Even eruit rondom Leeuwarden

03-10-2010 13:22 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend en ik zitten even wat krapper in het geld maar we willen eigenlijk in het weekend wel wat leuks doen ipv op de bank hangen.

We houden erg van fotograferen dus we zijn eigenlijk op zoek naar leuke plekjes om even lekker eruit te zijn.

We zijn afhankelijk van het openbaar vervoer en daarin dus ook beperkt qua kosten.

Weet iemand een leuk bos, park, meer, iets anders leuks in en rondom Leeuwarden? (we zijn allebei import en niet erg bekend hier)

Thanks!
Bos van Ypey (bij Tytsjerk)

Harlingen (binnenstad, haven,wandelen langs de dijk)

Prinsentuin (centrum Leeuwarden)

Rengerspark (centrum Leeuwarden)

Grote/Kleine Wielen (richting Tytsjerk)

de Groene ster (recreatiegebied achter Camminghaburen)

Pak anders gewoon een keer lekker de fiets en ga een stuk fietsen buiten Leeuwarden (alle kanten zijn leuk). Dan vind je vanzelf leuke dingen en plekjes.
- Aqua Zoo, bij de Groene Ster. Mega leuk dierenpark voor kleine dieren.

- De straatjes tussen Nieuwestad en Prinsentuin in

- Fietspad ten Westen van de Dokkumer Ee richting Bartlehiem

- Binnenstad Leeuwarden Eewal e.o.

- Vosseparkwijk

- Oldehove beklimmen
Dankje Zwup!

Op dit moment hebben ze zelfs geen fietsen (wordt aan gewerkt), want we wonen midden in het centrum en doen alles lopend/met de bus.

Ik ga de plaatsen die jij noemt eens opzoeken, klinkt goed!
Beetsterzwaag is heel mooi.
Als je midden in het centrum woont moet je als de wiedeweerga naar de prinsentuin gaan. Dat is zo'n heerlijk plekje Zeker in de zomer als het er helemaal vol ligt met bootjes.
Geen idee of het ov naar Dokkum goed geregeld is, maar Dokkum is een prachtige, historische stad. Fototechnisch gezien zijn er ook prachtige plekken.
quote:Zwup schreef op 03 oktober 2010 @ 13:50:

Als je midden in het centrum woont moet je als de wiedeweerga naar de prinsentuin gaan. Dat is zo'n heerlijk plekje Zeker in de zomer als het er helemaal vol ligt met bootjes.Klopt, maar ik ga er dan ook vanuit dat ze dat plekje allang gevonden hebben
Dat vraag ik me eerlijk gezegd een beetje af
En ben je al eens in de Oldehove geweest? Of is die niet meer open?
Dat bos van Ypey ziet er leuk uit!

Aquazoo staat op ons verlanglijstje voor als er weer wat meer financiele ruimte is(ben nu aan het afstuderen).

Prinsentuin kennen we wel, maar meer van evenementen. Is misschien ook leuk voor de zondagmiddag. Jammer dat vriend nu aan het klussen is bij vrienden, anders hadden we even kunnen gaan kijken.
Het is juist lekker daar als er geen evenementen zijn. Gewoon een beetje wandelen, lekker op een bankje hangen. Misschien een thermosfles met koffie/warme choco/thee en een lekker hapje/koekje meenemen.

Je kan heerlijk wandelen in dat bos. Er zit ook ergens een soort grot achtig geval wat ook wel grappig is.
eens binnenlopen in de Blokhuispoort? (oude gevangenis)
quote:cryptorchid schreef op 03 oktober 2010 @ 14:08:

eens binnenlopen in de Blokhuispoort? (oude gevangenis)Zijn we vorige week geweest, bij de Noorderlicht expositie. Viel erg tegen. Is op het moment nogal een bouwproject helaas. (en ook de expositie was niks ondanks de potentie)
zeg, komen jullie allemaal uit Fryslan?

Ik heb in LWD gewoond, de binnenstad is erg mooi, al die oude panden.

Verder idd de fiets pakken en lekker de omgeving gaan verkennen.

Oenkerk en die omgeving is ook heel mooi.

De Groene Ster, daar kan je ook voor weinig een rondvaartje meepakken.
quote:Snowpatrol schreef op 03 oktober 2010 @ 13:58:

Jammer dat vriend nu aan het klussen is bij vrienden, anders hadden we even kunnen gaan kijken.Is dat zo'n gevaarlijke plek dat je niet alleen durft?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 03 oktober 2010 @ 15:38:

[...]

Is dat zo'n gevaarlijke plek dat je niet alleen durft?

Hehehe.. nee hoor, maar het is wel zo leuk om samen te gaan.

Maar heb de weersvoorspelling al bekeken. Volgend weekend is het ook nog mooi weer!
Prinsentuin idd, en dan daarna een ijsje eten bij La Venezia!
quote:Liv schreef op 03 oktober 2010 @ 15:50:

Prinsentuin idd, en dan daarna een ijsje eten bij La Venezia!Das om de hoek zo ongeveer..
Daarom! (en zulk heerlijk ijs daar!)
Of je neemt de trein naar Harlingen. Lekker uitwaaien en boten kijken.
Euh, Marssum voor Poptaslot?

naar de zeedijk (alhoewel dat met OV mss moeilijker is)

En ja, La Venezia!
La Venezia is inderdaad jummie. Maar ook Min10 (vlakbij het station/bibliotheek) en Puur (Kleine Kerkstraat) zijn erg lekker.

Als je in Leeuwarden zelf iets cultureel vertantwoords wilt doen dan is het Princessenhof ook erg leuk (ziet bij de oldehove aan het begin van de Kleine Kerkstraat). Normaal gesproken is het Fries Museum ook erg de moeite waard. Alleen op het moment zijn ze in het proces van verhuizen dus is er maar een kleine tentoonstelling.
quote:friezinnetje schreef op 03 oktober 2010 @ 16:02:

Euh, Marssum voor Poptaslot?

naar de zeedijk (alhoewel dat met OV mss moeilijker is)

En ja, La Venezia!De zeedijk in Harlingen is prima te bereiken met de trein. Als je uitstapt bij Harlingen Haven, dan is het maar een klein stukje lopen.
quote:Zwup schreef op 03 oktober 2010 @ 16:15:

[...]

De zeedijk in Harlingen is prima te bereiken met de trein. Als je uitstapt bij Harlingen Haven, dan is het maar een klein stukje lopen.

Bedoelde eigenlijk de zeedijk, bij Oude Bildtdijk enz.

En in Harlingen zit ook een -10 ijssalon. Ook lekker idd en Puur ook heerlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven