paar jaar geleden zat ik er ook doorheen en toen een hele dag en avond helemaal in mn uppie naar de sauna. Heerlijk gewoon, ik kwam er helemaal van bij! (en daarna thuis wat dingen/afspraken veranderd, toen liep het allemaal wat beter)Dat doe ik ook wel zonder overspannen te zijn Misschien helpt het

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven